תח"צ בשבת פחות חשובה ממה שעושים ממנה
עוד דוגמא לחשיבה עקומה
למה לעודד אנשים ע"י הטלת מיסים כשאפר לעודד נטישת רכבים ע"י תח"צ בשבת והקלת מס לדלק באוטובוסים ועלות הנסיעה.
רפורמות שכוללות העלאת מס יתקבלו בברכה ע"י המדינה.האזרחים יקבלו ...
תח"צ בשבת פחות חשובה ממה שעושים ממנה
ושיהיה ברור, אני בעד תח"צ בשבת כבר ממחר בבוקר.
אבל, תח"צ ביום המנוחה, גם בעולם, היא דלילה יותר ומתמקדת לרוב באזורים שבהם יש תח"צ עניפה (ולכן ריבוי מתניידים בלי רכב פרטי) גם באמצע השבוע.
כלומר, אם מחר בבוקר כל החרדים אומרים, סליחה טעינו, מצוות של בין אדם לחברו חשובות יותר ממצוות של בין אדם למקום, ויתנו אור ירוק לתחבורה ציבורית בשבת, יקרו שלושה דברים.
א. כל קווי הלילה המוצלחים בגוש דן ובירושלים יתחילו לעבוד גם בשישי. (והם לא משרתים פרברים מוטי רכב פרטי).
ב. יבחנו איזה מהקווים המוצלחים הפועלים כל יום צריכים לפעול גם בשבת, אלה יהיו בהגדרה החולפים במגוון שימושי קרקע כגון קווים חוצי מטרופולינים. וכמה קוום בינעירוניים מוצלחים במיוחד. הקווים השכונתיים לא יופעלו בשבת, הקווים המיועדים רק לתעסוקה לא יופעלו בשבת, הקווים שנוסעים דלילים ביום יום לא יופעלו בשבת.
ג. יבנו רובד מיוחד להבאת ציבור למוקדים ייחודיים בשבת כמו מתחם התחנה בירושלים פארק הירקון בתל אביב, ואלי גם שירות מיוחד לדרום אדום וכו'. אבל, השירות יאסוף מהמקומות הצפופים שבהם אין הרבה רכב פרטי כבר כיום כמו מרכזי הערים הישנות.
כל מי שגר בשכונה מוטת רכב פרטי יישאר בלי תחבורה ציבורית גם בשבת, לכל היותר הוא יוכל לבחור לנסוע עם הרכב הפרטי לאיזשהו "חנה וסע" במקום ממש עד ליעד הבילוי. אם זה עם כל המשפחה סביר להניח שרק מעטים יעשו את הבחירה הזאת.
הקביעה שמי שקונה רכב בשבת יסע בו גם ביום חול נכונה כמובן, אך לא באופן כזה גורף. רמת המינוע הגבוהה באירופה, כשמנגד יש שימוש נרחב יותר בתחבורה הציבורית במטרופולינים, מוכיחה שאפשר גם פשוט להחליט להשאיר אתה רכב בבית אם התח"צ מספיק טובה. (רמז, חייבים מטרו, כי שיקול הזמן הוא השיקול המכריע ביותר בהחלטה איך לנסוע לעבודה).