Ccyclist
Well-known member
לרצועה הזו יש גם קשר למסלולי הטיסות לנתב"ג
יש סיבות ש 71 שנה יש רצועה ריקה ממש עד לגבולה המוניציפלי של תל אביב. הצירוף של מטוסים, כביש מהיר, נחל ומישור הצפה מנעו את פיתוח האזור שנים רבות.
לרצועה הזו יש גם קשר למסלולי הטיסות לנתב"גאתה מפספס את הנקודה
מקווה ישראל הוא לא שטח חקלאי רגיל (כמו השטח של נניח, אדמות גליל ים).
מקווה ישראל הוא שטח גלילי שאינו שייך לאף רשות מוניציפלית ומוגן בחוק כשטח פתוח שמטרתו מניעת רצף אורבני, הן בשל חשיבותו כבית ספר חקלאי הסטורי והן בשל חשיבותו הקיימת עבור תושבי כל האזור (גם תלמידים מכל גוש דן המקיימים בו סיורים וגם אנשים המשתמשים בו לפנאי).
אני אישית מכיר מישהו שרוכב על אופניו מביתו בגבעתיים לעבודתו בחולון דרך שטחי מקווה ישראל כל יום, והרכיבה בשטח הפתוח היא עיקר הסיבה שהוא עושה את זה.
מעבר לייחודיות ההסטורית שלו, מקווה ישראל לא ייחודי בכך שהוא חלק מ"רצועת נופש מטרופולנית. רצועה דומה יש לאורך הירקון ואחת נוספת לאורך כל כביש 5, ויש גם את רצועת החולות בין חולון לראשון לציון, וגם את הרצועה של נחל פולג וחוף השרון בין רעננה לנתניה.
הרצועות האלה אמורות להבטיח איזון ראוי בין הציפוף העירוני המאפיין את המרכז לבין היכולת בכל זאת להרגיש קצת טבע (וכן, עבור האדם העירוני גם שדות זה טבע).
הטבע הזה לא צריך להיות הומה אנשים כמו סנטרל פארק, הוא מספק איכויות אחרות מפארק עירוני שגם הן בתורן חשובות.
הרעיון של "אצבעות" של אויר פתוח המלגות את המטרופולין נמצא בתמ"א 35 ולדעתי זה רעיון נכון (אפשר כמובן תמיד קצת לשפר ולאזן אותו, לפתח יותר שבילי גישה וכו' אבל פשוט לבנות על הכל בניינים בלי חשיבה על איזונים זה לא בהכרח טוב.
יש סיבות ש 71 שנה יש רצועה ריקה ממש עד לגבולה המוניציפלי של תל אביב. הצירוף של מטוסים, כביש מהיר, נחל ומישור הצפה מנעו את פיתוח האזור שנים רבות.