עוד דקות אחדות, היום בחדשות 10 על הרכבת

מצב
הנושא נעול.
לצערי לא נותר זכר מהשלוחה. אחרי ש

מענין מאוד! חידשת לי.
חבל שאין שאריות. אני נמצא שם מדי יום ביומו.
לצערי לא נותר זכר מהשלוחה. אחרי ש
מילאו שם באדמה חצי צלע הר ושינו את כל התוואי, לא נותר דבר. כל אזור הרב-חן היה נראה שונה לחלוטין טופוגרפית לפני 30 שנה.
 
שר התחבורה לא צריך לתכנן, הוא צריך לדעת לבחור

כרגיל, קברניטי התכנון המסילתי בישראל קוראים
את הפורום ומעתיקים רעיונות מכאן....את הרעיון לחבר את קו הרכבת הכבדה עם העיר העתיקה הגיתי בשנת 1979 כאשר הייתי בן 16. דוד קרוייאנקר האדריכל הירושלמי וידיד אישי, הגה את הרעיון 7 שנים לפניי. שנינו כתבנו לחוד תזכירים ודפי עמדה בנושא ואף הרעיון הופיע כאן בפורום בשרשור שיזמתי לפני מספר שנים. מדהים לגלות שגם את קו הרכבת המהירה הגה והגה לבדו - עו"ד עמוס עוזני, שהיה מנכ"ל הרכבת (והטוב מכולם ללא ספק) ואחרים כהרגלם ובחוסר הרעיונתיות שלהם - העתיקו ממנו את הרעיון.
בשנת 1988 כתבתי מחקר גדול ורב היקף על קו רכבת כבדה לעיר העתיקה במסגרת לימודיי לתואר שני במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. העבודה שמנתה למעלה מ-350 עמ' נכתבה בעבור פרופ' אריה שחר, ז"ל, מורי ורבי, והיא שמורה בספריית המכון. לא אשתחצן ולא אומר מה הציון שקיבלתי.....אתה לבטח מבין לבד...
שר התחבורה הנוכחי מרבה להעתיק רעיונות מאחרים ואני מניח שיועציו קוראים את הפורום ומעתיקים מכאן רעיונות. כנראה שהמקוריות התכנונית וההנדסית אינה הצד החזק של השר הזה ושל רבים (ולא ממש טובים) אחרים...
שר התחבורה לא צריך לתכנן, הוא צריך לדעת לבחור
את המתכננים ולאמץ את הרעיונות הטובים.
ואם משרד התחבורה וגופים שקשורים אליו לוקחים רעיונות טובים גם מהפורום הזה, אין בזה רע.
 
להיפך, אני שמח לראות שהעתיקו ממני ומקרוייאנקר

שר התחבורה לא צריך לתכנן, הוא צריך לדעת לבחור
את המתכננים ולאמץ את הרעיונות הטובים.
ואם משרד התחבורה וגופים שקשורים אליו לוקחים רעיונות טובים גם מהפורום הזה, אין בזה רע.
להיפך, אני שמח לראות שהעתיקו ממני ומקרוייאנקר
את הרעיון. וכמו שאתה מכיר אותי, אני לא מחפש קרדיטים והשימוש בתמונות שלי חופשי לגמרי בלי שום זכויות יוצרים כולל הרעיונות שלי. אני לא נחפש כסף או תהילה....יש לי מספיק משנייהם.
 

Rubim88

New member
לא ברור איך אפשר להעתיק "רעיונות" כאלה

כרגיל, קברניטי התכנון המסילתי בישראל קוראים
את הפורום ומעתיקים רעיונות מכאן....את הרעיון לחבר את קו הרכבת הכבדה עם העיר העתיקה הגיתי בשנת 1979 כאשר הייתי בן 16. דוד קרוייאנקר האדריכל הירושלמי וידיד אישי, הגה את הרעיון 7 שנים לפניי. שנינו כתבנו לחוד תזכירים ודפי עמדה בנושא ואף הרעיון הופיע כאן בפורום בשרשור שיזמתי לפני מספר שנים. מדהים לגלות שגם את קו הרכבת המהירה הגה והגה לבדו - עו"ד עמוס עוזני, שהיה מנכ"ל הרכבת (והטוב מכולם ללא ספק) ואחרים כהרגלם ובחוסר הרעיונתיות שלהם - העתיקו ממנו את הרעיון.
בשנת 1988 כתבתי מחקר גדול ורב היקף על קו רכבת כבדה לעיר העתיקה במסגרת לימודיי לתואר שני במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. העבודה שמנתה למעלה מ-350 עמ' נכתבה בעבור פרופ' אריה שחר, ז"ל, מורי ורבי, והיא שמורה בספריית המכון. לא אשתחצן ולא אומר מה הציון שקיבלתי.....אתה לבטח מבין לבד...
שר התחבורה הנוכחי מרבה להעתיק רעיונות מאחרים ואני מניח שיועציו קוראים את הפורום ומעתיקים מכאן רעיונות. כנראה שהמקוריות התכנונית וההנדסית אינה הצד החזק של השר הזה ושל רבים (ולא ממש טובים) אחרים...
לא ברור איך אפשר להעתיק "רעיונות" כאלה
לא מדובר פה באיזה פטנט, המצאה חדשה, משהו שדבר דומה עדיין לא היה קיים בעולם(למעשה קיים הרבה הרבה שנים לפני) , או אפילו תצורת תוואי מדוייקת שמעניקה יתרון בפרמטרים כלשהם, בסה"כ דבר מופשט שבא לענות(וגם לא בטוח שבצורה הטובה ביותר) על צורך תחבורתי ברור לכל.
 
מה אתה יודע? ראית את החלופות? לא !

לא ברור איך אפשר להעתיק "רעיונות" כאלה
לא מדובר פה באיזה פטנט, המצאה חדשה, משהו שדבר דומה עדיין לא היה קיים בעולם(למעשה קיים הרבה הרבה שנים לפני) , או אפילו תצורת תוואי מדוייקת שמעניקה יתרון בפרמטרים כלשהם, בסה"כ דבר מופשט שבא לענות(וגם לא בטוח שבצורה הטובה ביותר) על צורך תחבורתי ברור לכל.
מה אתה יודע? ראית את החלופות? לא !
עוד פעם אתה נדחף לדברים לא לך? מי אמר בכלל שיש פה פטנט? אני יותר משמח שלקחו את הרעיון ומתכוונים ליישם אותו. אני לא רוצה אגורה אחת של תמלוגים. אני יכול להוכיח בקלות שהרעיון היה שלי לפני כולם. אז מה? למי זה אכפת בכלל? מי דיבר פה בכלל על העולם?? ותתפלא: אף אחד בעולם לא הגה עדיין את הרעיון הזה להגיע עם רכבת לכותל המערבי. מה אתה מנסה לומר בזה? מנהרה תת קרקעית קיימת בעולם 3500 שנה. אז מה? ומסילות ברזל עם גלגלי עוגנים קיימות למעלה מ-4000 שנה. אז מה? תשאל פעם את חן מלינג על המאמר שהביא לנו בזמנו פול על מסילות ברזל בימי קדם. תוואי מדוייק? אתה לא מכיר את השטח היטב ולידיעתך: תוואי אפשרי רק בארבע תת חלופות שונות. חוץ מבעיות הנדסיות קיימות בעיות פוליטיות רבות כולל מעבר מעבר לקו הירוק, דבר שמתרחש בקו המהיר לירושלים ובהצלחה רבה בשלב זה לשמחתנו. ניתוח של כל החלופות ערך וביצע הפרופ' אריה שחר, ז"ל. לא זכור לי שנכחת בהרצאות שלו... אין מישהו שהכיר את השטח בין נתב"ג לירושלים טוב ממנו. אתה אולי מכיר את הדרך לחנות המכולת בפרבר הדרומי של שטוטגארט (עיר מעניינתאך לא מכיר את תוואי השטח האמור באופן כזה שאתה יכול להחליט על חלופות הגיוניות מהפן ההנדסי. צורך תחבורתי? למי שיש רכב פרטי - הנסיעה בו עדיפה תמיד על פני כל סוג של תחבורה ציבורית ולמי שאין מה לחפש בכותל המערבי משום ששם למצוא חנייה לרכב פרטי קשה יותר מאשר למצוא חלב טעים בכל גרמניה...
 

Rubim88

New member
1.ראיתי את החלופות

מה אתה יודע? ראית את החלופות? לא !
עוד פעם אתה נדחף לדברים לא לך? מי אמר בכלל שיש פה פטנט? אני יותר משמח שלקחו את הרעיון ומתכוונים ליישם אותו. אני לא רוצה אגורה אחת של תמלוגים. אני יכול להוכיח בקלות שהרעיון היה שלי לפני כולם. אז מה? למי זה אכפת בכלל? מי דיבר פה בכלל על העולם?? ותתפלא: אף אחד בעולם לא הגה עדיין את הרעיון הזה להגיע עם רכבת לכותל המערבי. מה אתה מנסה לומר בזה? מנהרה תת קרקעית קיימת בעולם 3500 שנה. אז מה? ומסילות ברזל עם גלגלי עוגנים קיימות למעלה מ-4000 שנה. אז מה? תשאל פעם את חן מלינג על המאמר שהביא לנו בזמנו פול על מסילות ברזל בימי קדם. תוואי מדוייק? אתה לא מכיר את השטח היטב ולידיעתך: תוואי אפשרי רק בארבע תת חלופות שונות. חוץ מבעיות הנדסיות קיימות בעיות פוליטיות רבות כולל מעבר מעבר לקו הירוק, דבר שמתרחש בקו המהיר לירושלים ובהצלחה רבה בשלב זה לשמחתנו. ניתוח של כל החלופות ערך וביצע הפרופ' אריה שחר, ז"ל. לא זכור לי שנכחת בהרצאות שלו... אין מישהו שהכיר את השטח בין נתב"ג לירושלים טוב ממנו. אתה אולי מכיר את הדרך לחנות המכולת בפרבר הדרומי של שטוטגארט (עיר מעניינתאך לא מכיר את תוואי השטח האמור באופן כזה שאתה יכול להחליט על חלופות הגיוניות מהפן ההנדסי. צורך תחבורתי? למי שיש רכב פרטי - הנסיעה בו עדיפה תמיד על פני כל סוג של תחבורה ציבורית ולמי שאין מה לחפש בכותל המערבי משום ששם למצוא חנייה לרכב פרטי קשה יותר מאשר למצוא חלב טעים בכל גרמניה...
1.ראיתי את החלופות
2.אף אחד לא יגיד לי למה להתייחס ולמה לא, בטח לא אתה.
3.זה בדיוק מה שאמרתי, אין פה שום פטנט או משהו שלא ברור מאליו.
4.אף אחד לא לקח שום רעיון, זה עניין מאוד ברור מאליו ואין בעיה לחשוב עליו לבד, והוא רחוק רחוק מיישום.
5.בתוואי נתב"ג ירושלים יש הרבה חלופות שונות שהיו ניתנות לביצוע שלא התייחסו אליהן, ואף שימוש בקונספטים אחרים שנפוצים במסילות מהירות בעולם. כשלוקחים צוות מצומצם של מתכננים, במיוחד כזה שהמודעות שלו לעולם הזה נמוכה - מקבלים פשוט עבודה מצומצמת ורשלנית.
 
שוב אתה מדבר מתוך שיכרות הדעת???

1.ראיתי את החלופות
2.אף אחד לא יגיד לי למה להתייחס ולמה לא, בטח לא אתה.
3.זה בדיוק מה שאמרתי, אין פה שום פטנט או משהו שלא ברור מאליו.
4.אף אחד לא לקח שום רעיון, זה עניין מאוד ברור מאליו ואין בעיה לחשוב עליו לבד, והוא רחוק רחוק מיישום.
5.בתוואי נתב"ג ירושלים יש הרבה חלופות שונות שהיו ניתנות לביצוע שלא התייחסו אליהן, ואף שימוש בקונספטים אחרים שנפוצים במסילות מהירות בעולם. כשלוקחים צוות מצומצם של מתכננים, במיוחד כזה שהמודעות שלו לעולם הזה נמוכה - מקבלים פשוט עבודה מצומצמת ורשלנית.
שוב אתה מדבר מתוך שיכרות הדעת???
1. ראית את החלופות? יפה. מהי חלופה מס' 18 ובמה היא נבדלת מחלופה מס' 14? תשובה מלאה ומנומקת נדרשת ומיד.
2. אתה פשוט נדבק כמו קרצייה לדיונים שבאמת ובתמים אין לך מה להוסיף בהם וזה מאוד בולט שאתה מנסה בכח להוסיף מידע שגוי.
3. אתה מתפרץ לדלת פתוחה ולא קראת בכלל את הדברים הרלוונטיים לנקודה.
4. רחוק מיישום? הכל ענין יחסי. גם חזרה שלך לארץ על בסיס קבוע היא ענין רחוק מיישום לצערך הרב. דוד קרוייאנקר ואני היינו הראשונים להגות את הרעיון. אף אחד לא כתב עליו לפנינו וזו עובדה מוגמרת. נא לוודא זאת בגוגל ומיד. אין לי שום בעיה שאחרים יוסיפו מידע וישכללו וישקללו את הרעיון. לי אין שום בעלות או זכויות עליו וזאת ציינתי כעובדה מקודם. נקודה.
5. בתוואי נתב"ג - ירושלים יש רק 4 חלופות הנדסיות אפשריות. חוסר הכרותך את השטח בולט למרחוק. לא ניתן ליישם חלופה חמישית עקב בעיית השיפועים. בחלופה חמישית אתה מגיע ל-6% של שיפוע, כלומר בלתי עביר לשום כלי רכב מסילתי. נקודה. חלופה חמישית תגרור סיבובים חדים וחוסר כדאיות כלכלית, חוסר יעילות תנועתית ובקיצור: יוק. רק 4 חלופות אפשריות בקטע הנ"ל ואין זולתן. לכל חלופה שתעלה לך בדימיון כבר התייחסנו ודנו בכולן מאות שעות. במחקר קיימת טבלה השוואתית הממחישה את היתרונות והחסרונות של כל חלופה מול חלופה אחרת. אין שום מידע שנפוץ במסילות מהירות בעולם שאינו ידוע לנו ולרכבת ישראל. בישראל קיים כל המידע וברכבת ישראל קיימת יחידת מחקר בה יש הכל מכל כולל כל חומר כתוב שאתה מכיר מגרמניה שהיא המדינה השניה באירופה באיכות רשת הרכבות שלה. (כמובן שבכל הקשור לרכבות מהירות וכבדות - צרפת מובילה באירופה כבר עשרות שנים. דרך-אגב: בצרפת יש את מספר חובבי הרכבת והאוטובוסים השני בגודלו בעולם לאחר ארה"ב. בצרפת יצא עד היום מספר הספרים, המגזינים והמחקרים הרכבתיים הגדול ביותר בעולם, הרבה מעבר לארה"ב וגרמניה).
6. מודעות נמוכה של צוות מתכננים??? מה אתה בכלל מבין ויודע על הצוות הישראלי שעוסק בסוגיה? מתי היית בארץ לאחרונה?? מתי ישבת בשולחן אחד עם הצוות הזה? לרשות הצוות עומדים הכלים והמוחות מבין הטובים והמודרניים בעולם. אין חומר כתוב שיש לך בבית שלא נמצא גם בישראל. שכח מזה. אתה תצטרך 16 או 17 מחשבים שולחניים נייחים בעלי סופר דופר אולטרא מארזים כדי להכניס את כמות המחקרים הרכבתיים שיושבת אצלי על מחשב אחד עצום בגודלו. אתה חי בלללנד?
7. עבודה מצומצמת ורשלנית? אולי אצלכם בגרמניה.....לא כאן, כי כאן מעורבים הסינים בכל התהליך מראשיתו. התוצרת הסינית לא אהודה עלי אבל אין לזה שום קשר למהירות הביצוע ולאיכות העבודה. בינתיים ראיתי את החברה הסינית הכורה מנהרות בישראל: עובדת ביעילות, בדייקנות ובאיכות מעולה. מי סיפר לך סיפורי פוגי? הסינים והמהנדסים הסינים מעורבים מראשית התהליך בכל. מה שעושים הישראלים או הגרמנים בשנה - עושים הסינים בשבועיים... בישראל יושבת נציגות מהנדסים ואדריכלים סינית שמייעצת לגופי תכנון רבים. יצא לי באופן אישי להיפגש עם חלקם. הצוות שיתכנן את התוכניות המפורטות (קנ"מ 1:10,000) של מנהרה כזו, אם יתבקש, ימנה מאות אנשי מקצוע מרחבי העולם, מרביתם סינים. אזי מה בדיוק מצומצם בזה? מה רשלני בזה? יש לך בכלל מושג על התקדמות רשת הרכבות בסין? במהרה היא תהיה הרבה יותר מפותחת ומודרנית מהרשת הגרמנית המזדקנת... ואני חוזר ומדגיש: אני לא חבר של הסינים והייתי מעדיף כחול-לבן.
8. המחקר שכתבתי הגיע לידי המדען הראשי של משרד התחבורה באותה תקופה - פרופ' ברק. המחקר קצר שבחים והציון של המחקר שניתן ע"י פרופ' אריה שחר, ז"ל, היה 100 עגול. לא היתה נקודה שלא נגעתי בה. הלכתי ברגל בשלושה תוואים שונים של הדרך יחד עם גאולוגים ומהנדסים - את כל הדרך ! גם את תוואי הרכבת הישן מהחאן ועד תל-אביב דרום אני מכיר מצויין - גם אותו עשיתי ברגל על המסילה מירושלים ועד תל-אביב במשך 15 שעות רצופות ביחד עם סימון דוויק. מצאנו ממצאים רבים שלא ניתנים להבחנה בנסיעה. הליכה זו התבצעה באוקטובר 1994 כאשר אפילו בקבוקי מים לשתייה לא לקחנו למסע. לא היינו צריכים. בוא נראה את היצירתיות "הגרמנית" שלך: מדוע לא נזקקנו לקחת עימנו מים למסע מפרך של 15 שעות על המסילה מירושלים לתל-אביב? אם לא תדע את התשובה, אבין שגם בעניני החלופות אתה פקה-פקה....
לילה טוב ממדינת היהודים הממתינה לחזרתם של בניה האובדים.
 
תוספת ליישימות: הענין קל ליישום אם

שוב אתה מדבר מתוך שיכרות הדעת???
1. ראית את החלופות? יפה. מהי חלופה מס' 18 ובמה היא נבדלת מחלופה מס' 14? תשובה מלאה ומנומקת נדרשת ומיד.
2. אתה פשוט נדבק כמו קרצייה לדיונים שבאמת ובתמים אין לך מה להוסיף בהם וזה מאוד בולט שאתה מנסה בכח להוסיף מידע שגוי.
3. אתה מתפרץ לדלת פתוחה ולא קראת בכלל את הדברים הרלוונטיים לנקודה.
4. רחוק מיישום? הכל ענין יחסי. גם חזרה שלך לארץ על בסיס קבוע היא ענין רחוק מיישום לצערך הרב. דוד קרוייאנקר ואני היינו הראשונים להגות את הרעיון. אף אחד לא כתב עליו לפנינו וזו עובדה מוגמרת. נא לוודא זאת בגוגל ומיד. אין לי שום בעיה שאחרים יוסיפו מידע וישכללו וישקללו את הרעיון. לי אין שום בעלות או זכויות עליו וזאת ציינתי כעובדה מקודם. נקודה.
5. בתוואי נתב"ג - ירושלים יש רק 4 חלופות הנדסיות אפשריות. חוסר הכרותך את השטח בולט למרחוק. לא ניתן ליישם חלופה חמישית עקב בעיית השיפועים. בחלופה חמישית אתה מגיע ל-6% של שיפוע, כלומר בלתי עביר לשום כלי רכב מסילתי. נקודה. חלופה חמישית תגרור סיבובים חדים וחוסר כדאיות כלכלית, חוסר יעילות תנועתית ובקיצור: יוק. רק 4 חלופות אפשריות בקטע הנ"ל ואין זולתן. לכל חלופה שתעלה לך בדימיון כבר התייחסנו ודנו בכולן מאות שעות. במחקר קיימת טבלה השוואתית הממחישה את היתרונות והחסרונות של כל חלופה מול חלופה אחרת. אין שום מידע שנפוץ במסילות מהירות בעולם שאינו ידוע לנו ולרכבת ישראל. בישראל קיים כל המידע וברכבת ישראל קיימת יחידת מחקר בה יש הכל מכל כולל כל חומר כתוב שאתה מכיר מגרמניה שהיא המדינה השניה באירופה באיכות רשת הרכבות שלה. (כמובן שבכל הקשור לרכבות מהירות וכבדות - צרפת מובילה באירופה כבר עשרות שנים. דרך-אגב: בצרפת יש את מספר חובבי הרכבת והאוטובוסים השני בגודלו בעולם לאחר ארה"ב. בצרפת יצא עד היום מספר הספרים, המגזינים והמחקרים הרכבתיים הגדול ביותר בעולם, הרבה מעבר לארה"ב וגרמניה).
6. מודעות נמוכה של צוות מתכננים??? מה אתה בכלל מבין ויודע על הצוות הישראלי שעוסק בסוגיה? מתי היית בארץ לאחרונה?? מתי ישבת בשולחן אחד עם הצוות הזה? לרשות הצוות עומדים הכלים והמוחות מבין הטובים והמודרניים בעולם. אין חומר כתוב שיש לך בבית שלא נמצא גם בישראל. שכח מזה. אתה תצטרך 16 או 17 מחשבים שולחניים נייחים בעלי סופר דופר אולטרא מארזים כדי להכניס את כמות המחקרים הרכבתיים שיושבת אצלי על מחשב אחד עצום בגודלו. אתה חי בלללנד?
7. עבודה מצומצמת ורשלנית? אולי אצלכם בגרמניה.....לא כאן, כי כאן מעורבים הסינים בכל התהליך מראשיתו. התוצרת הסינית לא אהודה עלי אבל אין לזה שום קשר למהירות הביצוע ולאיכות העבודה. בינתיים ראיתי את החברה הסינית הכורה מנהרות בישראל: עובדת ביעילות, בדייקנות ובאיכות מעולה. מי סיפר לך סיפורי פוגי? הסינים והמהנדסים הסינים מעורבים מראשית התהליך בכל. מה שעושים הישראלים או הגרמנים בשנה - עושים הסינים בשבועיים... בישראל יושבת נציגות מהנדסים ואדריכלים סינית שמייעצת לגופי תכנון רבים. יצא לי באופן אישי להיפגש עם חלקם. הצוות שיתכנן את התוכניות המפורטות (קנ"מ 1:10,000) של מנהרה כזו, אם יתבקש, ימנה מאות אנשי מקצוע מרחבי העולם, מרביתם סינים. אזי מה בדיוק מצומצם בזה? מה רשלני בזה? יש לך בכלל מושג על התקדמות רשת הרכבות בסין? במהרה היא תהיה הרבה יותר מפותחת ומודרנית מהרשת הגרמנית המזדקנת... ואני חוזר ומדגיש: אני לא חבר של הסינים והייתי מעדיף כחול-לבן.
8. המחקר שכתבתי הגיע לידי המדען הראשי של משרד התחבורה באותה תקופה - פרופ' ברק. המחקר קצר שבחים והציון של המחקר שניתן ע"י פרופ' אריה שחר, ז"ל, היה 100 עגול. לא היתה נקודה שלא נגעתי בה. הלכתי ברגל בשלושה תוואים שונים של הדרך יחד עם גאולוגים ומהנדסים - את כל הדרך ! גם את תוואי הרכבת הישן מהחאן ועד תל-אביב דרום אני מכיר מצויין - גם אותו עשיתי ברגל על המסילה מירושלים ועד תל-אביב במשך 15 שעות רצופות ביחד עם סימון דוויק. מצאנו ממצאים רבים שלא ניתנים להבחנה בנסיעה. הליכה זו התבצעה באוקטובר 1994 כאשר אפילו בקבוקי מים לשתייה לא לקחנו למסע. לא היינו צריכים. בוא נראה את היצירתיות "הגרמנית" שלך: מדוע לא נזקקנו לקחת עימנו מים למסע מפרך של 15 שעות על המסילה מירושלים לתל-אביב? אם לא תדע את התשובה, אבין שגם בעניני החלופות אתה פקה-פקה....
לילה טוב ממדינת היהודים הממתינה לחזרתם של בניה האובדים.
תוספת ליישימות: הענין קל ליישום אם
מאריכים את המסילה כמעט בקו ישר (אפשרי בהחלט טופוגרפית) מבניני האומה עד לכותל המערבי מתחת לאדמה. הנסיעה עד לכותל תארך עוד לכל היותר שתיים וחצי דקות ללא עצירות בדרך במרכז העיר וסביבתו. אם הרכבת לא עוצרת בבניני האומה בדרכה מתל-אביב, תארך הנסיעה בדקה וארבעים שניות לכל היותר עד לתחנת הכותל. יש להתחשב גם במודול זמן העצירה הנדרש ממהירות בת 160 קמ"ש ומהגבלות מהירות שונות בתחומי תחנת בניני האומה. איש לא יאשר לרכבת כזו לנסוע בתוך תחומי התחנה במהירות המקסימלית שלה מסיבות מובנות.
 

Rubim88

New member
כצפוי, בליל דברים לא רלוונטים

שוב אתה מדבר מתוך שיכרות הדעת???
1. ראית את החלופות? יפה. מהי חלופה מס' 18 ובמה היא נבדלת מחלופה מס' 14? תשובה מלאה ומנומקת נדרשת ומיד.
2. אתה פשוט נדבק כמו קרצייה לדיונים שבאמת ובתמים אין לך מה להוסיף בהם וזה מאוד בולט שאתה מנסה בכח להוסיף מידע שגוי.
3. אתה מתפרץ לדלת פתוחה ולא קראת בכלל את הדברים הרלוונטיים לנקודה.
4. רחוק מיישום? הכל ענין יחסי. גם חזרה שלך לארץ על בסיס קבוע היא ענין רחוק מיישום לצערך הרב. דוד קרוייאנקר ואני היינו הראשונים להגות את הרעיון. אף אחד לא כתב עליו לפנינו וזו עובדה מוגמרת. נא לוודא זאת בגוגל ומיד. אין לי שום בעיה שאחרים יוסיפו מידע וישכללו וישקללו את הרעיון. לי אין שום בעלות או זכויות עליו וזאת ציינתי כעובדה מקודם. נקודה.
5. בתוואי נתב"ג - ירושלים יש רק 4 חלופות הנדסיות אפשריות. חוסר הכרותך את השטח בולט למרחוק. לא ניתן ליישם חלופה חמישית עקב בעיית השיפועים. בחלופה חמישית אתה מגיע ל-6% של שיפוע, כלומר בלתי עביר לשום כלי רכב מסילתי. נקודה. חלופה חמישית תגרור סיבובים חדים וחוסר כדאיות כלכלית, חוסר יעילות תנועתית ובקיצור: יוק. רק 4 חלופות אפשריות בקטע הנ"ל ואין זולתן. לכל חלופה שתעלה לך בדימיון כבר התייחסנו ודנו בכולן מאות שעות. במחקר קיימת טבלה השוואתית הממחישה את היתרונות והחסרונות של כל חלופה מול חלופה אחרת. אין שום מידע שנפוץ במסילות מהירות בעולם שאינו ידוע לנו ולרכבת ישראל. בישראל קיים כל המידע וברכבת ישראל קיימת יחידת מחקר בה יש הכל מכל כולל כל חומר כתוב שאתה מכיר מגרמניה שהיא המדינה השניה באירופה באיכות רשת הרכבות שלה. (כמובן שבכל הקשור לרכבות מהירות וכבדות - צרפת מובילה באירופה כבר עשרות שנים. דרך-אגב: בצרפת יש את מספר חובבי הרכבת והאוטובוסים השני בגודלו בעולם לאחר ארה"ב. בצרפת יצא עד היום מספר הספרים, המגזינים והמחקרים הרכבתיים הגדול ביותר בעולם, הרבה מעבר לארה"ב וגרמניה).
6. מודעות נמוכה של צוות מתכננים??? מה אתה בכלל מבין ויודע על הצוות הישראלי שעוסק בסוגיה? מתי היית בארץ לאחרונה?? מתי ישבת בשולחן אחד עם הצוות הזה? לרשות הצוות עומדים הכלים והמוחות מבין הטובים והמודרניים בעולם. אין חומר כתוב שיש לך בבית שלא נמצא גם בישראל. שכח מזה. אתה תצטרך 16 או 17 מחשבים שולחניים נייחים בעלי סופר דופר אולטרא מארזים כדי להכניס את כמות המחקרים הרכבתיים שיושבת אצלי על מחשב אחד עצום בגודלו. אתה חי בלללנד?
7. עבודה מצומצמת ורשלנית? אולי אצלכם בגרמניה.....לא כאן, כי כאן מעורבים הסינים בכל התהליך מראשיתו. התוצרת הסינית לא אהודה עלי אבל אין לזה שום קשר למהירות הביצוע ולאיכות העבודה. בינתיים ראיתי את החברה הסינית הכורה מנהרות בישראל: עובדת ביעילות, בדייקנות ובאיכות מעולה. מי סיפר לך סיפורי פוגי? הסינים והמהנדסים הסינים מעורבים מראשית התהליך בכל. מה שעושים הישראלים או הגרמנים בשנה - עושים הסינים בשבועיים... בישראל יושבת נציגות מהנדסים ואדריכלים סינית שמייעצת לגופי תכנון רבים. יצא לי באופן אישי להיפגש עם חלקם. הצוות שיתכנן את התוכניות המפורטות (קנ"מ 1:10,000) של מנהרה כזו, אם יתבקש, ימנה מאות אנשי מקצוע מרחבי העולם, מרביתם סינים. אזי מה בדיוק מצומצם בזה? מה רשלני בזה? יש לך בכלל מושג על התקדמות רשת הרכבות בסין? במהרה היא תהיה הרבה יותר מפותחת ומודרנית מהרשת הגרמנית המזדקנת... ואני חוזר ומדגיש: אני לא חבר של הסינים והייתי מעדיף כחול-לבן.
8. המחקר שכתבתי הגיע לידי המדען הראשי של משרד התחבורה באותה תקופה - פרופ' ברק. המחקר קצר שבחים והציון של המחקר שניתן ע"י פרופ' אריה שחר, ז"ל, היה 100 עגול. לא היתה נקודה שלא נגעתי בה. הלכתי ברגל בשלושה תוואים שונים של הדרך יחד עם גאולוגים ומהנדסים - את כל הדרך ! גם את תוואי הרכבת הישן מהחאן ועד תל-אביב דרום אני מכיר מצויין - גם אותו עשיתי ברגל על המסילה מירושלים ועד תל-אביב במשך 15 שעות רצופות ביחד עם סימון דוויק. מצאנו ממצאים רבים שלא ניתנים להבחנה בנסיעה. הליכה זו התבצעה באוקטובר 1994 כאשר אפילו בקבוקי מים לשתייה לא לקחנו למסע. לא היינו צריכים. בוא נראה את היצירתיות "הגרמנית" שלך: מדוע לא נזקקנו לקחת עימנו מים למסע מפרך של 15 שעות על המסילה מירושלים לתל-אביב? אם לא תדע את התשובה, אבין שגם בעניני החלופות אתה פקה-פקה....
לילה טוב ממדינת היהודים הממתינה לחזרתם של בניה האובדים.
כצפוי, בליל דברים לא רלוונטים
בתוספת הזיות וקשקושים ממוחך הקודח, אם זה לגבי מספר החלופות ויישומן(נראה שהצוות כל כך מושלם שהיו צריכים שהירוקים יראו להם בדיעבד שדרוג וגם יריבו עליו) , הידע הקיים ברכבת ישראל(פתחת פעם הנחיות לתכנון מסילות?), סינים וכמובן התיבול המסורתי בירידה לפסים אישיים.
לגבי 2, לטובת הקוראים עדיף שיהיו מדי פעם דברי ביקורת והערות - הם יכולים להחליט במה הם מאמינים בשקט
 
שוב פקה-פקה בלה-בלה-בלה...

כצפוי, בליל דברים לא רלוונטים
בתוספת הזיות וקשקושים ממוחך הקודח, אם זה לגבי מספר החלופות ויישומן(נראה שהצוות כל כך מושלם שהיו צריכים שהירוקים יראו להם בדיעבד שדרוג וגם יריבו עליו) , הידע הקיים ברכבת ישראל(פתחת פעם הנחיות לתכנון מסילות?), סינים וכמובן התיבול המסורתי בירידה לפסים אישיים.
לגבי 2, לטובת הקוראים עדיף שיהיו מדי פעם דברי ביקורת והערות - הם יכולים להחליט במה הם מאמינים בשקט
שוב פקה-פקה בלה-בלה-בלה...
מספר החלופות? הדו"ח של רדר לא עוסק בכל 26 החלופות ואני מדבר אך ורק על הקו בין נתב"ג לירושלים ללא עירוב הקו הישן. הוא אפילו לא עוסק במחצית ! יש דעות לכאן ולכאן על מיסטר רדר. שמעתי גם דעות ממלומדים הפוסלות את דבריו מכל וכל. אתה רק יודע להביא ציטטות של אחרים אבל לך אין דעה אישית ומנומקת היטב. מעניין....
הנחיות לתכנון מסילות יושבות אצלי על המדף. זה אחד מספרי "התורה" בבית. אל נא תלמד אותי מהן אותן הנחיות. אתה יכול למצוא את ההנחיות גם בחנויות ספרים בכל עיר גדולה באירופה או ברשת. הידע הקיים ברכבת ישראל כולל בתוכו ידע רב ועצום של יועצים חיצוניים מחו"ל ומהארץ. אני דווקא מתרשם שבהנחת מסילות ברזל - הרוסים מובילים יחד עם הסינים. אם כבר, המצב בישראל לא רחוק מהמצב בגרמניה. גם בגרמניה נעזרים בסינים ואט אט הם יהפכו לגורם הדומיננטי ב-DB. לאט אבל בטוח הם כבר מעורבים עד לגרון בבומברדייה ובסימנס. לא ירחק היום ובפוסלו ישלטו הסינים. החברה הגרמנית האיכותית "מילה" אוטוטו סינית.
לגבי הירוקים: דעתם משוחדת ולא רלוונטית להנחת מסילות ברזל באופן בטוח. ראיתי את הרעיון האווילי והדבילי לוותר על הגשר מעל נחל יתלה. מה הם רוצים? כבשנים? סכנת חיים במנהרות? רכבת ישראל עשתה עבודה פנטסטית בנחל יתלה תוך גרימת נזק מינורי ביותר לטבע. הטבע לא ניזוק כמעט בכלל בציר הרכבת המהירה לירושלים ובגלל השינויים שנעשו במקום - הצמחיה עשויה להתחדש טוב יותר מאשר היה בעבר, עם הקפדה יתרה מצד האדם וטיפול נאות אותו היא לבטח לא קיבלה בטרם היה הגשר.
לא נעים לי לומר ותסלח לי אבל.... לא רק אני חושב שהירוקים למינייהם יכולים לדחוף לי לתחת עמוק עמוק את המשנה שלהם.....זה לא עובד עלי ולא על אלפי אנשי מקצוע אחרים בארץ בדיוק כפי שאני ורבים מהמדענים טוענים כיום לגבי ענין אחר שכדור הארץ מתקרר בפועל וההתחממות הגלובלית היא עוד גימיק מטורף של הירוקים שמנסים להפחיד אותנו בו בעת שבפועל כדור הארץ נמצא בתהליך של קירור שמהירותו תלך ותגבר מאוד בעשורים הבאים. כנ"ל לגבי הירוקים שלך בענין קו הרכבת: פרובוקטורים שטובת הכלל לא מעניינת אותם לחלוטין.
אילו היינו מקבלים את הטיעונים שלהם - חיי אלפי נוסעים בישראל היו בסכנה מיידית.
 

Rubim88

New member
מילא שלדברים שאתה רושם הייתה מעט

שוב פקה-פקה בלה-בלה-בלה...
מספר החלופות? הדו"ח של רדר לא עוסק בכל 26 החלופות ואני מדבר אך ורק על הקו בין נתב"ג לירושלים ללא עירוב הקו הישן. הוא אפילו לא עוסק במחצית ! יש דעות לכאן ולכאן על מיסטר רדר. שמעתי גם דעות ממלומדים הפוסלות את דבריו מכל וכל. אתה רק יודע להביא ציטטות של אחרים אבל לך אין דעה אישית ומנומקת היטב. מעניין....
הנחיות לתכנון מסילות יושבות אצלי על המדף. זה אחד מספרי "התורה" בבית. אל נא תלמד אותי מהן אותן הנחיות. אתה יכול למצוא את ההנחיות גם בחנויות ספרים בכל עיר גדולה באירופה או ברשת. הידע הקיים ברכבת ישראל כולל בתוכו ידע רב ועצום של יועצים חיצוניים מחו"ל ומהארץ. אני דווקא מתרשם שבהנחת מסילות ברזל - הרוסים מובילים יחד עם הסינים. אם כבר, המצב בישראל לא רחוק מהמצב בגרמניה. גם בגרמניה נעזרים בסינים ואט אט הם יהפכו לגורם הדומיננטי ב-DB. לאט אבל בטוח הם כבר מעורבים עד לגרון בבומברדייה ובסימנס. לא ירחק היום ובפוסלו ישלטו הסינים. החברה הגרמנית האיכותית "מילה" אוטוטו סינית.
לגבי הירוקים: דעתם משוחדת ולא רלוונטית להנחת מסילות ברזל באופן בטוח. ראיתי את הרעיון האווילי והדבילי לוותר על הגשר מעל נחל יתלה. מה הם רוצים? כבשנים? סכנת חיים במנהרות? רכבת ישראל עשתה עבודה פנטסטית בנחל יתלה תוך גרימת נזק מינורי ביותר לטבע. הטבע לא ניזוק כמעט בכלל בציר הרכבת המהירה לירושלים ובגלל השינויים שנעשו במקום - הצמחיה עשויה להתחדש טוב יותר מאשר היה בעבר, עם הקפדה יתרה מצד האדם וטיפול נאות אותו היא לבטח לא קיבלה בטרם היה הגשר.
לא נעים לי לומר ותסלח לי אבל.... לא רק אני חושב שהירוקים למינייהם יכולים לדחוף לי לתחת עמוק עמוק את המשנה שלהם.....זה לא עובד עלי ולא על אלפי אנשי מקצוע אחרים בארץ בדיוק כפי שאני ורבים מהמדענים טוענים כיום לגבי ענין אחר שכדור הארץ מתקרר בפועל וההתחממות הגלובלית היא עוד גימיק מטורף של הירוקים שמנסים להפחיד אותנו בו בעת שבפועל כדור הארץ נמצא בתהליך של קירור שמהירותו תלך ותגבר מאוד בעשורים הבאים. כנ"ל לגבי הירוקים שלך בענין קו הרכבת: פרובוקטורים שטובת הכלל לא מעניינת אותם לחלוטין.
אילו היינו מקבלים את הטיעונים שלהם - חיי אלפי נוסעים בישראל היו בסכנה מיידית.
מילא שלדברים שאתה רושם הייתה מעט
אחיזה במציאות, אבל גם זה לא. אתה מוזמן גם להראות את הקשר שלהם למציאות - אני משער שהדבר יהיה בלתי אפשרי

העובדה היא שתכנון מערכות מסילתיות בארץ נמצא בפער גדול ממקומות אחרים מסויימים בעולם - ובאופן טבעי לחלוטין - איפה שאין ניסיון, אין תעשייה ואין אקדמיה - אין גם הרבה ממה לצפות - גם אם כל העזרה והידע "שמלקטים" מיוצעים שונים בתשלום. המסילה לי-ם(ולא רק היא אלא כל תוכנית הפיתוח) הייתה נראית ללא ספק אחרת אם באופן היפותתי הייתה מתוכננת במדינות אחרות.
 
בלתי אפשרי? בקש מ-"דובה" את המצגת על

מילא שלדברים שאתה רושם הייתה מעט
אחיזה במציאות, אבל גם זה לא. אתה מוזמן גם להראות את הקשר שלהם למציאות - אני משער שהדבר יהיה בלתי אפשרי

העובדה היא שתכנון מערכות מסילתיות בארץ נמצא בפער גדול ממקומות אחרים מסויימים בעולם - ובאופן טבעי לחלוטין - איפה שאין ניסיון, אין תעשייה ואין אקדמיה - אין גם הרבה ממה לצפות - גם אם כל העזרה והידע "שמלקטים" מיוצעים שונים בתשלום. המסילה לי-ם(ולא רק היא אלא כל תוכנית הפיתוח) הייתה נראית ללא ספק אחרת אם באופן היפותתי הייתה מתוכננת במדינות אחרות.
בלתי אפשרי? בקש מ-"דובה" את המצגת על
התקררות כדור הארץ. את כל החומר הוא שואב ממכוני מחקר מובילים בעולם. בקש מדובה לצרף אותך לרשימת מקבלי המצגות. שלח לי בפרטי את המייל שלך ואבקש מדובה לצרף אותו למקבלי המצגות שברובן הן מדעיות מאוד.
ברור שהפער בפיתוח גדול עדיין לעומת העולם ! אתה שוב מתפרץ לדלת פתוחה ! הרי אנו מדינה צעירה יחסית בת 66 שנה שמרבית זמנה נאלצה להגן על עצמה ולפתח כלי נשק וציוד צבאי במקום ציוד אזרחי ואו תשתיות. האם היתה לנו ברירה? לא ! אבל, אם תשווה את חיל האויר הישראלי לחיל האויר הגרמני כיום, הרי ברור שלחיל הישראלי עליונות מוחלטת על מקבילו הגרמני ועל כל חיל אויר אחר באירופה. אילו באופן תאורטי בלבד, היתה מתקיימת מלחמה בין גרמניה לישראל, הגרמנים כיום היו נמחצים. וכך כל צבא אחר באירופה ותרשה לי להיות שאנן בדבר זה. אין לי ספק שצה"ל חזק יותר מכל צבא אירופאי כיום כי במשך 66 שנה פיתחו פה צבא ולא מסילות ברזל אזרחיות מחוסר ברירה.
אף טייס קרב גרמני, בריטי, אמריקאי, רוסי, או צרפתי לא יעז להילחם נגד טייס ישראלי והם יודעים מדוע... גם הטנק הישראלי החדיש שבשנה הבאה תוכל לראות - המרכבה 5, הוא הטנק הטוב בעולם. אילו היו לנו המשאבים הכספיים שיש לארה"ב למשל, יכולת לראות מזמן טילים בליסטיים ישראלים המכסים את כל הגלובוס, ....בעצם זה כבר קיים בצורה מוזרה או אחרת.
טוב, נגמר לי ממך להיום. מאחל לך לילה טוב בגולה. תחזיק שם מעמד ותמשיך להתגעגע לשער הגיא.
 
ועוד: ראינו את הטימטום של הירוקים בשער הגיא

כצפוי, בליל דברים לא רלוונטים
בתוספת הזיות וקשקושים ממוחך הקודח, אם זה לגבי מספר החלופות ויישומן(נראה שהצוות כל כך מושלם שהיו צריכים שהירוקים יראו להם בדיעבד שדרוג וגם יריבו עליו) , הידע הקיים ברכבת ישראל(פתחת פעם הנחיות לתכנון מסילות?), סינים וכמובן התיבול המסורתי בירידה לפסים אישיים.
לגבי 2, לטובת הקוראים עדיף שיהיו מדי פעם דברי ביקורת והערות - הם יכולים להחליט במה הם מאמינים בשקט
ועוד: ראינו את הטימטום של הירוקים בשער הגיא
לאחר השריפה הגדולה שהיתה שם בשנת 1996. חודשיים לאחר השריפה חזר ובגדול המזיק "תוואי התהלוכה" לעצי האורן והחל מכלה את השרידים שנותרו. הירוקים דרשו לא להתערב. הם טענו שהטבע מחדש את עצמו. זה נכון אבל לוקח 500 שנה...והחידוש הטבעי ללא מגע יד אדם פוגע לעיתים בבעלי חיים שחיו שם בהרמוניה לפני השריפה. רק התערבות מלאכותית הדבירה את המזיק הזה והצילה את האורנים מכלייה מוחלטת. כך חזרה היציבות לטבע והאיזון העדין של הטבע שב לאיתנו.
מזל גדול היה שאיש לא הקשיב לירוקים. הקק"ל שתלה אלפי עצי אורן וקזוארינה חדשים. היער קם לתחיה מהר מאוד בזכות התערבות האדם. מאות בעלי חיים ומינים שונים חזרו למקומם הטבעי בזכות ההתערבות האנושית. לאחר 5 שנים לא נותר זכר מהשריפה העצומה שהיתה שם. כך יהיו הדברים בנחל יתלה: הגשר החדש גרם לכך שבמקום תתבצענה עבודות תחזוקת הטבע, הצומח וכדומה בקצב מהיר, תוך הכנסת סוגי צמחים חדשים לאזור החיים בהרמוניה עם המינים הותיקים וסילוקם של צמחים פרזיטים שהיו בנחל ואשר השתלטו על הצמחייה הטבעית. התערבות האדם רק עושה טוב לנחל, לבעלי החיים שבסביבתו ולצמחים שסוף סוף יטופלו בצורה נכונה תוך סילוק הליכלוך ודילול הצמחייה כמתחייב לשמירתה לדורות הבאים.
 

amit1270

New member
כמעט כל האורנים באזור שער הגיא התחדשו באופן

ועוד: ראינו את הטימטום של הירוקים בשער הגיא
לאחר השריפה הגדולה שהיתה שם בשנת 1996. חודשיים לאחר השריפה חזר ובגדול המזיק "תוואי התהלוכה" לעצי האורן והחל מכלה את השרידים שנותרו. הירוקים דרשו לא להתערב. הם טענו שהטבע מחדש את עצמו. זה נכון אבל לוקח 500 שנה...והחידוש הטבעי ללא מגע יד אדם פוגע לעיתים בבעלי חיים שחיו שם בהרמוניה לפני השריפה. רק התערבות מלאכותית הדבירה את המזיק הזה והצילה את האורנים מכלייה מוחלטת. כך חזרה היציבות לטבע והאיזון העדין של הטבע שב לאיתנו.
מזל גדול היה שאיש לא הקשיב לירוקים. הקק"ל שתלה אלפי עצי אורן וקזוארינה חדשים. היער קם לתחיה מהר מאוד בזכות התערבות האדם. מאות בעלי חיים ומינים שונים חזרו למקומם הטבעי בזכות ההתערבות האנושית. לאחר 5 שנים לא נותר זכר מהשריפה העצומה שהיתה שם. כך יהיו הדברים בנחל יתלה: הגשר החדש גרם לכך שבמקום תתבצענה עבודות תחזוקת הטבע, הצומח וכדומה בקצב מהיר, תוך הכנסת סוגי צמחים חדשים לאזור החיים בהרמוניה עם המינים הותיקים וסילוקם של צמחים פרזיטים שהיו בנחל ואשר השתלטו על הצמחייה הטבעית. התערבות האדם רק עושה טוב לנחל, לבעלי החיים שבסביבתו ולצמחים שסוף סוף יטופלו בצורה נכונה תוך סילוק הליכלוך ודילול הצמחייה כמתחייב לשמירתה לדורות הבאים.
כמעט כל האורנים באזור שער הגיא התחדשו באופן
טבעי. קזוארינות חדשות בכלל לא ניטעו שם. אגב, איך נטיעת עצים חדשים מדבירה את המזיק? אם כבר אז ההפך - זה נותן לו עוד חומר...
 
אתה טועה ! רוב האורנים נשתלו מחדש כשתילים

כמעט כל האורנים באזור שער הגיא התחדשו באופן
טבעי. קזוארינות חדשות בכלל לא ניטעו שם. אגב, איך נטיעת עצים חדשים מדבירה את המזיק? אם כבר אז ההפך - זה נותן לו עוד חומר...
אתה טועה ! רוב האורנים נשתלו מחדש כשתילים
בתוך גליל מגן עד להתפתחותם. גם שתילי קזוארינה ניטעו באזור מתחת לשורש, בדיוק היכן שהיו שם עצי קזוארינה שנשרפו.
בעת נטיעת העצים החדשים, נערך טיפול יסודי מאוד לביעור תוואי התהלוכה. טיפול כזה לא היה אפשרי לולא השריפה. במקומות שבהם הטיפול לא בוצע לאחר השריפה, ויש כמה כאלה, גבר הנזק של המזיק והיה צורך להדביר אותו בכל האזור. התפתחותו לאחר השריפה התעצמה בעצי אורן רבים, במיוחד באלו שנותרו מעל לתחנת הדלק. ולכן נדרשה הדברה. מדוע זה קראה לאחר השריפה דווקא? שאלה טובה. אשאל את פנייה אמיתי. עליו אני סומך.
 

amit1270

New member
העצים בגלילים היו אלונים ואלות

אתה טועה ! רוב האורנים נשתלו מחדש כשתילים
בתוך גליל מגן עד להתפתחותם. גם שתילי קזוארינה ניטעו באזור מתחת לשורש, בדיוק היכן שהיו שם עצי קזוארינה שנשרפו.
בעת נטיעת העצים החדשים, נערך טיפול יסודי מאוד לביעור תוואי התהלוכה. טיפול כזה לא היה אפשרי לולא השריפה. במקומות שבהם הטיפול לא בוצע לאחר השריפה, ויש כמה כאלה, גבר הנזק של המזיק והיה צורך להדביר אותו בכל האזור. התפתחותו לאחר השריפה התעצמה בעצי אורן רבים, במיוחד באלו שנותרו מעל לתחנת הדלק. ולכן נדרשה הדברה. מדוע זה קראה לאחר השריפה דווקא? שאלה טובה. אשאל את פנייה אמיתי. עליו אני סומך.
העצים בגלילים היו אלונים ואלות
המטרה הייתה לגוון את יער האורנים ("מדבר האורנים") שהתחדש במהירות (כפי שיער אורנים מתחדש תמיד אחרי שריפה, מזרעים ולא מנטיעות) ולהוסיף לו עצים אופייניים לחורש הטבעי של הרי יהודה. אלא שעצי אלה ואלון צומחים הרבה יותר לאט מהאורנים, ולכן הם נשתלו בתוך גלילים שהיו אמורים להמריץ אותם לצמוח כלפי מעלה ולהגביל את צמיחתם (הטבעית) לצדדים, ובכך לאפשר להם להתחרות בעצי האורן מהירי הצמיחה. עד כמה שאני זוכר הניסוי הזה לא ממש הצליח וחלק גדול מ"עצי הגלילים" לא שרדו.

לגבי הדברת טוואי (לא "תוואי") התהלוכה - קשה לי להאמין שריססו את כל היער, כי מדובר בשטח גדול מאוד, וסביר שהתרכזו במקומות שבהם הזחלים עלולים לגרום לנזק בריאותי, כלומר ליד יישובים. התעצמות אוכלוסיית טוואי התהלוכה אחרי השריפה היא גם לא מפתיעה, כי הזחלים מעדיפים עצים צעירים.
 
ועוד על הירוקים הבזויים "שלך":

כצפוי, בליל דברים לא רלוונטים
בתוספת הזיות וקשקושים ממוחך הקודח, אם זה לגבי מספר החלופות ויישומן(נראה שהצוות כל כך מושלם שהיו צריכים שהירוקים יראו להם בדיעבד שדרוג וגם יריבו עליו) , הידע הקיים ברכבת ישראל(פתחת פעם הנחיות לתכנון מסילות?), סינים וכמובן התיבול המסורתי בירידה לפסים אישיים.
לגבי 2, לטובת הקוראים עדיף שיהיו מדי פעם דברי ביקורת והערות - הם יכולים להחליט במה הם מאמינים בשקט
ועוד על הירוקים הבזויים "שלך":
הם טוענים שכמות הקרחונים בקטבים מצטמצמת. בפועל היא הולכת וגדלה: במקום א' נמסו 20% בשנה האחרונה אך במקום ב' ששוה ערך בגודלו למקום א', גדלו הקרחונים בשנה אחת ב-42%. נו? מה תגיד על זה?
אל גור יכול רק להתבייש בסרט שהפיק. התחזיות שלו לא מתממשות ! גובה פני הים התיכון ירד בשנה האחרונה ב-0.015 ס"מ. איפה מתחבא אל גור? מתחת לשמלה של אמא שלו??? מי לימד אותו לשקר? יש בישראל איש רציני ונחמד: דב פרימרמן ("דובה") שמו. הוא שולח מצגות מושקעות ביותר לרבים מחברי הפורום המכובד הזה. באחת מהן הוא המחיש כיצד בסיוע מדעני על ניתן להבין שאנו בפתחו של עידן קרח חדש וכי הטמפרטורה הממוצעת בכדור הארץ יורדת משנה לשנה בשלוש השנים האחרונות. במכון לחקר כדור הארץ באוניברסיטה העברית בירושלים כבר עברו לתאוריה הנכונה והחדשנית ודוגלים בה (לך לבדוק !!!) האומרת שכרגע אנו בעלית טמפרטורה מתונה לצורך התקררות רבה ומהירה. יש הטוענים שאין בכלל גם עליה מתונה. הקייץ בישראל בשלוש השנים האחרונות התקרר משנה לשנה.
סופות הטורנדו והטייפון הן תהליך טבעי ואינן קשורות כהוא זה למעשי האדם. ההשפעה של מעשי האדם על התחממות / התקררות כדו"א אינה עולה על אחוז בודד. אל גור כבר לא מרשה לעצמו לתמוך בפומבי בתאוריות של סרטו - הוא מבין שכבר אין להן אחיזה במציאות.
כל ההרצאה הזו נועדה להמחיש את אותם הדברים על הירוקים שלך בישראל או בגרמניה. הפאנטיות שלהם לשמירת הטבע גורמת להרס הטבע. הראייה הצרה שלהם לא עושה טוב לשום צמח או בעל חיים. דעתם הופכת למיעוט יותר ויותר ככל שהמידע המחקרי מתקדם. הם הופכים לבדיחה בדיוק כפי שהתחממות כדו"א היא במציאות בדיחה ! אין לירוקים אכפתיות מבני אדם. לא אכפת להם שבני אדם יסעו בצפיפות נוראה ובמשך זמן רב. לא אכפת להם מבעלי החיים המסכנים בנחל יתלה ולבטח לא מהצמחייה. עצים חולים קיבלו טיפול רפואי מקק"ל והבריאו. נחל מוזנח קיבל טיפול והוחזר ליעודו המקורי.
ולסיום: אולי לא הבהרתי עצמי מספיק: 26 החלופות הפכו למעשה כבר ל- 27 חלופות. הן כוללות את כל החלופות האפשריות מתל-אביב לירושלים ומכל הכיוונים. חלקן הן העתק של חוקרים שמצאו את החלופות עוד בשנת 1943 ועל כך דנתי כאן בעבר בהרחבה. חלופה אחת מדברת על קו רכבת מהיר בין תל-אביב לצפון ים המלח, דרך ירושלים. בחלופה זו דנתי כאן בעבר בהרחבה. לילה טוב מהמדינה שאליה אתה מתגעגע...
 

down under

New member
ניסוח עלוב עד בזוי

"הרכבת לא תעצור בכניסה לירושלים"


בועז, שמעת?!
ניסוח עלוב עד בזוי
מלשון ביזיון של ניסוח.
הכוונה היתה לכך שהרכבת לא תעצור את נסיעתה, מלשון עצירה סופית, בכניסה לירושלים.
הרי ברור לכולם שכן תהיה עצירה, כלומר תחנה, בבנייני האומה.

במלים אחרות הם התכוונו לאמר שהתחנה הסופית בקו מת"א לירושלים לא יהיה בכניסה לעיר אלא ליד שער יפו.
 

amit1270

New member
המילה "בזוי" קצת חזקה מדי...

ניסוח עלוב עד בזוי
מלשון ביזיון של ניסוח.
הכוונה היתה לכך שהרכבת לא תעצור את נסיעתה, מלשון עצירה סופית, בכניסה לירושלים.
הרי ברור לכולם שכן תהיה עצירה, כלומר תחנה, בבנייני האומה.

במלים אחרות הם התכוונו לאמר שהתחנה הסופית בקו מת"א לירושלים לא יהיה בכניסה לעיר אלא ליד שער יפו.
המילה "בזוי" קצת חזקה מדי...
 

down under

New member
מה בדיוק חזק מדי בזה?

המילה "בזוי" קצת חזקה מדי...
מה בדיוק חזק מדי בזה?
הרי הניסוח הוא אשכרה בזיוני. לאמר שאין עצירה בכניסה לעיר לרוב הציבור שאיננו פריק של רכבות או מורעל תח"ץ או ווירדואוו לאללה (ורוב גולשי הפורום
הם או פריקים של רכבות/אוטובוסים או מורעלי תח"ץ או ווירדואוו שחרגו, ובהרבה, מגבול הטעם הרע, לא רק מגבול הטעם הטוב)
זה מובן כך שאין בכלל תחנה/עצירה כלשהי בכניסה לעיר. ולא היא.

הם היו צריכים לאמר שהרכבת לא תסיים את נסיעת בכניסה לעיר אלא תמשיך לעיר העתיקה.

עיתונאי שעושה כזה ניסוח ועוד במהדורת החדשות המרכזית של אחד משלושת ערוצי הטלויזיה הציבוריים (אמנם גם מסחריים אבל עדיין ציבוריים, ערוץ ברואווד קאסט שכפוף לרשות השניה)
הוא עיתונאי שעשה ביזיון כלשהו מעבודתו.
אפילו אבייתר שבד"כ לא מסכים איתי כמעט בכלום טען שהניסוח בזוי היה לעניין הפעם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה