מתחילים ללמוד

eh1987

New member
מתחילים ללמוד

הודעות בנושאים: דירות, מעונות, איפה ללמוד, מערכת שעות, חומרי לימוד, לפטופים, מקדמות, שילוב עבודה עם לימודים, קורסי קיץ, קומונות כיתתיות או קבוצות כיתתיות בפייסבוק וכל דבר אחר הקשור להתחלת הלימודים.
 

eh1987

New member
מחפש שותפים לדירה בבת גלים

סטודנט שנה ב' מחפש 2 שותפים/שותפות לדירה בבת גלים. פרטים נוספים בטלפון 0547843210
 

eh1987

New member
חשבתי שמי שזה רלוונטי עבורו יתקשר,אבל שיהיה

דירת 4 חדרים בשדרות בת גלים, 2 דקות מהים, 7 דקות מהפקולטה. ריהוט חלקי בחדרים אבל מעבר לזה יש את כל מה שצריך (סלון + פינת אוכל וכנראה גם מקרר ומכונת כביסה). שכר דירה אטרקטיבי - 1000 ש"ח לבנתיים (סה"כ 3000). חדרים בגודל סטנדרטי, סלון גדול במיוחד (גודל הדירה 100 מ"ר). אני סטודנט שנה שנייה ומחפש שני שותפים/שותפות... נראה לי ממצא, אבל אם יש עוד שאלות אני אשמח לענות בפורום. אייל 0547843210.
 

אביטלקה

New member
קורסי בחירה בעברית

לירושלמים- מה האופציות המובילות שיש לקורסי בחירה? גבעת רם? עין כרם? תודה #:+)
 

tehila149

New member
שנה שעברה

האופציות המובליות היו הבטוריה של הרפואה (עין כרם) רפואה ביהדות (עין כרם) ורעיונות בפיזיקה מודרנית(גבעת רם)
 

dmdnom

New member
התחלת חיסונים

עם הודעת הקבלה לרפואת שיניים קיבלנו גם את החיסונים שיש לעשות השנה.. האם כדאי כבר להתקשר למרפאה ולקבוע תור כדי לבנות תוכנית או שאפשר לחכות עד פתיחת שנת הלימודים כדי לקבל קצת סדר?
 

dmdit

New member
אפשר לחכות לתחילת השנה

יש מספיק זמן אבל חבל לחכות יותר מדי. יש שם חיסונים שמתפרסים על כמה חודשים. בסימסטר הראשון תמצאו יום פנוי יחסית ותקבעו בו את החיסונים. מס' החיסונים תלוי באילו חיסונים כבר קיבלתם. אני ,למשל,עשיתי הכל כשטסתי לחו"ל ,אז רק באתי שיחתמו לי ועשיתי את המנטו -השחפת (חשוב לדעת שצריך לעשות את בדיקת המנטו לפני שמגיעים ליחסונים האחרים! המנטו עצמו לוקחמס' שבועות כי מגיעים 4 פעמים). באופן עקרוני אפשר לעשות חיסונים בקופ"ח או איפה שאתם בד"כ עושים, שיחתמו לכם שעשו אותם ואז להביא את האישור ויחתמו לכם . אצלי ואצל חברה שלי ביקשו בדיקת דםעם הוכחת נוגדנים לצהבת ואדמת כהוכחת חיסון. אבל בכל מקרה ,יש לכם זמן. אצלנו יש כאלו שהתחילו את החיסונים לאחר תחילת סימסטר ב גם...
 

lidaka

New member
4 פעמים למנטו?

לפי איזה פרוטוקול? אמורים להגיע פעמיים בלבד, אם הכל תקין. בטח נחשפת לחולי שחפת...
 

dmdit

New member
פעמיים להזרקה ואחרי כל הזרקה הגעה לבדיקה

הזרקה שבוע אחרי בדיקה המתנה של שבועיים ועוד הזרקה ושבוע אחרי עוד בדיקה. ככה היה בירושלים לפחות. בעבר עשיתי בקיבוץ שלי ושם באמת דרשו רק הזרקה אחת ובדיקה אחת.
 
כדאי לעשות בדיקת נוגדנים

לא יודעת איך זה ברפו"ש, אבל ברפואה בת"א, את מרבית החיסונים קיבלתי, והייתי צריכה רק לעשות בדיקת נוגדנים להוכיח שהחברים בכושר...
 

pilot23

New member
יש לי שאלה בנושא

היי, אני מתחילה להתנדב במיון בקרוב וביקשו ממני לבדוק האם עשיתי חיסון של צהבת ואדמת. לא זכור לי שעשיתי בשנים האחרונות, אלא רק כשהייתי קטנה. מה אני אמורה לראות שרשום בפנקס חיסונים ? כל כמה זמן צריך לחדש את החיסונים הללו? תודה!
 

lidaka

New member
לגבי חיסונים

צהבת: את צריכה לבדוק אם עשית A וB - אלו שני חיסונים נפרדים. לצהבת B צריכים 3 זריקות, ואאל"ט לA שתי זריקות (הראשונה מגנה לשנה, והשנייה ל10 שנים נוספות - זריקת דחף). לגבי אדמת - מדובר בחיסון שניתן במשולב עם חצבת וחזרת (MMR). החיסון הנ"ל מורכב משתי זריקות. בעבר היה נהוג לחסן רק פעם אחת, ולכן את צריכה לבדוק אם קיבלת שתי זריקות או רק אחת - זה אמור להופיע בפנקס החיסונים תחת MMR.
 
עקרונית

צהבת הבנתי שכדאי כל 10 שנים, זה מה שענו לי בקופ"ח אבל זה היה מאד מזמן. תעשי בדיקת נוגדנים, ותראי האם יש לך נוגדנים ואם הם מתחת למה שצריך להיות - תתייעצי עם הרופא/ה שלך האם להתחסן.
 
למעלה