עלילות מרגלית + משהו מעניין

מצב
הנושא נעול.

טוארג

New member
עלילות מרגלית + משהו מעניין ../images/Emo13.gif

עלילות מרגלית + משהו מעניין

אתמול בלילה עליתי על קו 101 מתל אביב עיר מגוריי אל מודיעין - מקום מגוריהם של ההורים שלי. הסיבה היחידה שלא לקחתי את הפרייבט היתה - לא רציתי להיתקע בפקקים של גנות על הבוקר. קמתי בבוקר, שמח וטוב לב, ושמח לראות שההורים קמו לאחר שחזרו מחו"ל אתמול. הצצתי לי ביומן הפגישות, ושמתי לב שהפגישה הראשונה שלי היא רק בצהרים. החלטתי לקחת את הבוקר "באיזי", שתיתי כוס קפה (קפה "אילי" אם כל כך חשוב לכם לדעת), והחלטתי לשים פעמיי אל חדר הכושר הנמצא במרומי מגדלי עזריאלי (נו טוב, לא כל כך במרומיהם... בסך הכל הקומה השלישית). יצאתי לי שמח וטוב לב לרחוב ההולנדי והמטופח, ולחצתי על השלט של המכונית... והיא לא עונה. אחרי מספר שניות בהן עמדתי כמו מפגר ברחוב, נזכרתי שהמכונית לא כאן. משמע - צריך לנסוע שוב באוטובוס. השעה היתה כבר 9:45. בשעה הזו הפקק כבר לא משמעותי (בשעות הקריטיות הוא מתחיל ביציאה ממודיעין ונגמר בקיבוץ גלויות - ס י ו ט.) חזרתי הביתה, וצלצלתי לתחנת המוניות הקרובה (מוניות מודיעין-רעות), ולאחר רבע שעה (!!!) המונית טרחה להגיע. סדרן מטומטם. הנהג המטורף נסע במהירות שלא היתה מביישת ספינת חלל, אל עבר התחנה הקרובה - ברחוב עמק החולה במודיעין. דז'ה וו לתקופה בה לא היה רישיון, ולא היה בית בתל אביב. לאחר מספר דקות, נשמע קול חזק ברחוב. מין טרטור טורדני שכזה. האם זהו טיל כימי שלקה בדיליי קל מאז מלחמת המפרץ האחרונה? האם זוהי ברמודה? אולי זה בכלל טנק שטעה בדרך? לא. זהו בסך הכל "ברק" עם שלדת מרצדס של "מרגלית". הדבר המתפרק והמרעיש הזה המשיך לגנוח אל עבר התחנה, שם נאלצתי במורת רוח להידחק לתוכו. לפחות המזגן עבד כמו שצריך. נסיון קל להאיץ ו... כלום. ההאצה של הדבר הזה יותר גרועה משל SL200 עירוני משנות ה-70. יותר גרועה משל B7L "קווימי" עם מרכב "מרכבים" בעומס מלא. יותר גרוע מ-O303 בעליות של חיפה. יותר גרוע מסובארו 1.3 אוטומטית. יותר גרוע מתלת אופן. יותר גרוע מעגלת סופר בירידה. היצירה המוטורית המשונה הזו המשיכה לגנוח ברחבי מודיעין, ולאחר זמן שנראה כמו שנות אור (ורעש) הגיעה ליציאה - כביש 443. הגוש האפור הזה (זה לא ראוי להיקרא אוטובוס בכלל) האיץ לאיטו, וב-13 הק"מ עד כביש מס' 1 הספיק להגיע אפילו ל-80 קמ"ש אומללים. רעידת האדמה בטורקיה זה 'בייבי' לעומת הרעידות של החלונות, הכסאות, ושאר חלקי המרכב שפלטו צקצוקים, רשרושים, פצפוצים או כל שם אחר שתדביקו לרעשים הטורדניים שהראו על ההרכבה והתחזוקה הלקויה. והלכלוך... אלוהים ישמור. אתה נכנס לאוטובוס נקי ומטופח לקראת חדר הכושר, הנעליים שלי היו מבריקות ויצאו מאובקות. איכס! מתגלגלים הלאה בהמשך הכביש, הופס הנה תעלת הביוב הפתוחה במחלף נתב"ג... נא להוציא את ערכות המגן ולהשאיר אותן בהישג יד. חבר'ס עדיף להיחנק רק לא לנשום את הצחנה הזאת. הגוש האפרפר ממשיך לגנוח, להרעיש, להרטיט, להרעיד, לצקצק, לפצפץ, לרשרש ולהתגלגל קדימה. מחלף גנות. מבט קל שמאלה - גרר גורר מרצדס O305 עם מרכב זלדה ישראלי משנות ה-80 של אגד. נוסטלגיה. היה נחמד לראות אותה. הייתי מעדיף לנסוע עכשיו בזלדה הנסחבת מאשר במגנחה הזאת שסביר להניח שמצבה הרבה יותר גרוע מאשר אותה זלדה גריאטרית. הגענו לתל אביב. רחוב המסגר - כל עוברי האורח מסובבים ראשם לשמע הצליל הנורא של אותה מכונה מוזנחת וגרועה. הסחיבה כבר יותר טובה, הודות למספר נוסעים שירדו, אבל היא עדיין אומללה למדי. מצד שמאל אני רואה את מחלף קפלן. הגענו! הגענו! הוריי! אני חצי-רץ לעבר המדרגות האחוריות. עוד 20 שניות והדבר הזה הגיע לתחנה, הדלת האחורית נפתחה בחריקה נוראה, ואני זינקתי החוצה, משאיר מאחוריי גיהנום ולא מסתכל אחורה.
 
נסחפת, B7L לא עד כדי-כך גרוע

עלילות מרגלית + משהו מעניין

אתמול בלילה עליתי על קו 101 מתל אביב עיר מגוריי אל מודיעין - מקום מגוריהם של ההורים שלי. הסיבה היחידה שלא לקחתי את הפרייבט היתה - לא רציתי להיתקע בפקקים של גנות על הבוקר. קמתי בבוקר, שמח וטוב לב, ושמח לראות שההורים קמו לאחר שחזרו מחו"ל אתמול. הצצתי לי ביומן הפגישות, ושמתי לב שהפגישה הראשונה שלי היא רק בצהרים. החלטתי לקחת את הבוקר "באיזי", שתיתי כוס קפה (קפה "אילי" אם כל כך חשוב לכם לדעת), והחלטתי לשים פעמיי אל חדר הכושר הנמצא במרומי מגדלי עזריאלי (נו טוב, לא כל כך במרומיהם... בסך הכל הקומה השלישית). יצאתי לי שמח וטוב לב לרחוב ההולנדי והמטופח, ולחצתי על השלט של המכונית... והיא לא עונה. אחרי מספר שניות בהן עמדתי כמו מפגר ברחוב, נזכרתי שהמכונית לא כאן. משמע - צריך לנסוע שוב באוטובוס. השעה היתה כבר 9:45. בשעה הזו הפקק כבר לא משמעותי (בשעות הקריטיות הוא מתחיל ביציאה ממודיעין ונגמר בקיבוץ גלויות - ס י ו ט.) חזרתי הביתה, וצלצלתי לתחנת המוניות הקרובה (מוניות מודיעין-רעות), ולאחר רבע שעה (!!!) המונית טרחה להגיע. סדרן מטומטם. הנהג המטורף נסע במהירות שלא היתה מביישת ספינת חלל, אל עבר התחנה הקרובה - ברחוב עמק החולה במודיעין. דז'ה וו לתקופה בה לא היה רישיון, ולא היה בית בתל אביב. לאחר מספר דקות, נשמע קול חזק ברחוב. מין טרטור טורדני שכזה. האם זהו טיל כימי שלקה בדיליי קל מאז מלחמת המפרץ האחרונה? האם זוהי ברמודה? אולי זה בכלל טנק שטעה בדרך? לא. זהו בסך הכל "ברק" עם שלדת מרצדס של "מרגלית". הדבר המתפרק והמרעיש הזה המשיך לגנוח אל עבר התחנה, שם נאלצתי במורת רוח להידחק לתוכו. לפחות המזגן עבד כמו שצריך. נסיון קל להאיץ ו... כלום. ההאצה של הדבר הזה יותר גרועה משל SL200 עירוני משנות ה-70. יותר גרועה משל B7L "קווימי" עם מרכב "מרכבים" בעומס מלא. יותר גרוע מ-O303 בעליות של חיפה. יותר גרוע מסובארו 1.3 אוטומטית. יותר גרוע מתלת אופן. יותר גרוע מעגלת סופר בירידה. היצירה המוטורית המשונה הזו המשיכה לגנוח ברחבי מודיעין, ולאחר זמן שנראה כמו שנות אור (ורעש) הגיעה ליציאה - כביש 443. הגוש האפור הזה (זה לא ראוי להיקרא אוטובוס בכלל) האיץ לאיטו, וב-13 הק"מ עד כביש מס' 1 הספיק להגיע אפילו ל-80 קמ"ש אומללים. רעידת האדמה בטורקיה זה 'בייבי' לעומת הרעידות של החלונות, הכסאות, ושאר חלקי המרכב שפלטו צקצוקים, רשרושים, פצפוצים או כל שם אחר שתדביקו לרעשים הטורדניים שהראו על ההרכבה והתחזוקה הלקויה. והלכלוך... אלוהים ישמור. אתה נכנס לאוטובוס נקי ומטופח לקראת חדר הכושר, הנעליים שלי היו מבריקות ויצאו מאובקות. איכס! מתגלגלים הלאה בהמשך הכביש, הופס הנה תעלת הביוב הפתוחה במחלף נתב"ג... נא להוציא את ערכות המגן ולהשאיר אותן בהישג יד. חבר'ס עדיף להיחנק רק לא לנשום את הצחנה הזאת. הגוש האפרפר ממשיך לגנוח, להרעיש, להרטיט, להרעיד, לצקצק, לפצפץ, לרשרש ולהתגלגל קדימה. מחלף גנות. מבט קל שמאלה - גרר גורר מרצדס O305 עם מרכב זלדה ישראלי משנות ה-80 של אגד. נוסטלגיה. היה נחמד לראות אותה. הייתי מעדיף לנסוע עכשיו בזלדה הנסחבת מאשר במגנחה הזאת שסביר להניח שמצבה הרבה יותר גרוע מאשר אותה זלדה גריאטרית. הגענו לתל אביב. רחוב המסגר - כל עוברי האורח מסובבים ראשם לשמע הצליל הנורא של אותה מכונה מוזנחת וגרועה. הסחיבה כבר יותר טובה, הודות למספר נוסעים שירדו, אבל היא עדיין אומללה למדי. מצד שמאל אני רואה את מחלף קפלן. הגענו! הגענו! הוריי! אני חצי-רץ לעבר המדרגות האחוריות. עוד 20 שניות והדבר הזה הגיע לתחנה, הדלת האחורית נפתחה בחריקה נוראה, ואני זינקתי החוצה, משאיר מאחוריי גיהנום ולא מסתכל אחורה.
נסחפת, B7L לא עד כדי-כך גרוע
 

צחקן

New member
בושה ל"מרגלית". הם היו אמורים...

