סיכומי שנים- רסלינג אובזרבר- 1984

YossihNew

Well-known member
1984 Wrestling Observer Yearbook [REAL] : Free Download, Borrow ...


היי, חברים! כאן יוסי. לא, לא נעלמתי.

אז למה אני פה בעצם?

במשך תקופה מסוימת אני מתרגם גיליונות ישנים של הרסלינג אובזרבר של דייב מלצר. מתרגם ידיעות מעניינות והיסטורית היאבקות.

תרגמתי את כל השנים בין 1984 ל-2001, בקרוב אני גם אתרגם את 2002.

בכל אופן, העניין פה הוא שאני החלטתי להביא לכם "סיכומי שנים" של האובזרבר.

מה המשמעות? המשמעות היא שנראה כל מיני סיפורים מעניינים מאותה השנה ונראה איך הגיבו לזה באותה התקופה בערך. כל מיני סיפורים מעניינים שקרו באותן השנים, שמועות (איך נגיד הגיבו לסטוריליינים מסוימים בזמן אמת), נתונים עסקיים (שחלקם סותרים דברים שסיפרו לנו) ואפילו כל מיני בדיחות קטנות שצצות שם במהלך הקריאה (נבואות שלא מתממשות בצורה ממש קורעת).

בנוסף, לכל שנה יצורפו גם נתונים על מתאבקים שערכו בכורה באובזרבר באותה השנה, רשימת אנשים שמתו, וגם תכנונים לרסלמניה שלא יצאו לפועל.

אני מתחיל מיד ב-1984, ולמען האמת, כבר בהתחלה תוכלו לראות שמתחילים בדיוק כשההיאבקות משתנה ולעולם לא תהיה אותו הדבר...

מוכנים לצאת למסע בהיסטוריה של ההיאבקות?
 

YossihNew

Well-known member
האלקמניה משתוללת

Hulk Hogan: 1984 WWE world title win changed my life – and the ...

הסיפור הכי גדול שקיים ב-1984 הוא כמובן, כמובן, העלייה של האלק הוגאן והפיכתו (יחד עם ה-WWF) לשליט הבלתי מעורער בענף. אז כבר בינואר 1984, דייב מדבר על איך שבשבועיים האחרונים של 1983 קרו ב-WWF יותר דברים מאשר בשנתיים האחרונות. איזו תקופה מוזרה כשה-WWF הם אזוריים.

בכל מקרה, איירון שיק ניצח את באקלנד על התואר ודייב ממש כועס על זה, כי שיק לדעתו היל הרבה פחות טוב מדון מוראקו או סרג'נט סלוטר. הוא אומר שהמצב של ה-WWF הפך ללא צפוי, בעיקר בגלל שהם התחילו לגנוב מתאבקים מהטריטוריות. הכול בעצם קשור לפגישה ביפן בין הוגאן לבין... וינס מקמהן האבא. מוזר לחשוב על זה, אבל כן. ורן גאנייה הצליח להשיג מספיק כסף כדי להציע להוגאן חוזה וציפה שיחזור מיפן ל-AWA, אבל וינס האבא היה גם ביפן וסידר את העניינים, בעיקר כשהבטיח להוגאן כהונה עם האליפות. וגם, כמובן, בוב באקלנד היה שנוא לקראת סוף הכהונה שלו, והקהל שלו היה בירידה. לכן דייב משער שהיו צריכים להוריד מבאקלנד את האליפות, כי האלק ימשוך יותר קהל. עכשיו שימו לב: חודש אחר כך במדיסון סקוור גארדן, דייב מדווח שנקבע קרב חוזר בין באקלנד לשיק, אבל באקלנד "פצוע" אז עושים איזה אנגל. אבל בפברואר באקלנד חוגג שש שנים לזכייה שלו בתואר, אז בטח שם הוא יקבל את הקרב החוזר שלו. בכלל, הגישה של דייב הייתה שהוגאן יזכה בתואר רק באביב או בקיץ.

אבל הוגאן זוכה בתואר מהר, כידוע לנו. מיד ה-WWF עוברים לאולמות גדולים למופעים שלהם, מרצון להיראות טובים לטלוויזיה. דייב ממש לא אוהב את זה. הוא מספר על כל המעברים של המתאבקים ל-WWF, כל המתאבקים הגדולים שווינס מנסה לגנוב. לפחות בהתחלה דייב לא קונה את זה. מי זה וינס? מה הוא הוכיח שהוא מסוגל לעשות עד אז? כלום. הוא גם מדבר על הקנאה של המתאבקים בחוזה של הוגאן.

בנוסף וינס גנב גם את אדריאן אדוניס ודיק מורדוק, למרות שבין מורדוק והמקמהנים היו בעיות. בנוסף הביאו להאלק הילים: דייוויד שולץ, פול אורנדורף, רודי פייפר. אה, ומין ג'ין אוקרלנד, הקול של ה-AWA. בכל אופן, כבר באותו החודש ה-WWF החליטו לפלוש לסנט לואיס מבחינת שידורים.

אגב, דברים לא כל כך משתנים, ולמה? כי כבר אז, למשל, אולי אנדרסון הגיב למלחמה של וינס כששידר קטעים בהם מתאבקי WWF כוסחו בידי ג'וברים. כמו בישוף בעוד 11 שנים. באותה התקופה, ההאלקמניה הייתה קיימת... אבל רק בחוף המזרחי. כן, אולמות מלאים, אבל רק בחוף המזרחי, הבית של ה-WWF. אבל דייב מאוד מפקפק בהוגאן. גם העניין של הפייס הפטריוטי גרוע בעיניו, כי היט זר כבר לא מיושן לדעתו. אבל הוגאן מושך קהל. וכמובן כבר אז ה-WWF נחשבו לטריטוריה הכי גרועה מבחינת היאבקות...

הידעתם שכבר ב-1984 תכננו הוגאן-אנדרה? תכנון למופע של ה-WWF באצטדיון בקיץ, היה שאנדרה יקנא באהדה להוגאן ויהפוך להיל. הקדימו את זמנם.

וינס מחסל את הטריטוריות על ימין ועל שמאל, גונב מהן מתאבקים וזמני שידור, ופולש לשטח שלהן. הוא ניסה להקים משרדים באירופה, לשתף פעולה עם ה-UWF ביפן… היו לו תכניות גרנדיוזיות. אבל הוא נאלץ להגביל אותן בהתחלה. אולי אנדרסון, דרך אגב, מאבד את הכסף מהטריטוריה של ג'ורג'יה מהר, וככה אנשים שיותר תומכים בווינס מצליחים להשתלט על הארגון. בתכל'ס אולי היה היחיד שממש רצה להילחם מול וינס, לא שזה עזר לו. הוא וקרוקט ניסו להריץ מופע בטריטוריה של וינס, עם פלייר וסטימבוט. אבל אף אחד לא עוצר את וינס. הוא גונב עסקאות שידור ופולש לכל מקום, לעתים מקבל עזרה מהאנשים המקומיים כמו ג'ק טאני, ורק במקומות שהם ממש מעוזים של הטריטוריות הוא לא מצליח. גולת הכותרת היא כשווינס קונה את GCW בעזרת האחים בריסקו. אולי חוזר לשדר כעבור חודש, אבל בארגון חדש.

וינס האבא מת בהמשך השנה, ווינס מחליט להחתים אנשים כמו ברונו שרצה לתבוע את הארגון. וינס מתחיל להסתער על התקשורת בריאיונות.

לקראת סוף השנה, פרו רסלינג USA, איחוד בין פרומוטרים, מנסים להתחרות מול וינס. לא שזה עוזר, מהר מאוד השותפות מתפרקת וזה הופך להיות רק AWA.

אבל דייב? לא מתעניין בזה בכלל. לדוגמה, האנגל של סנוקה, פייפר והקוקוס, שמילא אולמות. מבחינתו זה אנגל שהוא ממש לא ראה ונשמע ילדותי. והוגאן כבר אז התחיל לצלם כל מיני דברים, ודייב היה בטוח שכשהוא יעזוב, בוב באקלנד יחזור להיות אלוף. הוא גם דיבר על קרב זוגות של הוגאן ומין ג'ין שבקושי מילא את האולם, מה ש"מחסל את המיתוס של הוגאן מושך הקהל". דייב מסביר שהוגאן מושך קהל בפעם הראשונה, בוודאי, אבל המוצר כל כך נורא עד שלא חוזרים לראות אותו. אבל בוב באקלנד מפוטר לאחר שהוא מסרב לצבוע את שיערו לשחור ולהפוך להיל, והוגאן ממשיך לכהן. אה, ומשום מה כולם חושבים שהוא וביפקייק אחים…

ואפילו אז - הוגאן היה מאוד לא אמין בריאיונות שלו.

מה שבטוח - דייב חווה הפתעה עצומה בנוגע להוגאן ומשיכת הקהל...
 

YossihNew

Well-known member
הצרות של הואן אריקים

Black Bart - How WCCW star David Von Erich Really Died (World ...


כשפותחים את השנה, וורלד קלאס צ'מפיונשיפ רסלינג היא אחת מהטריטוריות המוצלחות ביותר במדינה. מופע חג המולד של הארגון מושך 20,000 איש, וזה רק מה שהם הצליחו להכניס לאולם. הואן אריקים בפיוד ענק מול הפריבירדס, דייוויד ואן אריק מול ריק פלייר… אה, ומייק ואן אריק מקבל פוש גם לקרב מול ריק פלייר.

אבל הכול משתנה מהר. דייוויד ואן אריק מת ביפן, והמשפחה מטייחת את כל הסיפור ואומרת שדייוויד אכל סושי מקולקל או משהו, ושזה ממש לא סמים. כמובן שדייוויד היה צריך להפוך לאלוף NWA לפני שמת ולהיות היורש של פלייר.

אתם יודעים, מכל הדברים האלה באובזרבר, אם היה דבר אחד שגיליתי, זה שהואן אריקים היו פשוט חלאות. עם כל האהבה אליהם פה בארץ. קווין ואן אריק התנהג כל כך טיפשי, קרי היה מסומם חצי מהזמן, וכל המשפחה פשוט... רעה. נושא הטיוח של המוות של דייוויד הוא הכי נורא. כל המשפחה נשבעת שהוא מת מהתקף לב, או מקלקול קיבה, אבל ממש לא מסמים. אז מי מחליף את דייוויד? מייק. מייק ואן אריק. אבל זה לא העניין כאן. העניין הוא שזה הוביל למופע זיכרון לדייוויד שבו פלייר היה חייב להפסיד את התואר לאחד מהאחים. למרות שדייב מדווח שבמקור לא היה תכנון לתת את האליפות לקרי.

פריץ לא מבזבז זמן בניצול הטרגדיה, מוכר דיסק עם שיר על דייוויד וקרי מבטיח שיזכה בתואר בשבילו. קרי זוכה בתואר, כמובן, בקרב שהיה קצר יותר מהחגיגה מאחורי הקלעים. 32,000 איש באו לצפות באירוע הזה.

הפריבירדס עוזבים את הארגון לטובת ה-WWF, אבל מהר מאוד נאלצים לעזוב את ה-WWF בגלל סכסוכים פנימיים.

וככה, חברים, חלפה לה התהילה של WCCW. אבל ההידרדרות עוד לפנינו, וגם, לצערנו, המוות.
 

YossihNew

Well-known member
ורן גאנייה- אדם מוזר

Shitloads Of Wrestling — AWA World Heavyweight Champion Rick ...


זוכרים מה הסיפור הגדול ביותר שקרה ב-AWA אז? העזיבה של הוגאן, נכון? אז חשוב לציין שוורן גאניה לא ניסה אפילו להכריז על זה שהוגאן עזב. הוא המשיך לפרסם קרבות של הוגאן במופעים למרות שהוגאן כבר הודיע לו שלא יחזור. ורן גאנייה המשיך עם העניין הזה עוד הרבה פעמים עד לסוף ה-AWA, ועד ליום האחרון של הארגון הארגון הכריז שאנשים יבואו גם אחרי שעזבו.

בכל אופן, גם אחרי שהוגאן עוזב, ורן ממשיך למשוך קהל טוב, אבל הקהל חש בעזיבות המתאבקים לטובת וינס. הם אפילו דרשו את מין ג'ין וזרקו פסולת על המראיין המחליף. וורן לא עוזר להם עם כל הפעמים שהוא קבע חילופי תואר שבוטלו לבסוף. המזל הרע ממשיך עד לסוף השנה, כשבובי הינן עוזב את הארגון לאחר שוורן הזמין המון עותקים מחולצות שהפייסים לבשו מולו. בתגובה, ורן משעה אותו לכל החיים, כאילו כדי לצאת גדול. ג'סי ונטורה גם עוזב לפיוד גדול מול הוגאן, אבל לצערו חולה לפני שזה קורה.

את ניק בוקווינקל, ההיל הראשי של הארגון, מנצח דווקא ג'מבו צורוטה מיפן. כולם בטוחים שזה עניין של זמן עד שבוקווינקל יזכה שוב, אבל לא. צורוטה מצליח קצת לייצב את המצב. אבל ורן צריך להעביר את התואר לריק מרטל, בגלל שווינס רצה אותו מאוד ורק ככה משאירים אותו. זאת הייתה טעות. ריק מרטל לא עמד בתחרות מול פלייר והוגאן.

שערורייה פוגעת בארגון כשקן פטארה ומר סאיטו מתקוטטים במקדונלדס ונאשמים בכך, מה שיוביל בעתיד להשלכות גדולות. הם ממש תקפו את השוטרים שבאו לעצור אותם בזמנו. הדבר מתפתח בשנה הבאה.

AWA. היו ארגון עם הרבה פוטנציאל. אבל בשנים הבאות רק נשמע על הנפילה שלהם. וזה יהיה איטי וכואב.
 

YossihNew

Well-known member
מאצ'ו מן? מאצ'ו קינג?

Jerry Lawler and Randy Savage [1984] | Macho man randy savage ...


אז בממפיס, קורים כמה דברים מעניינים. המידנייט אקספרס וג'ים קורנט נשלחו לביל וואטס, ובמקומם ריק רוד מגיע לממפיס כדי ללמוד מההילים הגדולים ביותר.

אבל הדבר הכי חשוב שקורה שם זה שרנדי סאבאג', שבמשך שנים המשפחה שלו ניהלה ארגון מתנגד לממפיס, לג'ארט וללולר, מגיע לממפיס סופסוף. הפיוד של לולר-סאבאג' מושך קהל ענק, הרבה יותר מאנדי קאופמן באות התקופה. דייב מתלהב מסאבאג' ברגע שהוא רואה אותו, גם אם לפעמים הוא חושב שלסאבאג' יש קרבות רעים מאוד.

לקראת סוף השנה, סאבאג' הופך לפייס כדי לעזור ללולר מול ריק רוד וקינג קונג באנדי. אגדה נוצרת, ובשנה הבאה גם וינס יבין את זה.
 

YossihNew

Well-known member
וואט א ראש!

The Road Warriors Interview [1984-12-22] - YouTube


הרוד ווריורס מתחילים את העלייה שלהם בטריטוריות. הם מושכים קהל ענק לראות אותם. אחד מהדברים המעניינים שקרו להם באותה השנה, הוא שבאז סוייר, שעשה לעצמו בוקינג, סידר לעצמו ולאחיו לזכות באליפות הזוגות של ג'ורג'יה מהרוד ווריורס, עד שאולי אנדרסון פיטר את באז סוייר והחזיר לרוד ווריורס את התארים. הרוד ווריורס מביאים קהל ענק לאצטדיון האומני ומביאים לאולי אנדרסון מלא כסף.

לאחר הסגירה של ג'ורג'יה הם עוברים ל-AWA. הצעת חוזה מצד וינס גורמת לרוד ווריורס לזכות במהירות בתארי הזוגות מקראשר וברון, כי ככה ורן שומר על המתאבקים שלו.

בשנה הבאה, הם עולים עוד יותר גבוה.
 

YossihNew

Well-known member
משפחת הארט נדפקת

bad news allen | Tumblr


בסטמפיד, ההיל הראשי הוא באד ניוז אלן, בראון בשבילכם. אלן עושה דברים נוראיים כאלוף ומתקוטט עם אנשים בקהל, דבר שגורם לפגיעה במעריצים וגם בארגון כולו. ברט סיפר על זה בזמנו באריכות בספר שלו, שתרגמתי. צ'יפ פלאג!

דיינמייט קיד זוכה באליפות של הארגון, כמה מוזר לחשוב על זה. בנוסף, הבולדוגס הופכים באותו הזמן לאלופי זוגות. אבל בסופו של דבר המזל של משפחת הארט לא גדול, ווינס קונה אותם, ובעיקר את הבולדוגס ואת האחים הארט.

כמובן ש"לקנות" אצל וינס אומר שהוא מבטיח לשלם בתאריך מאוחר יותר, והוא לא עשה את זה. נו, וינס חתם על חוזה עם משפחת הארט. לא בדיוק משהו שצריך לכבד אותו, לא משהו שיכובד בעתיד...
 

YossihNew

Well-known member
יפנים!

The Week that Was in NJPW World History (June 1-7) | NEW JAPAN PRO ...

ביפן, הדבר החשוב ביותר שקורה הוא שהיסאשי שינמה עוזב ומקים עם טייגר מאסק ארגון חדש - UWF. הדבר הזה מאלץ את ג'ייאנט באבה מאול ג'פאן, ואנטוניו אינוקי מניו ג'פאן, היריבים הגדולים, לשתף פעולה. ניו ג'פאן גם נלחצים מאוד ומציעים בונוס עצום לכל מי שחותם אצלם שלא יעבור. מה, כמעט כמו ה-AWA בארה"ב!

לא שהם צריכים. אתם מבינים, ההנהלה שטייגר מאסק (שבגלל ענייני זכויות יוצרים נאלץ להפוך לסאטורו סייאמה) הציע לארגון הייתה קשורה ליאקוזה, ושינמה לא רצה לשתף פעולה עם זה. אבל השמועות שמתאבקים יעברו לשם הציתו שמועות. בסופו של דבר התכנית של הארגון בטלוויזיה מתבטלת עוד לפני שהוא נפתח, וה-WWF לא ממש משתפים פעולה, חוץ מזה שהם הפכו את אקירה מאדה ל"אלוף בין לאומי". ה-WWF משתפים פעולה דווקא עם אינוקי, שמציע להם טונה כסף תמורת מתאבקים. אז ה-UWF מנסים לבדל את עצמם עם חוקים שמחייבים שיהיה מנצח בכל קרב. אז נראה שעומדת להיות תחרות, רק שיש בעיה קטנה: בנובמבר נשיא הארגון נעצר כי איים ברצח על הסוכן של סייאמה. לא טוב ל-UWF.

מתרחשת תקרית מוזרה, כי בפעם הראשונה מזה עשרים וחמש שנים ג'ייאנט באבה מחמיץ קרב. בנוסף, ב-1984, אחרי תקופת הפרישה הראשונה שלו, טרי פאנק חוזר לזירה.

אבל ה-WWF גורמים לבעיה רצינית גם ביפן. אחרי שאינוקי משלם ל-WWF על המתאבקים, הוא לא יכול להרשות לעצמו לשלם למתאבקים שלו, ובאבה מחתים את כל המתאבקים מהאישין גונדן (הצבא המהפכני), כולל ריקי צ'ושו. הסיפור הזה עוד מתפתח בשנים הבאות, ניו ג'פאן לא שכחו...
 

YossihNew

Well-known member
תוספות:

רשימת מתים:


דייוויד ואן אריק, אל סאנטו, וינס מקמהן האב

מוזכרים לראשונה באובזרבר:

בייבי דול, ננסי סאליבן
 
למעלה