על הדימויים הפורנוגרפיים אצל הנביאים

Lakedaimon

New member
אני מניח שניתן לעשות את זה בצורה סטטיסטית

אבל אינני חושב שזהו מיעוט שבמיעוט. אבל מצד שני, האם התיאורים הלא שגרתיים הללו כוונו לאוכלוסיית יעד מסוימת?
 

גרי רשף

New member
ובל נשכח את שיר השירים..

..יצירה אירוטית נועזת שכידוע אינה אלא משל על אהבת עם ישראל ואלוהיו.
 

Lakedaimon

New member
נכון, אבל יש הבדל גדול

האירוטיקה של שיר השירים: הֱבִיאַנִי הַמֶּלֶךְ חֲדָרָיו, נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בָּךְ--נַזְכִּירָה דֹדֶיךָ מִיַּיִן, מֵישָׁרִים אֲהֵבוּךָ הֱבִיאַנִי אֶל-בֵּית הַיָּיִן, וְדִגְלוֹ עָלַי אַהֲבָה שְׁנֵי שָׁדַיִךְ כִּשְׁנֵי עֳפָרִים, תְּאוֹמֵי צְבִיָּה, הָרוֹעִים, בַּשּׁוֹשַׁנִּים. דּוֹדִי, שָׁלַח יָדוֹ מִן-הַחֹר, וּמֵעַי, הָמוּ עָלָיו. היא שונה לחלוטין מהתיאורים ה"מפורשים" יותר של הנביאים. אגב, חשוב על מה עושה המאמין (מכל דת) בשביל אמונתו, אלה יחסים שהם ברוב רובם חד צדדיים.
 

יוסי ר1

Active member
אברהם כהנא כתב בהרחבה על שיר השירים

ודחה את ההשערה שמקורו בווצאחים, שירי חשק של בתי מרזח.
 
מה כל כך נועז בשיר השירים

אם לדוד "הגיבור"נכתבו תהילות ושירי הלל לשלמה חובב הנשים נכתבו שירי דודים בהתאם
 

momoshlomo

New member
אני לא רואה כאן יותר מדי פורנוגרפיה

ואני בטוח שמי שמחפש גירוי מיני לא משתמש בספר נביאים (אלא אם כן זה רובינזון קרוזו שמצא תנ"ך באי בודד שלו) המילה "שדיים"? המילה "זונה"? אם זה מה שקרוי פורנוגרפי אצלך אז המצב שלך לא רחוק מזה של הדתייים הקנאים החשוכים עליהם יורדים פה כולם... [אני לא יודע אם משיהו שמקפיד על צניעות בעיניני מין תמיד נורא דתי ותמיד נורא חשוך, אבל ניחא] חוץ מזה: בזמן התנ"ך לא היה קיים מושג "פרונורגפי". אני גם לא בטוח שגירוי מיני היה נחשב לחטא ולכן כתנ"ך מדבר בנושאי מין הוא לא מתחבא מאחורי ציחקוקים ממזריים ומתשמש בתיאורים הללו מתי שצריך (ולא באופן תדיר כמו שנוהגים היום כמה מהאנשים הנאורים) מתי שבתנ"ך רוצים להדגיש נבזיות של העם ממשילים אותו לזונה . כן זונה! אני לא רואה בכך שום בעיה
 

Lakedaimon

New member
השתמשתי במונח "פורנוגרפיה"

כיוון שזהו המונח המדעי גרידא שבו משתמשים החוקרים של ביקורת המקרא לאלמנט הזה. A Brenner and van Dijk-Hemmes. On 'Jeremiah'and the Poetics of (Prophetic?) Pornography” S Moughtin-Mumby, S Moughtin - 2008. Sexual and Marital Metaphors in Hosea, Jeremiah, Isaiah, and Ezekiel A Brenner. 1996. Pornoprophetics Revisited: Some Additional Reflections. Journal for the Study of the Old Testament
 
השתמשת במילה לא לעיניין

ומ"מ רבינו משה אלשיך אמר שזה כדי למשוך את לב הטיפשים ע"ע "על הדימויים"
 
למעלה