זה בגלל סידור דפוק של הקווים ושל הכרטוס
קו 501 הוא מהקווים העיקריים, אם לא היחידים, שמכיוון תל אביב מוריד בדרך נמיר.
בעבר בקו 601 היה אפשר לרדת בדרך נמיר. אני לא בטוח, שכמות הנוסעים בנסיעות קו 601 כל כך גבוהה מתל אביב לכיוון הרצליה וצפונה, שלא מאפשרים הורדה בתל אביב. מה גם, ש-601 ואחרים הם לא בכרטוס המשותף עם "אגד"-"דן"-"מטרופולין"-"קווים".
אם 601 היה מוריד בתל אביב ואם הוא היה כלול בכרטוס המשותף, להערכתי העומס בקו 501 היה יורד במידת מה.
אתה גם כותב דבר נכון, שהרבה נוסעים בקו 501 משתמשים מרעננה ומהרצליה לתל אביב. זה משום, שזהו הקו העיקרי.
לקו 504 נסיעות מעטות, גם בשעות היוממות. הוספת נסיעות של 504 הייתה מורידה מעומס 501 וגם מעומס 567, במקום נוסעים רבים, שכיום יורדים ב-567 בצומת רעננה ושם מחליפים לאוטובוס לרעננה.
גם לקו 521, שמסלולו טוב, יש נסיעות ספורות.
בנוסף היה מוטב, שיפעל קו מרעננה לתל אביב, במסלול אחר: נסיעה לאורך אחוזה. פנייה בדרך ירושלים ימינה לבריגדה היהודית והמשך למחלף כפר שמריהו לכביש החוף. השירות היה גם משתפר לאזורים שונים של הרצליה, כמו גן רשל/נחלת עדה ושל שכונות חדשות, שנוספו להרצליה בעשור האחרון.