סכסוך עם הגיסה...

ממש לא?

הרחק מחוץ לחומות העיר נשמע מאד מפתה ;)

תראי, זה באמת לא ענייני שהיא מנהלת את חייה בצורה שממש לא נראית לי, ושבעלה מסכים לזה. אם הוא יעזוב אותה וימצא מישהי נורמלית, אני אשמח, אפילו שזה לא ענייני.
זה מתחיל להיות ענייני כשהיא גורמת לי להרגיש רע. ההרגשה הזו לא הגיעה משום מקום, היא נגרמה מדברים שהיא עשתה. אני חושבת שבמצב כזה מותר לי להסתכל על כל התמונה, כולל על הדרך שבה היא מנהלת את חייה, מכיוון שזה חלק מהסיפור שלה, ממי שהיא ומאיך שהיא מתנהלת.
אני לא יודעת אם יש לך ילדים, והאם היה מצב שהם עמדו להתחתן עם מישהו שהיית מרגישה שממש, אבל ממש אין לו מקום במשפחתך. האם היית עושה משהו? לזה התכוונתי ב"לא עושים משהו בעניין". היום, כשהם כבר נשואים, עדיין יש דברים שאפשר לעשות, אם רוצים.
 
למיקוש. מסכימה עם כל מילה.

גיסה יקרה לא ימצא חן בעיניך מה שאכתוב ובכל זאת אומר את דעתי
הם נשואים 12 שנה והם עדיין יחד כנראה שטוב להם, (לא ראיתי שכתבת כמה שנים את נשואה) את מדגישה שהיא מבוגרת ממנו ב 8 שנים, אז זה פוסל אותה? נראה לי שטוב להם ולא איכפת להם מה אחרים חושבים.
למה את רוצה /מנסה לסכסך במשפחה ע'י הסתה, אמנם לא גלויה אבל בכל זאת הסתה.
זכותך לא לסבול אותה, לא לשוחח אתה, אבל אין לך שום זכות להעיר לבעלה או לבקש מבעלך שידבר עם אחיו עליה. את רוצה לסכסך ביניהם?
את היית רוצה גיסה שתוכלי לשוחח אתה, אין כזו, היא לא חברה שלך וזו זכותה.

מה איכפת לך אם היא עובדת או לא , מה מטריד אותך שבעלה "מפרנס" אותה - כדבריך, מה זה המשפט "חיה על חשבונו?" מה זה ענייך כל עוד הוא מוכן לזה. הרי בכתובה כתוב שהבעל מתחייב "לתחזק" את אשתו ולספק כל צרכיה.

" לא נוהגת" האם גם זה פגם או מום, מעשנת, שומו שמיים האישה היחידה שמעשנת. מה קרה לשיקול דעתך? למה את מנסה לפסול אותה ? כי היא לא הולכת בדרך שאת הולכת, כי יש לה אופי לעשות מה שהיא רוצה ו"לצפצף" על מי שזה לא מוצא חן בעיניו?

גיסתך היא בחירה של גיסך , ונדמה לי שהקנאה מבצבצת בין מילותיך. איך זה שמקבלים מישהי שלדעתך לא ראויה ומתיחסים אליה והיא מצליחה לנווט את השיחות, לגרום לכך שיקבלו אותה כמו שהיא. אל תנסי "לחמם" את חמותך נגדה זה עלול לחזור אליך כבומרנג בלי שתרגישי מאיפה זה בא.

קשה לי להזדהות עם מה שכתבה הגיסה הצליחה לעצבן אותי
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
אלמנת קש, תודה! לימדת גם עליי זכות

ואני מוקירה לך תודה על שניסחת כל כך ברור ומסודר את מה שבליבי!

הייתי שמחה להדפיס ולשלוח לגיסותיי האהובות עליי!!!

 

נומלה

New member
גם אני מצטרפת

ממה שעולה זה גיסה (זו שהתחילה את השרשור) שמתערבת בענינים לא לה ומנסה לבחוש ולעורר כעסים וקטנוניות. עדיף שתגיע פחות לחמיה ותתרכז בלנהל את חייה שלה.
 

mykal

New member
לארבעתכן

עקרונית קל להזדהות עם אמירתכן,
אבל מבקשת להאיר כמה דברים:
1)יאמר לזכותה שהיא שאלה למעלה--מה היא יכולה לעשות עם הקנאה,
כן, כי היא מרגישה 'נדחקת,' והיה נכון להגיב על כך.

2)'התלונות' על 'ניצול' הגיסה את הגיס וביקורת על התנהלותה --
אלה כנראה, לא פרי 'תבונתה' וראית עולמה של המתלוננת, אלא משהו שמדובר הרבה בבית חמותה,
והיא שותפה לנאמר, הם 'שותקים' והיא בתור צעירה ודינמית, שגם נפגעת מהתנהגות הגיסה
מסתדר לה נכון כדי 'להתפוצץ' עליה ולנקות שולחן עבור כולם--'מרגישה שליחות',

3)העובדה שהגיסה 'מבוגרת' יותר, ונשואה מספיק שנים, לו היתה נבונה מספיק,
היתה נותנת לה מקום ומכבדת אותה, כדי שישאר לה מקום --ולא תצטרך ליצור מריבה מיותרת,
גם לה יש חלק ביצירת המשבר.
מישהי שמצטרפת למשפחה--לא באה ע"ח מי שכבר יושבת מבוססת שם.
ומי שמרגישה שכן, גם היא אשמה ביצירת מערכת קלוקלת.

מסכימה, שלפעמים יותר נכון להפריד כוחות, להפגש פחות,וכשניפגשים לפחות למצוא דרך לא להתנגש.
 
תודה mykal יקירתי

ניסחת בצורה כל כך טובה את אשר על ליבי.
אכן, תחושת השליחות מילאה אותי, וחשבתי שאוכל לעשות את מה שרבים וטובים ניסו לעשות לפני כ-12 שנה ולבסוף נכנעו.
אני מעט מתביישת בתחושה הזו עכשיו. אני עדין נסערת ממה שכתבה רחליקה האחת בתגובה למטה.

אין זה מקומי להתערב להם בעניינים שלהם. אני רוצה להיות מסוגלת מצד אחד, להצליח לעמוד על שלי כשדעתי נרמסת שלא לצדק, כדי שלא להרגיש פגועה ו"לצבור" עד ל"פיצוץ", ומצד שני לא לקחת קשה מדי ופשוט לא להתייחס כשמדובר בדברים שכנראה נובעים מחוסר הבטחון של גיסתי, בשל מצבה, אולי היא באמת מרגישה שאני מאיימת על מקומה.
 

mykal

New member
גם אני אהבתי את דברי רחליקה,

ולי נראה שהאמת נמצאת באמצע, לא אצלה ולא אצלך,
את כרגע לא צריכה להחמיר עם עצמך, אלא להבין
מה את יכולה לעשות.
גם אם טעית קודם, לא קרה כלום, לוקחים צעד אחורה. התנצלת,
מקסימום מותר לחזור על כך --לא יפול הכתר שלך.
ואפשר לתת לענינים קצת לזרום ולהרגע.

היא ממקומה גם פגעה בך--אז גם לה מותר להתנצל.
אל תכנסי לזה--גם לזמן יש כח ריפוי.
ואנחנו כאן בשבילך, ספרי איך מתקדמים הענינים.
בהצלחה.
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
מיקוש היחידה ואני אומרת

שמי שכל היום מתעסק בחיי אחרים (לא כדרך להתפרנס)

אין לו חיים משלו!


אהבתי את דברייך.
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
הצד השני של המטבע-זה לאור דברייך


יש לי גיסה צעירה ממני.

היא אשת אח של בעלי היקר.

היא הצטרפה למשפחה ועשיתי כל שביכולתי לשזור מערכת יחסים טובה עימה.

זאת למרות הדחיה והעוינות שגילתה משפחת בעלי כלפיי. (מלכתחילה הם לא ראו בי אשתו.)

האמנתי שלאהבה כח לנצח.

אמנתי שלאהבה כח לרפא את פצעי הגוף והנשמה.

כל כך כמהה להשתעייך. לקבל מילה טובה. משהו.

לא יכולנו להביא ילדים והסתרתי את הבעיה של בעלי מהסביבה.

אנו מתרצים זאת בתירוצי סרק למינהם.

הכמיהה לילד מוסווית והכאב הרגשי גורם לי להיות מעשנת כבדה.


הבחורה,גיסתי, מתייחסת לנתוניי האישיים בזלזול ועוקצת אותי בכל הזדמנות.

אני לא בחורה בריאה , בלתי משכילה, מתקשה למצוא עבודה ולהתמיד בה.

בעלי ואני עושים כל שביכולתנו לאהוב זה את זה ,לכבד זה את זה ולנהל זוגיות

במסגרת העובדות בשטח.

מתוך כבוד אני באה לבית חמותי שלא חוסכת שבט לשונה ממני.

חמותי הופכת כל מפגש לחוויה נפיצה.

אני מבליגה ככל יכולתי.

לאחרונה גיסתי "פתחה עליי פה" ופגעה ברגשותיי עמוקות.

זה לא קשה לאור העובדה שבלאו הכי אני כאובה

ובלאו הכי אני טעונה מראש.

נדהמתי מהתנהגותה. הייתי בהלם!!!

אני משקיעה אנרגיות רבות באיפוק אבל יש גבול.

היא "התנפלה" עליי ושפטה אותי לגופי ולא לגופם של עניינים וגם אני

לא נשארתי חייבת.

מאז החלטתי שהדרך היעילה עבורי היא להתעלם ממנה למרות הקושי כרוך בכך.

לפעמים אני חושבת שהיא עוד צעירה ואני לא מחמירה איתה.

אלמלא חמותי הייתי יוצרת נתק טוטאלי ולא מתכוונת לראות אותה בכלל!!!

היא התנצלה אבל האמון שלי בה והחלום שאחוש שייכת ולו במעט למשפחת בעלי

התנפצו בפניי ואת זה קשה לי לשאת.

אני מנסה בכל דרך להתגבר על כך!!! האמת? לא הולך לי.


אין זה עניינה אם אני מבוגרת מבעלי,

אם אני עובדת או לא, אם אני מעשנת או לא, אם אני נוהגת או לא!

לא נפלתי נטל על כתפיה ו/או על כתפי איש

והשיפוט המזלזל שלה בי

הוא בלתי נסבל.

לא היא אמורה לנהל במקומי את חיי ונמאס לי מזה

שלאורך כל הדרך בני משפחתו מעודדים אותו להתגרש ממני ברמזים עבים.

אני לא מתערבת בחייהם- למה שיתערבו בשלי?! למה שיזיקו?! מי הם בכלל לפגוע כל כל כל הזמן?!


לו היתה חמותי אוהבת את בעלי היתה מרככת את המצב לטובת כל הצדדים

ולא מוסיפה שמן למדורה בהסתה פרועה נגדו ונגדי.


אני ממשיכה להגיע אליה מתוך כבוד לבעלי ולה.

אמשיך לבוא כי זה משהו שחשוב לבעלי.


ולך גיסתי המקסימה,

כאבי נובע מאהבה ואכפתיות.

עם זאת, בעלי אומר שרוע הוא דבר שלא ניתן להסבר.

הוא תאר זאת כך:

נניח שחתלתול קטן נח לו על ספסל בשמש.

אדם טוב- ישים עבורו קערית מים.

אדם רע ירים אותו מהזנב ויניף אותו באוויר.

למה? ככה.


גיסתי, לכל אחת מאיתנו אתגרים מסוגים שונים.

הנתונים שלך עולים על שלי.

תשתמשי בהם לתועלת ולא לזדון.|(ראי דוגמת החתול).

אני מנסה להתגבר על הכמיהה לשייכות ועל הכאב שנגרם לי.

כן גם לאור התנהגותך.

אינני מצליחה למחול לך למרות ההתנצלות ואולי דרוש לי זמן להתאושש מהמשבר.

להגיד- אני מצטערת זה לא מספיק.

עלייך למצוא דרך לבנות בי אמון מחודש כלפייך.

אין בכוונתי להתאמץ לרצות אותך. בלאו הכי בעינייך כל שאעשה אינו שווה דבר.

את יודעת? כואב לי שזו דרכך. כואבת לי התחושה

של כפיות טובה שנודפת מיחסך כלפיי.

לבעלך אח אחד! גם לבעלי אח אחד!

היה עדיף שאת המשפחה הקטנה הזו נאחד!!!

אבל לא בא לך. לא בא לך.

אאלץ לכבד את זה ולשתוק.

מאחלת לך חיים טובים ומאושרים - עדיף מחוץ לטווח השמיעה/ראייה שלי.

מקווה שלא תחווי כל משבר ,שהוא שיביא אותך למקום בו אני נמצאת היום.

מקווה שלא תחווי כל פעם מחדש את העלבון הצורב הזה.

את "אני רוצה אבל לא יכולה" המתסכל.


אגב, העובדה שחמותי ואת מרכלות עליי ומטעינות זו את זו בכעס לא מוסיפה לך כבוד

וגם לא מציגה אותך באור אנושי, כפי שאת מתיימרת להציג את עצמך!



לסיום: טוב לבעלי איתי וטוב לי איתו.

מי שמתאים לו- אהלן.

מי שלא מתאים לו- שלום שלום ואל תבואו לי אפילו בחלום.


חיבוק

הגיסה הכואבת, האדם הנחות בעינייך.
 

mykal

New member
ובדיוק לכן,

הגיסה הגדולה, זו שכבר חותה דיבורים נגדה,
זו שהחיים לא ממש מחייכים אליה,
היתה עושה בחכמה, לו במקום 'להשתלט בכח'
היתה מגייסת את הגיסה החדשה, משתפת אותה באובדנים,
בכשלונות שנגרמו עקב מצוקות,
באי יכולת להתקדם. באיך היא בכ"ז אוהבת את בעלה 'האשם'
שהיא מסתירה כדי שההורים שלו לא יצטערו.
והיתה הופכת אותה לבת ברית. קונה לה אותה כשחקן חיזוק.

יש משהו בחיים, שאנשים לא מבינים לעשות,
להתחלק ברגשות הקשים ממקום אמיתי, ולבנות יחד מקום טוב לחיות בו.

ואם תרצי אספר משהו אישי--שהצלחתי ללמד את ביתי.
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
mikal יקרה תודה נשמה טהורה אני

כאן או במסר להקשיב וללמוד בשמחה.

בנוגע לשחקן חיזוק- לפעמים זה לא ישים לאור אנרגיה חיצונית לא פשוטה

מצד הזולת.

בעצם, רושם ראשוני קובע הרבה.


כך אמרה לי הרבנית מזמן מזמן:

"רחל,

כשאני נכנסת לחדר הומה אדם

ולא מכירה איש

האינטואיציות עובדות

ואם "אני אוהבת מישהו" זה גם בלי סיבה או הגיון

וכנ"ל אם "סימנתי" מישהו שאני לא כל כך מסמפפטת.

אחר כך אני מלבישה על זה הגיון ומחפשת בזולת צידוקים לזה."

ואם הרבנית אומרת- קטונתי


אותך אניאוהבת באמת. באמת.

מואה.
 
mykal סוד שיודעים אותו שניים כבר איננו סוד

בסוד לא משתפים שום צד פרט לבעלי הסוד.
לאנשים יש נטיה "להעביר סודות" את יודעת - אמרו לי לא לספר אבל רק לך אני מספרת - וכך מתגלגל הסוד עד שמגיע למקומות הכי לא רצויים.
בד'כ עדיף לשמור סודות קרוב ללב בעל הסוד ולא להוציא אותו החוצה.

לדעתי אין לה שום צורך (ואני מוסיפה אפילו אסור לה) לספר לגיסתה היקרה ביחוד לאחר שחשפה כאן את אופיה "החברי". לעיתים גיסות מוציאות את נשק יום הדין כשכועסות או מתברגזות עם מישהו מבני המשפחה.
 

mykal

New member
אני לא חושבת

שהשיח צריך להיות מבוסס על סוד,
אלא על אמת שפחות מדברים אודותיה.
ומי שחכם ויודע לרכוש לצידו שותפים לבעיה, כנראה, ישכיל גם
למיין ולמנן מה הוא אומר.

אגב, יש גם שיטות מחוכמות אבל מאוד זמינות, לא להרגיז ולא לגרום לפיצוץ,
לעומתם יש פרובוקטורים שזו עיקר מלאכתם לגרום לפיצוץ,
ואז להרויח להיות גם הקרבנות שלו.

ואומר אולי מסקנה שלי--האנשים שמתיחסים לא יפה--בעיני הם בעלי שתי תכונות בולטות
רשעות וטפשות כשאלה מתחברים--ה'אסון' כאן.

האנשים שמצליחים לחיות עם זולתם בהרמוניה--הם בעלי התכונות של
טובים וחכמים
וזה סוד הקסם.
 
אין לי מילים להודות לך!


הארת את עיני... אני לא יודעת מה לעשות כרגע עם כל הרגשות המציפים אותי.
היתכן שהייתי כה אכזרית וחסרת רגישות? איך הגעתי למצב הזה?! :(
שיבשת לי את כל רגשות הכעס וההיעלבות איתם התחלתי את השרשור הזה. אני מבולבלת...
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
בוקר אור , יש לי גיסה בעייתית- המלצה


כתבי על אלף דפים את תחושותייך

עד שהסערה הפנימית תשכך- ושרפי דפים אלו !!!

אם זה ב WORD אז תמחקי



לרגל חג האהבה שלחי עציץ או שוקולדים עם ברכה כתובה. זה לא חייב להיות

משהו יקר או מקורי.



כשתרגעי מהסערה אני מציעה לך לפנות לבעלך שינסה לברר אם

אשת אחיו עדיין נסערת. אם נרגעה- הרימי אלפון.

גם אם היא נשמעת צוננת או בוטה אמרי לה

שהקשר עימה חשוב לך.

או


כשתפגשו תגידי לה ברוגע גם שאת מעוניינת

להדק את היחסים בינכן ותשאלי מה היא מציעה.



אולי היא תסרב בתחילה אבל בהדרגה היא תיפתח אלייך.

הקשר בינכן יכול להתהדק מאוד.

סליחה אם זה נקרא כמו חיזור. אבל ככה זה...




קבלי חיבוק ובהצלחה.

אשמח אם תעדכני בהתפתחויות.


רחליקה
 

mykal

New member
רעיון נפלא--ובכ"ז

רחליקה יש גם מצב שהגיסה אשה מרירה,
ושלא תשתף פעולה עם זה, מהמקום שאומר,
"אם היא כ"כ מחזרת אחרי--סימן שאני הצודקת
וזה נותן לי את היכולת לגרום לה להיות דחויה"

לכן זהצריך להעשות במינון נכון, ולא להתאכזב אם זה לא מצליח.

גם השואלת נמצאת בעמדה של חוסר ביטחון במקום שלה.
וצריך לדאוג שלא תהיינה 'נפילות'.

מאחלת להן הרבה הצלחה--ולך הרבה תודה.
 
למעלה