סיניסטזיה

IdoKazma

New member
סיניסטזיה

אזהרה - הנושא עשוי להיות הזוי לכמה מכם. עמכם הסליחה. אני רוצה לשתף אתכם בתופעה. אני לא זוכר מתי זה התחיל אבל אני מערבב חושים. בעיקר מוזיקה עם צבעים אבל הרבה יותר מזה. כשאני שומע מוזיקה ישר אני רואה (בדמיון) צבעים. וכמובן שלכל סוג מסויים וצליל מסויים אני רואה גוון אחר. לאחורנה דיברתי עם חבר שהוא גם מנגן מגיל צעיר כמוני, והוא יוצר והכל והוא אמר לי שגם אצלו ישנה תופעה כזו. (אגב, כשהשווינו צבעים שצצים לנו לאותו השיר זה לא היה זהה אבל זה שולי :)) התופע אצלי גם מגיעה לחיבור של אותיות עם צבעים ואפילו אותיות עם צבעים. יצא לי לא מזמן לקרוא על זה באנסיין באנגלית וממש הופתעתי לראות שחקרו את זה וכאלה. החוקרים לא יודעים ממה זה נובע אבל זה לאנשים עם יכולות גבוהות. עוד ראיתי שזה גם שימושי :). עשו בדיקה לכאלו עם הדבר הזה וכאלה בלי. המבחן היה שנכתבו הספרות 5 על פני דף וביניהן הכניסו כמה 2. רצו לראות מי מזהה יותר מהר את הספרות השונות וגילו שלסיניסטיזתים זה יותר קל משום שכשהם עוברים על הדף ברפרוף המספרים האלה קופצים כי הם כאילו שונים מבחינת הצבע. רציתי לשאול עם יש פה עוד כאלה ואני אשמח אם ישתפו אותי בזה. למי שלא מכיר http://en.wikipedia.org/wiki/Synesthesia
 

wish i was here

New member
זאת מחלה מאד נדירה

שאני כבר כמה זמן קורא עליה. והאמת ש....היא הרבה פחות מעניינת ממה שהיא נשמעת0פשוט אנשים מסכנים שהתערבבו להם החושים ככה שגירוי חזותי מעורר אצלם תגובות לא רגילות. סביר להניח שלא תמצא פה אף אחד שחולה בזה-פשוט כי המחלה הזאת היא מאד נדירה.
 

sheepeH

New member
זאת לא מחלה

ומאז שאני זוכר את עצמי אני חווה את זה.
 

JustThomas

New member
זה דווקא נורא מגניב בעיני

וזאת תופעה די מוכרת, ודווקא לא מאוד נדירה. אני חושב שאצל הרבה אנשים זה מופיע ברמות כאלה ואחרות, בעיקר בדברים נמוכים ופחות אינטנסיביים. על עצמי למשל אני יודע שאני מחבר מגיל קטן לכל הספרות (0-9) צבע מסוים וקבוע. (אני חושב שהבדידים השפיעו?
). בכל מקרה זה דבר שבעיני די מגניב והייתי רוצה לחוות, בטח שעם מוסיקה וצלילילם.
 

terje

New member
מכיר

יש לי את זה עם אקורדים וסולומות, לכל אחד יש צבע אחר
 
../images/Emo121.gifכן גם אני רואה את זה לפעמים

כשמדברים איתי על סול קופץ לי סגול, רה זה ירוק, פה כתום, מי אדום, דו חום, סי כחול/סגול/לבן, לה לבן/כחול. לפעמים גם שירים נשמעים לי כמו צבעים ולרוב גם צבע העטיפה של הדיסק משפיע על זה.
 

wish i was here

New member
אוי נו לא הבנתם כלום

מה שאתם מזכירים זה אסוציאציות שאתם מקבלים בצורת צבעים בהתאם לצלילים....בסינסתזיה אם אתה שומע צופר של מכונית פתאום הפה שלך מתמלא בטעם חריף בלתי נסבל-או שאתה בקושי מצליח לראות בגלל צבע ירוק זוהר שתוקף אותך פתאום. לא דברים סטייל-כשאני שומע סול אני חושב על צהוב
 

ran 15

New member
איזה מוזר זה...

אציל אבל זה לא צבעים , אצלי זה "עגול ולא עגול".. על האורגנית שניגנתי , ידעתי על איזה תו ללחוץ ועל איזה לא לפי "עגול ולא עגול".. חשבתי שרק אני זה ככה... ד
 

ringo rulz

New member
לא תמיד!

יש אנשים שיש להם סינטזה שמתבטאת בכך שהם רואים מספרים בצבעים...נגיד 9 כחול או 7 צהוב... אז זה לא תמיד מה שאתה אמרת...זה גם יכול להשפיע על הדיבור שלהם נגיד הם מדברים על מספר והם אומרים את הצבע במקום...(קונפליקט אונות ימין שמאל)
 
../images/Emo121.gifאה וגם שמות של ערים בארץ.

ואגב, כשהגלים מתחזקים אז אנשים טובעים.
 

idoroll

New member
מספרים שהנדריקס היה כזה ...

וכהוכחה מביאים את השיר purple haze שאפשר לפרש אותו כשיר שעוסק בזה ... אין לי ראיות לתמוך בזה, פשוט ראיתי את זה בתוכנית בערוץ 8 על התופעה הזו. נדמה לי ששמיעה אבסולוטית משויכת לאותה משפחה של הפרעות חושייות ...
 

יאסון1234

New member
אולי Bold As Love זאת דוגמה טובה יותר?

כל הזכויות שמורות לג'ימי הגדול מכולם הנדריקס (C) Anger he smiles, towering in shiny metallic purple armour Queen jealousy, envy waits behind him Her fiery green gown sneers at the grassy ground Blue are the life-giving waters taken for granted, They quietly understand Once happy turquoise armies lay opposite ready, But wonder why the fight is on But theyre all bold as love, yes, theyre all bold as love Yeah, theyre all bold as love Just ask the axis My red is so confident that he flashes trophies of war and Ribbons of euphoria Orange is young, full of daring, But very unsteady for the first go round My yellow in this case is not so mellow In fact Im trying to say its frigthened like me And all these emotions of mine keep holding me from, eh, Giving my life to a rainbow like you But, Im eh , yeah, Im bold as love Yeah, yeah Well Im bold, bold as love (hear me talking, girl) Im bold as love Just ask the axis (he knows everything) Yeah, yeah, yeah all rights reserved to jimi hendrix(C) סעמק שלא יעשו לי בעיות אחר כך
 

Aviraman

New member
היה על זה בגרות באנגלית :p

כאילו, היה אנסין על התופעה, לא זוכר באיזה מודול זה היה, אני חושב שF או G
 

oneman2

New member
אצלי יש צבע לכל יום

יום ראשון- כחול יום שני- אדום יום שלישי- ירוק כהה יום רביעי- כתום יום חמישי- סגול יום שישי- ירוק בהיר יום שבת- אפור
 

wish i was here

New member
או משהו אחר

נח"ל-ירוק צנחנים-אדום גולני-חום מתחנגלים-סגול...(אה כן,ולפעמים גם גבעתי)
 
למעלה