עזרה בדילמות

עזרה בדילמות../images/Emo3.gif

בגלל שאני עוד לא ממש סגורה עם עצמי איך לומדים למבחן.. -האם לקרוא פס"ד במקור? [בעיקר בהנחה שאת הרוב לא יצא לקרוא במשך הסמסטר?] או להסתפק ברציו/כלום? -האם להתמקד בפס"ד שאמנם בסיליבוס אבל המרצה כלל לא הזכיר בשיעור?
 

QueIronia

New member
אם לא קראת כלום במקור, ויש לך זמן,

אז תקראי את החשובים. אם אין זמן - גם סיכומים שאפשר לסמוך עליהם הם מספיק טובים (ועם זאת, באמת שאין כמו לקרוא במקור, ועדיף במהלך השנה, ככה גם יותר קל להבין מה המרצה רוצה). רציו לא תמיד טוב. הוא אולי עדיף על כלום, אבל יש הרבה רציו-ים שאי אפשר להבין מהם מה באמת קרה בפסה"ד (אבל אולי זה רק אני). אני בד"כ קורא את עובדות המקרה מהרציו, מרפרף עליהם מפסה"ד המלא ואז קורה את הניתוח המשפטי של השופט (הבעיה שלי היא שאני מתעצל לסכם לעיתים קרובות מדי...) בהצלחה.
 

B L I M P

New member
עוד עצה

תשיגי מחברות בחינה משנים שעברו של אותו מרצה (למרות שאפשר גם לא) או סכומי שיעור ותקראי שם. לרוב סיכום כזה יתן את מה שצריך לדעת (כי תכלס הרי אין שום צורך ממשי במידע מעבר לעובדות והחלטה/הלכה, עם כי קריאה במקור מטמיעה את החומר הרבה יותר טוב). מניסיון אישי - בשנה א' לא קראתי כלום, השנה קראתי הכל - אין שום הבדל בציונים. ההבדל היחיד, שאני דווקא כן מברכת עליו, הוא שאני הרבה יותר קרובה לחומר והרבה יותר מעורה במה שהולך.
 

Kiru

New member
בטח לא מהרציו

עדיף סיכום של מישהו שאת סומכת עליו, או אפילו של מחשבות.
 
נצל"ש- איך מוצאים באתר הפקולטה תוצאות של

סקרי הוראה משנים קודמות? לא הצלחתי למצוא.. תודה!
 

הייבי

New member
זה לא באתר הפקולטה

זה באתר האוניברסיטה, במידע אישי לתלמיד- סקר הערכת הוראה (אחרי שנכנסת עם השם משתמש וסיסמא שלך) ואז ללחוץ לתוצאות הסקר - משם לבחור את החוג הרלוונטי (אני מניחה שלך יהיה רק משפטים ברשימה)- את הקורס שאת רוצה מהרשימה ואז ורק אז- תראי את התוצאות (וגם זה לא של השנה האחרונה, כי עוד אין).
 

dasoona1

New member
ניסיון מתקופת הבחינות הראשונה והיחידה שלי ..

אני קראתי את פסקי הדין במלואם ולא היה שום צורך לעשות זאת. במהלך הסמסטר אני קוראת את כל פסקי הדין, במלואם ושומרת לי בצד סיכומים טובים. בסופו של דבר, צריך לדעת את ההלכה החשובה מתוך כל פסק דין, ברגע שיודעים איך ליישם והיכן את פסק הדין, העובדות שלו בדרך כלל לא ממש משנות. כל דבר שהוא חובה בסילבוס כדאי ללמוד, אין מה להפסיד, ועדיף לא לעשות הימורים... שיהיה המון בהצלחה...
 
למעלה