מעט
- יצרניות מתקפים - Xerox מול Vix

מצב
הנושא נעול.

dctgdctg

New member
מעט
- יצרניות מתקפים - Xerox מול Vix

מעט
- יצרניות מתקפים - Xerox מול Vix
שאלה לגבי מתקפים:
ברכבת ישראל ובדן באר שבע יש מתקפים של Xerox (אגב, החטיבה הזו עומדת להפוך לחלק מConduent בעקבות פיצול של Xerox לשתי חברות).
בדן יש מתקפים של Vix.
א. מה יש בחברות אחרות?
ב. מי מחליט על ההצטיידות הזו - האם משרד התחבורה או חברות התחב"צ בעצמן?

תודה מראש
 
המפעילות עצמן

מעט
- יצרניות מתקפים - Xerox מול Vix
שאלה לגבי מתקפים:
ברכבת ישראל ובדן באר שבע יש מתקפים של Xerox (אגב, החטיבה הזו עומדת להפוך לחלק מConduent בעקבות פיצול של Xerox לשתי חברות).
בדן יש מתקפים של Vix.
א. מה יש בחברות אחרות?
ב. מי מחליט על ההצטיידות הזו - האם משרד התחבורה או חברות התחב"צ בעצמן?

תודה מראש
המפעילות עצמן
משרד התחבורה מגדיר את הדרישות מהמתקפים אך לא מגביל לחברה זו או אחרת, המפעילות עושות בוחרות (לרוב או אפילו תמיד באמצעות מכרז או באמצעות תהליך קבלת הצעות מחיר) בין היצרנים שיש להם מוצר העומד בכל דרישות משרד התחבורה ובוחרות.
 

dctgdctg

New member
תודה רבה

המפעילות עצמן
משרד התחבורה מגדיר את הדרישות מהמתקפים אך לא מגביל לחברה זו או אחרת, המפעילות עושות בוחרות (לרוב או אפילו תמיד באמצעות מכרז או באמצעות תהליך קבלת הצעות מחיר) בין היצרנים שיש להם מוצר העומד בכל דרישות משרד התחבורה ובוחרות.
תודה רבה
 

25306yosef

New member
אם היו עובדים עם חברת וריפון ועם חברת כספיט

מעט
- יצרניות מתקפים - Xerox מול Vix
שאלה לגבי מתקפים:
ברכבת ישראל ובדן באר שבע יש מתקפים של Xerox (אגב, החטיבה הזו עומדת להפוך לחלק מConduent בעקבות פיצול של Xerox לשתי חברות).
בדן יש מתקפים של Vix.
א. מה יש בחברות אחרות?
ב. מי מחליט על ההצטיידות הזו - האם משרד התחבורה או חברות התחב"צ בעצמן?

תודה מראש
אם היו עובדים עם חברת וריפון ועם חברת כספיט
הרבה מאוד בעיות היו נפתרות ובאות על פתרונן.

חברות וריפון וכספיט (ויש עוד כמה) עומדות בכל התקנים המחמירים של כל חברות האשראי בעולם (כולל חברות אשראי שלא מוכרות בישראל) ושל בנק ישראל וכל הגופים הרגולטוריים בעולם. שאם לא כן, החברות הנ"ל לא היו יכולות ליצא את המכשרים שלהן לחו"ל ולהתחרות בעולם מול חברות זרות מחו"ל.

ומה לגבי החברות Xerox ו- Vix, האם בכלל יש להן רשיון מחברות האשראי בעולם?

אם התשובה היא כן, אז אני מסיק מכך שהבעיה היא למעשה במשרד התחבורה / חברת עדליא (מחק את המיותר) שכל המטרה שלהם היא למרר את חיהם של המשתמשים באוטובוסים. שאם לא כן, במקרה של תקלה בכרטיס הרב קו או בקורא הכרטיסים, לנוסע היתה צריכה להינתן האפשרות לשלם עבור הנסיעה גם באמצעות כרטיס אשראי.
 

Bus Nerd

Active member
וריפון ואחרות לא מפתחות מערכות כרטוס לתחבורה

אם היו עובדים עם חברת וריפון ועם חברת כספיט
הרבה מאוד בעיות היו נפתרות ובאות על פתרונן.

חברות וריפון וכספיט (ויש עוד כמה) עומדות בכל התקנים המחמירים של כל חברות האשראי בעולם (כולל חברות אשראי שלא מוכרות בישראל) ושל בנק ישראל וכל הגופים הרגולטוריים בעולם. שאם לא כן, החברות הנ"ל לא היו יכולות ליצא את המכשרים שלהן לחו"ל ולהתחרות בעולם מול חברות זרות מחו"ל.

ומה לגבי החברות Xerox ו- Vix, האם בכלל יש להן רשיון מחברות האשראי בעולם?

אם התשובה היא כן, אז אני מסיק מכך שהבעיה היא למעשה במשרד התחבורה / חברת עדליא (מחק את המיותר) שכל המטרה שלהם היא למרר את חיהם של המשתמשים באוטובוסים. שאם לא כן, במקרה של תקלה בכרטיס הרב קו או בקורא הכרטיסים, לנוסע היתה צריכה להינתן האפשרות לשלם עבור הנסיעה גם באמצעות כרטיס אשראי.
וריפון ואחרות לא מפתחות מערכות כרטוס לתחבורה
רק מערכות תשלום. זה שונה *לחלוטין* ממערכות כרטוס.
&nbsp
מבחינה טכנולגית, הולידטורים של דן (במרכז) ודן באר שבע (בבאר שבע) כבר תומכים באשראי. אבל כדי לאפשר כרטוס באשראי צריך יותר מרק לאפשר את הפיצ'ר במכשירים הטכנולוגיים.
&nbsp
אף אחד לא רוצה למרר את חייך (חוץ ממך בעצם העובדה שאתה מתעקש לא להשתמש ברב קו).
&nbsp
תשלום באשראי בתח"צ בארץ יקרה בעתיד, כשיסיימו עם דברים חשובים יותר כמו עליה מכל הדלתות ללא התערבות הנהג בכל הקווים בארץ.
 

