יש לי גיסה בעייתית
New member
סכסוך עם הגיסה...
לא מצאתי פורום "גיסתי ואני" אז הפורום הזה נראה לי הכי נכון...
יש לי גיסה בעייתית מאד ובזמן האחרון הסתכסכנו עד כדי שתיקות ממושכות בארוחות המשפחתיות. קשה להסביר בכתב מה זה אומר "בעייתית" ועד כמה הדבר נורא, אבל אני אנסה:
מדובר באשתו של אח של בן זוגי. הם נשואים כבר 12 שנה, אף אחד במשפחה שלו לא רצה שהם יתחתנו אך בשלב הזה כולם כבר הרימו ידיים וקיבלו אותה. היא מבוגרת ממנו בכ-8 שנים, לא עובדת, כל היום רק יושבת בבית, מעשנת, לא נוהגת, חיה על חשבונו, ומאז שהיא איתו עזבו אותו כל חבריו. אין להם והם לא מעוניינים בילדים. היא מסוג האנשים שבטוחים שהם יודעים הכל. מאד מתסכל לנהל איתה שיחה מכיוון שעל כל נושא היא תמצא מה להגיד ותספק דוגמאות נוגדות, גם אם אין לה מושג בנושא, מה שבדרך כלל מביא אותה לדבר שטויות רק לשם הויכוח או התחרות הדמיוניים. לדעתי ההתנהגות שלה מביכה מאד אבל משום מה כולם מסביב שותקים ונותנים לה לנהל את הארוחות המשפחתיות.
אני תמיד חוזרת מארוחת השישי במצב רוח ירוד ומרגישה הקלה שעכשיו שבוע שבועיים לא צריך להתראות ולהתמודד איתה.
לאחרונה הסתכסכנו מפני שסוף סוף העזתי לומר לה מה אני חושבת (אמרתי לה שהיא משתמשת בתאונה שעברה כתירוץ לכך שאין לה תואר היום ולכן היא מרשה לעצמה לא לעבוד). לאחר אותה שיחה התנצלתי פעמיים בעל פה ופעם נוספת בכתב. היא לא הגיבה, ומאז היא מתעלמת לחלוטין ממני ומבן זוגי, וכל ארוחת שישי מסתכמת בשיחה שלה אך ורק עם החמות ובהתעלמות שלה מבן זוגי וממני.
אני לא יכולה לשאת את הילדותיות שלה, אבל אני חושבת שבעיקר אני לא יכולה לשאת את זה שיש מישהי כל כך לא מוצלחת וכל כך נצלנית, שכולם מודים שהם לא סובלים אבל לא עושים כלום, אפילו לא מעירים לה פה ושם. אולי גם קיוויתי שתהיה לי גיסה נחמדה שאוכל להיות איתה בקשר טוב...
איך אתם ממליצים להמשיך? מבחינתי יש שתי אופציות ואף אחת מהן לא כל כך נראית לי:
1. להבליג, אולי שוב להתנצל ולנסות לחזור ליחסים הקורקטיים של פעם, שהם כאמור, מסיכה
2. להמשיך בדרכי, אבל אולי לגרום בכך לפיצוץ, אולי מעתה לא נבוא יחד לארוחות אלא נעשה שבוע-שבוע, מה שיפגע בחמות
תודה מראש על העזרה
לא מצאתי פורום "גיסתי ואני" אז הפורום הזה נראה לי הכי נכון...
יש לי גיסה בעייתית מאד ובזמן האחרון הסתכסכנו עד כדי שתיקות ממושכות בארוחות המשפחתיות. קשה להסביר בכתב מה זה אומר "בעייתית" ועד כמה הדבר נורא, אבל אני אנסה:
מדובר באשתו של אח של בן זוגי. הם נשואים כבר 12 שנה, אף אחד במשפחה שלו לא רצה שהם יתחתנו אך בשלב הזה כולם כבר הרימו ידיים וקיבלו אותה. היא מבוגרת ממנו בכ-8 שנים, לא עובדת, כל היום רק יושבת בבית, מעשנת, לא נוהגת, חיה על חשבונו, ומאז שהיא איתו עזבו אותו כל חבריו. אין להם והם לא מעוניינים בילדים. היא מסוג האנשים שבטוחים שהם יודעים הכל. מאד מתסכל לנהל איתה שיחה מכיוון שעל כל נושא היא תמצא מה להגיד ותספק דוגמאות נוגדות, גם אם אין לה מושג בנושא, מה שבדרך כלל מביא אותה לדבר שטויות רק לשם הויכוח או התחרות הדמיוניים. לדעתי ההתנהגות שלה מביכה מאד אבל משום מה כולם מסביב שותקים ונותנים לה לנהל את הארוחות המשפחתיות.
אני תמיד חוזרת מארוחת השישי במצב רוח ירוד ומרגישה הקלה שעכשיו שבוע שבועיים לא צריך להתראות ולהתמודד איתה.
לאחרונה הסתכסכנו מפני שסוף סוף העזתי לומר לה מה אני חושבת (אמרתי לה שהיא משתמשת בתאונה שעברה כתירוץ לכך שאין לה תואר היום ולכן היא מרשה לעצמה לא לעבוד). לאחר אותה שיחה התנצלתי פעמיים בעל פה ופעם נוספת בכתב. היא לא הגיבה, ומאז היא מתעלמת לחלוטין ממני ומבן זוגי, וכל ארוחת שישי מסתכמת בשיחה שלה אך ורק עם החמות ובהתעלמות שלה מבן זוגי וממני.
אני לא יכולה לשאת את הילדותיות שלה, אבל אני חושבת שבעיקר אני לא יכולה לשאת את זה שיש מישהי כל כך לא מוצלחת וכל כך נצלנית, שכולם מודים שהם לא סובלים אבל לא עושים כלום, אפילו לא מעירים לה פה ושם. אולי גם קיוויתי שתהיה לי גיסה נחמדה שאוכל להיות איתה בקשר טוב...
איך אתם ממליצים להמשיך? מבחינתי יש שתי אופציות ואף אחת מהן לא כל כך נראית לי:
1. להבליג, אולי שוב להתנצל ולנסות לחזור ליחסים הקורקטיים של פעם, שהם כאמור, מסיכה
2. להמשיך בדרכי, אבל אולי לגרום בכך לפיצוץ, אולי מעתה לא נבוא יחד לארוחות אלא נעשה שבוע-שבוע, מה שיפגע בחמות
תודה מראש על העזרה