זאת לא הפעם הראשונה שאתה מסלף את מה שנאמר
נכון, ואל תשכח, אלי, את התחזיות שהיו כאן
"הורסים את השירות לתושבי יבנה"....
"אף אחד לא ייסע יותר ברכבת מיבנה"....
"דוחפים את הציבור בכח לרכב הפרטי"....
בכיינים עלובים.
זאת לא הפעם הראשונה שאתה מסלף את מה שנאמר
ומזלזל במי שאמר את הדברים, וזה כבר מתחיל לעצבן ממש.
כמה נקודות לעניין הזה, כנוסע קבוע ויומיומי בקו (האם אתה גם כזה?):
-
1. בנוגע ליבנה מערב - כאשר האריכו את הקו המערבי לאשדוד ואשקלון, אכן הייתה הרעה משמעותית בשירות. זה בא לידי ביטוי בעיקר בחוסר תיאום מוחלט בין הרכבת לאוטובוסים, וכן ברכבות שהגיעו ליבנה מלאות עד אפס מקום.
מאז חלו שיפורים רבים - התאימו את זמני האוטובוסים הפנימיים לרכבת (זה לקח יותר מדי זמן!), העבירו את התחנות של האוטובוסים ממש לכניסה לתחנה (כנ"ל..), חשוב מכך - הרכבת הבינה שזהו קו עמוס ואין יותר מארכים של 5 קרונות בשעות העומס, מה שמביא לכך שבתחנת יבנה מערב רוב הזמן לא עמוס עד אפס מקום עדיין, האריכו את השירות בלילה עד לשעות מאוחרות יותר, הרכבת המהירה עוצרת בפחות תחנות ממה שעצרה תחילה והיא ממש מהירה היום, ואפילו פתחו את מגרש החניה הענקי.
בעירייה ובהנהלת הרכבת עברו כמעט על כל טענה שהועלתה בפורום, ושיפרו את הדברים אחד אחרי השני, על כך מגיע שאפו ענקי, וזה תרם מאוד להצלחת התחנה והקו.
2. בנוגע ליבנה מזרח - אני עדיין חושב שהתחנה לא ממצה את הפוטנציאל הטמון בה.
תוספת של רכבות בשעות השיא (ובשעות השיא בלבד!) תהיה מבורכת.
הקימו שכונה חדשה של עשרות אלפי תושבים מרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת, שכונה שבכל שבוע מאוכלסת בעוד כמה מאות דיירים חדשים, ועדיין התחנה רק יורדת ולא עולה.
לתחנה הזו יש פוטנציאל אדיר בלתי ממומש. לדעתי אם יוסיפו 3-4 רכבות בבוקר ו 3-4 אחה"צ, מספר הנוסעים בתחנה יעלה מאוד.
כרגע היא משמשת יותר את תושבי גדרה והמושבים מאשר את תושבי יבנה.