מקווה שבתור רופאים תהיו פחות אנוכיים

lidaka

New member
כלומר

אתה מוכן לשים את עצמך קודם לכולם, ולו רק בשל העובדה כי אתה בחרת להביא לעולם ולפגוע במתכוון בתוכניות המקצועיות של אותו סטז'ר. לפיכך, המשוואה פשוטה: ילדים של סטז'ר אחד= פגיעה בעתידו המקצועי של סטז'ר אחר. מדוע זה צריך להיות כך? מדוע הבחירה שלך צריכה לפגוע בעתידו של עמיתך?
 

הרגעלה

New member
אתה ממש משעשע.

שאלות לרוב ואפס הבנה. תפנה למשרד הבריאות את השאלה מדוע לדעתו יש צורך באפליה מתקנת, ובאותה הזדמנות תפנה שאלה למשרדי הממשלה השונים, בתחומים שונים מדוע צריך שם אפליה מתקנת, ומדוע לעיתים אחד מייטיב על חשבון השני. בהצלחה.
 
כנראה אינך מבין את המשמעות של "אפליה מתקנת"

העדפה מתקנת היא מתן עדיפות לאנשים על סמך השתייכותם לקבוצה מסוימת באוכלוסייה, הנחשבת לחלשה יותר, על פני אנשים המשתייכים לקבוצות אחרות, אשר נחשבות לחזקות. לעתים מתוארת האפליה המתקנת ככלי שנועד לנתץ את "תקרת הזכוכית" - מחסום בלתי נראה המוצב בפני התקדמותם של החלשים בחברה. מטרתה של ההעדפה המתקנת היא תיקון פערים חברתיים ויצירת איזון המשקף בצורה נכונה יותר את הרכבה של החברה. זאת באמצעות קידום שילובן של קבוצות חלשות בחברה, ועידוד הפרטים בקבוצה החלשה לשאוף להגעה לתפקידים ולנקודות השפעה חשובות יותר בחברה, בתקווה שאלו ימשכו אחריהם אחרים מקרב בני אותה הקבוצה. אין שום קשר בין אפליה מתקנת לבין מתן הטבת הורים בסטאז'.
 

הרגעלה

New member
אני מאוד שמח שאתה יודע לדקלם חומר בע"פ

או לעשות Copy Paste לא רלוונטי. עובדה שיש הטבה, רק חבל שהפקידו את ההחלטה בדבר סוגי ההטבה, בידי אוסף אגואיסטים.
 
אתה טועה ומשקר!!!

הסטודנטים הצביעו בעד ההטבה ולאחר מכן החליטו על טיבה. באותה מידה הסטודנטים היו יכולים להחליט לא לתת להטבה בכלל... למשרד הבריאות אין שום צד בעניין...
 

lidaka

New member
לא ידעתי שהורים הם אוכלוסיה חלשה

הדורשת אפליה מתקנת. אולי כדאי שתבדוק מהם המקרים בהם דרושה אפליה מתקנת ועל סמך אילו רקעים. למיטב הבנתי, המדינה לא מכירה בהורות לילד כנכות ובהורים כאוכלוסיה מופלית לרעה, אבל כנראה שאתה יודע אחרת. בנוסף, שמתי לב שכל מי שמתנגד לדעתך לוקה ב"אפס הבנה"; מעניין. ד"א, טרם ענית לי לגבי אותו סטז'ר שקיבל בהגרלה את ברזילי וצריך לוותר בגלל שבחרת להביא ילד לעולם
 

הרגעלה

New member
גם בקריאה אתה לא חזק ? ../images/Emo13.gif

עניתי לך : "משאת נפשו תאלץ לא להתממש" מה לא ברור ?
 

lionfish1

New member
אז גם אתה אנוכי

ממש קשה לי להבין למה אתה מזדעק כמה שכולם אנוכיים כלפייך, ואילו לך ממש קל לבטל בהינף יד את הבעיה שעלולה להווצר לסטודנט ששיבוצו יבוטל בגללך. נו, אז אין לו ילדים, אז מה? אתה חושב שהוא לא עשה תוכניות והזיז דברים מסביב כדי שיוכל להעביר את השנה בצורה טובה? ואם גם ככה הוא קיבל את ביה"ח הכי "גרוע", לדבריך, אז לאן הוא עוד יכול לרדת? לבי"ח שהוא גם גרוע וגם רחוק? למה שהוא יופלה בגלל שאתה רצית הטבה? אין לי בעיה עם זה שאתה רוצה הטבה, רק תפסיק להיות צבוע ולטעון שכולם אנוכיים חוץ ממך.
 

Inzucht

New member
ולא רק שאת צודקת

אתה לא מבין כנראה את המשמעות של בחירה והבעת דיעה, אתה מקשיב רק לעצמך. גם אני עומדת לפעמים בעמדה של מיעוט, אבל אני מבינה שלצד השני יש את השיקולים שלו. בתור חלק מהסטודנטים לרפואה, עליך להבין שאתה חלק מקבוצה אשר הגיעה להחלטה- החלטת הרוב. תתמודד עם זה. ואגב, זה לא מוסיף לקבוצת הסטודנטים לרפואה, ובוודאי שלא לך, אופן ההתנסחות וההשתלחות שלך בחבריך.
 

lidaka

New member
ברור לחלוטין

תודה על פרשנות חדשה למילה "אנוכיות"
 

lionfish1

New member
לא מסכימה איתך

בית חולים "גרוע" במובן של סטאז' לא קשור לרוב הפרמטרים שהזכרת: אוכלוסיה- הרי לאיכילוב ולשאר הבתי חולים במרכז מגיעה האוכלו' הכי מגוונת שכוללת ישראלים מכל העדות והשכבות הסוציו-אקונומיות, תושבי עזה, עובדים זרים, מטופלים מארצות זרות. וזה יתרון לא קטן כי זה חושף אותך להמון מקרים מעניינים שנדיר לראות בבי"ח פריפרי. וברור שלכולם מגיע טיפול נאות, למה אתה רומז שמי שרוצה להתמחות בבי"ח גדול ומרכזי הוא גזען? אולי גם לך יש קצת דעות קדומות. מכשור רפואי חדיש- נכון, כיף להיות בבי"ח שיש בו אופציה לראות כל מיני פרוצדורות שדורשות מכשור שאין בכל מקום. מה רע בלרצות להיות שם? רופאים בכירים בוגרי הדסה- נשמע כמו איזה מיתוס מטופש. רופאים בכירים בוגרי אוניברסיטאות אחרות (בארץ ובחו"ל) לא נופלים בדבר מבוגרי י-ם. אין לי כח להמשיך ולפרט. אני רק אומר שאני מבינה את התסכול של הכותבת המקורית, אם כי קשה לי להגיד שאני בעד מתן הקלות להורים או נשואים, פשוט בגלל שחלק ניכר האנשים בסטאז' הם כבר נשואים או עם ילדים, ואי אפשר לדחוק את כל השאר אוטומטית לסוף הרשימה. תמיד אפשר למצוא פתרונות ולהסתדר איכשהו. ובקשר אליך- יפה מאוד שאתה רוצה לעשות סטאז' בפריפריה, אבל מספיק עם ההתחסדות והטחת האשמות באחרים. לא מתאים.
 
השאלה הזו עולה מחדש כל פעם גם בהגרלות למחלקות

לציין שיש אנשים שעשו גם בחירה מקצועית ולא הביאו ילדים בכוונה מתוך השיקולים האלו - כי הם רוצים לא לקחת סיכון, לא לעזוב את הילד, וכי הם לא בטוחים שהם יהיו הורים טובים מספיק בתקופה הזו בחייהם, ולכן הם דוחים את הבאת הילדים בעוד שנה או שנתיים. אם ינתנו ההקלות המוצעות להורים, אני די מאמינה שכמות נכבדת של סטודנטים תביא ילדים דווקא בתקופת הסטאג', בשביל להנות מהן. אולי זה נשמע קטנוני, אבל ההצעה שכבודו מציע היא כ"כ "נדיבה" ביחס להורים, וכמו שציינו מעליי - הרבה רופאים כבר נשואים ושוקלים בתקופה זו בחייהם, ככה שבהחלט הייתי רואה זוג נשוי שמעוניין להביא ילד בהחלט עשוי "להקדים את המועד" בשביל להנות ממנה.
 

הרגעלה

New member
קשקוש.

אם ינתנו הקלות, אז כמות נכבדה של סטודנטים תביא ילדים ? את יכולה לכתוב מערכונים לחמישיה הקאמרית, גם לא מצחיק, גם לא קשור למציאות, וגם ללא פואנטה
ההצעה כ"כ נדיבה ? את בטוחה שאת מבינה מה ההצעה ? ההצעה היא להשתתש בהגרלה כמו כולם, כאשר הסטטיסטיקה מראה שיש 80%-90% לקבל את אחד המקומות שמעוניינים בהם, ורק למנוע מצב שבו ההורה, למרות שמדובר רק באחוזי סיכוי בודדים, יקבל מקום במרחק 4 שעות נסיעה.
 

kontsy

New member
יביאו ילדים כדי להנות מהקלות???

קצת פרופורציות...
 

lidaka

New member
באמת, קצת פרופורציות

רבים מהסטודנטים לרפואה "דוחים" הבאת ילדים לעולם לסוף השנים הקליניות ואפילו לסטאז', בדיוק בשל הדברים האלה. אז כן- ברגע שיהיו זכויות יתר לבעלי ילדים המחשבה הזאת (של מתי להביא ילדים לעולם) לא תתקל בשיקולי הגרלות; וכן, הרבה מאוד סטודנטים, שמחשבים את המועד האופטימלי להביא ילדים לעולם לא יאלצו להתחשב בכך. אחת משיחות היום שלנו היא "הזמן האופטימלי להביא ילדים לעולם".
 

הרגעלה

New member
באיזה סרט (רע כנראה) אתה חי ?

נראה לך שהשיקול אם להביא ילד לעולם קשור בכלל לסיכוי שלי לקבל את ברזילי או איכילוב ? אם יחליטו להעניק לסטודנטים את ההטבה (אגב, לדעתי עדיין לא הבנת את משמעותה), אז פתאום תהיה הצפת ילודה ? משעשע.
 

lidaka

New member
תהיה עלייה במספר הסטודנטים עם ילדים

נדמה לי שאתה לא כ"כ מכיר את ציבור הסטודנטים האחרים. לצערנו, זה לא משעשע. אבל כפי שקונגונדה רשמה, רוב הסטודנטים אכן עושים חישובים של מתי להביא ילדים ומתי לא.
 
למעלה