עלילות מרגלית + משהו מעניין

אתמול בלילה עליתי על קו 101 מתל אביב עיר מגוריי אל מודיעין - מקום מגוריהם של ההורים שלי. הסיבה היחידה שלא לקחתי את הפרייבט היתה - לא רציתי להיתקע בפקקים של גנות על הבוקר. קמתי בבוקר, שמח וטוב לב, ושמח לראות שההורים קמו לאחר שחזרו מחו"ל אתמול. הצצתי לי ביומן הפגישות, ושמתי לב שהפגישה הראשונה שלי היא רק בצהרים. החלטתי לקחת את הבוקר "באיזי", שתיתי כוס קפה (קפה "אילי" אם כל כך חשוב לכם לדעת), והחלטתי לשים פעמיי אל חדר הכושר הנמצא במרומי מגדלי עזריאלי (נו טוב, לא כל כך במרומיהם... בסך הכל הקומה השלישית). יצאתי לי שמח וטוב לב לרחוב ההולנדי והמטופח, ולחצתי על השלט של המכונית... והיא לא עונה. אחרי מספר שניות בהן עמדתי כמו מפגר ברחוב, נזכרתי שהמכונית לא כאן. משמע - צריך לנסוע שוב באוטובוס. השעה היתה כבר 9:45. בשעה הזו הפקק כבר לא משמעותי (בשעות הקריטיות הוא מתחיל ביציאה ממודיעין ונגמר בקיבוץ גלויות - ס י ו ט.) חזרתי הביתה, וצלצלתי לתחנת המוניות הקרובה (מוניות מודיעין-רעות), ולאחר רבע שעה (!!!) המונית טרחה להגיע. סדרן מטומטם. הנהג המטורף נסע במהירות שלא היתה מביישת ספינת חלל, אל עבר התחנה הקרובה - ברחוב עמק החולה במודיעין. דז'ה וו לתקופה בה לא היה רישיון, ולא היה בית בתל אביב. לאחר מספר דקות, נשמע קול חזק ברחוב. מין טרטור טורדני שכזה. האם זהו טיל כימי שלקה בדיליי קל מאז מלחמת המפרץ האחרונה? האם זוהי ברמודה? אולי זה בכלל טנק שטעה בדרך? לא. זהו בסך הכל "ברק" עם שלדת מרצדס של "מרגלית". הדבר המתפרק והמרעיש הזה המשיך לגנוח אל עבר התחנה, שם נאלצתי במורת רוח להידחק לתוכו. לפחות המזגן עבד כמו שצריך. נסיון קל להאיץ ו... כלום. ההאצה של הדבר הזה יותר גרועה משל SL200 עירוני משנות ה-70. יותר גרועה משל B7L "קווימי" עם מרכב "מרכבים" בעומס מלא. יותר גרוע מ-O303 בעליות של חיפה. יותר גרוע מסובארו 1.3 אוטומטית. יותר גרוע מתלת אופן. יותר גרוע מעגלת סופר בירידה. היצירה המוטורית המשונה הזו המשיכה לגנוח ברחבי מודיעין, ולאחר זמן שנראה כמו שנות אור (ורעש) הגיעה ליציאה - כביש 443. הגוש האפור הזה (זה לא ראוי להיקרא אוטובוס בכלל) האיץ לאיטו, וב-13 הק"מ עד כביש מס' 1 הספיק להגיע אפילו ל-80 קמ"ש אומללים. רעידת האדמה בטורקיה זה 'בייבי' לעומת הרעידות של החלונות, הכסאות, ושאר חלקי המרכב שפלטו צקצוקים, רשרושים, פצפוצים או כל שם אחר שתדביקו לרעשים הטורדניים שהראו על ההרכבה והתחזוקה הלקויה. והלכלוך... אלוהים ישמור. אתה נכנס לאוטובוס נקי ומטופח לקראת חדר הכושר, הנעליים שלי היו מבריקות ויצאו מאובקות. איכס! מתגלגלים הלאה בהמשך הכביש, הופס הנה תעלת הביוב הפתוחה במחלף נתב"ג... נא להוציא את ערכות המגן ולהשאיר אותן בהישג יד. חבר'ס עדיף להיחנק רק לא לנשום את הצחנה הזאת. הגוש האפרפר ממשיך לגנוח, להרעיש, להרטיט, להרעיד, לצקצק, לפצפץ, לרשרש ולהתגלגל קדימה. מחלף גנות. מבט קל שמאלה - גרר גורר מרצדס O305 עם מרכב זלדה ישראלי משנות ה-80 של אגד. נוסטלגיה. היה נחמד לראות אותה. הייתי מעדיף לנסוע עכשיו בזלדה הנסחבת מאשר במגנחה הזאת שסביר להניח שמצבה הרבה יותר גרוע מאשר אותה זלדה גריאטרית. הגענו לתל אביב. רחוב המסגר - כל עוברי האורח מסובבים ראשם לשמע הצליל הנורא של אותה מכונה מוזנחת וגרועה. הסחיבה כבר יותר טובה, הודות למספר נוסעים שירדו, אבל היא עדיין אומללה למדי. מצד שמאל אני רואה את מחלף קפלן. הגענו! הגענו! הוריי! אני חצי-רץ לעבר המדרגות האחוריות. עוד 20 שניות והדבר הזה הגיע לתחנה, הדלת האחורית נפתחה בחריקה נוראה, ואני זינקתי החוצה, משאיר מאחוריי גיהנום ולא מסתכל אחורה.
בושה ל"מרגלית". הם היו אמורים...
ב"ה לתחזק אותו טוב. באגד זה לא קרה וגם לא ב"דן" חוטץ מ-פעם אחת ש 7004 השמיע כאלה קולות של פיל בהנעה וזה היה נחמד. כמו - כן השתתפתי בשתי תאונות אטובוס : האחת, השבוע בי-ם במיקית "אגד" לא נגרם נזק כלל למיפרקית, וב EL דן, גם עברתי תאונה, נגרם נזק לפנס השמאלי ולחלק מהחלק השמלאי (או הימני... לא זוכר כ"כ טוב) וזה היה בגלל שרכב עד לאורך ולא לרוחב וחלקו היה על הכביש והנהג לא הספיק לעצור.... . בירדתי, אמרתי לו תודה תוך כדי חיוך רחב ונחמד.
 

4דדד

New member
האם זהו o404כמו באגד או שזה

בושה ל"מרגלית". הם היו אמורים...
ב"ה לתחזק אותו טוב. באגד זה לא קרה וגם לא ב"דן" חוטץ מ-פעם אחת ש 7004 השמיע כאלה קולות של פיל בהנעה וזה היה נחמד. כמו - כן השתתפתי בשתי תאונות אטובוס : האחת, השבוע בי-ם במיקית "אגד" לא נגרם נזק כלל למיפרקית, וב EL דן, גם עברתי תאונה, נגרם נזק לפנס השמאלי ולחלק מהחלק השמלאי (או הימני... לא זוכר כ"כ טוב) וזה היה בגלל שרכב עד לאורך ולא לרוחב וחלקו היה על הכביש והנהג לא הספיק לעצור.... . בירדתי, אמרתי לו תודה תוך כדי חיוך רחב ונחמד.
האם זהו o404כמו באגד או שזה
(מה שסביר)דגם נחות יותר?
 

mister K

New member
זה לא O404

האם זהו o404כמו באגד או שזה
(מה שסביר)דגם נחות יותר?
זה לא O404
הברקים הם בעלי השילדה התיירותית, מרצדס O1834. שלדה זהה ל-VANHOOL התיירותי הנפוץ למדי בארץ, בין היתר גם בנתיב אקספרס ובסופרבוס. מרצדס O404 יש בארץ אך ורק לאגד.
 

NewName

New member
../images/Emo4.gif

זה לא O404
הברקים הם בעלי השילדה התיירותית, מרצדס O1834. שלדה זהה ל-VANHOOL התיירותי הנפוץ למדי בארץ, בין היתר גם בנתיב אקספרס ובסופרבוס. מרצדס O404 יש בארץ אך ורק לאגד.

בקונקס גם יש את הברקים האלה, נאמר לי פה בפורום שהם נקנו ממרגלית. וגם, אמרו לי פה בפורום שהם בנויים על שלדת O404...................
 

mister K

New member
הברקים הם O1834


בקונקס גם יש את הברקים האלה, נאמר לי פה בפורום שהם נקנו ממרגלית. וגם, אמרו לי פה בפורום שהם בנויים על שלדת O404...................
הברקים הם O1834
וגם ה-VANHOOL וה"סער 21" (האבטיפוס של הברק עם דלת מאחור במקום באמצע, מצוי בין היתר בחברת ג'יי בי טורס). סביר להניח שהטעות היא בגלל רעש המנוע שדומה לזה של ה-O404.
 

אייל xxx

New member
צודק בהחלט רעש המנוע דומה לזה

הברקים הם O1834
וגם ה-VANHOOL וה"סער 21" (האבטיפוס של הברק עם דלת מאחור במקום באמצע, מצוי בין היתר בחברת ג'יי בי טורס). סביר להניח שהטעות היא בגלל רעש המנוע שדומה לזה של ה-O404.
צודק בהחלט רעש המנוע דומה לזה
של ה404
 

mister K

New member
לדעתי זה לא אותו מנוע בדיוק

כנראה יש להם את אותו מנוע.
מה זה ה-1843? זהו דגם ביניים בין ה-0303 ל-0404?
לדעתי זה לא אותו מנוע בדיוק
ה-O1834 הוא הדגם התיירותי שיוצר במקביל ל-O404. הדגם הזה הוא בעל 340 כ"ס ול-O404 נדמה לי שיש יותר. ל-O1834 קדם ה-O1634 שיוצר במקביל ל-O303 וגם הוא נפוץ בארץ על מרכבים ישנים יותר של VANHOOL.
 

אורי404

New member
OK, למרות זאת הם עדיין אמורים להיות

לדעתי זה לא אותו מנוע בדיוק
ה-O1834 הוא הדגם התיירותי שיוצר במקביל ל-O404. הדגם הזה הוא בעל 340 כ"ס ול-O404 נדמה לי שיש יותר. ל-O1834 קדם ה-O1634 שיוצר במקביל ל-O303 וגם הוא נפוץ בארץ על מרכבים ישנים יותר של VANHOOL.
OK, למרות זאת הם עדיין אמורים להיות
OK, עדיין ה-01834 וה-01634 אמורים להיות אוטובוסים טובים, כיוון שזה מרצדס. אגב, בעבר העלה איליה תמונות של תח"צ מתורכיה, שמה רואים מרצדס 0304.
 

NewName

New member
:-O

לדעתי זה לא אותו מנוע בדיוק
ה-O1834 הוא הדגם התיירותי שיוצר במקביל ל-O404. הדגם הזה הוא בעל 340 כ"ס ול-O404 נדמה לי שיש יותר. ל-O1834 קדם ה-O1634 שיוצר במקביל ל-O303 וגם הוא נפוץ בארץ על מרכבים ישנים יותר של VANHOOL.
:-O
אוטובוס תיירותי לא צריך להיות איכותי יותר מאוטובוס ציבורי...?
 

mister K

New member
בחלק מהפרמטרים הציבורי יותר איכותי

:-O
אוטובוס תיירותי לא צריך להיות איכותי יותר מאוטובוס ציבורי...?
בחלק מהפרמטרים הציבורי יותר איכותי
למשל, אוטובוס ציבורי (גם בינעירוני) צריך שתהיה לו איכות האצה והאטה טובה יותר משל אוטובוס תיירותי. ואכן ה-O404 מאיץ הרבה יותר טוב מה-O1834. האוטובוסים התיירותיים החדשים של VANHOOL אמנם נוחים מאוד (המושבים שלהם ממש כורסאות) אך הם מתאימים לנסיעות תיירותיות ולא לנסיעות ציבוריות.
 

טוארג

New member
למרגלית יש גם סער 21 אחד,

בחלק מהפרמטרים הציבורי יותר איכותי
למשל, אוטובוס ציבורי (גם בינעירוני) צריך שתהיה לו איכות האצה והאטה טובה יותר משל אוטובוס תיירותי. ואכן ה-O404 מאיץ הרבה יותר טוב מה-O1834. האוטובוסים התיירותיים החדשים של VANHOOL אמנם נוחים מאוד (המושבים שלהם ממש כורסאות) אך הם מתאימים לנסיעות תיירותיות ולא לנסיעות ציבוריות.
למרגלית יש גם סער 21 אחד,
ומספר לא מבוטל של VANHOOLים זהים לאלה של סופרבוס, שלדעתי הם לא נוחים בצורה מפחידה. בכל אופן, חוץ מאיזה שלוש-ארבע סאקניות שיש למרגלית, כל האוטובוסים שלהם הם קקמייקה אמיתית.
 

אורי404

New member
לפחות יש (לך) אור בקצה המנהרה.

למרגלית יש גם סער 21 אחד,
ומספר לא מבוטל של VANHOOLים זהים לאלה של סופרבוס, שלדעתי הם לא נוחים בצורה מפחידה. בכל אופן, חוץ מאיזה שלוש-ארבע סאקניות שיש למרגלית, כל האוטובוסים שלהם הם קקמייקה אמיתית.
לפחות יש (לך) אור בקצה המנהרה.
יש מכרז להפרטה לחברה הזו (שדרך אגב, משתתפת בו).
 

JayZed

New member
זה לא מדוייק, לגבי O1834,

:-O
אוטובוס תיירותי לא צריך להיות איכותי יותר מאוטובוס ציבורי...?
זה לא מדוייק, לגבי O1834,
...להגיד שהוא הדגם התיירותי המקביל ל-O404. גם הO404, וגם ה-O303 בזמנו היו שלדות של אוטובוסים תיירותיים, על בסיסם נבנו הדגמים התיירותיים הטובים (המוגמרים) של מרצדס. ה-O1834 הוא לא "דגם תיירותי" מקביל - הוא פשוט הגרסא הנחותה יותר, משוכללת פחות בכל הבחינות, המיוצרת עבור ארצות עניות יותר במפעלי שלוחות של מרצדס. למשל, ה-O1834 מיוצרות כולן בטורקיה, במפעל שמייצר גם גרסא פשוטה יותר של ה-O405 - ושני הדגמים יורדים שם מפס היצור עד היום, כאשר בגרמניה כבר מזמן הפסיקו לא רק את ה-O405 אלא אפילו את ה-O404. השוק העיקרי של המפעל הטורקי: טורקיה וארצות ערב של המזרח התיכון, רוסיה וסין. הדגמים האלו מיועדים לשימוש ב"עולם השלישי": הם זולים יחסית, לא נוחים, מרעישים וקשיחים, אבל הם אמינים בצורה מפתיעה למכונות במחיר כזה - הם יכולים לחיות כמעת ללא טיפול ולהמשיך לתפקד, כפי שאפשר לראות בברור במרגלית הזוועתית. ואגב - בכל הברושורות ורשימות התפוצה של מרצדס באירופה המערבית דגמים אלו לא מופיעים בכלל. גם באתר האינטרנט שלהם המכונות האלו מעולם לא הופיעו.
זו בושה וחרפה שהחברה המגעילה הזו עדיין מפעילה את הקווים של מודיעין. הנה התוצאות של ההפרטה בפניהם האמיתיות.
 

אורי404

New member
בטורקיה גם היו המידיבוסים של מרצדס

זה לא מדוייק, לגבי O1834,
...להגיד שהוא הדגם התיירותי המקביל ל-O404. גם הO404, וגם ה-O303 בזמנו היו שלדות של אוטובוסים תיירותיים, על בסיסם נבנו הדגמים התיירותיים הטובים (המוגמרים) של מרצדס. ה-O1834 הוא לא "דגם תיירותי" מקביל - הוא פשוט הגרסא הנחותה יותר, משוכללת פחות בכל הבחינות, המיוצרת עבור ארצות עניות יותר במפעלי שלוחות של מרצדס. למשל, ה-O1834 מיוצרות כולן בטורקיה, במפעל שמייצר גם גרסא פשוטה יותר של ה-O405 - ושני הדגמים יורדים שם מפס היצור עד היום, כאשר בגרמניה כבר מזמן הפסיקו לא רק את ה-O405 אלא אפילו את ה-O404. השוק העיקרי של המפעל הטורקי: טורקיה וארצות ערב של המזרח התיכון, רוסיה וסין. הדגמים האלו מיועדים לשימוש ב"עולם השלישי": הם זולים יחסית, לא נוחים, מרעישים וקשיחים, אבל הם אמינים בצורה מפתיעה למכונות במחיר כזה - הם יכולים לחיות כמעת ללא טיפול ולהמשיך לתפקד, כפי שאפשר לראות בברור במרגלית הזוועתית. ואגב - בכל הברושורות ורשימות התפוצה של מרצדס באירופה המערבית דגמים אלו לא מופיעים בכלל. גם באתר האינטרנט שלהם המכונות האלו מעולם לא הופיעו.
זו בושה וחרפה שהחברה המגעילה הזו עדיין מפעילה את הקווים של מודיעין. הנה התוצאות של ההפרטה בפניהם האמיתיות.
בטורקיה גם היו המידיבוסים של מרצדס
שהיו לאגד, ורובם נמכרו לחברות פרטיות. הם עשו הרבה תקלות. לגבי מרגלית - החברה פעלה עוד לפני ההפרטה. כיום יש מכרז של חבל מודיעין.
 

