על השבתת הקרונועים

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
על השבתת הקרונועים
מידע נוסף שהגיע לשולחן המערכת מגורם ברכבת ישראל מעלה מספר נקודות מעניינות. להלן הדברים בשם אומרם. 1. סגירתו הזמנית של קו הוד השרון-ראשונים נועדה לשחרר 7 מערכים דו קומתיים עבור הקווים הפעילים נהריה-ת"א והקו לב"ש. 2. אופציית הקרונות הישנים גרורי הקטר אינה קיימת מהטעמים הבאים. א. לר''י לא נותרו יותר קרונות גרורי קטר שמישים. ב. איש בר''י לא יפעיל מחדש קרונות ישנים גרוטים ולא בטיחותיים, שעלו בעבר לא פעם ולא פעמיים באש ומהווים סכנה למסיע ולנוסע. ג. שום חברת ביטוח לא תאשר ביטוח קרונות גרורי קטר והיה ויושמשו מחדש. במקרה של שריפה, קרונות אלה מהווים מלכודת מוות בטוחה לנוסעים. אי לכך, הרעיון להשבת ציוד זה לשירות אינו מעשי. ד. יצויין כי מהסיבות שפורטו לעיל, התנגדה בשעתו חטיבת נייד בר"י להפעלת הקרונות הנ"ל כרכבות תיירותיות בקו הישן לירושלים. הקרונות הישנים (חמישה במספר) שנותרו ברשותה של הרכבת מיועדים לשימור ותצוגה בלבד. 3. לאחר השבתת הקרונועים עומדת מצבת הנייד של הרכבת להפעלה מחר על הכמויות הבאות: 10רכבות סימנס ללא עתודה תפעולית. 24-25 רכבות דו קומתיות. 4 רכבות ''מודו'' ספרדי, ללא עתודה תפעולית של קרון ניהוג שמשוקם בסדנאות כתוצאה מ...שריפה. עד כאן.
 

zvir1

New member
על השבתת הקרונועים
מידע נוסף שהגיע לשולחן המערכת מגורם ברכבת ישראל מעלה מספר נקודות מעניינות. להלן הדברים בשם אומרם. 1. סגירתו הזמנית של קו הוד השרון-ראשונים נועדה לשחרר 7 מערכים דו קומתיים עבור הקווים הפעילים נהריה-ת"א והקו לב"ש. 2. אופציית הקרונות הישנים גרורי הקטר אינה קיימת מהטעמים הבאים. א. לר''י לא נותרו יותר קרונות גרורי קטר שמישים. ב. איש בר''י לא יפעיל מחדש קרונות ישנים גרוטים ולא בטיחותיים, שעלו בעבר לא פעם ולא פעמיים באש ומהווים סכנה למסיע ולנוסע. ג. שום חברת ביטוח לא תאשר ביטוח קרונות גרורי קטר והיה ויושמשו מחדש. במקרה של שריפה, קרונות אלה מהווים מלכודת מוות בטוחה לנוסעים. אי לכך, הרעיון להשבת ציוד זה לשירות אינו מעשי. ד. יצויין כי מהסיבות שפורטו לעיל, התנגדה בשעתו חטיבת נייד בר"י להפעלת הקרונות הנ"ל כרכבות תיירותיות בקו הישן לירושלים. הקרונות הישנים (חמישה במספר) שנותרו ברשותה של הרכבת מיועדים לשימור ותצוגה בלבד. 3. לאחר השבתת הקרונועים עומדת מצבת הנייד של הרכבת להפעלה מחר על הכמויות הבאות: 10רכבות סימנס ללא עתודה תפעולית. 24-25 רכבות דו קומתיות. 4 רכבות ''מודו'' ספרדי, ללא עתודה תפעולית של קרון ניהוג שמשוקם בסדנאות כתוצאה מ...שריפה. עד כאן.
בועז, תעודד אותנו בימים אפלים אלו לרכבת!
ספר מה קורה עם הקו לב"ש! ומה קורה עם הקו המהיר לי"ם? אני יכול לספר שהיום כשירדתי מירושלים, בפיתולי הירידה אחרי צומת סחרוב, ראיתי את פתח המנהרה של הקו המהיר יוצא מרכס באיזור מבשרת ציון וזה היה מראה מלבב. רואים את הפתח ברור מאוד כשעוברים ליד הפתח השני ליד גינות סחרוב. אין ספק שהרכת נמצאת לא בתקופה טובה מבחינת יח"צ, וזהו מבחנו הגדול של המנכ"ל מול שוחרי רעתו.
 

בועז ל

New member
בועז, תעודד אותנו בימים אפלים אלו לרכבת!
ספר מה קורה עם הקו לב"ש! ומה קורה עם הקו המהיר לי"ם? אני יכול לספר שהיום כשירדתי מירושלים, בפיתולי הירידה אחרי צומת סחרוב, ראיתי את פתח המנהרה של הקו המהיר יוצא מרכס באיזור מבשרת ציון וזה היה מראה מלבב. רואים את הפתח ברור מאוד כשעוברים ליד הפתח השני ליד גינות סחרוב. אין ספק שהרכת נמצאת לא בתקופה טובה מבחינת יח"צ, וזהו מבחנו הגדול של המנכ"ל מול שוחרי רעתו.
היי צבי!
הדבר היחיד בו אני יכול לעודד אותך מגיע מההפרדה המפלסית בנען, הנמצאת בפוטו-פיניש שלה. אתה צודק בהגדרתך את התקופה הלא פשוטה שעוברת הרכבת, והדברים נכונים גם ביחס לפרויקט הכפלת הקו לב"ש שנמצא במצב עדין ביותר. השבתת ינואר מסתמנת כאחד מרגעי האמת הקשים ביותר של הפרויקט, ובסיומה ייוודע לאן פניו של הפרויקט. בוא נקווה ביחד שאוכל להביא בשורות טובות בסיום ההשבתה.
 

luckydude

Active member
היי צבי!
הדבר היחיד בו אני יכול לעודד אותך מגיע מההפרדה המפלסית בנען, הנמצאת בפוטו-פיניש שלה. אתה צודק בהגדרתך את התקופה הלא פשוטה שעוברת הרכבת, והדברים נכונים גם ביחס לפרויקט הכפלת הקו לב"ש שנמצא במצב עדין ביותר. השבתת ינואר מסתמנת כאחד מרגעי האמת הקשים ביותר של הפרויקט, ובסיומה ייוודע לאן פניו של הפרויקט. בוא נקווה ביחד שאוכל להביא בשורות טובות בסיום ההשבתה.
לא מובן מדוע לא בנו כאן את הגשר בנקודת המפגש
הקודמת? במקום, סתם עשו מעקף בשביל כביש שהיה ישר קודם - בשונה מרוב ההפרדות האחרות בתוואי שבהם קודם העבירו את המפגש "לצד" ובנו את הגשר בתוואי הכביש הישן והישר.
 

בועז ל

New member
לא מובן מדוע לא בנו כאן את הגשר בנקודת המפגש
הקודמת? במקום, סתם עשו מעקף בשביל כביש שהיה ישר קודם - בשונה מרוב ההפרדות האחרות בתוואי שבהם קודם העבירו את המפגש "לצד" ובנו את הגשר בתוואי הכביש הישן והישר.
עקב דרישה של הות"ל.
מגובה בבקשה של נען.
 

בועז ל

New member
האם ידוע לך מדוע ביקשו בקשה יוצאת דופן כזו?
מדובר בשתי דרישות שונות. ביחס לדרישת הות"ל,
הדרישה מוכרת לי ומקורה ברצון של הות"ל לראות את גשר ההפרדה במיצוב מסוים לעומת הגשר הסמוך שמעל לכביש 6. ביחס לבקשת נען, איני מכיר את הפרטים. כך או כך, מדובר בדיון שלם שהוקדש בות"ל לסוגית מיקומו של גשר ההפרדה.
 

luckydude

Active member
מדובר בשתי דרישות שונות. ביחס לדרישת הות"ל,
הדרישה מוכרת לי ומקורה ברצון של הות"ל לראות את גשר ההפרדה במיצוב מסוים לעומת הגשר הסמוך שמעל לכביש 6. ביחס לבקשת נען, איני מכיר את הפרטים. כך או כך, מדובר בדיון שלם שהוקדש בות"ל לסוגית מיקומו של גשר ההפרדה.
אוקיי, תודה. נראה מוזר שלקחו כביש ישר
ועיקמו אותו
 

אורי404

New member
בועז, תעודד אותנו בימים אפלים אלו לרכבת!
ספר מה קורה עם הקו לב"ש! ומה קורה עם הקו המהיר לי"ם? אני יכול לספר שהיום כשירדתי מירושלים, בפיתולי הירידה אחרי צומת סחרוב, ראיתי את פתח המנהרה של הקו המהיר יוצא מרכס באיזור מבשרת ציון וזה היה מראה מלבב. רואים את הפתח ברור מאוד כשעוברים ליד הפתח השני ליד גינות סחרוב. אין ספק שהרכת נמצאת לא בתקופה טובה מבחינת יח"צ, וזהו מבחנו הגדול של המנכ"ל מול שוחרי רעתו.
בשורות טובות נוספות
גם אני עברתי לפני כשבוע באזור ירושלים וראיתי את תחילת העבודות למנהרות לקו המהיר לירושלים. בהחלט מעודד לראות את זה. מה שעוד קורה זה, שניתן לראות התקדמויות בקו תל אביב-יבנה מערב. כמו למשל התקדמות מסויימת בתוואי באזור תחנת יבנה-מערב וגם התקדמות בהנחת המסילות לכיוון תחנת יבנה מערב
 
על השבתת הקרונועים
מידע נוסף שהגיע לשולחן המערכת מגורם ברכבת ישראל מעלה מספר נקודות מעניינות. להלן הדברים בשם אומרם. 1. סגירתו הזמנית של קו הוד השרון-ראשונים נועדה לשחרר 7 מערכים דו קומתיים עבור הקווים הפעילים נהריה-ת"א והקו לב"ש. 2. אופציית הקרונות הישנים גרורי הקטר אינה קיימת מהטעמים הבאים. א. לר''י לא נותרו יותר קרונות גרורי קטר שמישים. ב. איש בר''י לא יפעיל מחדש קרונות ישנים גרוטים ולא בטיחותיים, שעלו בעבר לא פעם ולא פעמיים באש ומהווים סכנה למסיע ולנוסע. ג. שום חברת ביטוח לא תאשר ביטוח קרונות גרורי קטר והיה ויושמשו מחדש. במקרה של שריפה, קרונות אלה מהווים מלכודת מוות בטוחה לנוסעים. אי לכך, הרעיון להשבת ציוד זה לשירות אינו מעשי. ד. יצויין כי מהסיבות שפורטו לעיל, התנגדה בשעתו חטיבת נייד בר"י להפעלת הקרונות הנ"ל כרכבות תיירותיות בקו הישן לירושלים. הקרונות הישנים (חמישה במספר) שנותרו ברשותה של הרכבת מיועדים לשימור ותצוגה בלבד. 3. לאחר השבתת הקרונועים עומדת מצבת הנייד של הרכבת להפעלה מחר על הכמויות הבאות: 10רכבות סימנס ללא עתודה תפעולית. 24-25 רכבות דו קומתיות. 4 רכבות ''מודו'' ספרדי, ללא עתודה תפעולית של קרון ניהוג שמשוקם בסדנאות כתוצאה מ...שריפה. עד כאן.
אז אין רכבת להוד השרון ופ"ת בשנים הקרובות?
 

בועז ל

New member
אולי עוזני יחזור להיות מנכ"ל הרכבת ?
בועז, קראת את כל מה שאביתר כתב בקומונה ? יש שם הרבה דברים מעניינים.
עוזני לא יחזור, יוסף. זו הייתה הלצה על ימיו
של מי שהשבית את הקו לירושלים למשך שבע שנים.
 

4XTOS

New member
על השבתת הקרונועים
מידע נוסף שהגיע לשולחן המערכת מגורם ברכבת ישראל מעלה מספר נקודות מעניינות. להלן הדברים בשם אומרם. 1. סגירתו הזמנית של קו הוד השרון-ראשונים נועדה לשחרר 7 מערכים דו קומתיים עבור הקווים הפעילים נהריה-ת"א והקו לב"ש. 2. אופציית הקרונות הישנים גרורי הקטר אינה קיימת מהטעמים הבאים. א. לר''י לא נותרו יותר קרונות גרורי קטר שמישים. ב. איש בר''י לא יפעיל מחדש קרונות ישנים גרוטים ולא בטיחותיים, שעלו בעבר לא פעם ולא פעמיים באש ומהווים סכנה למסיע ולנוסע. ג. שום חברת ביטוח לא תאשר ביטוח קרונות גרורי קטר והיה ויושמשו מחדש. במקרה של שריפה, קרונות אלה מהווים מלכודת מוות בטוחה לנוסעים. אי לכך, הרעיון להשבת ציוד זה לשירות אינו מעשי. ד. יצויין כי מהסיבות שפורטו לעיל, התנגדה בשעתו חטיבת נייד בר"י להפעלת הקרונות הנ"ל כרכבות תיירותיות בקו הישן לירושלים. הקרונות הישנים (חמישה במספר) שנותרו ברשותה של הרכבת מיועדים לשימור ותצוגה בלבד. 3. לאחר השבתת הקרונועים עומדת מצבת הנייד של הרכבת להפעלה מחר על הכמויות הבאות: 10רכבות סימנס ללא עתודה תפעולית. 24-25 רכבות דו קומתיות. 4 רכבות ''מודו'' ספרדי, ללא עתודה תפעולית של קרון ניהוג שמשוקם בסדנאות כתוצאה מ...שריפה. עד כאן.
עד שמשפרים את השרות של התח"צ לרכבת בכפר סבא
היא מושבתת
 

gurfi

New member
על השבתת הקרונועים
מידע נוסף שהגיע לשולחן המערכת מגורם ברכבת ישראל מעלה מספר נקודות מעניינות. להלן הדברים בשם אומרם. 1. סגירתו הזמנית של קו הוד השרון-ראשונים נועדה לשחרר 7 מערכים דו קומתיים עבור הקווים הפעילים נהריה-ת"א והקו לב"ש. 2. אופציית הקרונות הישנים גרורי הקטר אינה קיימת מהטעמים הבאים. א. לר''י לא נותרו יותר קרונות גרורי קטר שמישים. ב. איש בר''י לא יפעיל מחדש קרונות ישנים גרוטים ולא בטיחותיים, שעלו בעבר לא פעם ולא פעמיים באש ומהווים סכנה למסיע ולנוסע. ג. שום חברת ביטוח לא תאשר ביטוח קרונות גרורי קטר והיה ויושמשו מחדש. במקרה של שריפה, קרונות אלה מהווים מלכודת מוות בטוחה לנוסעים. אי לכך, הרעיון להשבת ציוד זה לשירות אינו מעשי. ד. יצויין כי מהסיבות שפורטו לעיל, התנגדה בשעתו חטיבת נייד בר"י להפעלת הקרונות הנ"ל כרכבות תיירותיות בקו הישן לירושלים. הקרונות הישנים (חמישה במספר) שנותרו ברשותה של הרכבת מיועדים לשימור ותצוגה בלבד. 3. לאחר השבתת הקרונועים עומדת מצבת הנייד של הרכבת להפעלה מחר על הכמויות הבאות: 10רכבות סימנס ללא עתודה תפעולית. 24-25 רכבות דו קומתיות. 4 רכבות ''מודו'' ספרדי, ללא עתודה תפעולית של קרון ניהוג שמשוקם בסדנאות כתוצאה מ...שריפה. עד כאן.
רכבת הוד השרון.. :/
כמה זמן יעבור על שתסיים הועדה את בדיקתה? אם הוועדה תחליט שהקרונות מסוכנים, יקח עוד המון זמן עד שהרכבת תרכוש קרונות חדשים. איך יתכן שהנהלת הרכבת פשוט כך מחליטה על סגירה כזאת? היכן משרד התחבורה? האם יתכן פשוט כך לסגור קו עבור קווים אחרים?
 

cwen

New member
רכבת הוד השרון.. :/
כמה זמן יעבור על שתסיים הועדה את בדיקתה? אם הוועדה תחליט שהקרונות מסוכנים, יקח עוד המון זמן עד שהרכבת תרכוש קרונות חדשים. איך יתכן שהנהלת הרכבת פשוט כך מחליטה על סגירה כזאת? היכן משרד התחבורה? האם יתכן פשוט כך לסגור קו עבור קווים אחרים?
איך ידעתי...
כשלא השביתו - איך זה שנותנים לקרונות לנסוע. כשמשביתים - איך זה שמשביתים. אי אפשר לצאת מזה. אני מניחה שיש הרבה יותר נוסעים בקו תל אביב נהריה עם פחות אופציות אלטרנטיביות לנסיעה. הבעיה הכי גדולה פה היא שלרכבת ישראל אין מספיק ציוד, ואין לה ציוד רזרבי, כך שכל מהלך כזה גורר פגיעה גדולה בשירות. (ואני לא מזלזלת בכלל, חברה טובה שלי נדפקת מזה עכשיו, מההשבתה של קו תל אביב הוד השרון).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה