הדת מפארת ציות לציווי אלוקי. נקודה.
האם סיפור העקידה חזר על עצמו? לא. אברהם אבינו הוא אבי האומה וככזה רצה הקב"ה שהוא ישמש דוגמא לכל הדורות אחריו. יש את הסיפור/פירוש במדרש על ניסיונו הראשון של אברהם עם הכבשן. ראיתי ושמעתי זאת בהרצאה על שיר השירים. בסוף שיר השירים יש את הפסוקים הבאים:"אחות קטנה לנו ושדיים אין לה, מה נעשה לאחותנו ביום שידובר בה. אם חומה היא נבנה עליה טירת כסף, ואם דלת היא, נצור עליה לוח ארז. אני חומה ושדי כמגדלות..." הנה עוד דוגמא שעל פניה היא אכזרית לא פחות. כשאברהם הרס ושיבר את הפסלים של אביו, המלך נמרוד שמע על כך ורצה לזרוק אותו לכבשן האש, הוא ינצל רק אם ישתחווה אליו. שם בשמים בבית דין של מעלה באותו הרגע דנו בו באברהם המלאכים. ושאלו, אחות קטנה לנו ושדיים אין לה, אברהם עומד בניסיון הראשון שלו ללא כל קבלות מהעבר, קרי חסר ניסיון ובשלות (ושדיים אין לה), מה נעשה ביום שידובר בה, מה לעשות ואיך להחליט לגביו כשהוא עומד בפני הגזירה של המלך נמרוד, את השאלה הזאת הפנו המלאכים לקב"ה. והקב"ה השיב להם, אם חומה היא, אם יעמוד איתן באמונתו בי ולא יהסס ולא ישבר, נבנה עליה טירת כסף, נגן עליו בתוך הכבשן. אך אם דלת היא, אך אם הוא יהסס ולא יהיה החלטתי באמונתו בי, נצור עליה לוח ארז, שישרף בכבשן כמו עץ (ארז). חומה אני ושדי כמגדלות.., השיב אברהם למלך נמרוד, אני איתן בדעתי ולא אשתחווה לך, כך ניצל בתוך כבשן האש, נעשה לו נס. הנה רואים כאן גישה קשה ובלתי מתפשרת של הקב"ה ביחס לאברהם, בן אנוש יראה בזה רשעות ואכזריות קשה ביותר. לא נעסוק כאן במסרים, אך מספיק שנביט בעיון בכל עשרת הנסיונות הקשים שעבר אברהם ונראה השגחה פרטית בכל צעד ושעל בדרכו של אברהם שהלך עקב בצד אגודל באמונה עיוורת אחרי הקב"ה. ושוב, האם נסיונות כאלוחזרו על עצמם במשך הדורות אחריו? למעט המקרה של איוב.