טוארג

New member
לא מדויק

בטורקיה גם היו המידיבוסים של מרצדס
שהיו לאגד, ורובם נמכרו לחברות פרטיות. הם עשו הרבה תקלות. לגבי מרגלית - החברה פעלה עוד לפני ההפרטה. כיום יש מכרז של חבל מודיעין.
לא מדויק
המכרז הראשון במסגרת ההפרטה היה בשנת 1997 על קווי מודיעין, ובו זכתה מרגלית (שעד אז היתה בדרום או משהו כזה). לפני זה לא היו אוטובוסים במודיעין... (להזכירך, זאת עיר חדשה לגמרי, קיימת משנת 1994-1995, השכונה הראשונה שהוקמה הסתמכה על האוטובוסים שהיו מגיעים למכבים-רעות פעמיים ביום - 471 ו-465, ובנוסף היה גם את קו 472 שעבר תקופה מסויימת בתוך מודיעין) דרך אגב, עד היום אגד החצופים האלה גובים 17 שקלים בנסיעה מתל אביב לרעות בקו 471 (אף פעם לא נסעתי בקו 465), ומרגלית גובים 10 שקלים בנסיעה עד מודיעין (מרחק 700 מטר מרעות)
 

mister K

New member
החצופים האמיתיים יושבים בממשלה

לא מדויק
המכרז הראשון במסגרת ההפרטה היה בשנת 1997 על קווי מודיעין, ובו זכתה מרגלית (שעד אז היתה בדרום או משהו כזה). לפני זה לא היו אוטובוסים במודיעין... (להזכירך, זאת עיר חדשה לגמרי, קיימת משנת 1994-1995, השכונה הראשונה שהוקמה הסתמכה על האוטובוסים שהיו מגיעים למכבים-רעות פעמיים ביום - 471 ו-465, ובנוסף היה גם את קו 472 שעבר תקופה מסויימת בתוך מודיעין) דרך אגב, עד היום אגד החצופים האלה גובים 17 שקלים בנסיעה מתל אביב לרעות בקו 471 (אף פעם לא נסעתי בקו 465), ומרגלית גובים 10 שקלים בנסיעה עד מודיעין (מרחק 700 מטר מרעות)
החצופים האמיתיים יושבים בממשלה
שלא מרשה לאגד להוריד מחירים מתוך אינטרסים צרים שבגללם נהרסת התחבורה הציבורית בישראל. אם הממשלה הייתה מאפשרת, תאמין לי שהנסיעה הייתה עולה אפילו פחות מ-10 שקלים והשוק היה נשבר. אבל מה לעשות שבממשלה יושבים אנשים שהדבר היחיד שממנו איכפת להם הוא הכסא שלהם והאינטרסים שלהם ואותם אנשים פשוט מרסקים את התחבורה הציבורית פה בארץ. הרי מה איכפת להם, הם ממילא נוסעים בוולבו (ולא B12B)!
 

אורי404

New member
OK

לא מדויק
המכרז הראשון במסגרת ההפרטה היה בשנת 1997 על קווי מודיעין, ובו זכתה מרגלית (שעד אז היתה בדרום או משהו כזה). לפני זה לא היו אוטובוסים במודיעין... (להזכירך, זאת עיר חדשה לגמרי, קיימת משנת 1994-1995, השכונה הראשונה שהוקמה הסתמכה על האוטובוסים שהיו מגיעים למכבים-רעות פעמיים ביום - 471 ו-465, ובנוסף היה גם את קו 472 שעבר תקופה מסויימת בתוך מודיעין) דרך אגב, עד היום אגד החצופים האלה גובים 17 שקלים בנסיעה מתל אביב לרעות בקו 471 (אף פעם לא נסעתי בקו 465), ומרגלית גובים 10 שקלים בנסיעה עד מודיעין (מרחק 700 מטר מרעות)
OK
לא ידעתי שההפרטה החלה כבר ב-1997. שאר ההפרטות הראשונות שעולות לי בראש הן בתחילת המילניום הנוכחי (למשל אשכול נתניה-חדרה של נתיב אקספרס בשנת 2001). אגב, כיום קו 465 נוסע מעמנואל לירושלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה