סוף סוף

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
לא הבנת

אבל אין שום צורך להחליף רכבת
בנו תחנה חדשה ברמלה אז מן הסתם שחלק מהרכבות צריכות לעצור שם, אחרת בשביל מה בנו תחנה? זה כמו להגיד שרכבות לא צריכות לעצור בבית יהושוע או בקיסריה כי אי אפשר להחליף שם לאף קו אחר.
לא הבנת
אין לי בעיה עם תחנת רכבת ברמלה, וטוב שהרכבת מבית שמש (ובקרוב מירושלים) עוצרת שם. אתה צודק, ככה זה עם רוב התחנות, אבל תחנות כמו לוד, ת"א (כל התחנות) וחיפה משמשות גם כתחנות מעבר בין קווים שונים. עכשיו נניח שאתה רוצה לנסוע ברכבת מירושלים לרחובות. אם אין עצירה בלוד, אתה תיאלץ לנסוע עד תל אביב ושם להחליף לרכבת לרחובות (כי הרכבת לרחובות בכלל לא עוברת ברמלה). זה יגרום לבזבוז של חצי שעה (רבע שעה מלוד לת"א + חזור), כלומר סביר שתחלוף על פניך בנסיעה מלוד לת"א לפחות רכבת אחת לכוון רחובות, ואולי אפילו שתיים, שהיית יכול לעלות עליהן בלוד. כנ"ל לגבי באר שבע, אשדוד, יבנה, קרית גת, ראשון לציון, באר יעקב ובקרוב גם אשקלון. עכשיו ברור לך למה חשוב שהרכבת תעצור בלוד?
 

idos2

New member
הכל ברור ויפה

לא הבנת
אין לי בעיה עם תחנת רכבת ברמלה, וטוב שהרכבת מבית שמש (ובקרוב מירושלים) עוצרת שם. אתה צודק, ככה זה עם רוב התחנות, אבל תחנות כמו לוד, ת"א (כל התחנות) וחיפה משמשות גם כתחנות מעבר בין קווים שונים. עכשיו נניח שאתה רוצה לנסוע ברכבת מירושלים לרחובות. אם אין עצירה בלוד, אתה תיאלץ לנסוע עד תל אביב ושם להחליף לרכבת לרחובות (כי הרכבת לרחובות בכלל לא עוברת ברמלה). זה יגרום לבזבוז של חצי שעה (רבע שעה מלוד לת"א + חזור), כלומר סביר שתחלוף על פניך בנסיעה מלוד לת"א לפחות רכבת אחת לכוון רחובות, ואולי אפילו שתיים, שהיית יכול לעלות עליהן בלוד. כנ"ל לגבי באר שבע, אשדוד, יבנה, קרית גת, ראשון לציון, באר יעקב ובקרוב גם אשקלון. עכשיו ברור לך למה חשוב שהרכבת תעצור בלוד?
הכל ברור ויפה
אבל, נכון להיום הרכבת היא "רק" מבית שמש, ונראה לי שיש דרכים יותר יעילות להגיע מבית שמש לכל התחנות אותם הזכרת מאשר לעשות עיקוף דרך לוד, קשה לי להאמין שמישהו יסע 25 דקות ברכבת עד לוד רק בשביל להחליף לרכבת לכל 1 מהתחנות שהזכרת. וגם אם נניח שיש כאלה - הרי שמספרם מועט, וכידוע רכבת ישראל לא יכולה להתאים את עצמה לרצון כל הנוסעים. גם קשה לי להאמין שמישהו ירצה לסוע מירושלים לאשדוד או ב"ש דרך לוד, אבל שיהיה.
 

Image of me

New member
למה, איך תסע מבית שמש לראשונים?

הכל ברור ויפה
אבל, נכון להיום הרכבת היא "רק" מבית שמש, ונראה לי שיש דרכים יותר יעילות להגיע מבית שמש לכל התחנות אותם הזכרת מאשר לעשות עיקוף דרך לוד, קשה לי להאמין שמישהו יסע 25 דקות ברכבת עד לוד רק בשביל להחליף לרכבת לכל 1 מהתחנות שהזכרת. וגם אם נניח שיש כאלה - הרי שמספרם מועט, וכידוע רכבת ישראל לא יכולה להתאים את עצמה לרצון כל הנוסעים. גם קשה לי להאמין שמישהו ירצה לסוע מירושלים לאשדוד או ב"ש דרך לוד, אבל שיהיה.
למה, איך תסע מבית שמש לראשונים?
או לרחובות או לאשדוד? זה חייב להיות או דרך לוד או דרך תל אביב. ואם כבר, אז עדיף דרך לוד, לא? זה בכלל לא עיקוף.
 

Image of me

New member
לאשדוד אפשר להגיע דרך צומת נחשון

למה, איך תסע מבית שמש לראשונים?
או לרחובות או לאשדוד? זה חייב להיות או דרך לוד או דרך תל אביב. ואם כבר, אז עדיף דרך לוד, לא? זה בכלל לא עיקוף.
לאשדוד אפשר להגיע דרך צומת נחשון
אבל לראשון, לרחובות וליבנה הדרך הקצרה היא דרך לוד או רמלה.
 

idos2

New member
מממ

לאשדוד אפשר להגיע דרך צומת נחשון
אבל לראשון, לרחובות וליבנה הדרך הקצרה היא דרך לוד או רמלה.
מממ
מרמלה לרחובות זה 10 דקות נסיעה באוטובוס, אני מניח שלראשון זה פחות או יותר אותו דבר, בדיוק כמו ברכבת. ברור שעדיף לוד מאשר תל אביב, אבל שוב - זה הכל עניין של כמות נוסעים, ונראה לי שאם תיקח את כמות הנוסעים מבית שמש לתל אביב, שהיא קטנה גם ככה (אני אומר את זה מנסיון, אני נוסע המון בקו לרמלה), ומתוכם תיקח את הקבוצה הקטנה שרוצה להמשיך ליבנה תגיע למספר די זניח...
 

Image of me

New member
בבקשה אל תניח דברים בלי לבדוק.

מממ
מרמלה לרחובות זה 10 דקות נסיעה באוטובוס, אני מניח שלראשון זה פחות או יותר אותו דבר, בדיוק כמו ברכבת. ברור שעדיף לוד מאשר תל אביב, אבל שוב - זה הכל עניין של כמות נוסעים, ונראה לי שאם תיקח את כמות הנוסעים מבית שמש לתל אביב, שהיא קטנה גם ככה (אני אומר את זה מנסיון, אני נוסע המון בקו לרמלה), ומתוכם תיקח את הקבוצה הקטנה שרוצה להמשיך ליבנה תגיע למספר די זניח...
בבקשה אל תניח דברים בלי לבדוק.
אוטובוס מרמלה לראשון לציון נוסע 40 דקות עד תחנת הראשונים, ולא 10 כמו שכתבת! אולי אנשים רבים לא נוסעים ברכבת מבית שמש לתל אביב ברכבת מכיוון שיש גם אופציה של אוטובוס מהיר יחסית. אבל לרחובות, ראשון ויבנה אין אופציה טובה יותר.
 

idos2

New member
מממ

בבקשה אל תניח דברים בלי לבדוק.
אוטובוס מרמלה לראשון לציון נוסע 40 דקות עד תחנת הראשונים, ולא 10 כמו שכתבת! אולי אנשים רבים לא נוסעים ברכבת מבית שמש לתל אביב ברכבת מכיוון שיש גם אופציה של אוטובוס מהיר יחסית. אבל לרחובות, ראשון ויבנה אין אופציה טובה יותר.
מממ
לגבי ראשון - אני מניח שהכל תלוי לאיפה אתה צריך, אם אתה צריך ספציפית לאזור של תחנת הראשונים אתה צודק, אבל אם אתה צריך לצד השני של העיר ובדיוק שם האוטובוס מתחיל את הסיבוב? דווקא מבית שמש לתל אביב אני מאמין שיש יחסית הרבה אנשים שנוסעים ברכבת, כי בכל זאת זה הכי נוח, אבל ההרבה האלה זה עדיין כמות קטנה יחסית, אתה לא יכול להשוות את תחנת בית שמש לתחנת נתניה או הרצליה למשל. אגב, אוטובוס מבית שמש לתל אביב בצורה מפתיעה (או אולי לא) עובר בתחנה מרכזית רמלה... לרחובות בוודאות יש אופציה סבירה לחלוטין - רכבת לרמלה וקו 249 לרחובות (10 דקות נסיעה, שוב - הכל תלוי כמובן לאן ברחובות) בסדר, אז נשאר נוסעים מבית שמש ליבנה, כמה כאלה יש?
 

Image of me

New member
אם אתה צריך להגיע לתוך העיר אז עוד

מממ
לגבי ראשון - אני מניח שהכל תלוי לאיפה אתה צריך, אם אתה צריך ספציפית לאזור של תחנת הראשונים אתה צודק, אבל אם אתה צריך לצד השני של העיר ובדיוק שם האוטובוס מתחיל את הסיבוב? דווקא מבית שמש לתל אביב אני מאמין שיש יחסית הרבה אנשים שנוסעים ברכבת, כי בכל זאת זה הכי נוח, אבל ההרבה האלה זה עדיין כמות קטנה יחסית, אתה לא יכול להשוות את תחנת בית שמש לתחנת נתניה או הרצליה למשל. אגב, אוטובוס מבית שמש לתל אביב בצורה מפתיעה (או אולי לא) עובר בתחנה מרכזית רמלה... לרחובות בוודאות יש אופציה סבירה לחלוטין - רכבת לרמלה וקו 249 לרחובות (10 דקות נסיעה, שוב - הכל תלוי כמובן לאן ברחובות) בסדר, אז נשאר נוסעים מבית שמש ליבנה, כמה כאלה יש?
אם אתה צריך להגיע לתוך העיר אז עוד
יותר! האוטובוס מרמלה נוסע 40 דקות עד תחנת הראשונים, 50 דקות עד מרכז העיר, ושעה עד התחנה המרכזית! מה יש לך עם יבנה? תחנת רחובות נמצאת בצפון העיר, אני בטוח ש-249 נכנס לרחובות דווקא מהכיוון השני, ועד לתחנת הרכבת לוקח לו לפחות חצי שעה. ואתה שוב פוסל סתם את ראשון.
 

nitsansh

New member
249 לא מגיע לתחנת הרכבת

אם אתה צריך להגיע לתוך העיר אז עוד
יותר! האוטובוס מרמלה נוסע 40 דקות עד תחנת הראשונים, 50 דקות עד מרכז העיר, ושעה עד התחנה המרכזית! מה יש לך עם יבנה? תחנת רחובות נמצאת בצפון העיר, אני בטוח ש-249 נכנס לרחובות דווקא מהכיוון השני, ועד לתחנת הרכבת לוקח לו לפחות חצי שעה. ואתה שוב פוסל סתם את ראשון.
249 לא מגיע לתחנת הרכבת
הוא נוסע דרך צומת בילו, ומגיע עד התחנה המרכזית דרך רחוב הרצל. בשעות עמוסות בטח לוקח לו לפחות חצי שעה מרמלה למרכז רחובות. מבית שמש לאשדוד, אשקלון או באר-שבע אין אוטובוס ישיר, צריך לנסוע דרך צומת שמשון, ורק חלק מהאוטובוסים לאשדוד עוברים שם (קו 438 האיטי). מרמלה לבאר-שבע יש אוטובוס אחד ביום (קו 354), לאשדוד ואשקלון אין בכלל...
 

idos2

New member
תשובה

אם אתה צריך להגיע לתוך העיר אז עוד
יותר! האוטובוס מרמלה נוסע 40 דקות עד תחנת הראשונים, 50 דקות עד מרכז העיר, ושעה עד התחנה המרכזית! מה יש לך עם יבנה? תחנת רחובות נמצאת בצפון העיר, אני בטוח ש-249 נכנס לרחובות דווקא מהכיוון השני, ועד לתחנת הרכבת לוקח לו לפחות חצי שעה. ואתה שוב פוסל סתם את ראשון.
תשובה
מה יש לי עם יבנה? אתה נתת את הדוגמא הזאת ולכן השתמשתי בה. OK, אז לגבי ראשון אתה צודק - בסדר, לוקח יותר זמן באוטובוס. לגבי רחובות - נכון, 249 בכלל נכנס מהכיוון השני ואפילו לא מגיע לתחנת הרכבת, אז מה? נכון, יש חסרונות לזה שהוא לא עוצר בלוד, השאלה היא כמה נוסעים זה משרת, ובהתחשב בכמות הנוסעים אל/מבית שמש, הייתי אומר שהכמות זניחה.
 

nitsansh

New member
ומה יהיה כשהקו יגיע לירושלים??

תשובה
מה יש לי עם יבנה? אתה נתת את הדוגמא הזאת ולכן השתמשתי בה. OK, אז לגבי ראשון אתה צודק - בסדר, לוקח יותר זמן באוטובוס. לגבי רחובות - נכון, 249 בכלל נכנס מהכיוון השני ואפילו לא מגיע לתחנת הרכבת, אז מה? נכון, יש חסרונות לזה שהוא לא עוצר בלוד, השאלה היא כמה נוסעים זה משרת, ובהתחשב בכמות הנוסעים אל/מבית שמש, הייתי אומר שהכמות זניחה.
ומה יהיה כשהקו יגיע לירושלים??
כמות הנוסעים כבר לא תהיה כל-כך זניחה... אבל לירושלמים דווקא יש אלטרנטיבות טובות באוטובוס לכל המקומות שהרכבת מגיעה... (חוץ מיבנה כמובן...)
 

idos2

New member
יכול באמת להיות שזה חלק מהשיקול

ומה יהיה כשהקו יגיע לירושלים??
כמות הנוסעים כבר לא תהיה כל-כך זניחה... אבל לירושלמים דווקא יש אלטרנטיבות טובות באוטובוס לכל המקומות שהרכבת מגיעה... (חוץ מיבנה כמובן...)
יכול באמת להיות שזה חלק מהשיקול
אני לא יודע איזה אפשרויות יש לירושלמים, אבל לכל הדעות כמות הנוסעים תגדל משמעותית. מה שבטוח לגבי הירושלמים זה שבשעות הפקקים הרכבת תהיה האלטרנטיבה הטובה ביותר (או כמעט), בבית שמש אין פקקים...
 

OMER G17

New member
נכון אני בתור אחד שגר בקבוצת יבנה

ומה יהיה כשהקו יגיע לירושלים??
כמות הנוסעים כבר לא תהיה כל-כך זניחה... אבל לירושלמים דווקא יש אלטרנטיבות טובות באוטובוס לכל המקומות שהרכבת מגיעה... (חוץ מיבנה כמובן...)
נכון אני בתור אחד שגר בקבוצת יבנה
ויירצה לחזור הביתה מי-ם קשה לי לדמיין שבמקום לקחת אוטובוס שמביא אותי תוך 50 דקות הביתה אני אתחיל להחליף רכבות וכך כל תושבי רחובות ואשדוד אני מעריך שגם תושבי יבנה יעדיפו לרדת בצומת אשדוד או ברחובות ומשם ב212 של קונקס הביתה מאשר להחיל לעבור רכבות ועוד בעיקוף כזה..
 

OMER G17

New member
אני גם חושב שהעצירה בלוד היא חשובה

לא הבנת
אין לי בעיה עם תחנת רכבת ברמלה, וטוב שהרכבת מבית שמש (ובקרוב מירושלים) עוצרת שם. אתה צודק, ככה זה עם רוב התחנות, אבל תחנות כמו לוד, ת"א (כל התחנות) וחיפה משמשות גם כתחנות מעבר בין קווים שונים. עכשיו נניח שאתה רוצה לנסוע ברכבת מירושלים לרחובות. אם אין עצירה בלוד, אתה תיאלץ לנסוע עד תל אביב ושם להחליף לרכבת לרחובות (כי הרכבת לרחובות בכלל לא עוברת ברמלה). זה יגרום לבזבוז של חצי שעה (רבע שעה מלוד לת"א + חזור), כלומר סביר שתחלוף על פניך בנסיעה מלוד לת"א לפחות רכבת אחת לכוון רחובות, ואולי אפילו שתיים, שהיית יכול לעלות עליהן בלוד. כנ"ל לגבי באר שבע, אשדוד, יבנה, קרית גת, ראשון לציון, באר יעקב ובקרוב גם אשקלון. עכשיו ברור לך למה חשוב שהרכבת תעצור בלוד?
אני גם חושב שהעצירה בלוד היא חשובה
למרות שבאמת יש תחליפים טובים יותר באוטובוס מי-ם לרוב הערים האלה צריך שתהיה אתמ האפשרות בכל זאת למי שמעדיף רכבת וגם כמובן לתושבי בית שמש
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif

אני גם חושב שהעצירה בלוד היא חשובה
למרות שבאמת יש תחליפים טובים יותר באוטובוס מי-ם לרוב הערים האלה צריך שתהיה אתמ האפשרות בכל זאת למי שמעדיף רכבת וגם כמובן לתושבי בית שמש
 

Image of me

New member
הייתי יכול לענות לך אם הייתי יודע

אף אחד לא אומר שלוד לא חשובה
לגבי תחנת הראשונים, באר שבע, או כל קו אחר שכן עוצר בלוד, לאף 1 מהם אין תחנה כ"כ קרובה כמו רמלה, פחות מ5 דקות נסיעה... אם אכן היה בגלל המסילה הבודדת אתה יכול להגיד למה הרכבת לבית שמש לא יכולה לעצור בלוד, אבל למה שהרכבת שמגיעה מבית שמש לא תוכל לעצור? היא הרי כבר פינתה את המסילה הבודדת והבעייתית. תכל'ס יכולת להגיד על כל קו שהוא לא חייב לעצור בלוד, אבל בכל זאת צריך גם רכבות שיעצרו בלוד...
הייתי יכול לענות לך אם הייתי יודע
בדיוק את הדקות שבהן כל רכבת עוברת בנען ובכל תחנה תפעולית. אבל אני לא יודע את זה, ולכן שאלתי את מה ששאלתי בתקווה שהמומחים יענו. מזמן לא ראינו פה את חן
 

mucool2

New member
מה עם רחובות, אשדוד ובאר שבע?

עצירה כזאת היום נראית לי די
מיותרת, היא תשרת אך ורק את הנוסעים מלוד/ראשון לבית שמש והפוך, וכמה כאלה כבר יש?
מה עם רחובות, אשדוד ובאר שבע?
 

mucool2

New member
פשוט מאוד, לא היתה בעיה

נכון, עם תחנת לוד אין בעיה
אבל למה הרכבות לבית שמש לא עוצרות היום בלוד? בגלל המסילה הבודדת בין לוד לנען. אז לא ברור לי איך קודם היתה בעיה עם זה ופתאם היא נעלמה.
פשוט מאוד, לא היתה בעיה
כמו שהיתה בעיה שרכבות שמגיעות עד חיפה מרכז ימשיכו ללב המפרץ. קוראים זה תהליך למידה.
 

אשור

New member
אתה טועה

ירושלים
הרכבות מתל אביב לירושלים יצאו החל מ 5:39 עד 20:34 כל שעה מתל אביב מרכז, יעצרו בכל תחנות תל אביב , לוד , רמלה , שתיים לכל כיוון יעצרו בגן חיות ומלחה.רק פעם אחת ביום ב 110:34 אין רכבת לכיוון ירושלים. מירושלים לתל אביב יצאו מ 6:14 עד 21:09 כל שעה לכיוון תל אביב ויצרו אותן התחנות לתל אביב כולל בלוד , כמו כן 2 יעצרו בגן חיות.כמובן במהלך היום נראה לי ב 11:09 אין רכבת לכיוון תל אביב . ישנה רכבת אחת שיוצאת מבית שמש - הרכבת שנסעה ב6:08 מתל אביב לבנימינה עד היום. תצא מבית שמש ב 5:24 תעצור ברמלה ב 5:44 ותל אביב עד בנימינה. זמן הנסיעה ממלחה להגנה יהיה שעה ורבע לערך. לפי הבנתי רוב הרכבות בקו יהיו אייסי3 . לגבי אשקלון בבוקר לכיוון אשקלון רכבת כל 40 דקות לערך. במהלך היון התדירות יורדת לפעם בשעה ופעם אחת במהלך היום לא מופעלת רכבת לכיוון תל אביב. הרכבות הן חלק מרכבות שהגיעו היום מאשדוד לאשדוד במחזוריות כל שהי, למרות שכמה פעמים במהלך היום המחזוריות נשברת. ברכבת מאספת זמן הנסיעה לתל אביב הינו שעה. ברכבת שעוצרת רק בלוד הזמן יורד ל 57 דקות.
אתה טועה
רוב הרכבות שהיו יוצאות מכפר סבא לבית שמש ממשיכות לירושלים,תדירות של שעה.בנוסף יהיו רכבות שיצאו מתל אביב.
 

OMER G17

New member
אוייי.....כמה מעפן הקו הזה נשמע!

ירושלים
הרכבות מתל אביב לירושלים יצאו החל מ 5:39 עד 20:34 כל שעה מתל אביב מרכז, יעצרו בכל תחנות תל אביב , לוד , רמלה , שתיים לכל כיוון יעצרו בגן חיות ומלחה.רק פעם אחת ביום ב 110:34 אין רכבת לכיוון ירושלים. מירושלים לתל אביב יצאו מ 6:14 עד 21:09 כל שעה לכיוון תל אביב ויצרו אותן התחנות לתל אביב כולל בלוד , כמו כן 2 יעצרו בגן חיות.כמובן במהלך היום נראה לי ב 11:09 אין רכבת לכיוון תל אביב . ישנה רכבת אחת שיוצאת מבית שמש - הרכבת שנסעה ב6:08 מתל אביב לבנימינה עד היום. תצא מבית שמש ב 5:24 תעצור ברמלה ב 5:44 ותל אביב עד בנימינה. זמן הנסיעה ממלחה להגנה יהיה שעה ורבע לערך. לפי הבנתי רוב הרכבות בקו יהיו אייסי3 . לגבי אשקלון בבוקר לכיוון אשקלון רכבת כל 40 דקות לערך. במהלך היון התדירות יורדת לפעם בשעה ופעם אחת במהלך היום לא מופעלת רכבת לכיוון תל אביב. הרכבות הן חלק מרכבות שהגיעו היום מאשדוד לאשדוד במחזוריות כל שהי, למרות שכמה פעמים במהלך היום המחזוריות נשברת. ברכבת מאספת זמן הנסיעה לתל אביב הינו שעה. ברכבת שעוצרת רק בלוד הזמן יורד ל 57 דקות.
אוייי.....כמה מעפן הקו הזה נשמע!
מישהו יודע כמה רכבות יהיו "מהירות" וכמה מאספות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה