נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
למעשה בפועל נראה שזו אחת הסיבות שהמדינה לא מעודדת תח"צ

עוד דוגמא לחשיבה עקומה
למה לעודד אנשים ע"י הטלת מיסים כשאפר לעודד נטישת רכבים ע"י תח"צ בשבת והקלת מס לדלק באוטובוסים ועלות הנסיעה.

רפורמות שכוללות העלאת מס יתקבלו בברכה ע"י המדינה.האזרחים יקבלו ...
למעשה בפועל נראה שזו אחת הסיבות שהמדינה לא מעודדת תח"צ
כי התח"צ עולה לה כסף ואילו מרכבים פרטיים היא מרוויחה הון...
 

darkshadow1

New member
כמובן שזאת חשיבה קצרת טווח.

למעשה בפועל נראה שזו אחת הסיבות שהמדינה לא מעודדת תח"צ
כי התח"צ עולה לה כסף ואילו מרכבים פרטיים היא מרוויחה הון...
כמובן שזאת חשיבה קצרת טווח.
בסופו של דבר מה שהמדינה מרוויחה ממיסים על דלק ומיבוא רכב- היא מבזבזת על טיפול בתחלואה מזיהום אוויר, כבישים חדשים, תשלומי ביטוח לאומי לנפגעי תאונות דרכים ופגיעה בתפוקה של המשק בגלל הפקקים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי מדינת ישראל חזקה בחשיבה לטווח ארוך...?


כמובן שזאת חשיבה קצרת טווח.
בסופו של דבר מה שהמדינה מרוויחה ממיסים על דלק ומיבוא רכב- היא מבזבזת על טיפול בתחלואה מזיהום אוויר, כבישים חדשים, תשלומי ביטוח לאומי לנפגעי תאונות דרכים ופגיעה בתפוקה של המשק בגלל הפקקים.
כי מדינת ישראל חזקה בחשיבה לטווח ארוך...?
 

טשאפק 2

New member
לא סביר

למעשה בפועל נראה שזו אחת הסיבות שהמדינה לא מעודדת תח"צ
כי התח"צ עולה לה כסף ואילו מרכבים פרטיים היא מרוויחה הון...
לא סביר
מסי רכב - לא יושפעו הרבה משיפורים בתח"צ. אנו רואים רמת מינוע גבוהה מאד גם במדינות שבהן יש תח"צ טוב, למשל גרמניה עם 588 מכוניות ל-1000 נפש, לעומת 388 בישראל.

מסי דלק - יירדו קצת אם יותר אנשים ישאירו את הרכב בבית, אבל ההוצאה תתקזז מול עלייה בהכנסות המדינה כתוצאה מהעלייה בתפוקה ובזמן הפנוי. אדם שנוהג אינו עובד, ואינו צורך.

כמו כן גם הטענה שהמדינה אינה מעודדת תח"צ אינה נכונה. משקיעים סכומים לא מבוטלים בכלל בשנים האחרונות. מה שכן נכון הוא שהמדינה נמנעת בדר"כ מפגיעה ישירה בציבור נהגי הרכב הפרטי, למשל ע"י הקצאת נתיב קיים לתחבורה ציבורית. זה לא נובע משיקול כלכלי אלא מחשש מזעם הציבור הממונע, לצערנו רוב הציבור מוכן לעודד תחבורה ציבורית ובלבד שזה לא יבוא על חשבון הפרייבט שלו (תראי כמה צעקו על העיכובים והפקקים שגרמו עבודות הרק"ל).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן לא סביר דברים שלא אמרתי... לא אחזור אליהם, אז רק הערה

לא סביר
מסי רכב - לא יושפעו הרבה משיפורים בתח"צ. אנו רואים רמת מינוע גבוהה מאד גם במדינות שבהן יש תח"צ טוב, למשל גרמניה עם 588 מכוניות ל-1000 נפש, לעומת 388 בישראל.

מסי דלק - יירדו קצת אם יותר אנשים ישאירו את הרכב בבית, אבל ההוצאה תתקזז מול עלייה בהכנסות המדינה כתוצאה מהעלייה בתפוקה ובזמן הפנוי. אדם שנוהג אינו עובד, ואינו צורך.

