שוב אתה מדבר מתוך שיכרות הדעת???
1.ראיתי את החלופות
2.אף אחד לא יגיד לי למה להתייחס ולמה לא, בטח לא אתה.
3.זה בדיוק מה שאמרתי, אין פה שום פטנט או משהו שלא ברור מאליו.
4.אף אחד לא לקח שום רעיון, זה עניין מאוד ברור מאליו ואין בעיה לחשוב עליו לבד, והוא רחוק רחוק מיישום.
5.בתוואי נתב"ג ירושלים יש הרבה חלופות שונות שהיו ניתנות לביצוע שלא התייחסו אליהן, ואף שימוש בקונספטים אחרים שנפוצים במסילות מהירות בעולם. כשלוקחים צוות מצומצם של מתכננים, במיוחד כזה שהמודעות שלו לעולם הזה נמוכה - מקבלים פשוט עבודה מצומצמת ורשלנית.
שוב אתה מדבר מתוך שיכרות הדעת???
1. ראית את החלופות? יפה. מהי חלופה מס' 18 ובמה היא נבדלת מחלופה מס' 14? תשובה מלאה ומנומקת נדרשת ומיד.
2. אתה פשוט נדבק כמו קרצייה לדיונים שבאמת ובתמים אין לך מה להוסיף בהם וזה מאוד בולט שאתה מנסה בכח להוסיף מידע שגוי.
3. אתה מתפרץ לדלת פתוחה ולא קראת בכלל את הדברים הרלוונטיים לנקודה.
4. רחוק מיישום? הכל ענין יחסי. גם חזרה שלך לארץ על בסיס קבוע היא ענין רחוק מיישום לצערך הרב. דוד קרוייאנקר ואני היינו הראשונים להגות את הרעיון. אף אחד לא כתב עליו לפנינו וזו עובדה מוגמרת. נא לוודא זאת בגוגל ומיד. אין לי שום בעיה שאחרים יוסיפו מידע וישכללו וישקללו את הרעיון. לי אין שום בעלות או זכויות עליו וזאת ציינתי כעובדה מקודם. נקודה.
5. בתוואי נתב"ג - ירושלים יש רק 4 חלופות הנדסיות אפשריות. חוסר הכרותך את השטח בולט למרחוק. לא ניתן ליישם חלופה חמישית עקב בעיית השיפועים. בחלופה חמישית אתה מגיע ל-6% של שיפוע, כלומר בלתי עביר לשום כלי רכב מסילתי. נקודה. חלופה חמישית תגרור סיבובים חדים וחוסר כדאיות כלכלית, חוסר יעילות תנועתית ובקיצור: יוק. רק 4 חלופות אפשריות בקטע הנ"ל ואין זולתן. לכל חלופה שתעלה לך בדימיון כבר התייחסנו ודנו בכולן מאות שעות. במחקר קיימת טבלה השוואתית הממחישה את היתרונות והחסרונות של כל חלופה מול חלופה אחרת. אין שום מידע שנפוץ במסילות מהירות בעולם שאינו ידוע לנו ולרכבת ישראל. בישראל קיים כל המידע וברכבת ישראל קיימת יחידת מחקר בה יש הכל מכל כולל כל חומר כתוב שאתה מכיר מגרמניה שהיא המדינה השניה באירופה באיכות רשת הרכבות שלה. (כמובן שבכל הקשור לרכבות מהירות וכבדות - צרפת מובילה באירופה כבר עשרות שנים. דרך-אגב: בצרפת יש את מספר חובבי הרכבת והאוטובוסים השני בגודלו בעולם לאחר ארה"ב. בצרפת יצא עד היום מספר הספרים, המגזינים והמחקרים הרכבתיים הגדול ביותר בעולם, הרבה מעבר לארה"ב וגרמניה).
6. מודעות נמוכה של צוות מתכננים??? מה אתה בכלל מבין ויודע על הצוות הישראלי שעוסק בסוגיה? מתי היית בארץ לאחרונה?? מתי ישבת בשולחן אחד עם הצוות הזה? לרשות הצוות עומדים הכלים והמוחות מבין הטובים והמודרניים בעולם. אין חומר כתוב שיש לך בבית שלא נמצא גם בישראל. שכח מזה. אתה תצטרך 16 או 17 מחשבים שולחניים נייחים בעלי סופר דופר אולטרא מארזים כדי להכניס את כמות המחקרים הרכבתיים שיושבת אצלי על מחשב אחד עצום בגודלו. אתה חי בלללנד?
7. עבודה מצומצמת ורשלנית? אולי אצלכם בגרמניה.....לא כאן, כי כאן מעורבים הסינים בכל התהליך מראשיתו. התוצרת הסינית לא אהודה עלי אבל אין לזה שום קשר למהירות הביצוע ולאיכות העבודה. בינתיים ראיתי את החברה הסינית הכורה מנהרות בישראל: עובדת ביעילות, בדייקנות ובאיכות מעולה. מי סיפר לך סיפורי פוגי? הסינים והמהנדסים הסינים מעורבים מראשית התהליך בכל. מה שעושים הישראלים או הגרמנים בשנה - עושים הסינים בשבועיים... בישראל יושבת נציגות מהנדסים ואדריכלים סינית שמייעצת לגופי תכנון רבים. יצא לי באופן אישי להיפגש עם חלקם. הצוות שיתכנן את התוכניות המפורטות (קנ"מ 1:10,000) של מנהרה כזו, אם יתבקש, ימנה מאות אנשי מקצוע מרחבי העולם, מרביתם סינים. אזי מה בדיוק מצומצם בזה? מה רשלני בזה? יש לך בכלל מושג על התקדמות רשת הרכבות בסין? במהרה היא תהיה הרבה יותר מפותחת ומודרנית מהרשת הגרמנית המזדקנת... ואני חוזר ומדגיש: אני לא חבר של הסינים והייתי מעדיף כחול-לבן.
8. המחקר שכתבתי הגיע לידי המדען הראשי של משרד התחבורה באותה תקופה - פרופ' ברק. המחקר קצר שבחים והציון של המחקר שניתן ע"י פרופ' אריה שחר, ז"ל, היה 100 עגול. לא היתה נקודה שלא נגעתי בה. הלכתי ברגל בשלושה תוואים שונים של הדרך יחד עם גאולוגים ומהנדסים - את כל הדרך ! גם את תוואי הרכבת הישן מהחאן ועד תל-אביב דרום אני מכיר מצויין - גם אותו עשיתי ברגל על המסילה מירושלים ועד תל-אביב במשך 15 שעות רצופות ביחד עם סימון דוויק. מצאנו ממצאים רבים שלא ניתנים להבחנה בנסיעה. הליכה זו התבצעה באוקטובר 1994 כאשר אפילו בקבוקי מים לשתייה לא לקחנו למסע. לא היינו צריכים. בוא נראה את היצירתיות "הגרמנית" שלך: מדוע לא נזקקנו לקחת עימנו מים למסע מפרך של 15 שעות על המסילה מירושלים לתל-אביב? אם לא תדע את התשובה, אבין שגם בעניני החלופות אתה פקה-פקה....
לילה טוב ממדינת היהודים הממתינה לחזרתם של בניה האובדים.