סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

Midriff

New member
לבעלי הכלבים שבניכם

לאחר שירשורי התמונות יש לי שאלה. בן הזוג והילדה מאוד רוצים כלב, אף אחד מאיתנו לא היה בעלים של כלב מימיו. אני יותר אדם של חתולים אבל מוכנה ללכת עם זה. אבל...
אנחנו גרים במידווסט במקום שהחורפים מאוד מאוד קרים בו לעיתים.מבין האנשים שהוזכרו לעיל, אני הבן אדם של בוקר, הם ממש לא. אני הודעתי שאני לא מוכנה כלב, אלא אם כן הם יצאו בבוקר - ובמיוחד בחורף.
השאלה שלי היא, ברור לי שהכלבים צריכים לעשות את צרכיהם, אבל כלבים שלא ממש אוהבים קור, מה עושים?
ובכלל כמה פעמים ביום צריך לצאת לטיול עם הכלב?
(סליחה שהשאלות כ"כ קלולס, כאמור אני לא אדם של כלבים, ולא החזקתי כזה אף פעם).
לפני שיבואו ההערות, ברור לי שזו התחייבות ארוכת טווח ושאין חרטות.
 

metm98

New member
האם אתם גרים בבית צמוד קרקע?

נראה לי שזה עושה הבדל גדול. לכם ולכלב.

וכמה נקודות למחשבה -
1. כסף. ההוצאות על וטרינר חיסונים ואוכל (בעיקר אם הכלב גדול) הם לא קטנות.
2. הרבה פעמים המציאות - למרות כל ההבטחות היפות והכוונות והכוונות הטובות - מתכנסת למצב בוא סינדרלה היא זאת שיוצאת עם הכלב בשבעה ימים מתוך כמה שיש בשבוע.
3. החדשות הטובות הן שיש סיכוי לא רע לגלות שזה בעצם כיף גדול (רק לא לגלות לילדים - שירגישו קצת אשמה חינוכית).
4. סינדרלה היתה צריכה לקום מוקדם לנקות את הבית לכבס להכין אוכל ולטפל במשק בזמן שהאחיות החורגות מתפנקות במיטה. על פי דיסני - זאת אכזריות בלתי נתפסת להתיחס למישהו כמו ... בעצם ... לאמא.
 

Midriff

New member
כן

בית פרטי, אבל בלי גדר, ולא ממש רוצים לבנות אחת.
ברור לי שהבטחות לחוד ומציאות, אבל עד עכשיו זה מצליח למנוע את בוא הכלב אז אין לי בעיה

לא חשבתי על סינדרלה כאמא, מצחיק
 

debby12

New member
מנהל
Invisible Fence

היא הפתרון אם לא רוצים לגדר את הגינה. אין לי מניות אצלם... יש עוד כל מיני מוצרים מתחרים נדמה לי. https://www.invisiblefence.com/

לגבי כמה צריך לצאת. לנו יש כלבת ענק עם שלפוחית שתן לדעתי יותר גדולה משל בעלי בית - היא "מחזיקה" בלי בעיה 12 שעות. היא בד"כ יוצאת לצרכים פעמיים ביום - בבוקר ובערב ואין בעיה. אם לוקחים אותה פעם נוספת היא בד"כ לא עושה כלום...

לדעתי המינימום שבמינימום זה פעמיים ביום כזה. רוב הכלבים צריכים עוד פעם אחת באמצע היום

לנו יש כלבה - וזה לא היה ה"רעיון" שלי בבית. הודעתי לפעילים שדחפו עבור כלב שהכלב יהיה בעיקר האחריות שלהם וזה עובד כי מדובר באב הבית ובבתנו האמצעית שהיא נשמה טהורה ודי טובה בלקיים הבטחות (למשל, היא תמיד זו שאוספת את הקקי בטיול עם הכלבה אם במקרה הצטרפתי אליה)

אני אוהבת את כל החיות למיניהן, אבל במאזן הכללי אם זה היה תלוי רק בי לא היתה לנו כלבה. ה"מינון" של חתולים יותר מתאים לי מבחינת כובד המעמסה. ולחתולים אצלנו יש דלת חתולים שמאפשרת לצאת החוצה ולחזור.
 
על זה הייתי מוסיפה

DOGGY DOOR וסגרת את הפינה של טיול הבוקר.
לגבי טיול עם הכלבים במזג אויר קר - מצטיידים בבגדים חמים (אנחנו גרים בקולורדו
) ואם באמת ממש קר אז עושים טיול קצר או זורקים להם קצת כדור בגינה חחח
 

danakama10

New member
מעולם לא גרתי בשלג

אז מהבחינה הזו לא יכולה לעזור.
אבל אם יש מזג אויר גשום וקר, מחכים להפוגה כלשהי ובלית ברירה יוצאים עם מטריה, והכלב עושה את צרכיו מהר מהר כי גם הוא רוצה הביתה.
אם יש גינה פרטית, אפשר פשוט לתת לכלב לצאת החוצה לצרכים (אם הוא מוכן לצאת לבד בגשם ובקור).
אפשר גם לאלף אותו לעשות את הצרכים על משטח מיוחד שמכוסה בפד חד פעמי, זה יכול להיות שימושי כאשר יש סופות רציניות.