25306yosef

New member
חברת וריפון דווקא כן מפתחת מערכות כרטוס לתחבורה ציבורית

וריפון ואחרות לא מפתחות מערכות כרטוס לתחבורה
רק מערכות תשלום. זה שונה *לחלוטין* ממערכות כרטוס.
&nbsp
מבחינה טכנולגית, הולידטורים של דן (במרכז) ודן באר שבע (בבאר שבע) כבר תומכים באשראי. אבל כדי לאפשר כרטוס באשראי צריך יותר מרק לאפשר את הפיצ'ר במכשירים הטכנולוגיים.
&nbsp
אף אחד לא רוצה למרר את חייך (חוץ ממך בעצם העובדה שאתה מתעקש לא להשתמש ברב קו).
&nbsp
תשלום באשראי בתח"צ בארץ יקרה בעתיד, כשיסיימו עם דברים חשובים יותר כמו עליה מכל הדלתות ללא התערבות הנהג בכל הקווים בארץ.
חברת וריפון דווקא כן מפתחת מערכות כרטוס לתחבורה ציבורית
ואני מצטט מתוך האתר של חברת וריפון:

"פתרונות תשלום של וריפון לתחבורה ציבורית הותקנו ברשויות תחבורה וחברות פרטיות ברחבי העולם, מניו יורק ואיסטנבול ועד לסינגפור ולסידני."

"וריפון מציעה מגוון רחב של פתרונות תשלום בתחבורה ציבורית.
פתרונות תשלום ניידים לקבלת כרטיסי אשראי במוניות, אותן ניתן לשלב עם מערכות מולטימדיה להצגת פרסומות, דיווחי חדשות ומפות [כרטוס אוטומטי, טעינת כרטיסים, תשלום מהיר תחבורה ציבורית] מסופי תשלום מוקשחים לשילוב במכונות כרטיסים (Ticket Vending Machine - TVM) ובחניונים.
פתרונות לסליקת תשלומים באוטובוסים באמצעות כרטיס Contactless (ללא מגע)
עמדות טעינה בשירות עצמי לכרטיסי תחבורה ציבורית המשלבים כרטיס חכם ו/או כרטיסי Contactless (ללא מגע).

http://www.verifone.co.il/182826

"לחברת וריפון מגוון מוצרים בתחום התחבורה הציבורית:
מערכת פרסונליזציה - המאפשרת הנפקה של כרטיסי נסיעה עם פרופיל נוסע בהתאם לסוג הזכאות לו הוא זכאי.
מערכות לטעינה חוזרת של חוזי נסיעה.

מערכת הפרסונליזציה היא מערכת מקוונת המגדירה לכל כרטיס את פרופיל הנוסע ובהתאם לכך את ההנחות להם הוא זכאי. כיוון שהמערכת יושבת על רשת האינטרנט, יכול כל מחשב אישי להפוך בקלות לעמדת פרסונליזיציה.
מערכת שכזו שומרת על גמישות מירבית בהפעלה ובאה לידי ביטוי בהפקת כרטיסי נסיעה לגופים מוסדיים כגון בתי ספר, אוניברסיטאות, משטרה ואחרים בהם עולה הצורך להפיק כמות גדולה של כרטיסי נסיעה הנושאים פרטי נוסע וקווי נסיעה שונים ומרובים."

http://www.verifone.co.il/174076

***************************************

אז למעשה יש לחברת וריפון פתרונות כרטוס לתחבורה ציבורית. אולי לא בתקן קליפסו של חברת עדליא, אבל ככל הנראה בתקן אחר טוב ואמין הרבה הרבה יותר.

עוד על התקן השונה שככל הנראה הוא לא קליפסו, ניתן לקרוא גם כאן:

http://www.verifone.co.il/158081
 

Bus Nerd

Active member
אז רק בגלל שלך יש מניות בוריפון או משהו אתה רוצה

חברת וריפון דווקא כן מפתחת מערכות כרטוס לתחבורה ציבורית
ואני מצטט מתוך האתר של חברת וריפון:

"פתרונות תשלום של וריפון לתחבורה ציבורית הותקנו ברשויות תחבורה וחברות פרטיות ברחבי העולם, מניו יורק ואיסטנבול ועד לסינגפור ולסידני."

"וריפון מציעה מגוון רחב של פתרונות תשלום בתחבורה ציבורית.
פתרונות תשלום ניידים לקבלת כרטיסי אשראי במוניות, אותן ניתן לשלב עם מערכות מולטימדיה להצגת פרסומות, דיווחי חדשות ומפות [כרטוס אוטומטי, טעינת כרטיסים, תשלום מהיר תחבורה ציבורית] מסופי תשלום מוקשחים לשילוב במכונות כרטיסים (Ticket Vending Machine - TVM) ובחניונים.
פתרונות לסליקת תשלומים באוטובוסים באמצעות כרטיס Contactless (ללא מגע)
עמדות טעינה בשירות עצמי לכרטיסי תחבורה ציבורית המשלבים כרטיס חכם ו/או כרטיסי Contactless (ללא מגע).

http://www.verifone.co.il/182826

"לחברת וריפון מגוון מוצרים בתחום התחבורה הציבורית:
מערכת פרסונליזציה - המאפשרת הנפקה של כרטיסי נסיעה עם פרופיל נוסע בהתאם לסוג הזכאות לו הוא זכאי.
מערכות לטעינה חוזרת של חוזי נסיעה.

מערכת הפרסונליזציה היא מערכת מקוונת המגדירה לכל כרטיס את פרופיל הנוסע ובהתאם לכך את ההנחות להם הוא זכאי. כיוון שהמערכת יושבת על רשת האינטרנט, יכול כל מחשב אישי להפוך בקלות לעמדת פרסונליזיציה.
מערכת שכזו שומרת על גמישות מירבית בהפעלה ובאה לידי ביטוי בהפקת כרטיסי נסיעה לגופים מוסדיים כגון בתי ספר, אוניברסיטאות, משטרה ואחרים בהם עולה הצורך להפיק כמות גדולה של כרטיסי נסיעה הנושאים פרטי נוסע וקווי נסיעה שונים ומרובים."

http://www.verifone.co.il/174076

***************************************

אז למעשה יש לחברת וריפון פתרונות כרטוס לתחבורה ציבורית. אולי לא בתקן קליפסו של חברת עדליא, אבל ככל הנראה בתקן אחר טוב ואמין הרבה הרבה יותר.

עוד על התקן השונה שככל הנראה הוא לא קליפסו, ניתן לקרוא גם כאן:

http://www.verifone.co.il/158081
אז רק בגלל שלך יש מניות בוריפון או משהו אתה רוצה
להכריח את כל משתמשי הרב קו בארץ להחליף את הכרטיס שלהם? זה מגוכח ויעלה למדינה מילארדים.
&nbsp
משתמשים בקליפסו בהרבה מדינות בעולם והוא עובד יופי.
&nbsp
אני אישית הייתי מעדיף שמשרד התחבורה היו קונים רישיון לאוייסטר במקום לקליפסו (האוייסטר מהיר בהרבה בתיקוף והרבה יותר רגיש) אבל להחליף את קליפסו עכשיו יהיה בזבוז כסף מגוכך.
&nbsp
אני לא רואה אגב ברשימה הזו ולידטורים, קופסאות נהג, או מכשירי כרטוס ניידים (יש הבדל גדול בין מכשיר כרטוס בתחנת רכבת לבין מכשיר כרטוס בתוך אוטובוס). לא נראה שוריפון מנסה להתחרות בשוק הזה.
 

25306yosef

New member
אין לי שום מניות בחברת וריפון

אז רק בגלל שלך יש מניות בוריפון או משהו אתה רוצה
להכריח את כל משתמשי הרב קו בארץ להחליף את הכרטיס שלהם? זה מגוכח ויעלה למדינה מילארדים.
&nbsp
משתמשים בקליפסו בהרבה מדינות בעולם והוא עובד יופי.
&nbsp
אני אישית הייתי מעדיף שמשרד התחבורה היו קונים רישיון לאוייסטר במקום לקליפסו (האוייסטר מהיר בהרבה בתיקוף והרבה יותר רגיש) אבל להחליף את קליפסו עכשיו יהיה בזבוז כסף מגוכך.
&nbsp
אני לא רואה אגב ברשימה הזו ולידטורים, קופסאות נהג, או מכשירי כרטוס ניידים (יש הבדל גדול בין מכשיר כרטוס בתחנת רכבת לבין מכשיר כרטוס בתוך אוטובוס). לא נראה שוריפון מנסה להתחרות בשוק הזה.
אין לי שום מניות בחברת וריפון
ואם כבר העלת את עניין המניות, אז יותר טוב היה אם היית טוען שיש לי מניות בחברת האשראי...

ואגב, מה בדיוק היתרון של תקן הקליפסו על תקנים אחרים ומדוע משרד התחבורה אישר בצורה שרירותית לחברת עדליא לבחור את תקן הקליפסו?

אינני מבין שום דבר בתקנים. אבל מה שאני יודע על הקליפסו ממה שקראתי בעבר באינטרנט זה שתקן הקליפסו אינו תומך בקבלת תשלומים בכרטיסי אשראי. על מנת שיהיה אפשר לשלם באשראי יש להוסיף פיצ'ר לכל המכשירים.
 

sweetums

New member
ואיפה בדיוק משלמים על אוטבוסים באשראי עם PayPass/Wave?

אין לי שום מניות בחברת וריפון
ואם כבר העלת את עניין המניות, אז יותר טוב היה אם היית טוען שיש לי מניות בחברת האשראי...

ואגב, מה בדיוק היתרון של תקן הקליפסו על תקנים אחרים ומדוע משרד התחבורה אישר בצורה שרירותית לחברת עדליא לבחור את תקן הקליפסו?

אינני מבין שום דבר בתקנים. אבל מה שאני יודע על הקליפסו ממה שקראתי בעבר באינטרנט זה שתקן הקליפסו אינו תומך בקבלת תשלומים בכרטיסי אשראי. על מנת שיהיה אפשר לשלם באשראי יש להוסיף פיצ'ר לכל המכשירים.
ואיפה בדיוק משלמים על אוטבוסים באשראי עם PayPass/Wave?
בלונדון לא, ביפן אפשר לרכוש בחנויות עם Suica ודומיהם, אבל הם לא כרטיסי אשראי.
&nbsp
 

25306yosef

New member
אני לא מכיר את התקנים השונים לתח"צ

ואיפה בדיוק משלמים על אוטבוסים באשראי עם PayPass/Wave?
בלונדון לא, ביפן אפשר לרכוש בחנויות עם Suica ודומיהם, אבל הם לא כרטיסי אשראי.
&nbsp
אני לא מכיר את התקנים השונים לתח"צ
אני רק יודע שהחברות וריפון וכספיט ואחרות מפתחות מכשירים שונים לצורך תשלומים בכרטיסי אשראי, מכשירים העומדים בכל התקנים המחמירים של כל חברות האשראי בעולם ושל כל הגופים הרגולטוריים בעולם.

אם היו מותקנים מכשירים שכאלה באוטובוסים, לא היתה לי כל בעיה לשלם באמצעותם (בכרטיס אשראי) עבור הנסיעה (במקרה של תקלה ברב קו).

כיום המצב הוא שאין באוטובוסים מכשירים של וריפון וכספיט ובמכשירים הקיימים של קליפסו לא ניתן לשלם באשראי ולכן במקרה של תקלה ברב קו הנהג עלול לדרוש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן אני נגד כרטיס הרב קו.

ושוב, אין לי שמץ של מושג מה קורה בחו"ל ואין לי שמץ של מושג בתקנים השונים.

אני רק יודע שבכל מקום שיש מכשיר של חברת וריפון או חברת כספיט אני תמיד יכול לשלם באשראי. ואילו במקומות שיש מכשירים של קליפסו (אוטובוסים) אין כל אפשרות לשלם באשראי. וזה כל מה שאני יודע על וריפון וכספיט ובהשוואה לקליפסו*.

* - קליפסו זה השם שבחרתי לכנות את כל המכשירים המצויים באוטובוסים המשמשים לקריאת רב קו שאין בהם אפשרות לשלם באשראי.
 

Bus Nerd

Active member
כבר אמרתי לך, האפשרות הטכנית במכשירים כבר קיימת

אני לא מכיר את התקנים השונים לתח"צ
אני רק יודע שהחברות וריפון וכספיט ואחרות מפתחות מכשירים שונים לצורך תשלומים בכרטיסי אשראי, מכשירים העומדים בכל התקנים המחמירים של כל חברות האשראי בעולם ושל כל הגופים הרגולטוריים בעולם.

אם היו מותקנים מכשירים שכאלה באוטובוסים, לא היתה לי כל בעיה לשלם באמצעותם (בכרטיס אשראי) עבור הנסיעה (במקרה של תקלה ברב קו).

כיום המצב הוא שאין באוטובוסים מכשירים של וריפון וכספיט ובמכשירים הקיימים של קליפסו לא ניתן לשלם באשראי ולכן במקרה של תקלה ברב קו הנהג עלול לדרוש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן אני נגד כרטיס הרב קו.

ושוב, אין לי שמץ של מושג מה קורה בחו"ל ואין לי שמץ של מושג בתקנים השונים.

אני רק יודע שבכל מקום שיש מכשיר של חברת וריפון או חברת כספיט אני תמיד יכול לשלם באשראי. ואילו במקומות שיש מכשירים של קליפסו (אוטובוסים) אין כל אפשרות לשלם באשראי. וזה כל מה שאני יודע על וריפון וכספיט ובהשוואה לקליפסו*.

* - קליפסו זה השם שבחרתי לכנות את כל המכשירים המצויים באוטובוסים המשמשים לקריאת רב קו שאין בהם אפשרות לשלם באשראי.
כבר אמרתי לך, האפשרות הטכנית במכשירים כבר קיימת
לפחות באלו של דן. האחרות יוכלו לשדרג אם משרד התחבורה יחייב אותן.
&nbsp
אבל כדי שיוכלו להפעיל את האפשרות צריכים:
1) שהבנקים וחברות האשראי ישדרגו את הלקוחות שלהם לכרטיסים שתומכים בcontactless. זה עדיין לא קרה.
2) שמשרד התחבורה יתקין תקנות ונהלים ויחליט אם ואילו הנחות יקבל מי שמשתמש באשראי
3) חברות האוטובוסים צריכות לבחור חברת סליקה. צריך גם להחליט מי יממן את עמלות הסליקה: חברת האוטובוסים, משרד התחבורה או הלקוח?
4) לחבר את זה למסלקה של משרד התחבורה שמסופקת בכלל ע"י בנק הדואר... כי בסופו של דבר כל הכסף הולך למשרד התחבורה ולא למפעילות
&nbsp
ואז עולות שאלות כמו איך יעבוד מעבר חופשי של 90 דקות, אם בכלל. כרגע המערכת אמינה יחסית כי היא עובדת בoffline, אבל כשישתמשו בכרטיסי אשראי זה חייב להיות אונליין. משרד התחבורה כנראה יצטרך ליצור ולאפיין תוכנת שרת מיוחדת שתזכור עסקאות לפי מספר הכרטיס כדי לחשב בזמן אמת אם צריך לחייב חיוב נוסף או לא.
&nbsp
בקיצור, כמו שאמרתי, זה לא כל כך פשוט בכלל. ואם מהירות הולידציה של דברים כאלו תהיה כמו מכונות ההטענה האוטומטיות בקו 1 (שבהן צריך לחכות *הרבה* זמן יחסית בזמן שהמכונה יוצרת קשר עם שב"א באמצעות חיבור סלולרי) זה יהיה מאוד לא נוח ומאוד לא יעיל.
&nbsp
כמו שאתה רואה, זה חתיכת עסק מסובך. זה לא דבר פשוט של לעשות v בתוכנה וזהו.
אני מאמין שבגלל האיטיות של הבנקים וחברות האשראי בארץ לאמץ את תקן הEMV ולאפשר תשלומי contactless, סביר להניח שלא נראה ולידטורים או קופסאות נהג שמאפשרים תשלום באשראי בעתיד הקרוב, וכשתהיה עליה מכל הדלתות ללא תשלום לנהג (מה שיקרה כנראה הרבה לפני שcontactless יהיה פופולרי בארץ, כי הבנקים זזים בקצב של צב) יאפשרו תשלום באשראי רק במכונות אוטומטיות כמו בקו 1 של דן או כמו בדן באר שבע.
 

