נושא לדיון..די חשוב לי

Shira Esther

New member
דווקא לא.

אתה לעולם לא יכול להיות בטוח בנכונות המידע שתמצא שם. זה כמו שעו"ד מבסס קו הגנה משפטי על ספרי חוק לא מעודכנים או לא רשמיים.
 

Dragonaut

New member
זה נכון,

אבל ברוב הפעמים המידע מאומת ונכון. [ובאנגלית תמיד יש יותר ממנו]
 

Shira Esther

New member
רוב הפעמים

אבל לא כולן. ושכמדברים על מדע, האחוזים הקטנים האלה הם קריטיים.
 

asmati

New member
ומה זה התנך אם כך?

בואי נשלול בדרך זו גם את חוקי הפיסיקה שנכתבנו במהלך מאתיים השנים האחרונות.
 

Shira Esther

New member
שטויות.

ויקיפדיה יכולה להיערך ע"י כל אחד, בכל שעה, כל שניה, ולא תמיד המשגיחים יכולים לעלות על זה- לא כל שכן בויקיפדיה באנגלית.
 

asmati

New member
התנך היה יכול להיערך ע"י כל אחד../images/Emo13.gif

וחוץ מזה את רוצה שאני אמצא לך את נכונות הטענות שלי במקורות אחרים?
 
ולנושא שלשמו נפתח הדיון,

יום אחד בא אלי מישהו בדיוק עם אותה הטענה שהזכרת בסעיף אחד שלך "אם כל כך הרבה אנשים חושבים שזה נכון , מה ? זה לא ?" אז קודם זה ממש לא . למה לא קרה כר שכל העולם האמין שכדור הארץ שטוח ? ככה שהטענה הרשונה שלך נפסלה. ולענינן השני , נגיד שבאנו מקופים , ואני לא אומר שבאנו מקופים . אז מה ? מה זה אומר ? דבר כזה קשה להוכיח למרות שהוכחה באמת הקירבה הגנטית בינינו , לידיעתך פעם חינו מינים שונים של בני אדם, אך רק ההומו סאפיאנס שרד ואת חלק מהתוצאה של זה . אז אם עניתי על שאלותיך (?) הינה מספר דברים שתוכלי להרהר בהם : *למה לדעתך האדם נוצר מאלוהים? *האם את יודעת שיש אלוהים ? אם כן , איך את יודעת , ויותר מזה למה את חושבת שאת .. חושבת.. את זה ? *פעם עשה לו האדם פסל , יצא חכם אחד ואמר : מה ? איזה פרימיטיבים , נהפוך את הפסל לרוחני ומה התוצאה ? במקום להתפלל לפסל שבנית שזה דיי מפגר אפשר להגיד את מתפללת לפסל רוחני שיצרת . מה ההבדל? מתנצל אם פגעתי ברגשות של מישהו אבל בבקשה אל תנסו להחזיר אותי בתשובה או משהו .
 

SoFibar

New member
:)

לדעתי אדם נוצר מאלוהים ואני מאמינה בזה..אני חושבת שיש מישהו שמנהל את העולם ואני חושבת שזה אלוהים..עכשיו משהו מאוד מעניין...פעם אמרו שהמדע והאמונה סוטרים אחד את השני..לדוגמא כמו כל הקטע עם דינוזאוורים..ועוד..אז ככה בתנ''ך רשום שאלוהים ברא את האדם מחול..בוא נגיד שזה בעצם מפרקים..לאחר שאדם מת..למה הוא הופך?..למפרקים!..אז זו הוכחה וזה ביולוגיה שמוכיחה את האמת בתנ''ך..ברור שאי אפשר לדעת ולהוכיח שאלוהים ממש קיים..כי בכל מקרה אתה תמיד יכול להגיד איזה משהו ולתקוע אותי..אבל אם לנסות לחקור את הנושא עוד..אני חושבת שאפשר לגלות עוד דברים..אני אספר משהו אישי..אני הייתי במלא דתות..בהתחלה זה התחיל בנצרות..ואני יכולה להגיד שזה ממש שקרים הם פשוט שיבשו את התנ''ך..המציאו עוד כמה דברים..ולרוב אין להם תשובות לשאולות שתשאל..אחר כך זה המשיך ביהדות..אבל הרבה קטגוריות..מה שאני יכולה להגיד זה שעדיין לא מצאתי את האמת..ואני לא חושבת שיהדות זו הדת האמיתית..סליחה על כל החפירות..
 
הסירי חשש מליבך

אני לא נוהג להרגיש שחפרו לי אלא במקרים קיצוניים . שוב , לא חוכמה לקחת חלק אחד בתנ"ך שהוא נכון ולהגיד שבגלל זה הכל נכון זה כמו שאני אספר לך על אבן שהתחילה ללכת מרצונה והגיע לצוק ונפלה ואז אני אגיד בטח שהיא הלכה .. הרי עובדה היא נפלה בדיוק כמונו מכוח המשיכה שקיים . מנקודת מבטי הדת מתחלקת לשניים , הדתיות הפרטית והדתיות הפוליטית . אם להגיד שיש אלוהים ולהרגיש אותו עושה לך טוב , כל הכבוד לך כי אני לא מסוגל . אבל אם את מצטרפת לדת מכיוון שלפי זה חונכת ומלידה שטפו לך את המוח (סליחה על הביטוי) שאלוהים קיים , אז לצערי האמונה שלך תוביל אותך רק לייסורים .
 

SoFibar

New member
..

מסכימה איתך!!..אני באמת לא 3> את האנשים הדתיים..ואני גם אגיד לך למה..כמו שאמרת הם חונכו כך מאז שהם נולדו והם אפילו לא מנסים לחפש את ''האמת''..בקשר אלי..אני מאמינה..אבל אם מחר אני אגלה משהו שנשמע לי יותא הגיוני..אז אני אאמין בו..בנתיים אני מתעניינת בדת של היפנים..יש להם הרבה אלים וכל מיני מקומות קדושים..אבל את האמת זה נשמע לי מה זה קשקוש..אבל אני חוקרת..נראה מה יצא בסוף
 

Dragonaut

New member
פשוט

קראי את "יש אלוהים?" מאת ריצ'רד דוקינס, אני חושב שזה יענה על רוב השאלות שלך. [ובעניין הדתות, יש לך עוד עשרות ומאות לחקור, לא עוד 5]
 

morobo

New member
אני מאמין באבולוציה D:

לי זה נשמע הגיוני וגםיש הרבה קווי דמיון (גם גנטים וגם בהתנהגות) ביננו לבין קופים. אני לא מאמין באלוהים אבל מכבד את מי שכן, אז נראה לי שזה צריך להיות אותו הדבר- צריך לכבד דעות שונות לא?
 

SoFibar

New member
:)

תראה..אני אספר לך סיפור.. פעם היה בן אדם שהאמין באבלוציה..נקרא לו שי..אז שי היה בן אדם מאוד עשיר והיה לו הרבה עסקים..יום אחד דניאל בא לשי לבקש עזרה..כי דניאל היה צריך כסף בשביל בית יתומים שהוא ניהל..שי ידע שדניאל מאמין באלוהים ולא רצה לעזור לו..דניאל לא ידע מה לעשות..אז הוא הלך לסבא שלו ואמר לו..''סבא אני לא יודע מה עליי לעשות..איך אני אשכנע את שי לעזור לי?..הוא הרי לא מאמין באלוהים הוא מאמין ברבלוציה ואני לא'' סבא שלו אמר לו שיגיד איזה משהו לשי..טוב..אז דניאל קבע פגישה עם שי והם נפגשו: כשדניאל נכנס לחדר שי ישר אמר לו ''אני לא מביא לך כסף ולא משנה מה''..דניאל חייך ואמר לו בסדר..והם התחילו לדבר על הדתות בעולם ועוד על הרבה דברים..כשהם הגיעו לנושא הרבלוציה שי אמר שהוא מאמין בזה והם התווכחו על הנושא הזה כל כך הרבה זמן..ואז דניאל אומר לו.. ''אם אתה מאמין שסבא שלך היה קוף תמשיך להאמין בזה'' ואחרי ששי שמע את זה הוא התחיל לבכות כל כך הרבה דמעות ירדו לו.. לי אישית הסיפור הזה עזר להבין יותר..שאנחנו לא באנו מהקופים..ויש עוד משהו..אוקיי יש הרבה הוכחות שבאנו מהקופים..אנחנו דומים וכו'.. אבל יש דבר אחד שאף אחד לא הצליח להסביר את זה וזה העניים שלנו..העניים שלנו לא יכלו להגיע לרמה כזאת של התפתחות ואי אפשר להשוות אותם לעניים של הקופים..ואף מדען לא יכול להסביר את זה אני לא בדיוק מכבדת דעות של אחרים..כאילו אני מנסה להוכיח את ה''אמת שלי''..ואני מאוד אוהבת להתווכח..ככה שאני אשמח אם יתווכחו איתי..חחחחח
 

morobo

New member
סיפור נוגע ללב...

אז אב-אבי הוא קוף... זה משנה משהו? לא. אני מה שאני היום, איך זה קשור ששי מאמין באבולוציה לזה שהוא לא נתן כסף? האמונה באבולוציה עושה אותך לאדם רע? או הפוך? אני כבר יכול להגיד לך שלא. שי בכין ודניאל סתם מניאק, צדיק באמונתו יחיה. הסיפור חסר פרטים אולי דניאל מימן עסקי סמים בבית יתומים, לא מבין מה ה"ביג דיל", אני יכול לחשוב על חיות פי-אלף גרועות שיכלנו להתפתח מהם... קוף זאת אחלה חיה!
 

SoFibar

New member
חחחחחחחחחח

אתה מאמין שאתה נוצרת מקוף..חחח..זה לא הגיוני..כי מי יצר את הקוף ואת כל העולם? אני לא מאמינה בשאתי מקופים..ובא לי להקיא רק מלחשוב על זה..+_+..
 
XD

הוא באמת בכה ? ועם כל הכסף שלו ? חחחחח אין לי מושג איך זה עזר לך להבין את הנושא יותר , אם כבר יש פה רמיזה לזה שאנשי הדת הם נדיבים יותר ו"טובים יותר ואילו אנשי המדע (אבולוציה) הם רעים , קרים ובעלי ממון . לצערי מזכיר לי קצת סיפורים מימי השלטון הנאצי בגרמניה . אני לא מבין מה הבעיה בקופים ? ונגיד שאת אפילו קוף בעצמך , אז ?
 

antreprize

New member
את לא יכולה להגיד שמשהו לא נכון

כי הוא לא הגיוני, את צריכה לנמק שזה משהו שתומכי האבולוציה עושים טוב מאוד כי יש להם הרבה הוכחות וראיות.
 
למעלה