אשדוד כנראה תיכנס לשם ב-2019
קרובים מאוד ל-2 מיליון נוסעים.
האם יש צפי לשדרוג התחנה שם? התחנה קורסת תחת העומס
אשדוד כנראה תיכנס לשם ב-2019ועוד קצת תובנות
כבר יש 4 תחנות עם מעל 3 מליון נוסעים בשנה, כאשר גם תל אביב ההגנה וגם ת"א האוניברסיטה חוצות את הרף הזה (האוניברסיטה עברה אותו כבר בשנה שעברה).
לעומת זאת במועדון ליגת העל - מעל 2 מליון נוספות עוד 2 תחנות בלבד, חיפה חוף הכרמל ורחובות. ליגת העל מורכבת עדיין אם כן מ-6 תחנות בלבד, האחראיות על כ-37% מהנוסעים העולים (וגם לפי השיטה של יובל של ממוצע עולים ירודים התמונה דומה).
בליגה הלאומית יש 18 תחנות בין 1-2 מליון. וגם הן אחראיות לכ-37%.
בכל תחנה יש בממוצע כמליון נוסעים, יש לנו 24 תחנות מעליה ו-43 מתחתיה.
החציון הוא בין תחנה 33 לתחנה 34 כלומר בין בני ברק לקרית גת ועומד על כ-630,000 נוסעים. 85% מהנוסעים עולים בתחנות שנמצאות בחציון העליון.
ניפוח הנוסעים בתחנות החדשות לשנה שלמה היה מעלה את קרית מלאכי ורעננה מערב למעל 100,000 נוסעים ומוציא אותן מרשימת הבושה המוחלטת. לרעננה דרום גם זה לא עוזר. אבל לפחות אנחנו יודעים שמדובר בתחנה עם שירות "לא אפוי", כלומר ברור שזה מצב זמני.
ירושלים יצחק נבון "מריחה את המליון מלמטה", אם נכפיל רק פי 3, היא מתמקמת במקום ה-28 שזה קצת יותר גבוה ממה שחשבתי. אם ניקח בחשבון שגם היא לא אפויה אז התחזית שהיא תתברג בעוד כמה שנים בחמישיה הראשונה ואפילו בטופ שלה לא נראית מופרכת במיוחד. היא בהחלט עשויה מחומר של מועדון ה-3 מליון ומעלה.
קרובים מאוד ל-2 מיליון נוסעים.
האם יש צפי לשדרוג התחנה שם? התחנה קורסת תחת העומס