סקירה על תוכניות הפיתוח של הרכבת

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
לגבי רכבת העמק

לגבי קישור מבית שאן לתל אביב
יש כבר קו שמקשר בין בת שאן לתל אביב, אבל התדירות שנתנו לו היא כל כך גרועה שהוא לא פקטור.
לגבי רכבת העמק
אתה כותב ״החיבור יהיה רק לחיפה״ כאילו מדובר ברעננה. בתור אחד שמדי פעם נשלח לחיפה ומכיר אותה לאט לאט זאת עיר גדולה מאד(יותר מתל אביב) שיכולה תיאורטית לספק עבודה לכל תושבי העמק, בעצם היא שלעצמה היא סוג של מטרופולין בצפון, אולי לא כמו תל אביב אבל בכיוון. לזה תוסיף גם את עפולה שהרבה מהעמק עובדים בה. מה שכן,לא יודע איפה יקימו את הרכבת בעפולה אבל לא מן הנמנע שיצרכו לספק אליה תחבורה ציבורית נורמלית, ולאור הניסיון שלנו עם משרד התחבורה בנושא אני די סקפטי.
 

amirv

New member
כל שאמרתי זה

לגבי רכבת העמק
אתה כותב ״החיבור יהיה רק לחיפה״ כאילו מדובר ברעננה. בתור אחד שמדי פעם נשלח לחיפה ומכיר אותה לאט לאט זאת עיר גדולה מאד(יותר מתל אביב) שיכולה תיאורטית לספק עבודה לכל תושבי העמק, בעצם היא שלעצמה היא סוג של מטרופולין בצפון, אולי לא כמו תל אביב אבל בכיוון. לזה תוסיף גם את עפולה שהרבה מהעמק עובדים בה. מה שכן,לא יודע איפה יקימו את הרכבת בעפולה אבל לא מן הנמנע שיצרכו לספק אליה תחבורה ציבורית נורמלית, ולאור הניסיון שלנו עם משרד התחבורה בנושא אני די סקפטי.
כל שאמרתי זה
שהחיבור כרמיאל+חיפה+ת"א+ירושלים שמספקת מסילת כרמיאל הוא הרבה יותר מוצלח מחיבור בית שאן+עפולה+חיפה לבדה, שמספקת מסילת העמק, את זה אי אפשר לסתור.
 

droriko

New member
לא עושים תחרויות בין מסילות

כל שאמרתי זה
שהחיבור כרמיאל+חיפה+ת"א+ירושלים שמספקת מסילת כרמיאל הוא הרבה יותר מוצלח מחיבור בית שאן+עפולה+חיפה לבדה, שמספקת מסילת העמק, את זה אי אפשר לסתור.
לא עושים תחרויות בין מסילות
יכול להיות שברכבת העמק יהיו פחות נוסעים מרכבת כרמיאל,אבל די נוסעים בשביל שהיא תצדיק את עצמה וזה מה שחשוב. אני לא בקיא בתחום,אבל לדעתי להקים רכבת מעפולה לתל אביב בעלויות מטורפות בגלל המרחק,רכבת לחיפה היא זולה יותר.
 

droriko

New member
בעלויות מטורפות=זה בעלויות מטורפות

לא עושים תחרויות בין מסילות
יכול להיות שברכבת העמק יהיו פחות נוסעים מרכבת כרמיאל,אבל די נוסעים בשביל שהיא תצדיק את עצמה וזה מה שחשוב. אני לא בקיא בתחום,אבל לדעתי להקים רכבת מעפולה לתל אביב בעלויות מטורפות בגלל המרחק,רכבת לחיפה היא זולה יותר.
בעלויות מטורפות=זה בעלויות מטורפות
 

easylivin

New member
מעמדה של חיפה כמרכז המטרופוליני של הצפון

לגבי רכבת העמק
אתה כותב ״החיבור יהיה רק לחיפה״ כאילו מדובר ברעננה. בתור אחד שמדי פעם נשלח לחיפה ומכיר אותה לאט לאט זאת עיר גדולה מאד(יותר מתל אביב) שיכולה תיאורטית לספק עבודה לכל תושבי העמק, בעצם היא שלעצמה היא סוג של מטרופולין בצפון, אולי לא כמו תל אביב אבל בכיוון. לזה תוסיף גם את עפולה שהרבה מהעמק עובדים בה. מה שכן,לא יודע איפה יקימו את הרכבת בעפולה אבל לא מן הנמנע שיצרכו לספק אליה תחבורה ציבורית נורמלית, ולאור הניסיון שלנו עם משרד התחבורה בנושא אני די סקפטי.
מעמדה של חיפה כמרכז המטרופוליני של הצפון
צריך להתחזק, ואין מטרופולין נורמלי בלי תחבורה פרברית נורמלית.
 

easylivin

New member
או יותר נכון: רשת תחבורה אזורית.

מעמדה של חיפה כמרכז המטרופוליני של הצפון
צריך להתחזק, ואין מטרופולין נורמלי בלי תחבורה פרברית נורמלית.
או יותר נכון: רשת תחבורה אזורית.
והחיבור למרכז ייעשה דרך מטרופולין חיפה, כמקובל בעולם (שבו ערים גדולות מקושרות ביניהן בעורקים ראשיים, ועורקים משניים מהסביבה שלהן מתנקזים אל תוך מרכזיהן).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה