עדכון והתייעצות - ביטוח חובה
עדכון קצר - אתמול היינו (זהר זהר והח"מ) בירושלים ונפגשנו עם כמה אישים, ובינהם עם סגן המפקח על הביטוח - בענייני ביטוח חובה לאופנועים. בתחילת דבריו הבהיר לנו נציג האוצר כי יש כוונה להעלות תעריפי ביטוח לדו"ג. לא ברור מתי - אבל זה יקרה, וזה יקרה למרות גישה חיובית ואוזן קשבת אלינו, בעיקר בגלל הסיבה הפרוזאית שהיא - עלות התאונות של רוכבי הדו"ג (והתקופה האחרונה אינה מיטיבה עימנו כידוע). בשיחה עלו רעיונות רבים וכיווני פעולה רבים ובינהם: השתתפות עצמית, הפחתת סל הכיסוי הביטוחי, הסכמי חציה של 75-100%, בידול בין סוגי רוכבים בפול ועוד. אפשרויות הפעולה הן או: באמצעות המשך מאמצי השכנוע של אנשי האוצר או; באמצעות חקיקה - וזה בעיקר על ידי ידיד הענף - צ'יטה (שאף איתו נפגשנו), או; באמצעות ועדת הכספים (שאף עם מנהלה נפגשנו) או; באמצעות הפול (שאיתו ננסה להיפגש בקרוב). בינתיים - אני רוצה לשמוע רעיונות לטיעונים של הסכמי חציה של 100%, או במילים אחרות - מדוע בכל תאונה שבה מעורב רכב עם אופנוע - על נהג הרכב לשלם 100% מנזק הגוף שנגרם לרוכב האופנוע? יש לי טיעונים לזה (שאני אף מאמין בהם), אבל אשמח לשמוע רעיונות נוספים...
עדכון קצר - אתמול היינו (זהר זהר והח"מ) בירושלים ונפגשנו עם כמה אישים, ובינהם עם סגן המפקח על הביטוח - בענייני ביטוח חובה לאופנועים. בתחילת דבריו הבהיר לנו נציג האוצר כי יש כוונה להעלות תעריפי ביטוח לדו"ג. לא ברור מתי - אבל זה יקרה, וזה יקרה למרות גישה חיובית ואוזן קשבת אלינו, בעיקר בגלל הסיבה הפרוזאית שהיא - עלות התאונות של רוכבי הדו"ג (והתקופה האחרונה אינה מיטיבה עימנו כידוע). בשיחה עלו רעיונות רבים וכיווני פעולה רבים ובינהם: השתתפות עצמית, הפחתת סל הכיסוי הביטוחי, הסכמי חציה של 75-100%, בידול בין סוגי רוכבים בפול ועוד. אפשרויות הפעולה הן או: באמצעות המשך מאמצי השכנוע של אנשי האוצר או; באמצעות חקיקה - וזה בעיקר על ידי ידיד הענף - צ'יטה (שאף איתו נפגשנו), או; באמצעות ועדת הכספים (שאף עם מנהלה נפגשנו) או; באמצעות הפול (שאיתו ננסה להיפגש בקרוב). בינתיים - אני רוצה לשמוע רעיונות לטיעונים של הסכמי חציה של 100%, או במילים אחרות - מדוע בכל תאונה שבה מעורב רכב עם אופנוע - על נהג הרכב לשלם 100% מנזק הגוף שנגרם לרוכב האופנוע? יש לי טיעונים לזה (שאני אף מאמין בהם), אבל אשמח לשמוע רעיונות נוספים...