כמו כן גם הטענה שהמדינה אינה מעודדת תח"צ אינה נכונה. משקיעים סכומים לא מבוטלים בכלל בשנים האחרונות. מה שכן נכון הוא שהמדינה נמנעת בדר"כ מפגיעה ישירה בציבור נהגי הרכב הפרטי, למשל ע"י הקצאת נתיב קיים לתחבורה ציבורית. זה לא נובע משיקול כלכלי אלא מחשש מזעם הציבור הממונע, לצערנו רוב הציבור מוכן לעודד תחבורה ציבורית ובלבד שזה לא יבוא על חשבון הפרייבט שלו (תראי כמה צעקו על העיכובים והפקקים שגרמו עבודות הרק"ל).
אכן לא סביר דברים שלא אמרתי... לא אחזור אליהם, אז רק הערה
לא שמעתי צעקות על עיכובים ופקקים בגלל עבודות הרכבת הקלה בת"א. כן שמעתי צעקות של דיירים ברחובות שהפכו לבלתי אפשריים לחיים וצעקות של בעלי עסקים שתקעו אותם בלב אתר בנייה, ובצדק. מבחינת עיכובי תנועה, ומניסיון אישי, לא ביג דיל ולא זו הבעיה העיקרית.
 

Rubim88

New member
מאוד סביר

לא סביר
מסי רכב - לא יושפעו הרבה משיפורים בתח"צ. אנו רואים רמת מינוע גבוהה מאד גם במדינות שבהן יש תח"צ טוב, למשל גרמניה עם 588 מכוניות ל-1000 נפש, לעומת 388 בישראל.

מסי דלק - יירדו קצת אם יותר אנשים ישאירו את הרכב בבית, אבל ההוצאה תתקזז מול עלייה בהכנסות המדינה כתוצאה מהעלייה בתפוקה ובזמן הפנוי. אדם שנוהג אינו עובד, ואינו צורך.

כמו כן גם הטענה שהמדינה אינה מעודדת תח"צ אינה נכונה. משקיעים סכומים לא מבוטלים בכלל בשנים האחרונות. מה שכן נכון הוא שהמדינה נמנעת בדר"כ מפגיעה ישירה בציבור נהגי הרכב הפרטי, למשל ע"י הקצאת נתיב קיים לתחבורה ציבורית. זה לא נובע משיקול כלכלי אלא מחשש מזעם הציבור הממונע, לצערנו רוב הציבור מוכן לעודד תחבורה ציבורית ובלבד שזה לא יבוא על חשבון הפרייבט שלו (תראי כמה צעקו על העיכובים והפקקים שגרמו עבודות הרק"ל).
מאוד סביר
תח"צ ברמה טובה תגרום להקטנת רמת המינוע והפחתת השימוש ברכב פרטי, אפשר לראות את זה בנתונים שהבאתי פה(שגם מנפצים את כל הנחת הבסיס שלך). מצב כזה יגרום להפחתה ניכרת בהכנסות ממיסים למדינה, דבר שהיא לא תרשה כי זה יפגע בתקצוב מיליציות המיסוי. אפשר לראות זאת גם עם שוק הנדל"ן, המדינה שותה פה המון כסף ואין לה אינטרס לטפל בבעיה.

הטענה שהמדינה משקיעה כספים בתח"צ בשנים האחרונות היא נכונה,אבל השקעת כספים(שגם לא רבים) לא שווה לשיפור תח"צ. היא שורפת הרבה כספי ציבור על פרוייקטים פופוליסטים, מעכבת או לא מקדמת פרוייקטים חשובים מאוד, וגם פרוייקטים חשובים שהיא "מקדמת" היא עושה בצורה עקומה. וזה רק בניסיון סיכום תמציתי מאוד של הנעשה.
 

טשאפק 2

New member
הנתונים על הולנד מאתר הבנק העולמי

מאוד סביר
תח"צ ברמה טובה תגרום להקטנת רמת המינוע והפחתת השימוש ברכב פרטי, אפשר לראות את זה בנתונים שהבאתי פה(שגם מנפצים את כל הנחת הבסיס שלך). מצב כזה יגרום להפחתה ניכרת בהכנסות ממיסים למדינה, דבר שהיא לא תרשה כי זה יפגע בתקצוב מיליציות המיסוי. אפשר לראות זאת גם עם שוק הנדל"ן, המדינה שותה פה המון כסף ואין לה אינטרס לטפל בבעיה.

הטענה שהמדינה משקיעה כספים בתח"צ בשנים האחרונות היא נכונה,אבל השקעת כספים(שגם לא רבים) לא שווה לשיפור תח"צ. היא שורפת הרבה כספי ציבור על פרוייקטים פופוליסטים, מעכבת או לא מקדמת פרוייקטים חשובים מאוד, וגם פרוייקטים חשובים שהיא "מקדמת" היא עושה בצורה עקומה. וזה רק בניסיון סיכום תמציתי מאוד של הנעשה.
הנתונים על הולנד מאתר הבנק העולמי
הם כוללים גם כלי רכב לא פרטיים, גם בישראל וגם בהולנד.

גם לפי הנתונים שהבאת יש עלייה מתמדת בשיעור המינוע בהולנד - האם זה בגלל שהם עברו לכפר בהמוניהם או שמא התח"צ מדרדר? יש לך הסבר אחר? אשמח לשמוע.

הטענה שיש קונספירציה לא להשקיע בתח"צ מחשש שלא יקנו מכוניות מופרכת, מהטעמים שהעליתי. ראשית, רמת המינוע גבוהה גם במדינות עם תח"צ מפותח, שנית, גם אם תהיה ירידה בהכנסה ממסי רכב, ייכנסו הכנסות אחרות בזכות הזמן שיתפנה שיוקצה בחלקו לעבודה ולצריכה.
 

Rubim88

New member
נתונים שכוללים גם כלי רכב אחרים עוד פחות רלוונטים לדיון

הנתונים על הולנד מאתר הבנק העולמי
הם כוללים גם כלי רכב לא פרטיים, גם בישראל וגם בהולנד.

גם לפי הנתונים שהבאת יש עלייה מתמדת בשיעור המינוע בהולנד - האם זה בגלל שהם עברו לכפר בהמוניהם או שמא התח"צ מדרדר? יש לך הסבר אחר? אשמח לשמוע.

הטענה שיש קונספירציה לא להשקיע בתח"צ מחשש שלא יקנו מכוניות מופרכת, מהטעמים שהעליתי. ראשית, רמת המינוע גבוהה גם במדינות עם תח"צ מפותח, שנית, גם אם תהיה ירידה בהכנסה ממסי רכב, ייכנסו הכנסות אחרות בזכות הזמן שיתפנה שיוקצה בחלקו לעבודה ולצריכה.
נתונים שכוללים גם כלי רכב אחרים עוד פחות רלוונטים לדיון
מכיוון שהתח"צ מיועדת להחליף שימוש בכלי רכב פרטיים, למרות שאין כזה הבדל לגבי הנתונים עצמם(מכיוון שרוב המוחלט של כלי הרכב הם כלי רכב פרטיים)
&nbsp
אם לא שמת לב, לא רק בהולנד יש עלייה אלא גם בישראל(למעשה בכל העולם) יש עליה מתמדת ברמת המינוע, זה נובע מהתפתחות והגדלת רמת החיים. אם כבר התח"צ רק משתפרת עם השנים(עקב הרחבה שלה ושדרוג שלה)
&nbsp
זו לא קונספירציה אלא הסבר סביר של המציאות, במקומות עם תח"צ מפותחת(כמו במטרופולינים של ערים גדולות ובינוניות) רמת המינוע דווקא לא גבוהה ודומה לזו שבארץ(כמו שאפשר לראות בנתונים שהבאתי, וזה לא תקף רק להולנד). אך היא עדיין גבוהה יחסית בזכות העלויות הנמוכות(יחסית לארץ) של בעלות על רכב, במדינות אלו זה לא נורא כלל גם להיות בעל רכב וגם להשתמש בתח"צ(אם כמנוי ואם כמשתמש מזדמן).
אם התח"צ בישראל היה באותה רמה ובעלות על רכב הייתה נשארת כזו יקרה, רמת המינוע בארץ הייתה צונחת וכך גם ההכנסות ממיסים.
&nbsp
לגבי הכנסות אחרות, לא בטוח כלל שהמדינה תכניס יותר מיסים מזמן שיתפנה(הוא לא תמיד מתפנה וגם לא לכל התושבים), כלומר יהיה פה רווח, אך הוא ישאר ברובו אצל האזרחים בצורת הגדלת הכנסה פנויה ואיכות החיים ופחות בצורת תשלומי מיסים למדינה. מה גם שבישראל אם עדיין לא שמת לב אין באמת חשיבה לטווח ארוך ואפשר לראות את זה בהרבה תחומי חיים(במיוחד בנושא הפורום), ועדיפה תמיד זרימת מיסים עכשיו ובאופן בטוח.
 
תח"צ בשבת פחות חשובה ממה שעושים ממנה

עוד דוגמא לחשיבה עקומה
למה לעודד אנשים ע"י הטלת מיסים כשאפר לעודד נטישת רכבים ע"י תח"צ בשבת והקלת מס לדלק באוטובוסים ועלות הנסיעה.

רפורמות שכוללות העלאת מס יתקבלו בברכה ע"י המדינה.האזרחים יקבלו ...
תח"צ בשבת פחות חשובה ממה שעושים ממנה
ושיהיה ברור, אני בעד תח"צ בשבת כבר ממחר בבוקר.

אבל, תח"צ ביום המנוחה, גם בעולם, היא דלילה יותר ומתמקדת לרוב באזורים שבהם יש תח"צ עניפה (ולכן ריבוי מתניידים בלי רכב פרטי) גם באמצע השבוע.

כלומר, אם מחר בבוקר כל החרדים אומרים, סליחה טעינו, מצוות של בין אדם לחברו חשובות יותר ממצוות של בין אדם למקום, ויתנו אור ירוק לתחבורה ציבורית בשבת, יקרו שלושה דברים.
א. כל קווי הלילה המוצלחים בגוש דן ובירושלים יתחילו לעבוד גם בשישי. (והם לא משרתים פרברים מוטי רכב פרטי).
ב. יבחנו איזה מהקווים המוצלחים הפועלים כל יום צריכים לפעול גם בשבת, אלה יהיו בהגדרה החולפים במגוון שימושי קרקע כגון קווים חוצי מטרופולינים. וכמה קוום בינעירוניים מוצלחים במיוחד. הקווים השכונתיים לא יופעלו בשבת, הקווים המיועדים רק לתעסוקה לא יופעלו בשבת, הקווים שנוסעים דלילים ביום יום לא יופעלו בשבת.
ג. יבנו רובד מיוחד להבאת ציבור למוקדים ייחודיים בשבת כמו מתחם התחנה בירושלים פארק הירקון בתל אביב, ואלי גם שירות מיוחד לדרום אדום וכו'. אבל, השירות יאסוף מהמקומות הצפופים שבהם אין הרבה רכב פרטי כבר כיום כמו מרכזי הערים הישנות.

כל מי שגר בשכונה מוטת רכב פרטי יישאר בלי תחבורה ציבורית גם בשבת, לכל היותר הוא יוכל לבחור לנסוע עם הרכב הפרטי לאיזשהו "חנה וסע" במקום ממש עד ליעד הבילוי. אם זה עם כל המשפחה סביר להניח שרק מעטים יעשו את הבחירה הזאת.

הקביעה שמי שקונה רכב בשבת יסע בו גם ביום חול נכונה כמובן, אך לא באופן כזה גורף. רמת המינוע הגבוהה באירופה, כשמנגד יש שימוש נרחב יותר בתחבורה הציבורית במטרופולינים, מוכיחה שאפשר גם פשוט להחליט להשאיר אתה רכב בבית אם התח"צ מספיק טובה. (רמז, חייבים מטרו, כי שיקול הזמן הוא השיקול המכריע ביותר בהחלטה איך לנסוע לעבודה).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תח"צ בשבת אינה רק למוקדי בילוי, בעיקר חסרה תח"צ בין-עירונית

תח"צ בשבת פחות חשובה ממה שעושים ממנה
ושיהיה ברור, אני בעד תח"צ בשבת כבר ממחר בבוקר.

אבל, תח"צ ביום המנוחה, גם בעולם, היא דלילה יותר ומתמקדת לרוב באזורים שבהם יש תח"צ עניפה (ולכן ריבוי מתניידים בלי רכב פרטי) גם באמצע השבוע.

כלומר, אם מחר בבוקר כל החרדים אומרים, סליחה טעינו, מצוות של בין אדם לחברו חשובות יותר ממצוות של בין אדם למקום, ויתנו אור ירוק לתחבורה ציבורית בשבת, יקרו שלושה דברים.
א. כל קווי הלילה המוצלחים בגוש דן ובירושלים יתחילו לעבוד גם בשישי. (והם לא משרתים פרברים מוטי רכב פרטי).
ב. יבחנו איזה מהקווים המוצלחים הפועלים כל יום צריכים לפעול גם בשבת, אלה יהיו בהגדרה החולפים במגוון שימושי קרקע כגון קווים חוצי מטרופולינים. וכמה קוום בינעירוניים מוצלחים במיוחד. הקווים השכונתיים לא יופעלו בשבת, הקווים המיועדים רק לתעסוקה לא יופעלו בשבת, הקווים שנוסעים דלילים ביום יום לא יופעלו בשבת.
ג. יבנו רובד מיוחד להבאת ציבור למוקדים ייחודיים בשבת כמו מתחם התחנה בירושלים פארק הירקון בתל אביב, ואלי גם שירות מיוחד לדרום אדום וכו'. אבל, השירות יאסוף מהמקומות הצפופים שבהם אין הרבה רכב פרטי כבר כיום כמו מרכזי הערים הישנות.

כל מי שגר בשכונה מוטת רכב פרטי יישאר בלי תחבורה ציבורית גם בשבת, לכל היותר הוא יוכל לבחור לנסוע עם הרכב הפרטי לאיזשהו "חנה וסע" במקום ממש עד ליעד הבילוי. אם זה עם כל המשפחה סביר להניח שרק מעטים יעשו את הבחירה הזאת.

הקביעה שמי שקונה רכב בשבת יסע בו גם ביום חול נכונה כמובן, אך לא באופן כזה גורף. רמת המינוע הגבוהה באירופה, כשמנגד יש שימוש נרחב יותר בתחבורה הציבורית במטרופולינים, מוכיחה שאפשר גם פשוט להחליט להשאיר אתה רכב בבית אם התח"צ מספיק טובה. (רמז, חייבים מטרו, כי שיקול הזמן הוא השיקול המכריע ביותר בהחלטה איך לנסוע לעבודה).
תח"צ בשבת אינה רק למוקדי בילוי, בעיקר חסרה תח"צ בין-עירונית
בצירים ראשיים, ויש בכך צורך, ולראיה מוניות השירות שדופקות קופה נאה. למעשה אלמלא המחיר הגבוה (כפול) ואי הוודאות שבנסיעה בהן (שלא לדבר על אי הנעימות להגיע לתחנה המרכזית בת"א, עבורי) הייתי נוסעת הרבה יותר. במצב הנוכחי פעמים רבות אני מוותרת על סופ"ש/חג אצל הוריי אם אין לי טרמפ כי אני לא בהכרח רוצה להיתקע שם יומיים-שלושה.
&nbsp
תח"צ בשבת לא תמנע מרבים להחזיק רכב פרטי (בפרט לא אנשים שמטיילים או עורכים נסיעות משפחתיות בשבתות) אבל יש הרבה צעירים שכן יוכלו להרשות לעצמם לוותר ויש משפחות שיוכלו לוותר על הרכב הנוסף ולהסתפק רק באחד, למשל (וזה נכון גם לשיפור התח"צ ביום חול). כי הנקודה היא לאו דווקא עצם החזקת הרכב אלא יותר השימוש בו. כפי שציינת, ברגע שהתח"צ טובה אנשים משאירים את הרכב בבית (או נוסעים איתו עד לתחנת הרכבת וממשיכים משם) והמטרה הושגה.
 

Rubim88

New member
מה זה בדיוק בעולם?

תח"צ בשבת פחות חשובה ממה שעושים ממנה
ושיהיה ברור, אני בעד תח"צ בשבת כבר ממחר בבוקר.

אבל, תח"צ ביום המנוחה, גם בעולם, היא דלילה יותר ומתמקדת לרוב באזורים שבהם יש תח"צ עניפה (ולכן ריבוי מתניידים בלי רכב פרטי) גם באמצע השבוע.

כלומר, אם מחר בבוקר כל החרדים אומרים, סליחה טעינו, מצוות של בין אדם לחברו חשובות יותר ממצוות של בין אדם למקום, ויתנו אור ירוק לתחבורה ציבורית בשבת, יקרו שלושה דברים.
א. כל קווי הלילה המוצלחים בגוש דן ובירושלים יתחילו לעבוד גם בשישי. (והם לא משרתים פרברים מוטי רכב פרטי).
ב. יבחנו איזה מהקווים המוצלחים הפועלים כל יום צריכים לפעול גם בשבת, אלה יהיו בהגדרה החולפים במגוון שימושי קרקע כגון קווים חוצי מטרופולינים. וכמה קוום בינעירוניים מוצלחים במיוחד. הקווים השכונתיים לא יופעלו בשבת, הקווים המיועדים רק לתעסוקה לא יופעלו בשבת, הקווים שנוסעים דלילים ביום יום לא יופעלו בשבת.
ג. יבנו רובד מיוחד להבאת ציבור למוקדים ייחודיים בשבת כמו מתחם התחנה בירושלים פארק הירקון בתל אביב, ואלי גם שירות מיוחד לדרום אדום וכו'. אבל, השירות יאסוף מהמקומות הצפופים שבהם אין הרבה רכב פרטי כבר כיום כמו מרכזי הערים הישנות.

כל מי שגר בשכונה מוטת רכב פרטי יישאר בלי תחבורה ציבורית גם בשבת, לכל היותר הוא יוכל לבחור לנסוע עם הרכב הפרטי לאיזשהו "חנה וסע" במקום ממש עד ליעד הבילוי. אם זה עם כל המשפחה סביר להניח שרק מעטים יעשו את הבחירה הזאת.

הקביעה שמי שקונה רכב בשבת יסע בו גם ביום חול נכונה כמובן, אך לא באופן כזה גורף. רמת המינוע הגבוהה באירופה, כשמנגד יש שימוש נרחב יותר בתחבורה הציבורית במטרופולינים, מוכיחה שאפשר גם פשוט להחליט להשאיר אתה רכב בבית אם התח"צ מספיק טובה. (רמז, חייבים מטרו, כי שיקול הזמן הוא השיקול המכריע ביותר בהחלטה איך לנסוע לעבודה).
מה זה בדיוק בעולם?
בארצות הברית? בערים גדולות במערב אירופה? לומר "תח"צ ביום המנוחה, גם בעולם, היא דלילה יותר ומתמקדת לרוב באזורים שבהם יש תח"צ עניפה (ולכן ריבוי מתניידים בלי רכב פרטי) גם באמצע השבוע." זה רק חצי נכון וגם לא לכל המקומות בעולם. דווקא בישראל שהרוב המוחלט של התושבים בה הוא עירוני והיא מאוד צפופה היא אזור מתאים לשירות תח"צ סביר גם ביום המנוחה. ובישראל זה עוד יותר חשוב ממדינות אחרות, בגלל עלויות הבעלות על רכב.
אגב לגבי רמת המינוע באירופה(שהתפיסה המוטעית שלה קיימת גם אצל אנשי מקצוע), כבר הראתי בהודעות אחרות בשרשור הזה שצריך להשוות תפוחים עם תפוחים ולא עם אגסים.
 

טשאפק 2

New member
אני בעד תחבורה ציבורית בשבת

שני דברים
הראשון זה תחבורה ציבורית בשבתות.
אדם שלא יכול להתנייד בשבת, קונה רכב פרטי. אחרי שיש לו רכב פרטי, רוב האנשים אומרים בתת מודע "חבל שישאר ליד הבית 6 ימים בשבוע" ונוסעים איתו.
&nbsp
השני, העלאת המיסוי על רכבים, אני יודע שזה לא מקובל להמליץ על הגדלת מיסוי. אבל בסוף זה משפיע. ובעיקר הגדלת מיסוי על אופנועים ודו גלגלי אחרים.
אני בעד תחבורה ציבורית בשבת
אבל היושר מחייב להודות שהיא לא צפוייה להשפיע על רמת המינוע אלא בשוליים, לאור העובדה שרמת המינוע במדינות אירופיות עם תחבורה ציבורית ביום המנוחה גבוהה משמעותית מאשר בישראל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ברור, כי חוץ מהתח"צ בשבת אנחנו בול אירופה...


אני בעד תחבורה ציבורית בשבת
אבל היושר מחייב להודות שהיא לא צפוייה להשפיע על רמת המינוע אלא בשוליים, לאור העובדה שרמת המינוע במדינות אירופיות עם תחבורה ציבורית ביום המנוחה גבוהה משמעותית מאשר בישראל.
ברור, כי חוץ מהתח"צ בשבת אנחנו בול אירופה...
 

Rubim88

New member
השאלה למה אתה משווה

האם נסעת בכל אירופה כדי להשוות?
מהם התדירויות המחירים ואיכות השירות בבוהמיה מורביה למשל?
השאלה למה אתה משווה
צ'כיה היא לא ישראל, אם כבר משווים אז צריך להשוות אזורים אורבניים צפופים כמו ישראל, לדוגמא מטרופולין פראג. באופן כללי אפשר לומר שבאזורים כאלו במדינות מערב אירופה(ואף בחלק ממזרחה) מערכת התח"צ מתקדמת ומפותחת יותר(לעיתים בהרבה) מבישראל.
 

Ccyclist

Well-known member
כרוכב אופניים ונהג הפתרון בעיני הם נתיבים רחבים מספיק.

הסיבה שלא רואים רוכבי אופנוע שהם מפתיעים מכיוונים לא צפויים
משתחלים ברווח צר בין נתיבים, לא פעם עוקפים מימין... נהג רכב בנתיב הימני לא מסתכל ימינה כשהוא נוסע, הוא מסתכל שמאלה, ולכן הוא לא רואה את נהג האופנוע שעוקף אותו מימין בצורה מסוכנת. אני לא יכולה לספור כמה פעמים עקף אותי אופנוע בצורה מסוכנת וגיליתי זאת רק בדיעבד...
&nbsp
סיבה נוספת לתאונות אופנוע בכלל ולפגיעות קשות יותר בפרט היא שאופנוע הוא כלי רכב הרבה פחות יציב (לכן קל לאבד שליטה או להחליק אם יש בור / שמן / משהו על הכביש) והוא משאיר את הרוכב חשוף ופגיע יותר במקרה של תאונה. בחודש האחרון שמעתי מקרוב על תאונת אופנוע עצמית של רוכב שכנראה החליק על משהו / איבד שליטה ומת במקום.
כרוכב אופניים ונהג הפתרון בעיני הם נתיבים רחבים מספיק.
השוואת תשתיות בין בריטניה לספרד עם רלוונטיות לדו גלגלי:
&nbsp
בספרד הנתיבים בכבישים העירוניים מתאימים בדיוק לרכב, תוצאה של בנייה משנות החמישים והלאה. גן עדן למכוניות אך גיהנום לאופניים כי אין איך "לשחרר" מכוניות שנתקעו מאחוריך. התיכנון לא מביא בחשבון דו גלגלי ומדוייק מדי נגדו.
&nbsp
בבריטניה הרחובות נבנו או לפני המכונית או לפי שיטה משונה (שבוטלה מזמן) של שלושה נתיבים - אחד לכל כיוון ואמצעי לעקיפה שבוטל מסיבות מובנות. התוצאה היא שבכביש עירוני בריטי של שני נתיבים (אחד לכל כיוון) הנתיב רחב יותר, לעיתים אפילו רחב מספיק למכונית נוסעת, דו גלגלי, ומכונית חונה בין קו ההפרדה לשפת המדרכה. ה"הזנחה המבורכת" הזו מאפשרת לרכב הממונע לעקוף אופניים בקלות בעת תנועה, לאופניים לעקוף בקלות בין הרכבים למדרכה בפקק, ולאופנועים להתנהל בכלל בנתיב מומצא משלהם על פס ההפרדה עצמו.
&nbsp
לפעמים התיכנון המדוייק יותר עבור הרכב הפרטי מדיר ומסכן סוגי רכבים אחרים
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש הבדל משמעותי בין אופניים לאופנוע

כרוכב אופניים ונהג הפתרון בעיני הם נתיבים רחבים מספיק.
השוואת תשתיות בין בריטניה לספרד עם רלוונטיות לדו גלגלי:
&nbsp
בספרד הנתיבים בכבישים העירוניים מתאימים בדיוק לרכב, תוצאה של בנייה משנות החמישים והלאה. גן עדן למכוניות אך גיהנום לאופניים כי אין איך "לשחרר" מכוניות שנתקעו מאחוריך. התיכנון לא מביא בחשבון דו גלגלי ומדוייק מדי נגדו.
&nbsp
בבריטניה הרחובות נבנו או לפני המכונית או לפי שיטה משונה (שבוטלה מזמן) של שלושה נתיבים - אחד לכל כיוון ואמצעי לעקיפה שבוטל מסיבות מובנות. התוצאה היא שבכביש עירוני בריטי של שני נתיבים (אחד לכל כיוון) הנתיב רחב יותר, לעיתים אפילו רחב מספיק למכונית נוסעת, דו גלגלי, ומכונית חונה בין קו ההפרדה לשפת המדרכה. ה"הזנחה המבורכת" הזו מאפשרת לרכב הממונע לעקוף אופניים בקלות בעת תנועה, לאופניים לעקוף בקלות בין הרכבים למדרכה בפקק, ולאופנועים להתנהל בכלל בנתיב מומצא משלהם על פס ההפרדה עצמו.
&nbsp
לפעמים התיכנון המדוייק יותר עבור הרכב הפרטי מדיר ומסכן סוגי רכבים אחרים
יש הבדל משמעותי בין אופניים לאופנוע
הברור ביותר הוא שאופניים הם כלי רכב איטי משמעותית ומעולם לא קרה שרוכב אופניים עקף אותי מימין בנהיגה פרועה / מהירות גבוהה / השתחל בצורה מסוכנת בין רכבים. מה שמוביל אותי להבדל השני – רוכבי אופניים (רגילים; לא חשמליים... זו כבר בעיה בפני עצמה) נוהגים בד"כ בצורה זהירה ושקולה יותר. מעולם לא היו לי בעיות עם רוכבי אופניים. לעומת זאת ברוכבי אופנוע שמסכנים אותי ואת עצמם אני נתקלת כל הזמן, לצערי... שלא לדבר על פעם אחת שבה בכביש צר בחיפה רוכב אופנוע החליט לעקוף משמאל על פס הפרדה לבן ובפועל נכנס לנתיב הנגדי (שבו נסעתי) כלומר נסע מולי חזיתית בזמן שאני בירידה! וזו דוגמה אחת מני רבות לסיכונים שאופנוענים רבים מבצעים בכביש.
 

Ccyclist

Well-known member
בפקקים של מרכז לונדון רכבתי "בנתיב האמצעי" על הפס כמו אופנוע

יש הבדל משמעותי בין אופניים לאופנוע
הברור ביותר הוא שאופניים הם כלי רכב איטי משמעותית ומעולם לא קרה שרוכב אופניים עקף אותי מימין בנהיגה פרועה / מהירות גבוהה / השתחל בצורה מסוכנת בין רכבים. מה שמוביל אותי להבדל השני – רוכבי אופניים (רגילים; לא חשמליים... זו כבר בעיה בפני עצמה) נוהגים בד"כ בצורה זהירה ושקולה יותר. מעולם לא היו לי בעיות עם רוכבי אופניים. לעומת זאת ברוכבי אופנוע שמסכנים אותי ואת עצמם אני נתקלת כל הזמן, לצערי... שלא לדבר על פעם אחת שבה בכביש צר בחיפה רוכב אופנוע החליט לעקוף משמאל על פס הפרדה לבן ובפועל נכנס לנתיב הנגדי (שבו נסעתי) כלומר נסע מולי חזיתית בזמן שאני בירידה! וזו דוגמה אחת מני רבות לסיכונים שאופנוענים רבים מבצעים בכביש.
בפקקים של מרכז לונדון רכבתי "בנתיב האמצעי" על הפס כמו אופנוע
וכדי לפנות "שמאלה" במעגל תנועה מסויים באזורי באנגליה אני צריך להכנס קצת לנתיב הנגדי כדי לעקוף מכוניות שתקועות ברמזור כי אם הייתי רוכב בצורה יפה בצד "ימין" לא היו מאפשרים לי לחצות שני נתיבי תנועה "שמאלה" ברגע שהרמזור משתנה.
&nbsp
(הכיוונים "בעברית" כדי לא לדבר במונחים של נסיעה מצד שמאל).
&nbsp
כנהג מה שמעצבן אותי הוא כשאופנוע מגיע מאחורי ונשאר לי בנקודה העיוורת שבה אי אפשר לראות אותו במראות. הידיעה שהוא שם ולא עבר אותי.
&nbsp
כמו כן יצא לי שהייתי צריך לפנות "שמאלה" כנהג מכביש צדדי לכביש ראשי והיו לשמאלי מספר רוכבי אופניים בטור, היה קשה לספור, אז פתחתי חלון ושאלתי אותם כמה מהם יש (קבוצה משפחתית נינוחה) והם הציעו שאני אפנה קודם והם ימתינו לי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה