פידבק מבאר שבע

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
פידבק מבאר שבע../images/Emo41.gif

פידבק מבאר שבע

בינינו.....כמה זמן שלא ראיתם "קובץ מצורף JPG" ליד השם שלי? אם אתם לא יודעים, אני אגלה לכם....3 חודשים. אז אחרי תרדמת עמוקה, החלטתי לחזור לויזואליות, לא משהו מפתיע במיוחד, רק כמה צילומי מרפסת של מטרודנים בטעם בוץ כיאה לשבוע חורפי טיפוסי. תהנו! (נ.ב סורי על השמש החזקה בתמונה הראשונה, הפתיעה אותי)
 

fireman

New member
תמונה 2

פידבק מבאר שבע

בינינו.....כמה זמן שלא ראיתם "קובץ מצורף JPG" ליד השם שלי? אם אתם לא יודעים, אני אגלה לכם....3 חודשים. אז אחרי תרדמת עמוקה, החלטתי לחזור לויזואליות, לא משהו מפתיע במיוחד, רק כמה צילומי מרפסת של מטרודנים בטעם בוץ כיאה לשבוע חורפי טיפוסי. תהנו! (נ.ב סורי על השמש החזקה בתמונה הראשונה, הפתיעה אותי)
תמונה 2
אגד תיור ונופש שחלף לו ביעף
 

fireman

New member
תמונה 3

פידבק מבאר שבע

בינינו.....כמה זמן שלא ראיתם "קובץ מצורף JPG" ליד השם שלי? אם אתם לא יודעים, אני אגלה לכם....3 חודשים. אז אחרי תרדמת עמוקה, החלטתי לחזור לויזואליות, לא משהו מפתיע במיוחד, רק כמה צילומי מרפסת של מטרודנים בטעם בוץ כיאה לשבוע חורפי טיפוסי. תהנו! (נ.ב סורי על השמש החזקה בתמונה הראשונה, הפתיעה אותי)
תמונה 3
אחלה תחביב!
 

fireman

New member
תמונה 4

פידבק מבאר שבע

בינינו.....כמה זמן שלא ראיתם "קובץ מצורף JPG" ליד השם שלי? אם אתם לא יודעים, אני אגלה לכם....3 חודשים. אז אחרי תרדמת עמוקה, החלטתי לחזור לויזואליות, לא משהו מפתיע במיוחד, רק כמה צילומי מרפסת של מטרודנים בטעם בוץ כיאה לשבוע חורפי טיפוסי. תהנו! (נ.ב סורי על השמש החזקה בתמונה הראשונה, הפתיעה אותי)
תמונה 4
פרופיל צד
 

fireman

New member
תמונה 5

פידבק מבאר שבע

בינינו.....כמה זמן שלא ראיתם "קובץ מצורף JPG" ליד השם שלי? אם אתם לא יודעים, אני אגלה לכם....3 חודשים. אז אחרי תרדמת עמוקה, החלטתי לחזור לויזואליות, לא משהו מפתיע במיוחד, רק כמה צילומי מרפסת של מטרודנים בטעם בוץ כיאה לשבוע חורפי טיפוסי. תהנו! (נ.ב סורי על השמש החזקה בתמונה הראשונה, הפתיעה אותי)
תמונה 5
אני יותר גבוה. אגב, ניתן לראות ולהשוות את האוטובוסים האלה לוולבואים של קווים, אלו אגב, יותר זקנים מהקווימיים ונראים הרבה הרבה יותר טוב, עניין של תחזוקה.
 

דביר419

New member
נראה הרבה יותר טוב מזה של קווים

תמונה 5
אני יותר גבוה. אגב, ניתן לראות ולהשוות את האוטובוסים האלה לוולבואים של קווים, אלו אגב, יותר זקנים מהקווימיים ונראים הרבה הרבה יותר טוב, עניין של תחזוקה.
נראה הרבה יותר טוב מזה של קווים
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אוטובוס ממש יפה!

תמונה 5
אני יותר גבוה. אגב, ניתן לראות ולהשוות את האוטובוסים האלה לוולבואים של קווים, אלו אגב, יותר זקנים מהקווימיים ונראים הרבה הרבה יותר טוב, עניין של תחזוקה.
אוטובוס ממש יפה!
חבל שאין כאלה בירושלים. איך הוא בהשוואה ל-NL?
 
בגרסה הזו חלשה יותר ועם גיר דפוק

אוטובוס ממש יפה!
חבל שאין כאלה בירושלים. איך הוא בהשוואה ל-NL?
בגרסה הזו חלשה יותר ועם גיר דפוק
ZF - שלא מתאים במיוחד לעבודה עירונית. הצהובות חזקות יותר ועם גיר Voith שכן מתאים לעיר - והן גם די מהנות מבחינת נסיעה. עם זאת, ה-NL313 של מ.א.ן (לדעתי) עולה גם על הגירסה החזקה של ה-B7L.
 

fireman

New member
מבחינת הספקי מנוע

בגרסה הזו חלשה יותר ועם גיר דפוק
ZF - שלא מתאים במיוחד לעבודה עירונית. הצהובות חזקות יותר ועם גיר Voith שכן מתאים לעיר - והן גם די מהנות מבחינת נסיעה. עם זאת, ה-NL313 של מ.א.ן (לדעתי) עולה גם על הגירסה החזקה של ה-B7L.
מבחינת הספקי מנוע
גם הכחולה וגם הצהובה הן בעלות אותו ההספק, 275 כ"ס. שזו אגב הגרסא הכי חזקה של הB7L. ההבדל הוא כפי שציינת בגיר, בכחולות 5 מהלכים של ZF ובצהובות רביעיה של voith אני לא יודע למה אתה מתכוון שאתה אומר "חזקה יותר" הB7L מגיע ל100 קמ"ש, מה שהמאן NL313 עם התיבות הקמצניות של דן לא אבל בכל מקרה זה פרמטר שאינו רלוונטי בשירות עירוני. מעניין מתי אחד מעיתוני הרכב יערוך מבחני דרכים לאוטובוסים....זה יהיה מעניין מאוד.
 
לדן יש NL313 ספורים בלבד

מבחינת הספקי מנוע
גם הכחולה וגם הצהובה הן בעלות אותו ההספק, 275 כ"ס. שזו אגב הגרסא הכי חזקה של הB7L. ההבדל הוא כפי שציינת בגיר, בכחולות 5 מהלכים של ZF ובצהובות רביעיה של voith אני לא יודע למה אתה מתכוון שאתה אומר "חזקה יותר" הB7L מגיע ל100 קמ"ש, מה שהמאן NL313 עם התיבות הקמצניות של דן לא אבל בכל מקרה זה פרמטר שאינו רלוונטי בשירות עירוני. מעניין מתי אחד מעיתוני הרכב יערוך מבחני דרכים לאוטובוסים....זה יהיה מעניין מאוד.
לדן יש NL313 ספורים בלבד
הרוב המוחלט של ה-NL בדן הם NL263, כולם עם גיר 3 הילוכים של VOITH. באגד (למעט אחד) כולם NL313 עם תיבת הילוכים בת 4 מהלכים של VOITH, כמו בצהובות של מטרודן. ה-NLים הללו לא רואים ממטר את הוולבו בזינוק ולגבי המהירות המירבית - הרי שזו תוצאה מאוד ברורה של הגבלה אלקטרונית ו/או מיכנית. די ברור לראות את ה-NLים של דן נעמדים על 80 קמ"ש, כנ"ל אלו של אגד, שלמיטב זכרוני ההגבלה היא 87 קמ"ש.
 

fireman

New member
שוב, 40 כ"ס יותר, אין מקום להשוואה.

לדן יש NL313 ספורים בלבד
הרוב המוחלט של ה-NL בדן הם NL263, כולם עם גיר 3 הילוכים של VOITH. באגד (למעט אחד) כולם NL313 עם תיבת הילוכים בת 4 מהלכים של VOITH, כמו בצהובות של מטרודן. ה-NLים הללו לא רואים ממטר את הוולבו בזינוק ולגבי המהירות המירבית - הרי שזו תוצאה מאוד ברורה של הגבלה אלקטרונית ו/או מיכנית. די ברור לראות את ה-NLים של דן נעמדים על 80 קמ"ש, כנ"ל אלו של אגד, שלמיטב זכרוני ההגבלה היא 87 קמ"ש.
שוב, 40 כ"ס יותר, אין מקום להשוואה.
 

fireman

New member
260 ו275 יותר קרוב ונכון

בדיוק כמו שלא הוגן להשוות 275 ו-260
למרות שה-260 נותן פייט ממש טוב!
260 ו275 יותר קרוב ונכון
להשוואה מאשר להשוות מנוע עם הבדל של 40 כ"ס ועוד קרוב ל5 ליטר בנפח. זה כמו להשוות מרצדס S600 לבמוו 540I
 
לכל ה-NLים בארץ יש מנוע 12 ליטר

260 ו275 יותר קרוב ונכון
להשוואה מאשר להשוות מנוע עם הבדל של 40 כ"ס ועוד קרוב ל5 ליטר בנפח. זה כמו להשוות מרצדס S600 לבמוו 540I
לכל ה-NLים בארץ יש מנוע 12 ליטר
ההשוואה לא הוגנת בגלל הגיר. לדעתי, אם תשים ב-NL 263 את הגיר של ה-B7L הוא יקח אותו בלי למצמץ. נדמה לי שהנסיוני של אגד הוא בעל 4 הילוכים.
 

אורי404

New member
השוואות.

260 ו275 יותר קרוב ונכון
להשוואה מאשר להשוות מנוע עם הבדל של 40 כ"ס ועוד קרוב ל5 ליטר בנפח. זה כמו להשוות מרצדס S600 לבמוו 540I
השוואות.
בין וולוו למאן - אולי תשוו בין הוולוו של "קווים" שאם אני לא טועה יש לו 250 כ"ס למאנים שב"דן". עד כמה שהבנתי בכבישים מהירים הוולוו עדיף בגלל העובדה שיש לו ארבעה הילוכים ולמאן שלושה בלבד. אז מה עושים? בודקים האם יש לנסיוני של "אגד" 85-301-01 ארבעה הילוכים ואז להשוות אותו לוולוו של "קווים". עוד לגבי כוחות סוס. לפי מה שיעקב (JAY ZAD) כתב בפורום ולפי מה שסיפר לי אנדי, ל-405 עם טורבו יש 260 כ"ס. אבל, הם עדיין זריזים יותר מה מאנים NL313 שיש באגד ועל אחת כמה וכמה הרבה יותר זריזים מאלה שיש ב"דן" NL263.
 

fireman

New member
לא כולם 250 אורי

השוואות.
בין וולוו למאן - אולי תשוו בין הוולוו של "קווים" שאם אני לא טועה יש לו 250 כ"ס למאנים שב"דן". עד כמה שהבנתי בכבישים מהירים הוולוו עדיף בגלל העובדה שיש לו ארבעה הילוכים ולמאן שלושה בלבד. אז מה עושים? בודקים האם יש לנסיוני של "אגד" 85-301-01 ארבעה הילוכים ואז להשוות אותו לוולוו של "קווים". עוד לגבי כוחות סוס. לפי מה שיעקב (JAY ZAD) כתב בפורום ולפי מה שסיפר לי אנדי, ל-405 עם טורבו יש 260 כ"ס. אבל, הם עדיין זריזים יותר מה מאנים NL313 שיש באגד ועל אחת כמה וכמה הרבה יותר זריזים מאלה שיש ב"דן" NL263.
לא כולם 250 אורי
החדשים צריכים להיות 275.
 
בשבוע שעבר בחיפה יצאו מהרמזור

השוואות.
בין וולוו למאן - אולי תשוו בין הוולוו של "קווים" שאם אני לא טועה יש לו 250 כ"ס למאנים שב"דן". עד כמה שהבנתי בכבישים מהירים הוולוו עדיף בגלל העובדה שיש לו ארבעה הילוכים ולמאן שלושה בלבד. אז מה עושים? בודקים האם יש לנסיוני של "אגד" 85-301-01 ארבעה הילוכים ואז להשוות אותו לוולוו של "קווים". עוד לגבי כוחות סוס. לפי מה שיעקב (JAY ZAD) כתב בפורום ולפי מה שסיפר לי אנדי, ל-405 עם טורבו יש 260 כ"ס. אבל, הם עדיין זריזים יותר מה מאנים NL313 שיש באגד ועל אחת כמה וכמה הרבה יותר זריזים מאלה שיש ב"דן" NL263.
בשבוע שעבר בחיפה יצאו מהרמזור
זשינוק בעליה שני אוטובוסים: 1. מרצדס O405 טורבו בנתיב הימני. 2. NL 313 תוצרת הארץ (מס' 408) בנתיב השמאלי. מי לדעתך עלה מבלי להתאמץ, עקף והגיע להילוך רביעי בזמן העליה? הפתעה אורי - המ.א.ן!!! רוב ה-NLים בדן בעלי מנוע יורו 2 נוסעים אותו דבר ואף טוב יותר מה-405 מוגדי הטורבו (לא כולל הפרבריות).
 

אורי404

New member
אולי המאנים של אגד נוסעים כמו 405

בשבוע שעבר בחיפה יצאו מהרמזור
זשינוק בעליה שני אוטובוסים: 1. מרצדס O405 טורבו בנתיב הימני. 2. NL 313 תוצרת הארץ (מס' 408) בנתיב השמאלי. מי לדעתך עלה מבלי להתאמץ, עקף והגיע להילוך רביעי בזמן העליה? הפתעה אורי - המ.א.ן!!! רוב ה-NLים בדן בעלי מנוע יורו 2 נוסעים אותו דבר ואף טוב יותר מה-405 מוגדי הטורבו (לא כולל הפרבריות).
אולי המאנים של אגד נוסעים כמו 405
טורבו וגם בזה אני לא בטוח. אני יכול לספר לך שבקווים פרבריים או בינעירוניים, כמו: 561, 572 נהגים מעדיפים את ה-405 טורבו שיותר מהיר ונוח. בקווים עירוניים פנימיים העדיפות היא למאן נמוך רצפה, כי יש פחות צורך בתאוצות והעדיפות היא לקליטת נוסעים מהירה בהרבה בגלל היותו נמוך רצפה. ככה אלו גם השיבוצים בסניף כפר סבא: 405 טורבו בקווים פרבריים או בינעירוניים ומאנים נמוכי רצפה בקווים עירוניים פנימיים ובקו 29 בימי חול ובימי שישי. במוצאי שבת, לעומת זה, יש בקו 29 בעיקר מרצדס טורבו של כפר סבא והרצליה. כנראה, בגלל שהכבישים פנויים לעומת ימי חול, שיש פקקים ושוב עניין המהירות עולה. רב המאנים, לעומת זאת, נשארים בחניונים של כפר והרצליה. לגבי מאן של דן לעומת מרצדס של אגד - אין פה בכלל מה להשוות. גם ה-405 בלי טורבו נוסעים יותר טוב. בכביש בינעירוני המאנים של דן מגיעים לשמונים קמ"ש ונשמעים מתאמצים לאורך זמן. ב-405 טורבו, לעומת זאת, מחט הספידומטר טסה לשמונים קמ"ש ועוצרת שם בגלל מגביל מהירות. אילולא, המגביל, היא עדיין היתה יכולה לעבור את השמונים קמ"ש בלי שהאוטובוס נשמע מתאמץ (ואני מדבר פה על טורבו לא פרבריים). מה שכן, אני מודה שטרם יצא לי לראות איך המאנים נמוכי הרצפה של אגד נוסעים בכביש מהיר וזה בהחלט שווה בדיקה.
 
אורי, גם ב-NL המחוג טס ונעצר

אולי המאנים של אגד נוסעים כמו 405
טורבו וגם בזה אני לא בטוח. אני יכול לספר לך שבקווים פרבריים או בינעירוניים, כמו: 561, 572 נהגים מעדיפים את ה-405 טורבו שיותר מהיר ונוח. בקווים עירוניים פנימיים העדיפות היא למאן נמוך רצפה, כי יש פחות צורך בתאוצות והעדיפות היא לקליטת נוסעים מהירה בהרבה בגלל היותו נמוך רצפה. ככה אלו גם השיבוצים בסניף כפר סבא: 405 טורבו בקווים פרבריים או בינעירוניים ומאנים נמוכי רצפה בקווים עירוניים פנימיים ובקו 29 בימי חול ובימי שישי. במוצאי שבת, לעומת זה, יש בקו 29 בעיקר מרצדס טורבו של כפר סבא והרצליה. כנראה, בגלל שהכבישים פנויים לעומת ימי חול, שיש פקקים ושוב עניין המהירות עולה. רב המאנים, לעומת זאת, נשארים בחניונים של כפר והרצליה. לגבי מאן של דן לעומת מרצדס של אגד - אין פה בכלל מה להשוות. גם ה-405 בלי טורבו נוסעים יותר טוב. בכביש בינעירוני המאנים של דן מגיעים לשמונים קמ"ש ונשמעים מתאמצים לאורך זמן. ב-405 טורבו, לעומת זאת, מחט הספידומטר טסה לשמונים קמ"ש ועוצרת שם בגלל מגביל מהירות. אילולא, המגביל, היא עדיין היתה יכולה לעבור את השמונים קמ"ש בלי שהאוטובוס נשמע מתאמץ (ואני מדבר פה על טורבו לא פרבריים). מה שכן, אני מודה שטרם יצא לי לראות איך המאנים נמוכי הרצפה של אגד נוסעים בכביש מהיר וזה בהחלט שווה בדיקה.
אורי, גם ב-NL המחוג טס ונעצר
אכן, עדיף שבקווים עירוניים יעבדו אוטובוסים נמוכי רצפה, שהם המתאימים ביותר לעבודה, הרבה יותר מה-O405 הגבוהים, בגלל זה הם נשלחים לפרבריים. רעש המאמץ נובע מהגיר ותו לא. לגבי ה-O405 אני לא מסכים - אלו עם השלושה הילוכים פשוט נבלות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה