נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
יש רכבות פרטיות ומערכות שלמות שהופרטו.

רכבת באופן כללי ובכל העולם אינה מייצרת רווחים.
לכן היא לא גוף פרטי בשום מקום בעולם. ספציפית בשנה החולפת הרכבת הציגה לראשונה (לראשונה, כן?) רווח.
&nbsp
ההסתכלות הנכונה היא עלות אל מול תועלת ושימוש. כרגע לא ניתן למדוד את ההצלחה של קו הרכבת הזה עקב מתנות החינם או החצי חינם שניתנו למשך תקופה ארוכה למשתמשים.
&nbsp
כמו כן, לכשיפתח כל הקו (למרות הדילוג על אופקים עד שהתחנה תהפוך להיות שמישה), מתוכנן עד כמה שהבנתי כי הרכבות שתצאנה מבאר שבע, תסיימנה באשקלון ומתחנת אשקלון תתבצע החלפה לרכבות הנוסעות הלאה. כך שהנסיעה ליעדים שמצפון לאשקלון תהפוך לפחות נוחה וזמן הנסיעה יתארך במקצת.
&nbsp
למרות כל זאת, אין לי כל ספק כי קו הרכבת יצליח וישתמשו בו גם עבור הגעה אל באר שבע ולנסיעה מבאר שבע ליעדים שונים וגם כפי שהוא משמש כיום, למרות הפסקת ההטבות השונות.
יש רכבות פרטיות ומערכות שלמות שהופרטו.
במאה ה19 הרכבות הוקמו ע"י חברות פרטיות, תהליכי ההלאמה החלו באירופה בתחילת המאה ה20, הגיעו לבריטניה רק אחרי מלחמת העולם השניה ולארה"ב רק אחרי פתיחת רשת הכבישים המהירים בשנות השישים והקמת AMTRAC. מאז שנות התשעים יש מודל אירופאי להפרדת מפעילות הרכבת מחברות תחזוקת המסילה ויש סלט שלם של חברות פרטיות, חברות לאומיות שחברות בת שלהן פועלות במדינות אחרות (DB Schenker למשל) או בעלויות צולבות של מספר חברות לאומיות על שירותים חוצי גבולות. במקביל ישנן מערכות תיירים שמעולם לא הולאמו - רשת המסילות הצרות שאיתה חציתי את דרום שוויץ בברנינה אקספרס ובגליישר אקספרס שייכת לחברות פרטיות למרות שאת הכרטיסים הזמנו דרך מרכז התיירות השוויצרי ואופן התשלום היה דרך כרטיס Swiss pass של חברת הרכבות השוויצרית הלאומית.
 

טשאפק 2

New member
רכבות משא הן רווחיות במקרים רבים

רכבת באופן כללי ובכל העולם אינה מייצרת רווחים.
לכן היא לא גוף פרטי בשום מקום בעולם. ספציפית בשנה החולפת הרכבת הציגה לראשונה (לראשונה, כן?) רווח.
&nbsp
ההסתכלות הנכונה היא עלות אל מול תועלת ושימוש. כרגע לא ניתן למדוד את ההצלחה של קו הרכבת הזה עקב מתנות החינם או החצי חינם שניתנו למשך תקופה ארוכה למשתמשים.
&nbsp
כמו כן, לכשיפתח כל הקו (למרות הדילוג על אופקים עד שהתחנה תהפוך להיות שמישה), מתוכנן עד כמה שהבנתי כי הרכבות שתצאנה מבאר שבע, תסיימנה באשקלון ומתחנת אשקלון תתבצע החלפה לרכבות הנוסעות הלאה. כך שהנסיעה ליעדים שמצפון לאשקלון תהפוך לפחות נוחה וזמן הנסיעה יתארך במקצת.
&nbsp
למרות כל זאת, אין לי כל ספק כי קו הרכבת יצליח וישתמשו בו גם עבור הגעה אל באר שבע ולנסיעה מבאר שבע ליעדים שונים וגם כפי שהוא משמש כיום, למרות הפסקת ההטבות השונות.
רכבות משא הן רווחיות במקרים רבים
רכבות נוסעים יכולות בהחלט להיות מאוזנות תפעולית, גם אם אינן מכסות על עלות הקמת המסילה.
 

Rubim88

New member
היא הציגה "רווח"

רכבת באופן כללי ובכל העולם אינה מייצרת רווחים.
לכן היא לא גוף פרטי בשום מקום בעולם. ספציפית בשנה החולפת הרכבת הציגה לראשונה (לראשונה, כן?) רווח.
&nbsp
ההסתכלות הנכונה היא עלות אל מול תועלת ושימוש. כרגע לא ניתן למדוד את ההצלחה של קו הרכבת הזה עקב מתנות החינם או החצי חינם שניתנו למשך תקופה ארוכה למשתמשים.
&nbsp
כמו כן, לכשיפתח כל הקו (למרות הדילוג על אופקים עד שהתחנה תהפוך להיות שמישה), מתוכנן עד כמה שהבנתי כי הרכבות שתצאנה מבאר שבע, תסיימנה באשקלון ומתחנת אשקלון תתבצע החלפה לרכבות הנוסעות הלאה. כך שהנסיעה ליעדים שמצפון לאשקלון תהפוך לפחות נוחה וזמן הנסיעה יתארך במקצת.
&nbsp
למרות כל זאת, אין לי כל ספק כי קו הרכבת יצליח וישתמשו בו גם עבור הגעה אל באר שבע ולנסיעה מבאר שבע ליעדים שונים וגם כפי שהוא משמש כיום, למרות הפסקת ההטבות השונות.
היא הציגה "רווח"
מה שקרה זה שהגדילו לה את הסבסוד באופן משמעותי מה שהביא את ההכנסות שלה להיות גבוהות מההוצאות, כל הפרסומים על רווח הם קשקושי יח"צ.
וכמו שציין Ccyclist יש גם חברות פרטיות..
 

Rubim88

New member
מהי נקודת היחוס שלך?

אז קו ב"ש-אשקלון כן משתלם כלכלית?
אחרי שאמרו שהוא יהיה ריק מנוסעים?
מעניין אותי כמה נוסעים יתווספו אחרי פתיחת הקו עד לבאר שבע.
מהי נקודת היחוס שלך?
מה זה ריק?
 

easylivin

New member
תודה רמי. את הטבלה הראשונה היה עדיף לפרסם בפורמט המקורי

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הראשון של 2015 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
תודה רמי. את הטבלה הראשונה היה עדיף לפרסם בפורמט המקורי
הכוונה ל-EXCEL. הבעיה עם PDF היא שמעבר לצפייה במספרים (פעולה שאין בה תועלת רבה) אי אפשר לעשות איתם שום דבר.
 

raminec

New member
ניסיתי להעלות את קובץ האקסל

תודה רמי. את הטבלה הראשונה היה עדיף לפרסם בפורמט המקורי
הכוונה ל-EXCEL. הבעיה עם PDF היא שמעבר לצפייה במספרים (פעולה שאין בה תועלת רבה) אי אפשר לעשות איתם שום דבר.
ניסיתי להעלות את קובץ האקסל
אבל הממשק של תפוז סירב בכל תוקף
 

אדיה

New member
חן חן על המידע ועל הגרפים המושקעים!

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הראשון של 2015 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
חן חן על המידע ועל הגרפים המושקעים!
עולה בדעתי שהדרך הנוחה ביותר להציג מגמות במספר הנוסעים בקווים השונים ובתחנות היא על בסיס שנתי ולא רבעוני כך שינוטרלו לחלוטין התנודות העונתיות התזזיתיות. יש באפשרותך להציג זאת כך לנסיון בקו או שניים?
בתודה מראש!
יובל
 

alantan

New member
תודה רבה על הכנת הגרפים. נראה לי שיש תחילה של מגמת עלייה

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הראשון של 2015 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
תודה רבה על הכנת הגרפים. נראה לי שיש תחילה של מגמת עלייה
בתחנת רמלה.
 

raminec

New member


תודה רבה על הכנת הגרפים. נראה לי שיש תחילה של מגמת עלייה
בתחנת רמלה.

מספר הנוסעים כמעט והכפיל את עצמו בשנה האחרונה. ניתן להסביר את זה גם כתוצאה של הוספת עצירות בקו הרכבת ב. שבע - ת"א.
 

טשאפק 2

New member
בסכ"ה עלייה של 9.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הראשון של 2015 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
בסכ"ה עלייה של 9.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד
לעומת הרבעון הקודם יש ירידה של כ-3.5%. בכל שנה כמעט יש ירידה מהרבעון הרביעי לראשון. ראו גרפים סיכומיים בשרשור הקודם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה