עלילות מרגלית + משהו מעניין

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
לפני ההפרטה של "אשכול" קווי מודיעין

OK
לא ידעתי שההפרטה החלה כבר ב-1997. שאר ההפרטות הראשונות שעולות לי בראש הן בתחילת המילניום הנוכחי (למשל אשכול נתניה-חדרה של נתיב אקספרס בשנת 2001). אגב, כיום קו 465 נוסע מעמנואל לירושלים.
לפני ההפרטה של "אשכול" קווי מודיעין
היתה ההפרטה או המכרז של קווי ביתר עילית, שבהם זכתה חברת "הורן את ליבוביץ" באמצעות חברת "ביתר תור", שיותר מאוחר קיבלה את הזכיון גם לאלעד, עד להעברת הזכיון של אלעד לפני כחוש ל- "אגד תשתית". האחרונה מפעילה כיום את קו 277 מאלעד לירושלים, וקו 465א שהפעיל אגד עד צומת קסם בוטל.
 

846

Active member
לא היה מכרז בביתר עילית זה התחיל

לפני ההפרטה של "אשכול" קווי מודיעין
היתה ההפרטה או המכרז של קווי ביתר עילית, שבהם זכתה חברת "הורן את ליבוביץ" באמצעות חברת "ביתר תור", שיותר מאוחר קיבלה את הזכיון גם לאלעד, עד להעברת הזכיון של אלעד לפני כחוש ל- "אגד תשתית". האחרונה מפעילה כיום את קו 277 מאלעד לירושלים, וקו 465א שהפעיל אגד עד צומת קסם בוטל.
לא היה מכרז בביתר עילית זה התחיל
כקו פיראטי לאוכלוסיה החרדית בלבד ומאוחר יותר הם קיבלו רשיונות כנהוג. אני זוכר שהיתה כתבה בטלויזיה על האפליה בקוים האלו בזמן שעוד היו פיראטים.
 

אוהד11

New member
אגד ביקשה אז להפעיל קווים ומשרד

לא היה מכרז בביתר עילית זה התחיל
כקו פיראטי לאוכלוסיה החרדית בלבד ומאוחר יותר הם קיבלו רשיונות כנהוג. אני זוכר שהיתה כתבה בטלויזיה על האפליה בקוים האלו בזמן שעוד היו פיראטים.
אגד ביקשה אז להפעיל קווים ומשרד
התחבורה נהג סחבת ואח"כ הכריז על "ההפרטה".
 

mister K

New member
אלו תוצאות הרפורמה

זה לא מדוייק, לגבי O1834,
...להגיד שהוא הדגם התיירותי המקביל ל-O404. גם הO404, וגם ה-O303 בזמנו היו שלדות של אוטובוסים תיירותיים, על בסיסם נבנו הדגמים התיירותיים הטובים (המוגמרים) של מרצדס. ה-O1834 הוא לא "דגם תיירותי" מקביל - הוא פשוט הגרסא הנחותה יותר, משוכללת פחות בכל הבחינות, המיוצרת עבור ארצות עניות יותר במפעלי שלוחות של מרצדס. למשל, ה-O1834 מיוצרות כולן בטורקיה, במפעל שמייצר גם גרסא פשוטה יותר של ה-O405 - ושני הדגמים יורדים שם מפס היצור עד היום, כאשר בגרמניה כבר מזמן הפסיקו לא רק את ה-O405 אלא אפילו את ה-O404. השוק העיקרי של המפעל הטורקי: טורקיה וארצות ערב של המזרח התיכון, רוסיה וסין. הדגמים האלו מיועדים לשימוש ב"עולם השלישי": הם זולים יחסית, לא נוחים, מרעישים וקשיחים, אבל הם אמינים בצורה מפתיעה למכונות במחיר כזה - הם יכולים לחיות כמעת ללא טיפול ולהמשיך לתפקד, כפי שאפשר לראות בברור במרגלית הזוועתית. ואגב - בכל הברושורות ורשימות התפוצה של מרצדס באירופה המערבית דגמים אלו לא מופיעים בכלל. גם באתר האינטרנט שלהם המכונות האלו מעולם לא הופיעו.
זו בושה וחרפה שהחברה המגעילה הזו עדיין מפעילה את הקווים של מודיעין. הנה התוצאות של ההפרטה בפניהם האמיתיות.
אלו תוצאות הרפורמה
מכונות סוג ב', מכונות משומשות ומכונות שלא מתאימות לקווים שעליהם הן נוסעות (לראייה קווי סופרבוס מרמלה לת"א שמופעלים עם VANHOOL תיירותיים שממש לא קשורים לקווים האלה ולמעשה לא מתאימים בכלל לקווי שירות. על הקווים האלה צריכות לעבוד כמובן מכונות עירוניות). המפעילים החדשים הופכים פה את התחבורה הציבורית לשכונה שמתאימה למדינת עולם שלישי וזאת במקום השירות המקצועי של אגד ודן שקונות אך ורק מכונות חדשות ומתחזקים אותן בצורה הטובה והמקצועית ביותר. אני בכל אופן מקווה שהחברות החדשות לא יחזיקו מעמד זמן רב ואז כל ה"חכמים" שם בממשלה יבינו שאין כמו אגד ודן!
 

אוהד11

New member
סופר בוס רכשה מספר מכונות מדן והן

אלו תוצאות הרפורמה
מכונות סוג ב', מכונות משומשות ומכונות שלא מתאימות לקווים שעליהם הן נוסעות (לראייה קווי סופרבוס מרמלה לת"א שמופעלים עם VANHOOL תיירותיים שממש לא קשורים לקווים האלה ולמעשה לא מתאימים בכלל לקווי שירות. על הקווים האלה צריכות לעבוד כמובן מכונות עירוניות). המפעילים החדשים הופכים פה את התחבורה הציבורית לשכונה שמתאימה למדינת עולם שלישי וזאת במקום השירות המקצועי של אגד ודן שקונות אך ורק מכונות חדשות ומתחזקים אותן בצורה הטובה והמקצועית ביותר. אני בכל אופן מקווה שהחברות החדשות לא יחזיקו מעמד זמן רב ואז כל ה"חכמים" שם בממשלה יבינו שאין כמו אגד ודן!
סופר בוס רכשה מספר מכונות מדן והן
מופעלות בקווים פנימיים ברמלה, קונקס רכשה מכונות מאגד ומיונייטד תורס, ומטרופולין רכשה אף היא מכונות של אגד 0303.
 

m a r o k a i

New member
בקשר למטרופולין זה נכון שהיא קנתה

סופר בוס רכשה מספר מכונות מדן והן
מופעלות בקווים פנימיים ברמלה, קונקס רכשה מכונות מאגד ומיונייטד תורס, ומטרופולין רכשה אף היא מכונות של אגד 0303.
בקשר למטרופולין זה נכון שהיא קנתה
כמה 0303 מאגד אך היא מכרה חלק או את כולם ועובדה לכך שלטיולי גילי יש 0303 שהייתה שלהם. המכונה עדיין בצביעה של מטרפולין ועדיין עם הדבר הזה של המספר. אך חוץ מה0303 מטרופולין מפיעלה\הפעילה כמה מכונות של תור בוס אך יותר אני לא רואה את המכונות האלה בחברה ויש לה עוד כמה מכונות של תור בוס שהם: בי 10 בי מרכב עממי, וולוו סידראל ומאן IRIZAR. המכונות משרתות או לפעמים בתור בוס ולפעמים במטרופולין אך פרט לכך צי האוטובוסים של מטרופולין חדיש ומחודש.
 

אוהד11

New member
חלק מה- 0303 ממשיכות לפעול בקווים

בקשר למטרופולין זה נכון שהיא קנתה
כמה 0303 מאגד אך היא מכרה חלק או את כולם ועובדה לכך שלטיולי גילי יש 0303 שהייתה שלהם. המכונה עדיין בצביעה של מטרפולין ועדיין עם הדבר הזה של המספר. אך חוץ מה0303 מטרופולין מפיעלה\הפעילה כמה מכונות של תור בוס אך יותר אני לא רואה את המכונות האלה בחברה ויש לה עוד כמה מכונות של תור בוס שהם: בי 10 בי מרכב עממי, וולוו סידראל ומאן IRIZAR. המכונות משרתות או לפעמים בתור בוס ולפעמים במטרופולין אך פרט לכך צי האוטובוסים של מטרופולין חדיש ומחודש.
חלק מה- 0303 ממשיכות לפעול בקווים
לבאר שבע. חלק מהאוטובוסים נוסעים הלוגו "מטרופולין - תור בוס", למרות שהן מבצעות "ויזות" של תור בוס. כנראה שהן מכונות רזרביות של מטרופולין.
 

m a r o k a i

New member
לא ראיתי 0303 אחד שלא כתוב עליו גם

חלק מה- 0303 ממשיכות לפעול בקווים
לבאר שבע. חלק מהאוטובוסים נוסעים הלוגו "מטרופולין - תור בוס", למרות שהן מבצעות "ויזות" של תור בוס. כנראה שהן מכונות רזרביות של מטרופולין.
לא ראיתי 0303 אחד שלא כתוב עליו גם
תור בוס וגם מטרופולין וכך הבי 10 בי מרכב עממי
 

846

Active member
מטרופולין לא מכרה אף 0303 שקנתה

בקשר למטרופולין זה נכון שהיא קנתה
כמה 0303 מאגד אך היא מכרה חלק או את כולם ועובדה לכך שלטיולי גילי יש 0303 שהייתה שלהם. המכונה עדיין בצביעה של מטרפולין ועדיין עם הדבר הזה של המספר. אך חוץ מה0303 מטרופולין מפיעלה\הפעילה כמה מכונות של תור בוס אך יותר אני לא רואה את המכונות האלה בחברה ויש לה עוד כמה מכונות של תור בוס שהם: בי 10 בי מרכב עממי, וולוו סידראל ומאן IRIZAR. המכונות משרתות או לפעמים בתור בוס ולפעמים במטרופולין אך פרט לכך צי האוטובוסים של מטרופולין חדיש ומחודש.
מטרופולין לא מכרה אף 0303 שקנתה
מאגד הם עדיין עובדים יום יום בכל הקוים מת"א לב"ש כולל המהירים. אולי לטיולי גילי יש את אחד מהאוטובוסים משנת 86 שתור-בוס קנתה מגת. לאוטובוסים האלה היו שילטי קו למרות שאף פעם הם לא עבדו בקווי שרות. מטרופולין מפעילה בעיקר בימי א' אטובוסים של תור-בוס וזה לא נדיר לראות אוטובוסים ישנים מאד מדגמים שונים : MAN 16-290 עם מרכב עממי MAN עם מרכב 0303, DAF עם מרכב עממי ואפילו אחת מה 0303 משנת 86 שעבדה פעם בקו 222. כל הנ"ל נוסעים בקוים המהירים לב"ש.
 

4דדד

New member
ישנה חברה בדרום

מטרופולין לא מכרה אף 0303 שקנתה
מאגד הם עדיין עובדים יום יום בכל הקוים מת"א לב"ש כולל המהירים. אולי לטיולי גילי יש את אחד מהאוטובוסים משנת 86 שתור-בוס קנתה מגת. לאוטובוסים האלה היו שילטי קו למרות שאף פעם הם לא עבדו בקווי שרות. מטרופולין מפעילה בעיקר בימי א' אטובוסים של תור-בוס וזה לא נדיר לראות אוטובוסים ישנים מאד מדגמים שונים : MAN 16-290 עם מרכב עממי MAN עם מרכב 0303, DAF עם מרכב עממי ואפילו אחת מה 0303 משנת 86 שעבדה פעם בקו 222. כל הנ"ל נוסעים בקוים המהירים לב"ש.
ישנה חברה בדרום
נדמה לי"טיולי אופקים" שמפעילה o303מודל 86 עם הצביעה של תור בוס(ושלט הקו עם הגלגלת הזכור לטוב).
 

m a r o k a i

New member
בקשר ל0303 בטיולי גיל יכול להיות

מטרופולין לא מכרה אף 0303 שקנתה
מאגד הם עדיין עובדים יום יום בכל הקוים מת"א לב"ש כולל המהירים. אולי לטיולי גילי יש את אחד מהאוטובוסים משנת 86 שתור-בוס קנתה מגת. לאוטובוסים האלה היו שילטי קו למרות שאף פעם הם לא עבדו בקווי שרות. מטרופולין מפעילה בעיקר בימי א' אטובוסים של תור-בוס וזה לא נדיר לראות אוטובוסים ישנים מאד מדגמים שונים : MAN 16-290 עם מרכב עממי MAN עם מרכב 0303, DAF עם מרכב עממי ואפילו אחת מה 0303 משנת 86 שעבדה פעם בקו 222. כל הנ"ל נוסעים בקוים המהירים לב"ש.
בקשר ל0303 בטיולי גיל יכול להיות
שאתה צודק. ובקשר ךאוטובוסי תגבור של תור בוס זה נכון והם עובדים על קו370 שזה תחנה מרכזית חדשה ת"א-ב"ש ישיר(ב380 לא ריתי חוץ מ0303 פעם אחת).
 

846

Active member
הם מוציאים את כל מה שזז...

בקשר ל0303 בטיולי גיל יכול להיות
שאתה צודק. ובקשר ךאוטובוסי תגבור של תור בוס זה נכון והם עובדים על קו370 שזה תחנה מרכזית חדשה ת"א-ב"ש ישיר(ב380 לא ריתי חוץ מ0303 פעם אחת).
הם מוציאים את כל מה שזז...
 

אורי404

New member
וגם נתיב אקספרס.

סופר בוס רכשה מספר מכונות מדן והן
מופעלות בקווים פנימיים ברמלה, קונקס רכשה מכונות מאגד ומיונייטד תורס, ומטרופולין רכשה אף היא מכונות של אגד 0303.
וגם נתיב אקספרס.
גם נתיב אקספרס קנו 0405 מאגד.
 

אוהד11

New member
בשעות הבוקר פועלים אוטובוסים של

וגם נתיב אקספרס.
גם נתיב אקספרס קנו 0405 מאגד.
בשעות הבוקר פועלים אוטובוסים של
חברה פרטית ושמה "טיולי ראם". כל השילוט הוא של מספר הקו ממודיעין עילית לבני ברק (210). או שזו נסיעה פירטית או שזה קבלן משנה עבור סופר בוס
 

846

Active member
טיולי ראם משמש כקבלן של סופרבוס

בשעות הבוקר פועלים אוטובוסים של
חברה פרטית ושמה "טיולי ראם". כל השילוט הוא של מספר הקו ממודיעין עילית לבני ברק (210). או שזו נסיעה פירטית או שזה קבלן משנה עבור סופר בוס
טיולי ראם משמש כקבלן של סופרבוס
שוב נשאלת השאלה : בשביל מה להשקיע באוטובוסים חדשים אם אפשר לחפף ולהשתמש בקבלנים פרטיים לתחבורה ציבורית? אלו הן תוצאות הרפורמה!!!
 

אוהד11

New member
האם סופר בוס אינה פוגעת בתנאי

טיולי ראם משמש כקבלן של סופרבוס
שוב נשאלת השאלה : בשביל מה להשקיע באוטובוסים חדשים אם אפשר לחפף ולהשתמש בקבלנים פרטיים לתחבורה ציבורית? אלו הן תוצאות הרפורמה!!!
האם סופר בוס אינה פוגעת בתנאי
הזכיון שהיא קיבלה ממשרד התחבורה כאשר היא מפעילה קבלן משנה ?
 

846

Active member
זה לא ברור? הרי הבנו כבר שהרפורמה

האם סופר בוס אינה פוגעת בתנאי
הזכיון שהיא קיבלה ממשרד התחבורה כאשר היא מפעילה קבלן משנה ?
זה לא ברור? הרי הבנו כבר שהרפורמה
בתח"צ מעוותת. אף חברה אחרת לא מיתלוננת כיוון שזה מאפשר להן גם לעשות קומבינות למינהן.....
 

טוארג

New member
אחת מהמכונות שנקנו ע"י סופרבוס

סופר בוס רכשה מספר מכונות מדן והן
מופעלות בקווים פנימיים ברמלה, קונקס רכשה מכונות מאגד ומיונייטד תורס, ומטרופולין רכשה אף היא מכונות של אגד 0303.
אחת מהמכונות שנקנו ע"י סופרבוס
SL200 ממודל 89' עובדת על קו 16 מלוד למכבים-רעות
 

846

Active member
זהו אותו מנוע ואותו גיר אך השילדה

לדעתי זה לא אותו מנוע בדיוק
ה-O1834 הוא הדגם התיירותי שיוצר במקביל ל-O404. הדגם הזה הוא בעל 340 כ"ס ול-O404 נדמה לי שיש יותר. ל-O1834 קדם ה-O1634 שיוצר במקביל ל-O303 וגם הוא נפוץ בארץ על מרכבים ישנים יותר של VANHOOL.
זהו אותו מנוע ואותו גיר אך השילדה
שונה, אחר ההבדלים למשל זה של 1834 אין מיתלים נפרדים מקדימה בניגוד ל 0404 וזאת אחת הסיבות שהדגם הזה נפסל באגד לאחר כשנה נסיון. לפני כמה שנים היה VANHOOL 1834 (הראשון שהגיע לארץ) בנסיון באגד הוא אמור היה לעבוד בקו אילת - ת"א חלק מהנהגים עברו השתלמות אך ברגע האחרון הוא נפסל לשרות עקב בעיות יציבות ועבר לעבוד תקופה מסוימת באגד טללים עד שהוחזר ליבואן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה