לא הבנת
אין לי בעיה עם תחנת רכבת ברמלה, וטוב שהרכבת מבית שמש (ובקרוב מירושלים) עוצרת שם. אתה צודק, ככה זה עם רוב התחנות, אבל תחנות כמו לוד, ת"א (כל התחנות) וחיפה משמשות גם כתחנות מעבר בין קווים שונים. עכשיו נניח שאתה רוצה לנסוע ברכבת מירושלים לרחובות. אם אין עצירה בלוד, אתה תיאלץ לנסוע עד תל אביב ושם להחליף לרכבת לרחובות (כי הרכבת לרחובות בכלל לא עוברת ברמלה). זה יגרום לבזבוז של חצי שעה (רבע שעה מלוד לת"א + חזור), כלומר סביר שתחלוף על פניך בנסיעה מלוד לת"א לפחות רכבת אחת לכוון רחובות, ואולי אפילו שתיים, שהיית יכול לעלות עליהן בלוד. כנ"ל לגבי באר שבע, אשדוד, יבנה, קרית גת, ראשון לציון, באר יעקב ובקרוב גם אשקלון. עכשיו ברור לך למה חשוב שהרכבת תעצור בלוד?
לא הבנתאבל אין שום צורך להחליף רכבת
בנו תחנה חדשה ברמלה אז מן הסתם שחלק מהרכבות צריכות לעצור שם, אחרת בשביל מה בנו תחנה? זה כמו להגיד שרכבות לא צריכות לעצור בבית יהושוע או בקיסריה כי אי אפשר להחליף שם לאף קו אחר.
אין לי בעיה עם תחנת רכבת ברמלה, וטוב שהרכבת מבית שמש (ובקרוב מירושלים) עוצרת שם. אתה צודק, ככה זה עם רוב התחנות, אבל תחנות כמו לוד, ת"א (כל התחנות) וחיפה משמשות גם כתחנות מעבר בין קווים שונים. עכשיו נניח שאתה רוצה לנסוע ברכבת מירושלים לרחובות. אם אין עצירה בלוד, אתה תיאלץ לנסוע עד תל אביב ושם להחליף לרכבת לרחובות (כי הרכבת לרחובות בכלל לא עוברת ברמלה). זה יגרום לבזבוז של חצי שעה (רבע שעה מלוד לת"א + חזור), כלומר סביר שתחלוף על פניך בנסיעה מלוד לת"א לפחות רכבת אחת לכוון רחובות, ואולי אפילו שתיים, שהיית יכול לעלות עליהן בלוד. כנ"ל לגבי באר שבע, אשדוד, יבנה, קרית גת, ראשון לציון, באר יעקב ובקרוב גם אשקלון. עכשיו ברור לך למה חשוב שהרכבת תעצור בלוד?