10,000 מכוניות ב-100 קמ"ש?
זה יוצא מכונית כל 20 מטר. 100 קמ"ש = כ-28 מטר לשנייה. מרווח בטיחות בין שתי מכוניות - כ-2 שניות, כלומר נדרש מרחק של כ-56 מטר בין מכונית למכונית. אם מכלילים את אורך המכונית זה 60 מטר, כלומר שליש מהקיבולת שציינת.
לגבי רכבות - תלוי באורך הקטע התפעולי ובמהירות. בכל מקרה, המדידה היא לפי זמן ולא לפי מרחק, כלומר כמה רכבות (או מכוניות) אפשר להעביר בנקודה מסוימת בפרק זמן מסוים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה להעביר רכבת כל 5 דקות בכיוון גם במהירויות גבוהות.
אבל גם זה לא העיקר. מה שחשוב הוא מספר הנוסעים. ברכבת יכולים לנסוע כ-1,000 איש. רכבת כל 5 דקות = כ-12,000 נוסעים בשעה בכיוון. כביש דו-מסלולי שכל-כולו פרייבטים = נניח 4,000 מכוניות בשעה, שבכל מכונית נוסע ורבע = 5,000 נוסעים בשעה.
10,000 מכוניות ב-100 קמ"ש?נכון מאוד, מסילת ברזל יכולה להכיל פי כמה
עשרות פחות כלי רכב (קרי רכבות) מאשר כביש.
בכביש דו נתיבי לכל כוון באורך 100 ק"מ, בלי פקקים, כשכולם נוסעים על 100 קמ"ש, יכולות להיות משהו כמו 10,000 מכוניות.
בקטע של מסילה כפולה באורך 120 ק"מ (20 ק"מ יותר מהכביש) לא יכולות להיות יותר מנניח 50 רכבות בו זמנית. בצעם הרבה פחות.
זה יוצא מכונית כל 20 מטר. 100 קמ"ש = כ-28 מטר לשנייה. מרווח בטיחות בין שתי מכוניות - כ-2 שניות, כלומר נדרש מרחק של כ-56 מטר בין מכונית למכונית. אם מכלילים את אורך המכונית זה 60 מטר, כלומר שליש מהקיבולת שציינת.
לגבי רכבות - תלוי באורך הקטע התפעולי ובמהירות. בכל מקרה, המדידה היא לפי זמן ולא לפי מרחק, כלומר כמה רכבות (או מכוניות) אפשר להעביר בנקודה מסוימת בפרק זמן מסוים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה להעביר רכבת כל 5 דקות בכיוון גם במהירויות גבוהות.
אבל גם זה לא העיקר. מה שחשוב הוא מספר הנוסעים. ברכבת יכולים לנסוע כ-1,000 איש. רכבת כל 5 דקות = כ-12,000 נוסעים בשעה בכיוון. כביש דו-מסלולי שכל-כולו פרייבטים = נניח 4,000 מכוניות בשעה, שבכל מכונית נוסע ורבע = 5,000 נוסעים בשעה.