על השבתת הקרונועים

מצב
הנושא נעול.
זה דיי חוצפה
להעביר קרונות לטובת קווים אחרים.. למה תושבי השרון צריכים להידפק בגלל שלתושבי הנהריה אין קרונות? מי הם מקבלי ההחלטות שם למעלה ברכבת ישראל?
תושבי השרון לא צריכים להידפק בגלל תושבי נהריה
הרכבת, בצדק, נותנת עדיפות לקווים למרחקים ארוכים (נהריה/חיפה - תל אביב/באר שבע/מודיעין, בנימינה-אשקלון, נתניה-רחובות) שבהם יש לה יתרון יחסי גדול לעומת קווי האוטובוס. בתוך גוש דן, אזור השרון ומטרופולין חיפה קווי האוטובוס מהווים תחליף טוב לרכבת. ובקווים לדימונה ולירושלים בכלל יש לאוטובוסים יתרון. לכן, כשיש מצוקת ציוד, נותנים עדיפות לקווים שבהם לרכבת יתרון גדול על פני האוטובוסים.
 

gurfi

New member
תושבי השרון לא צריכים להידפק בגלל תושבי נהריה
הרכבת, בצדק, נותנת עדיפות לקווים למרחקים ארוכים (נהריה/חיפה - תל אביב/באר שבע/מודיעין, בנימינה-אשקלון, נתניה-רחובות) שבהם יש לה יתרון יחסי גדול לעומת קווי האוטובוס. בתוך גוש דן, אזור השרון ומטרופולין חיפה קווי האוטובוס מהווים תחליף טוב לרכבת. ובקווים לדימונה ולירושלים בכלל יש לאוטובוסים יתרון. לכן, כשיש מצוקת ציוד, נותנים עדיפות לקווים שבהם לרכבת יתרון גדול על פני האוטובוסים.
בדקת את האוטובוסים מראש העין / כפ"ס? תבדוק.
 
בדקת את האוטובוסים מראש העין / כפ"ס? תבדוק.
תבדוק אתה את האוטובוסים מתל אביב לחיפה
מעניין מה יהיו התוצאות. היכן שירות האוטובוסים תדיר ומשוכלל יותר - בין תל אביב לחיפה או בין תל אביב לראש העין או לכפר סבא? מה ההפרש בין זמן הנסיעה באוטובוס לזמן הנסיעה ברכבת בין ראש העין או כפר סבא לתל אביב? ומה ההפרש בזמן הנסיעה בין תל אביב לחיפה?
 

gurfi

New member
תבדוק אתה את האוטובוסים מתל אביב לחיפה
מעניין מה יהיו התוצאות. היכן שירות האוטובוסים תדיר ומשוכלל יותר - בין תל אביב לחיפה או בין תל אביב לראש העין או לכפר סבא? מה ההפרש בין זמן הנסיעה באוטובוס לזמן הנסיעה ברכבת בין ראש העין או כפר סבא לתל אביב? ומה ההפרש בזמן הנסיעה בין תל אביב לחיפה?
בבקשה.. בשעות הבוקר.
נסיעה ברכבת מראש העין לת"א - 30 דקות. נסיעה ברכב מראש העין לת"א - בין שעה וחצי לשעתיים. נסיעה באוטובוסים מראש העין לת"א - בין שעתיים לשלוש. תכפיל את הנתונים האלה כפול שתיים (הלוך וחזור). הרכבת היתה יכולה להפחית את התדירות במקום לבטל כליל. ככה היא היתה מאזנת בין הפגיעה בנוסעים השונים. והשאלה הגדולה: האם משרד התחבורה בחן ואישר את השינוי הזה.
 

סנאי נדיר

New member
בבקשה.. בשעות הבוקר.
נסיעה ברכבת מראש העין לת"א - 30 דקות. נסיעה ברכב מראש העין לת"א - בין שעה וחצי לשעתיים. נסיעה באוטובוסים מראש העין לת"א - בין שעתיים לשלוש. תכפיל את הנתונים האלה כפול שתיים (הלוך וחזור). הרכבת היתה יכולה להפחית את התדירות במקום לבטל כליל. ככה היא היתה מאזנת בין הפגיעה בנוסעים השונים. והשאלה הגדולה: האם משרד התחבורה בחן ואישר את השינוי הזה.
 

Noize

New member
בבקשה.. בשעות הבוקר.
נסיעה ברכבת מראש העין לת"א - 30 דקות. נסיעה ברכב מראש העין לת"א - בין שעה וחצי לשעתיים. נסיעה באוטובוסים מראש העין לת"א - בין שעתיים לשלוש. תכפיל את הנתונים האלה כפול שתיים (הלוך וחזור). הרכבת היתה יכולה להפחית את התדירות במקום לבטל כליל. ככה היא היתה מאזנת בין הפגיעה בנוסעים השונים. והשאלה הגדולה: האם משרד התחבורה בחן ואישר את השינוי הזה.
יש פה נתונים נוספים
כמות האנשים שמשתמשים בתחנות חיפה לעומת כמות הנוסעים שמשתמשים בתחנת ראש העין. לדוגמה בחיפה (בכל התחנות יחד) עוברים מעל 15,000 איש בממוצע ליום לעומת 2,225 בתחנת ראש העין. (מקור: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=143516768 ) אפשר גם לעשות את החישוב עבור הקו כולו. גם מבחינה תפעולית, להעביר כמות כזו של נוסעים ביום מחיפה לתל אביב (באוטובוסים) מסובך הרבה יותר מלהעביר כמות דומה של נוסעים מראש העין. (לדוגמה)
 

gurfi

New member
יש פה נתונים נוספים
כמות האנשים שמשתמשים בתחנות חיפה לעומת כמות הנוסעים שמשתמשים בתחנת ראש העין. לדוגמה בחיפה (בכל התחנות יחד) עוברים מעל 15,000 איש בממוצע ליום לעומת 2,225 בתחנת ראש העין. (מקור: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=143516768 ) אפשר גם לעשות את החישוב עבור הקו כולו. גם מבחינה תפעולית, להעביר כמות כזו של נוסעים ביום מחיפה לתל אביב (באוטובוסים) מסובך הרבה יותר מלהעביר כמות דומה של נוסעים מראש העין. (לדוגמה)
ההשוואה שאתה עושה היא לא נכונה
א. אתה בודק רק את תחנת ראש העין, בלי להוסיף את שאר התחנות. ב. לא צריך לבטל את כל הרכבות בחיפה. גם אם היית משאיר את כל הרכבות של רכבת הוד השרון, עדיין היו רכבות בחיפה. בכל מקרה, ניתן לצמצם את הרכבות בכל הארץ, ובכך לפגוע בצורה מאוזנת יותר.
 

Noize

New member
ההשוואה שאתה עושה היא לא נכונה
א. אתה בודק רק את תחנת ראש העין, בלי להוסיף את שאר התחנות. ב. לא צריך לבטל את כל הרכבות בחיפה. גם אם היית משאיר את כל הרכבות של רכבת הוד השרון, עדיין היו רכבות בחיפה. בכל מקרה, ניתן לצמצם את הרכבות בכל הארץ, ובכך לפגוע בצורה מאוזנת יותר.
אפשר להוסיף את שאר התחנות (בשני הקווים)
לא נראה לי שזה ישנה את היחס בצורה משמעותית (אם בכלל). בנוסף אני לא יודע מה קורה בראש העין, אבל מכפ"ס לדוגמה יש אוטובוסים שיכולים לתת מענה הולם. נתת דוגמה לעיר שכנראה מצב האוטובוסים בה על הפנים (ראש העין), לא בכל הערים המצב הוא גרוע. ב. לדעתי המצב קצת יותר מסובך מאם יש רכבות או אין רכבות, ייתכן שעדיף מספר קווים שעובדים ומספר קווים מושבתים, מאשר שכל הקווים יעבדו, אבל שכשתגיע לרכבת לא תדע אם בכלל תעלה עליה ומתי היא תגיע לתחנה (זהו מצב לא רחוק מקו מושבת). תוסיף לזה גם היבטים תפעוליים.
 

down under

New member
בבקשה.. בשעות הבוקר.
נסיעה ברכבת מראש העין לת"א - 30 דקות. נסיעה ברכב מראש העין לת"א - בין שעה וחצי לשעתיים. נסיעה באוטובוסים מראש העין לת"א - בין שעתיים לשלוש. תכפיל את הנתונים האלה כפול שתיים (הלוך וחזור). הרכבת היתה יכולה להפחית את התדירות במקום לבטל כליל. ככה היא היתה מאזנת בין הפגיעה בנוסעים השונים. והשאלה הגדולה: האם משרד התחבורה בחן ואישר את השינוי הזה.
בולשיט, בוטליש, בושליט ושוב בולשיט!
לא לוקח בשום פנים ואופן שעה וחצי עד שעתיים ברכב פרטי מראש העין למרכז ת"א. חד משמעי שלא! לוקח בד"כ בין 45 דקות לשעה. באוטובוס זה לא יותר משעה וחצי לכל היותר. בטח שלא בין שעתיים לשלוש שעות!!! לא יודע מאיפה הבאת את השטויות הללו של זמני הנסיעות מראה"ע לת"א.
 

gurfi

New member
בולשיט, בוטליש, בושליט ושוב בולשיט!
לא לוקח בשום פנים ואופן שעה וחצי עד שעתיים ברכב פרטי מראש העין למרכז ת"א. חד משמעי שלא! לוקח בד"כ בין 45 דקות לשעה. באוטובוס זה לא יותר משעה וחצי לכל היותר. בטח שלא בין שעתיים לשלוש שעות!!! לא יודע מאיפה הבאת את השטויות הללו של זמני הנסיעות מראה"ע לת"א.
אתה כנראה לא מכיר את הכביש בשעות הבוקר...
 

סנאי נדיר

New member
תושבי השרון לא צריכים להידפק בגלל תושבי נהריה
הרכבת, בצדק, נותנת עדיפות לקווים למרחקים ארוכים (נהריה/חיפה - תל אביב/באר שבע/מודיעין, בנימינה-אשקלון, נתניה-רחובות) שבהם יש לה יתרון יחסי גדול לעומת קווי האוטובוס. בתוך גוש דן, אזור השרון ומטרופולין חיפה קווי האוטובוס מהווים תחליף טוב לרכבת. ובקווים לדימונה ולירושלים בכלל יש לאוטובוסים יתרון. לכן, כשיש מצוקת ציוד, נותנים עדיפות לקווים שבהם לרכבת יתרון גדול על פני האוטובוסים.
למה בצדק?
למה שציבור הנוסעים במקומות שהזכרת בא על חשבון ציבור הנוסעים בגוש דן? כי יש פה יותר אוטובוסים? אז מה? בצפון ובדרום אין אוטובוסים? אני צריך להגיע מכפר סבא לרמת החייל. יש לי אוטובוס ישיר? לא. זה אומר שעד שרכבת ישראל תועיל בטובה להחזיר 3 קרונות מסכנים לטובת תושבי השרון אני אצטרך להיסחב ב4 אוטובוסים, 5 ימים בשבוע. אחלה.
 
למה בצדק?
למה שציבור הנוסעים במקומות שהזכרת בא על חשבון ציבור הנוסעים בגוש דן? כי יש פה יותר אוטובוסים? אז מה? בצפון ובדרום אין אוטובוסים? אני צריך להגיע מכפר סבא לרמת החייל. יש לי אוטובוס ישיר? לא. זה אומר שעד שרכבת ישראל תועיל בטובה להחזיר 3 קרונות מסכנים לטובת תושבי השרון אני אצטרך להיסחב ב4 אוטובוסים, 5 ימים בשבוע. אחלה.
זה לא ציבור הנוסעים במקומות שהזכרתי על חשבון
ציבור הנוסעים בגוש דן. אלא העדפת טובת ציבור הנוסעים למרחקים ארוכים (כולל נוסעים מ/ל גוש דן) על ציבור הנוסעים למרחקים קצרים. לחיילים או סטודנטים מכפר סבא, שצריכים להגיע מחר לבאר שבע, חיפה או למקומות אחרים בצפון ובדרום, רכבת מכפר סבא לתל אביב לא תעזור, אם לא יהיו רכבות לצפון ולדרום.
 
למה בצדק?
למה שציבור הנוסעים במקומות שהזכרת בא על חשבון ציבור הנוסעים בגוש דן? כי יש פה יותר אוטובוסים? אז מה? בצפון ובדרום אין אוטובוסים? אני צריך להגיע מכפר סבא לרמת החייל. יש לי אוטובוס ישיר? לא. זה אומר שעד שרכבת ישראל תועיל בטובה להחזיר 3 קרונות מסכנים לטובת תושבי השרון אני אצטרך להיסחב ב4 אוטובוסים, 5 ימים בשבוע. אחלה.
בין הקווים שבוטלו:
קו באר שבע - דימונה, קו הרכבת הפרברית בין חוף הכרמל לקרית מוצקין וקו הרכבת לבית שמש / ירושלים (עבור תושבי בית שמש זו פגיעה די משמעותית). האם הביטולים הללו על חשבון ציבור הנוסעים בגוש דן? גם אני נפגע מהפסקת השירות בקו שבין הוד השרון לתל אביב (בחודשים האחרונים אני משתמש בו כמעט כל יום). גם אני אצטרך להיסחב באוטובוסים. לתאר את זה כפגיעה מכוונת בציבור הנוסעים בגוש דן זה פשוט לא נכון. אפשר להתווכח האם ההשבתה מוצדקת או לא, אבל היא לא מפלה לרעה שום אוכלוסיה מוגדרת.
 

סנאי נדיר

New member
בין הקווים שבוטלו:
קו באר שבע - דימונה, קו הרכבת הפרברית בין חוף הכרמל לקרית מוצקין וקו הרכבת לבית שמש / ירושלים (עבור תושבי בית שמש זו פגיעה די משמעותית). האם הביטולים הללו על חשבון ציבור הנוסעים בגוש דן? גם אני נפגע מהפסקת השירות בקו שבין הוד השרון לתל אביב (בחודשים האחרונים אני משתמש בו כמעט כל יום). גם אני אצטרך להיסחב באוטובוסים. לתאר את זה כפגיעה מכוונת בציבור הנוסעים בגוש דן זה פשוט לא נכון. אפשר להתווכח האם ההשבתה מוצדקת או לא, אבל היא לא מפלה לרעה שום אוכלוסיה מוגדרת.
לא יודע אם היא מכוונת או לא
אבל מה ההיגיון בלבטל קליל את כל התחנות? למה לא להשאיר 2-3 קרונות? אנחנו שווים פחות? מה זה הביזיון הזה?
 
לא יודע אם היא מכוונת או לא
אבל מה ההיגיון בלבטל קליל את כל התחנות? למה לא להשאיר 2-3 קרונות? אנחנו שווים פחות? מה זה הביזיון הזה?
מי אלה "אנחנו"?
תושבי בית שמש יאמרו "אנחנו" תושבי השרון הדרומי יאמרו "אנחנו" תושבי הקריות יאמרו "אנחנו" תושבי דימונה (אולי פחות) יאמרו "אנחנו" כשהשמיכה קצרה מלכסות את כולם, צריך להחליט את מי לא מכסים. בסופו של דבר, לא מעטים מנוסעי הקווים שנסגרו משתמשים בהם על מנת להגיע לקווי האורך הארוכים של הרכבת (במיוחד ביום ראשון, אבל גם בשאר ימי השבוע). לכן, פגיעה בקווי האורך הייתה הרבה יותר משמעותית. אם היו משאירים את הקו הוד השרון - תל אביב פתוח עם תדירות של רכבת פעם בשעתיים, כמה היו באמת משתמשים בו? ולהשאיר 2-3 קרונות לא בדיוק יעזור אם אין קטר שידחוף או ימשוך אותם.
 

droriko

New member
למה בצדק?
למה שציבור הנוסעים במקומות שהזכרת בא על חשבון ציבור הנוסעים בגוש דן? כי יש פה יותר אוטובוסים? אז מה? בצפון ובדרום אין אוטובוסים? אני צריך להגיע מכפר סבא לרמת החייל. יש לי אוטובוס ישיר? לא. זה אומר שעד שרכבת ישראל תועיל בטובה להחזיר 3 קרונות מסכנים לטובת תושבי השרון אני אצטרך להיסחב ב4 אוטובוסים, 5 ימים בשבוע. אחלה.
2 אוטובוסים
ואם אתה יוצא לפני/אחרי הפקקים זה יקח לך פחות משעה
 

gurfi

New member
איך ידעתי...
כשלא השביתו - איך זה שנותנים לקרונות לנסוע. כשמשביתים - איך זה שמשביתים. אי אפשר לצאת מזה. אני מניחה שיש הרבה יותר נוסעים בקו תל אביב נהריה עם פחות אופציות אלטרנטיביות לנסיעה. הבעיה הכי גדולה פה היא שלרכבת ישראל אין מספיק ציוד, ואין לה ציוד רזרבי, כך שכל מהלך כזה גורר פגיעה גדולה בשירות. (ואני לא מזלזלת בכלל, חברה טובה שלי נדפקת מזה עכשיו, מההשבתה של קו תל אביב הוד השרון).
מחשבה תחילה
רכבת ישראל מזלזלת באופן קבוע בקו הזה. ורק בחודשים האחרונים היו בו מספר תקלות. לפי הכתבה שהתפרסמה בידיעות אחרונות, כבר לפני כמה שנים טובות יצא דוח בדבר רמת הבטיחות של הקרונות האלה. ומה עשתה הרכבת? קנתה עוד קרונות כאלה! את מניחה? נו באמת. אין שום אלטרנטיבה מראש העין לת"א. יש קו אחד שנוסע דרך ז'בוטינסקי במקום להמשיך על כביש 5, ויש קו נוסף שמהדר ואפילו עושה סיבוב דרך חצי מפ"ת. וזה לפני שרואים את הפקק של כביש 5 שמתחיל כבר מצומת קאסם ונסיעה של 7 קילומטר הופכת לנסיעה של שעה. {עוד לפני אילון..} השאלה היא, האם מישהו במשרד התחבורה בדק ואישר את סגירת הקו או שהרכבת בדקה כיצד היא תיפגע פחות כספית, ואף פי זה החליטה אילו קווים לסגור ואילו לא.
 
מחשבה תחילה
רכבת ישראל מזלזלת באופן קבוע בקו הזה. ורק בחודשים האחרונים היו בו מספר תקלות. לפי הכתבה שהתפרסמה בידיעות אחרונות, כבר לפני כמה שנים טובות יצא דוח בדבר רמת הבטיחות של הקרונות האלה. ומה עשתה הרכבת? קנתה עוד קרונות כאלה! את מניחה? נו באמת. אין שום אלטרנטיבה מראש העין לת"א. יש קו אחד שנוסע דרך ז'בוטינסקי במקום להמשיך על כביש 5, ויש קו נוסף שמהדר ואפילו עושה סיבוב דרך חצי מפ"ת. וזה לפני שרואים את הפקק של כביש 5 שמתחיל כבר מצומת קאסם ונסיעה של 7 קילומטר הופכת לנסיעה של שעה. {עוד לפני אילון..} השאלה היא, האם מישהו במשרד התחבורה בדק ואישר את סגירת הקו או שהרכבת בדקה כיצד היא תיפגע פחות כספית, ואף פי זה החליטה אילו קווים לסגור ואילו לא.
ומה עם קו 282 שכן נוסע דרך כביש 5???
 

alantan

New member
מחשבה תחילה
רכבת ישראל מזלזלת באופן קבוע בקו הזה. ורק בחודשים האחרונים היו בו מספר תקלות. לפי הכתבה שהתפרסמה בידיעות אחרונות, כבר לפני כמה שנים טובות יצא דוח בדבר רמת הבטיחות של הקרונות האלה. ומה עשתה הרכבת? קנתה עוד קרונות כאלה! את מניחה? נו באמת. אין שום אלטרנטיבה מראש העין לת"א. יש קו אחד שנוסע דרך ז'בוטינסקי במקום להמשיך על כביש 5, ויש קו נוסף שמהדר ואפילו עושה סיבוב דרך חצי מפ"ת. וזה לפני שרואים את הפקק של כביש 5 שמתחיל כבר מצומת קאסם ונסיעה של 7 קילומטר הופכת לנסיעה של שעה. {עוד לפני אילון..} השאלה היא, האם מישהו במשרד התחבורה בדק ואישר את סגירת הקו או שהרכבת בדקה כיצד היא תיפגע פחות כספית, ואף פי זה החליטה אילו קווים לסגור ואילו לא.
חשבתי שעם הנצח אינו מפחד מדרך ארוכה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה