על השבתת הקרונועים
מידע נוסף שהגיע לשולחן המערכת מגורם ברכבת ישראל מעלה מספר נקודות מעניינות. להלן הדברים בשם אומרם. 1. סגירתו הזמנית של קו הוד השרון-ראשונים נועדה לשחרר 7 מערכים דו קומתיים עבור הקווים הפעילים נהריה-ת"א והקו לב"ש. 2. אופציית הקרונות הישנים גרורי הקטר אינה קיימת מהטעמים הבאים. א. לר''י לא נותרו יותר קרונות גרורי קטר שמישים. ב. איש בר''י לא יפעיל מחדש קרונות ישנים גרוטים ולא בטיחותיים, שעלו בעבר לא פעם ולא פעמיים באש ומהווים סכנה למסיע ולנוסע. ג. שום חברת ביטוח לא תאשר ביטוח קרונות גרורי קטר והיה ויושמשו מחדש. במקרה של שריפה, קרונות אלה מהווים מלכודת מוות בטוחה לנוסעים. אי לכך, הרעיון להשבת ציוד זה לשירות אינו מעשי. ד. יצויין כי מהסיבות שפורטו לעיל, התנגדה בשעתו חטיבת נייד בר"י להפעלת הקרונות הנ"ל כרכבות תיירותיות בקו הישן לירושלים. הקרונות הישנים (חמישה במספר) שנותרו ברשותה של הרכבת מיועדים לשימור ותצוגה בלבד. 3. לאחר השבתת הקרונועים עומדת מצבת הנייד של הרכבת להפעלה מחר על הכמויות הבאות: 10רכבות סימנס ללא עתודה תפעולית. 24-25 רכבות דו קומתיות. 4 רכבות ''מודו'' ספרדי, ללא עתודה תפעולית של קרון ניהוג שמשוקם בסדנאות כתוצאה מ...שריפה. עד כאן.
מידע נוסף שהגיע לשולחן המערכת מגורם ברכבת ישראל מעלה מספר נקודות מעניינות. להלן הדברים בשם אומרם. 1. סגירתו הזמנית של קו הוד השרון-ראשונים נועדה לשחרר 7 מערכים דו קומתיים עבור הקווים הפעילים נהריה-ת"א והקו לב"ש. 2. אופציית הקרונות הישנים גרורי הקטר אינה קיימת מהטעמים הבאים. א. לר''י לא נותרו יותר קרונות גרורי קטר שמישים. ב. איש בר''י לא יפעיל מחדש קרונות ישנים גרוטים ולא בטיחותיים, שעלו בעבר לא פעם ולא פעמיים באש ומהווים סכנה למסיע ולנוסע. ג. שום חברת ביטוח לא תאשר ביטוח קרונות גרורי קטר והיה ויושמשו מחדש. במקרה של שריפה, קרונות אלה מהווים מלכודת מוות בטוחה לנוסעים. אי לכך, הרעיון להשבת ציוד זה לשירות אינו מעשי. ד. יצויין כי מהסיבות שפורטו לעיל, התנגדה בשעתו חטיבת נייד בר"י להפעלת הקרונות הנ"ל כרכבות תיירותיות בקו הישן לירושלים. הקרונות הישנים (חמישה במספר) שנותרו ברשותה של הרכבת מיועדים לשימור ותצוגה בלבד. 3. לאחר השבתת הקרונועים עומדת מצבת הנייד של הרכבת להפעלה מחר על הכמויות הבאות: 10רכבות סימנס ללא עתודה תפעולית. 24-25 רכבות דו קומתיות. 4 רכבות ''מודו'' ספרדי, ללא עתודה תפעולית של קרון ניהוג שמשוקם בסדנאות כתוצאה מ...שריפה. עד כאן.