מספר טיפים:
- אם לוקחים גור, לקחת באביב/תחילת הקיץ, כך שיש הרבה זמן עד החורף, והכלב כבר יהיה לחלוטין מחונך לצרכים.
- להתחיל לאלף את הגור לא לעשות צרכים בבית מיד מההתחלה. כדאי לקחת את הגור כשיש מישהו בבית רוב היום, או לפחות לבוא להוציא את הגור כל שעתיים-שלוש.
- לאלף את הכלב לעשות צרכים on command. כך גם עם מזג האויר קשה אפשר לצאת איתו לדקה ו"להכריח" אותו לעשות את הצרכים מיד.
- להצטייד בביגוד חם. כלב צריך טיולים בחוץ, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית. לא נורא אם פה ושם הוא יוצא רק לצרכים אם יש סופות, אבל אם זה סתם מזג אויר קר, זה לא תירוץ.

לגבי כמה פעמים צריך לצאת עם כלב, תלוי בעיקר בגיל ובגודל. עד גיל 6 חודשים, הכלל הוא שהגור יכול להתאפק מספר שעות שזהה לגיל שלו, פלוס שעה. כך שבגיל חודשיים, גור ממוצע יוכל להתאפק עד 2+1 = 3 שעות. כלב בוגר צריך לצאת מינימום 3 פעמים ביום (לא בכל פעם זה צריך להיות טיול ארוך, פעם או אפילו פעמיים ביום אפשר להוציא את הכלב רק לצרכים מבלי לטייל, ואז זה סיפור קצר). מעבר לגיל, גם גודל הכלב חשוב. כלב קטן פיזית יצטרך לעשות צרכים לעיתים קרובות יותר מכלב גדול. אני מכירה אנשים שיש להם כלב קטן ועשו doggy door, כך שהכלב יכול לצאת החוצה לחצר מתי שהוא רוצה. יש גם כאלו שעובדים עם קולר מיוחד, והם נפתחים רק כשהכלב עם הקולר נמצא קרוב (כך חיות אחרות לא יכולות להכנס).

ומהבחינה הפרקטית, אם את אדם של בוקר והם לא, מדוע שאת לא תטיילי בבוקר? נשמע שאין לך התנגדות לטייל עם הכלב, רק לא בבוקר? למה?

ותוספת, לגבי השורה האחרונה שלך. אני חושבת שאם אחרי שבוע-שבועיים מרגישים שהכלב ממש לא מתאים לכם, אין רע בלהחזיר אותו. אפשר להסתכל על המצב כאילו הייתם משפחה אומנה, ותוכלו להצביע למקום ממנו לקחתם את הכלב על הבעיות המיוחדות שנתקלתם בהם, והם יוכלו להכין את המשפחה הבאה מראש.
 

Midriff

New member
מהבחינה הפרקטית

בחורף כשקמים פה הטמפ הרבה פעמים במינוסים של פרנייט וזה עדיין חושך, לגרד את הילדים מהמיטה ולהוציא אותם מהבית בזמן זה מטלה שעושה לי אולקוס גם בלי שאני אצטרך לקום חצי שעה יותר מוקדם להוציא את הכלב - דבר שהם רוצים ואני לא ממש.
אז לא...אם הם רוצים הם צריכים להתחייב לעמוד במטלה.
מעבר לזה תודה על הטיפים אני מניחה שאם נעשה את ההחלטה אבוא לקבל עוד..
 

KallaGLP

New member
אני אישית חושבת שיותר קל לרוב לטפל בכלבים גדולים.

לרוב (אין חוקים בעניין) הם יותר רגועים ופחות לחוצים על טיולים. הכלב שלי היה מסתפק בשני טיולים ביום בלי שום בעיה, אנחנו מעדיפים להוציא אותו 3 פעמים ביום.
אכן, אי אפשר לשחרר כלב ללא השגחה לחצר לא מגודרת, אם יש לכם סבלנות לחנך לגדר חשמלית, זה אולי יכול לעבוד, אך לדעתי גם אז לא בטוח לתת לו לצאת בלי השגחה כי מישהו יכול להיכנס ולגנוב או להרעיל את הכלב או, במיוחד אם מדובר בכלב קטן ובאזור פחות עירוני וצפוף, חיות בר עלולות לפצוע או לטרוף אותו.
כמו כן צריך לקחת בחשבון שאם נותנים לכלב לעשות צרכים בחצר זה פוגע בדשא וצריך לנקות כל הזמן כדי שהחצר לא תהיה מזוהמת ומסריחה.
אגב, כלב צריך טיולים לא רק בשביל צרכים, אלא גם כדי להוציא אנרגיה ולמנוע בעיות התנהגות. לפחות טיול אחד ביום צריך להיות ארוך ולכלול פעילות פיזית, פגישה עם אנשים וכלבים אחרים, משחק, אימון וכד'. כל אלה תורמים לבריאותו הפיזית והנפשית של הכלב.
כמו כן, למי שאין לו ניסיון ולוקח כלב ראשון - אישית לא הייתי ממליצה על גור כי זה המון עבודה וגם לא ניתן לדעת איזה אופי יהיה לכלב אחרי שיתבגר. עדיף לדעתי לקחת כלב צעיר שהיה כבר בבית של מישהו וידוע מה האופי שלו ושהוא מתאים לכם. כמובן שגם אז אין ביטחון 100%, אבל זה מגדיל את הסיכוייים שלא תגלו חוסר התאמה ביניכם לבין הלכב.
לדעתי אם את בשום אופן לא מוכנה לצאת עם הכלב בבוקר עדיף לוותר על העניין, כי סביר שבסופו של דבר מה שיקרה הוא שישאירו לך את העבודה הזו.
 

John the Savage

New member
הכי חשוב לבחור כלב עם אופי שמתאים לכם

לכל כלב יש אופי שונה וצרכים שונים, וחשוב לבחור את הכלב הנכון, אחרת זה מתכון לצרות רציניות (מניסיון אישי וכואב). ואם לוקחים כלב מעורב שקשה יותר לצפות את האופי שלו מראש, כדאי לקחת כלב בגיל בו כבר רואים בבירור את האופי (גם בכלב גזעי כל כלב שונה כמובן, אבל אצל כלבים מעורבים השונות ואי הוודאות גדולים עוד יותר).

לגבי מספר יציאות ביום, כפי שכבר כתבו מעלי זה נע בין פעמיים לשלוש פעמים ביום. באופן כללי לכלבים גדולים יש גם שלפוחית שתן גדולה יותר ואצל חלקם אין בעיה לצאת גם פעמיים ביום בלבד. לשפלוקי ז"ל לדוגמה, שהיתה כלבה גדולה, לא היתה שום בעיה לצאת רק פעמיים ביום. ומכיוון שאנחנו לא אנשים של בוקר, הרגלנו אותה לעשות טיול ראשון ב-10 בבוקר, וטיול ערב בסביבות 7-8.

ולגבי יציאה בקור, גם זה תלוי בכלב. יש כלבים שאין דבר מלהיב יותר עבורם מאשר לצאת לשחק בחוץ בשלג (שפלוקי היתה כזו), ויש כלבים שלא מוכנים לצאת מהבית כשקפוא בחוץ (לאישתי היתה כלבה כזו). אז גם זה מאד תלוי.
 

KallaGLP

New member
גילינו שהכלב שלנו לא לחוץ לצאת גם עד 12:00 בצהריים,

אבל בדרך כלל יוצאים איתו הרבה לפני זה.
אך רוב הכלבים הם לא כאלה ואי אפשר לסמוך על זה שלא ירצו לצאת מוקדם בבוקר.
 

debby12

New member
מנהל
יש עוד שאלות רלוונטיות שלא שאלת

את לא חייבת לענות כמובן, אולי זה פומבי מדי, אבל דברים שצריך לקחת בחשבון:

בת כמה הילדה? ומה הלו"ז שלה (הסעות לחוגים וכאלה). לחילופין - כמה שנים היא
עוד תגור בבית ( = כמה היא רחוקה מגיל 18)

האם יש סיכוי לעוד ילדים/תינוקות?

אצלנו הכלבה הגיעה רק כשצעירת הילדות היתה בת 6 ולא תוכננו עוד. לפני כן היינו במוד "הישרדות" שבו בקושי החזקנו את הראש מעל המים גם בלי כלב/ה
 

Midriff

New member
תשובות

בהחלט חשבתי על זה, הילדה בת 12 ככה שיש לה עוד 6 שנים בבית, הגדול שמתנגד לכלב מטעמי איסטניסטיות בעיקר הוא בכיתה י'
אין סיכוי לעוד ילדים
אנחנו בהחלט עסוקים בשנת הלימודים בהסעות נון סטופ שאולי טיפה ירדו כי הגדול כבר נוהג ואפילו יכול להסיע את אחותו
 

iris mom of two

New member
אני הייתי מי שרצתה כלב

ובהחלט הכלב היה אחריות בלעדית שלי כשהוא היה גור. אבל... הוא חדר ללב של הבעל. הוא זה שהיום מכניס את הכלב למיטה, כי קר לו....
&nbsp
יש לנו invisible fence אנחנו גרים בסבירה שבהוא זה מקובל ורגיל. הוא יוצא ונכנס כרצונו, כן צריכים לפתוח לו את הדלת ולא משאחרים אותו בחוץ כשאין אף אחד בבית, או בלילה. במיוחד כי יש פה coyote. ראיתי אחד היום. מצד שני הוא כלב גדול והcoyote פה לא רעבים.
&nbsp
הוא לא קם לפני 11 אלא אם מעירים אותו. והיציאה האחרונה שלו היא בסביבות 8 בערב. טיול גדול עושים רק כמה פעמים בשבוע, אבל משחקים איתו בחצר לפחות פעם ביום, ומעדיפים אותו בדרכים אחרות.
&nbsp
קור ממש לא מפריע לו. שלג כן.
&nbsp
מצטרפת לפראי. ממש חשוב למצוא כלב שמתאים לאופי הבית. עשיתי שנת מחקר לפני שהבאנו את מרלין הביתה. אני לא יכולה לחשוב על החיים שלנו בלעדיו
 

Ani15

New member
מטבע הדברים אין לי מה להגיד על טיולים בשלג

אבל ממליצה לכם בחום לעשות דוג סיטינג על כלב של מישהו אחר לכמה שבועות לפני שאתם מחליטים. יעזור לכם להחליט אם מתאים לכם וגם לדעת איזה תכונות חשובות לכם בכלב. כלב הוא בן משפחה וזו לא החלטה קלה וגם לא הפיכה (אלא אם המצפון שלך יכול לחיות עם זה).
 

Midriff

New member
רעיון טוב

שבהחלט שקלתי ואשקול שוב.
וכן, אני גם רואה את זה כהחלטה בילתי הפיכה
 

danakama10

New member
רעיון נחמד

אבל שקול בעיני לרעיון לעשות בייביסיטר לפני שמחליטים לעשות ילדים...
 

Mיה1

New member
כמונו גם כלבים מתרגלים לקור

גם אנחנו במידווסט חורף ארוך וקשה (לייק אפקט). בלי קשר למזג אוויר הפתרון שלנו לטיפול בכלבים הוא ה invisible fence
[URL]https://www.invisiblefence.com/bp-lander-315?promo=Save315_COS_NEO&gclid=EAIaIQobChMIusnXrrvd3AIVRbbACh3XlwibEAAYASAAEgIyp_D_BwE[/URL]
ובנוסף גם דלת לכלבים [URL]https://www.invisiblefence.com/solutions/pet-door[/URL]
שמאפשרת להם עצמאות ואת גם יכולה לכוון אותה לשעות מסוימות. כך שכל הדאגה של להוציא את הכלב לטיול לא קיימת. רק בסופ"ש אנחנו לוקחים אותם לטיול בפארק (גם בחורף המושלג).
הסידור הזה גם מאפשר להשאיר את הכלבים בבית כשנוסעים למספר ימים (צריך רק שמישהו יגיע פעם ביום לדאוג למזון ומים). ככה נמנעת מהם הטראומה של הפנסיון והם נשארים בסביבה הטבעית שלהם.
 

iris mom of two

New member
רק בקשר להשאיר בבית לבד

מרלין ישן איתנו בחדר, בדרך כלל על הרצפה, אבל לפעמים על המיטה איתנו.
&nbsp
פעם בכמה זמן אנחנו שוכחים להעיר אותו לעלות איתנו למעלה. תמיד כשזה קורה הוא מתעורר באמצע לבד, מגלה שהוא לבד, ונובח עד שמישהו מאיתנו בא להביא אותו למעלה. הוא פוחד לעלות לבד במדרגות בחושך כשהוא ישנוני.
&nbsp
אז השאלה, הכלבים מסתדרים לבד בלילה? זה הפחד הכי גדול שלי עם מרלין.
 

Mיה1

New member
אצלנו הם תמיד שניים או ארבעה

כך שאני מניחה שהם פחות מרגישים לבד. כן יש ירידה בתאבון אך זה לא ממש מדאיג כי גם ככה הם לא שחיפונים במיוחד. יהתקנתי מצלמות בבית במיוחד כדי לצפות בהם והם לא ניראים לי בסטרס.
 

iris mom of two

New member
אני בטוחה שזה שהם לא לבד

זה ההבדל.
&nbsp
לנו יש פנסיון שמרלין אוהב ללכת אליו, חוץ מזה שבשנתיים האחרונות כמעט ולא קרה שהוא הצטרך ללכת לשם. תמיד יש איזשהו מבוגר בבית. אחד היתרונות היחידים לזה שיש שני בוגרים שגרים בבית...
 
למעלה