נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
שלום חברים יקרים,
כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:
http://img2.timg.co.il/forums/2/24b95599-2560-4d58-9c18-7e4947f2097e.pdf
ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183308774/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.
בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.
תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:
מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין 26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?
את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:
http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html
יובל
נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
שלום חברים יקרים,
כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:
http://img2.timg.co.il/forums/2/24b95599-2560-4d58-9c18-7e4947f2097e.pdf
ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183308774/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.
בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.
תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:
מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין 26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?
את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:
http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html
יובל