25306yosef

New member
מי בדיוק מממן כיום את עמלות הסליקה של חברת דן בצפון?

כבר אמרתי לך, האפשרות הטכנית במכשירים כבר קיימת
לפחות באלו של דן. האחרות יוכלו לשדרג אם משרד התחבורה יחייב אותן.
&nbsp
אבל כדי שיוכלו להפעיל את האפשרות צריכים:
1) שהבנקים וחברות האשראי ישדרגו את הלקוחות שלהם לכרטיסים שתומכים בcontactless. זה עדיין לא קרה.
2) שמשרד התחבורה יתקין תקנות ונהלים ויחליט אם ואילו הנחות יקבל מי שמשתמש באשראי
3) חברות האוטובוסים צריכות לבחור חברת סליקה. צריך גם להחליט מי יממן את עמלות הסליקה: חברת האוטובוסים, משרד התחבורה או הלקוח?
4) לחבר את זה למסלקה של משרד התחבורה שמסופקת בכלל ע"י בנק הדואר... כי בסופו של דבר כל הכסף הולך למשרד התחבורה ולא למפעילות
&nbsp
ואז עולות שאלות כמו איך יעבוד מעבר חופשי של 90 דקות, אם בכלל. כרגע המערכת אמינה יחסית כי היא עובדת בoffline, אבל כשישתמשו בכרטיסי אשראי זה חייב להיות אונליין. משרד התחבורה כנראה יצטרך ליצור ולאפיין תוכנת שרת מיוחדת שתזכור עסקאות לפי מספר הכרטיס כדי לחשב בזמן אמת אם צריך לחייב חיוב נוסף או לא.
&nbsp
בקיצור, כמו שאמרתי, זה לא כל כך פשוט בכלל. ואם מהירות הולידציה של דברים כאלו תהיה כמו מכונות ההטענה האוטומטיות בקו 1 (שבהן צריך לחכות *הרבה* זמן יחסית בזמן שהמכונה יוצרת קשר עם שב"א באמצעות חיבור סלולרי) זה יהיה מאוד לא נוח ומאוד לא יעיל.
&nbsp
כמו שאתה רואה, זה חתיכת עסק מסובך. זה לא דבר פשוט של לעשות v בתוכנה וזהו.
אני מאמין שבגלל האיטיות של הבנקים וחברות האשראי בארץ לאמץ את תקן הEMV ולאפשר תשלומי contactless, סביר להניח שלא נראה ולידטורים או קופסאות נהג שמאפשרים תשלום באשראי בעתיד הקרוב, וכשתהיה עליה מכל הדלתות ללא תשלום לנהג (מה שיקרה כנראה הרבה לפני שcontactless יהיה פופולרי בארץ, כי הבנקים זזים בקצב של צב) יאפשרו תשלום באשראי רק במכונות אוטומטיות כמו בקו 1 של דן או כמו בדן באר שבע.
מי בדיוק מממן כיום את עמלות הסליקה של חברת דן בצפון?
אם ניתן כיום לשלם עבור הנסיעה במטרונית באמצעות כרטיסי אשראי, אז אין כל בעיה של עמלות סליקה. כנ"ל רק"ל ירושלים, כרמלית, רכבת ישראל.

לגבי הנחות למשלמים באשראי לא רלוונטי כלל. וזאת מאחר והאפשרות לתשלום באשראי מיועדת לנוסעים מזדמנים (כאלה שבדרך כלל נוסעים ברכב הפרטי ואין להם רב קו) וגם לתשלומים באוטובוסים למקרה של תקלה ברב קו. ולכן אין כל צורך בהנחות למשלמים באשראי. גם כיום אין כל הנחה למי שמשלם במזומן לנהג.

מי שרוצה הנחה שישתמש ברב קו (ויטעין אותו באשראי) והאופציה לתשלום באשראי באוטובוסים צריכה להיות כאמור לנוסעים מזדמנים ולמקרה של תקלה ברב קו.

כל מה שכתבת על המסלקה לא רלוונטי כלל מאחר וכאמור התשלום באשראי לא נועד לתת הנחה ללקוח אלא להוות אמצעי תשלום בלבד וכפי שקיים כיום במטרונית כרמלית רכבת.

כנ"ל לגבי מעבר 90 הדקות. מי שרוצה מעבר שישתמש ברב קו. התשלום באשראי נועד כאמור להיות אמצעי תשלום בלבד וכפי שפועל כיום במטרונית כרמלית רכבת.

ואני אשאל פעם נוספת את מה שכבר שאלתי מטה,

למה בכלל צריך EMV ו-contactless?

מה רע בשיטה עם הפס המגנטי שבה עובדת כיום רכבת ישראל / מטרונית / כרמלית?

ולמה אי אפשר להתקין בתחנות המרכזיות מכונות אוטומטיות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה בודדים לאוטובוס לצורך שימוש עתידי?
 

Bus Nerd

Active member
תשובות

מי בדיוק מממן כיום את עמלות הסליקה של חברת דן בצפון?
אם ניתן כיום לשלם עבור הנסיעה במטרונית באמצעות כרטיסי אשראי, אז אין כל בעיה של עמלות סליקה. כנ"ל רק"ל ירושלים, כרמלית, רכבת ישראל.

לגבי הנחות למשלמים באשראי לא רלוונטי כלל. וזאת מאחר והאפשרות לתשלום באשראי מיועדת לנוסעים מזדמנים (כאלה שבדרך כלל נוסעים ברכב הפרטי ואין להם רב קו) וגם לתשלומים באוטובוסים למקרה של תקלה ברב קו. ולכן אין כל צורך בהנחות למשלמים באשראי. גם כיום אין כל הנחה למי שמשלם במזומן לנהג.

מי שרוצה הנחה שישתמש ברב קו (ויטעין אותו באשראי) והאופציה לתשלום באשראי באוטובוסים צריכה להיות כאמור לנוסעים מזדמנים ולמקרה של תקלה ברב קו.

כל מה שכתבת על המסלקה לא רלוונטי כלל מאחר וכאמור התשלום באשראי לא נועד לתת הנחה ללקוח אלא להוות אמצעי תשלום בלבד וכפי שקיים כיום במטרונית כרמלית רכבת.

כנ"ל לגבי מעבר 90 הדקות. מי שרוצה מעבר שישתמש ברב קו. התשלום באשראי נועד כאמור להיות אמצעי תשלום בלבד וכפי שפועל כיום במטרונית כרמלית רכבת.

ואני אשאל פעם נוספת את מה שכבר שאלתי מטה,

למה בכלל צריך EMV ו-contactless?

מה רע בשיטה עם הפס המגנטי שבה עובדת כיום רכבת ישראל / מטרונית / כרמלית?

ולמה אי אפשר להתקין בתחנות המרכזיות מכונות אוטומטיות לצורך מכירת כרטיסי נסיעה בודדים לאוטובוס לצורך שימוש עתידי?
תשובות
בקשר לcontactless ולבלבול שלך בין מכונה לרכישת כרטיסים לבין ולידטור, עניתי לך קצת יותר למטה בשרשור.
&nbsp
בקשר להנחות וכיו"ב, אם המטרה שלך היא שאשראי תהפוך לשיטה העיקרית לתשלום, במקום הרב קו שאתה מתנגד לו בחריפות, אז צריך לדבר על מעבר חופשי והנחות.
&nbsp
בקשר למכונות למכירת כרטיסי נסיעה בודדים לאוטובוס בתחנות המרכזיות: טכנולוגית הפרויקט אפשרי, מעשית זה בעייתי כי כל הרעיון במעבר מכרטיסיות נייר לכרטיסים חכמים (רב קו) הוא שיהיה אפשר 1) למנוע אובדן כספי על כרטיסים שהולכים לאיבוד 2) לאסוף בקלות מידע סטטיסטי על פופולריות של תחנות, קווים, ודפוסי נסיעה.
בנוסף, אני לא חושב שחוץ ממך יהיה מישהו שירצה להשתמש במכונות האלו, הרי בסופו של דבר אף אחד לא יקנה כרטיסים לקו ספציפי מראש כשהוא יכול פשוט להטעין ערך צבור / כרטיסיית שתי נסיעות ברב קו. מכונות כאלו ותחזוקה שלהם זה דבר שעולה כסף ופשוט לא משתלם להציב אותן.
&nbsp
מכונות להטענת רב קו לעומת זאת כן כדאי שיהיו בכל מקום.
&nbsp
אם כל כך חשוב לך לשלם באשראי ולא ברב קו, למה שלא תנסה לשכנע את חברת האוטובוסים העובדת במקום מגוריך להתחיל שיתוף פעולה עם hop on, שמאפשרים תשלום באשראי (דרך הסלולרי) לנסיעות של דן במרכז?
 

sweetums

New member
אתה ממשיך לברבר ולברבר ולזרוק שמות של חברות

אני לא מכיר את התקנים השונים לתח"צ
אני רק יודע שהחברות וריפון וכספיט ואחרות מפתחות מכשירים שונים לצורך תשלומים בכרטיסי אשראי, מכשירים העומדים בכל התקנים המחמירים של כל חברות האשראי בעולם ושל כל הגופים הרגולטוריים בעולם.

אם היו מותקנים מכשירים שכאלה באוטובוסים, לא היתה לי כל בעיה לשלם באמצעותם (בכרטיס אשראי) עבור הנסיעה (במקרה של תקלה ברב קו).

כיום המצב הוא שאין באוטובוסים מכשירים של וריפון וכספיט ובמכשירים הקיימים של קליפסו לא ניתן לשלם באשראי ולכן במקרה של תקלה ברב קו הנהג עלול לדרוש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד. ולכן אני נגד כרטיס הרב קו.

ושוב, אין לי שמץ של מושג מה קורה בחו"ל ואין לי שמץ של מושג בתקנים השונים.

אני רק יודע שבכל מקום שיש מכשיר של חברת וריפון או חברת כספיט אני תמיד יכול לשלם באשראי. ואילו במקומות שיש מכשירים של קליפסו (אוטובוסים) אין כל אפשרות לשלם באשראי. וזה כל מה שאני יודע על וריפון וכספיט ובהשוואה לקליפסו*.

* - קליפסו זה השם שבחרתי לכנות את כל המכשירים המצויים באוטובוסים המשמשים לקריאת רב קו שאין בהם אפשרות לשלם באשראי.
אתה ממשיך לברבר ולברבר ולזרוק שמות של חברות
שלא מימשו פתרון כזה.
לשאלתך לגבי EMV - תפנה בתלונות לויזה ומאסטרקרד שמחייבות בתקן הזה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תגובה

ואיפה בדיוק משלמים על אוטבוסים באשראי עם PayPass/Wave?
בלונדון לא, ביפן אפשר לרכוש בחנויות עם Suica ודומיהם, אבל הם לא כרטיסי אשראי.
&nbsp
תגובה
במטרו של מוסקבה וסנט פטרבורג אפשר עם paypass/paywave אך התעריף גבוה יותר מערך צבור בכרטיס הטרויקה (מוסקבה), אגב, את הטרויקה שהיא בתקן ה-mifare classic ניתן לתעון מרחוק עפ"י מספר הכרטיס ע"י כל האמצעים המקובלים שם בשוק התשלומים (אשראי, פיי פאל, ווב-מני, יאנדקס.כספים, קיווי וכו' כולל מזומן או כל אמצעי אחר בדואר או גם דרך עמדה האוטומטית לתשלומים שונים (אינטרנט, סלולר, ארנונה, ועד בית, חשמל, שירותים ממשלתיים וכו'), ולתקף את הטעינה החיצונית שכזו כשאתה מגיע למטרו. אגב, איפו בדיוק מניחים רב-קו לטעינה לאחר תשלום חוזה מרחוק בר"י https://tickets.rail.co.il/ ?
 

sweetums

New member
גם בתחתית של לונדון ואפילו עם Apple Pay, אבל לא באוטובוסים

תגובה
במטרו של מוסקבה וסנט פטרבורג אפשר עם paypass/paywave אך התעריף גבוה יותר מערך צבור בכרטיס הטרויקה (מוסקבה), אגב, את הטרויקה שהיא בתקן ה-mifare classic ניתן לתעון מרחוק עפ"י מספר הכרטיס ע"י כל האמצעים המקובלים שם בשוק התשלומים (אשראי, פיי פאל, ווב-מני, יאנדקס.כספים, קיווי וכו' כולל מזומן או כל אמצעי אחר בדואר או גם דרך עמדה האוטומטית לתשלומים שונים (אינטרנט, סלולר, ארנונה, ועד בית, חשמל, שירותים ממשלתיים וכו'), ולתקף את הטעינה החיצונית שכזו כשאתה מגיע למטרו. אגב, איפו בדיוק מניחים רב-קו לטעינה לאחר תשלום חוזה מרחוק בר"י https://tickets.rail.co.il/ ?
גם בתחתית של לונדון ואפילו עם Apple Pay, אבל לא באוטובוסים
לאחר טעינה מרחוק ברכבת אפשר לעבור ישירות דרך השער.
 
קצת הסטוריה מאחורי תקן קליפסו

חברת וריפון דווקא כן מפתחת מערכות כרטוס לתחבורה ציבורית
ואני מצטט מתוך האתר של חברת וריפון:

"פתרונות תשלום של וריפון לתחבורה ציבורית הותקנו ברשויות תחבורה וחברות פרטיות ברחבי העולם, מניו יורק ואיסטנבול ועד לסינגפור ולסידני."

"וריפון מציעה מגוון רחב של פתרונות תשלום בתחבורה ציבורית.
פתרונות תשלום ניידים לקבלת כרטיסי אשראי במוניות, אותן ניתן לשלב עם מערכות מולטימדיה להצגת פרסומות, דיווחי חדשות ומפות [כרטוס אוטומטי, טעינת כרטיסים, תשלום מהיר תחבורה ציבורית] מסופי תשלום מוקשחים לשילוב במכונות כרטיסים (Ticket Vending Machine - TVM) ובחניונים.
פתרונות לסליקת תשלומים באוטובוסים באמצעות כרטיס Contactless (ללא מגע)
עמדות טעינה בשירות עצמי לכרטיסי תחבורה ציבורית המשלבים כרטיס חכם ו/או כרטיסי Contactless (ללא מגע).

http://www.verifone.co.il/182826

"לחברת וריפון מגוון מוצרים בתחום התחבורה הציבורית:
מערכת פרסונליזציה - המאפשרת הנפקה של כרטיסי נסיעה עם פרופיל נוסע בהתאם לסוג הזכאות לו הוא זכאי.
מערכות לטעינה חוזרת של חוזי נסיעה.

מערכת הפרסונליזציה היא מערכת מקוונת המגדירה לכל כרטיס את פרופיל הנוסע ובהתאם לכך את ההנחות להם הוא זכאי. כיוון שהמערכת יושבת על רשת האינטרנט, יכול כל מחשב אישי להפוך בקלות לעמדת פרסונליזיציה.
מערכת שכזו שומרת על גמישות מירבית בהפעלה ובאה לידי ביטוי בהפקת כרטיסי נסיעה לגופים מוסדיים כגון בתי ספר, אוניברסיטאות, משטרה ואחרים בהם עולה הצורך להפיק כמות גדולה של כרטיסי נסיעה הנושאים פרטי נוסע וקווי נסיעה שונים ומרובים."

http://www.verifone.co.il/174076

***************************************

אז למעשה יש לחברת וריפון פתרונות כרטוס לתחבורה ציבורית. אולי לא בתקן קליפסו של חברת עדליא, אבל ככל הנראה בתקן אחר טוב ואמין הרבה הרבה יותר.

עוד על התקן השונה שככל הנראה הוא לא קליפסו, ניתן לקרוא גם כאן:

http://www.verifone.co.il/158081
קצת הסטוריה מאחורי תקן קליפסו
אסייג רק שאני לא טכנולוג, מה שאכתוב הוא מעודת שמיעה בלבד.
תקן קליפסו הוא תקן בינלאומי מקובל מאד ונכון שהוא לא היחידי, אבל הוא בהחלט לא ייחודי בשום צורה. כאשר בונים ארכיטקטורה טכנולוגית חייבים לבחור בתקן מחייב והבחירה נפלה על תקן קליפסו.

למה דווקא עליו?
מסתבר שאגד, כבר בסוף שנות ה-90 או קצת אחר כך עשתה נסיונות עם כרטיס חכם ורכשה את הזכיון בארץ לתקן אחר, כנראה לא שונה מהותית מהקליפסו.
בתחילת הרפורמה בדברים רבים משרד התחבורה נעזר באגד ובדברים שפיתחה תוך תשלום רב על הזכות להשתמש בכך. (מערכת הרישוי הראשונית לדוגמה היתה מבוססת על המערכת של אגד שהיתה גרועה מאד, וזה כן מנסיון אישי).
כך גם עד היום Bus.gov.il מבוסס על פיתוח של אגד.
אגד לחצה לאמץ את התקן "שלה", אך בניגוד לאתר אינטרנט, מרגע שאתה מנפיק כרטיסים וקונה מכשירי קצה במאות מליונים, אי אפשר לשנות. משרד התחבורה הבין שהוא יישאר שבוי של התקן שבחרה אגד, כלומר יאלץ לשלם לה כסף רב על כל פיתוח ושינוי ויאבד את השליטה על הכלי החשוב הזה. לו היו בדרך זה כנראה לא היו ולידטורים בדלת האחורית, לא היתה רפורמה בתעריפים ולא היה ערך צבור, פשוט בגלל הקשיים שהיו מוערמים על ידי אגד כ"בעלת המפתחות" למערכת.
לכן החליטו על תקן אחר, ומה שנבחר זה קליפסו. (ושוב למיטב ידיעתי מבחינת איכות אין הבדל גדול בין התקנים השונים).

ולגבי וריפון, הם יכולים לייצר מכשירים לכל תקן, אינני יודע אם הם בכלל ניסו להיכנס לשוק בארץ או שלא, אבל התאמת המוצר שכבר יש להם לדרישות הישראליות לא אמור להיות קשה.

ובאופן כללי, אני אשמח ליום שבו בכל כספומט (לדוגמה של כספיט) אוכל גם לטעון את הרב קו. ואשמח ליום שבו בכל אוטובוס (עירוני לפחות) תהיה עמדת טעינה נוחה ופשוטה עם כרטיסי אשראי כמו שכבר יש בקווים 29/39 של מטרופולין. אנחנו כן בדרך הנכונה לשם.
 

25306yosef

New member
רק שכחת לציין שתקן הקליפסו נבחר למעשה ע"י חברת עדליא

קצת הסטוריה מאחורי תקן קליפסו
אסייג רק שאני לא טכנולוג, מה שאכתוב הוא מעודת שמיעה בלבד.
תקן קליפסו הוא תקן בינלאומי מקובל מאד ונכון שהוא לא היחידי, אבל הוא בהחלט לא ייחודי בשום צורה. כאשר בונים ארכיטקטורה טכנולוגית חייבים לבחור בתקן מחייב והבחירה נפלה על תקן קליפסו.

למה דווקא עליו?
מסתבר שאגד, כבר בסוף שנות ה-90 או קצת אחר כך עשתה נסיונות עם כרטיס חכם ורכשה את הזכיון בארץ לתקן אחר, כנראה לא שונה מהותית מהקליפסו.
בתחילת הרפורמה בדברים רבים משרד התחבורה נעזר באגד ובדברים שפיתחה תוך תשלום רב על הזכות להשתמש בכך. (מערכת הרישוי הראשונית לדוגמה היתה מבוססת על המערכת של אגד שהיתה גרועה מאד, וזה כן מנסיון אישי).
כך גם עד היום Bus.gov.il מבוסס על פיתוח של אגד.
אגד לחצה לאמץ את התקן "שלה", אך בניגוד לאתר אינטרנט, מרגע שאתה מנפיק כרטיסים וקונה מכשירי קצה במאות מליונים, אי אפשר לשנות. משרד התחבורה הבין שהוא יישאר שבוי של התקן שבחרה אגד, כלומר יאלץ לשלם לה כסף רב על כל פיתוח ושינוי ויאבד את השליטה על הכלי החשוב הזה. לו היו בדרך זה כנראה לא היו ולידטורים בדלת האחורית, לא היתה רפורמה בתעריפים ולא היה ערך צבור, פשוט בגלל הקשיים שהיו מוערמים על ידי אגד כ"בעלת המפתחות" למערכת.
לכן החליטו על תקן אחר, ומה שנבחר זה קליפסו. (ושוב למיטב ידיעתי מבחינת איכות אין הבדל גדול בין התקנים השונים).

ולגבי וריפון, הם יכולים לייצר מכשירים לכל תקן, אינני יודע אם הם בכלל ניסו להיכנס לשוק בארץ או שלא, אבל התאמת המוצר שכבר יש להם לדרישות הישראליות לא אמור להיות קשה.

ובאופן כללי, אני אשמח ליום שבו בכל כספומט (לדוגמה של כספיט) אוכל גם לטעון את הרב קו. ואשמח ליום שבו בכל אוטובוס (עירוני לפחות) תהיה עמדת טעינה נוחה ופשוטה עם כרטיסי אשראי כמו שכבר יש בקווים 29/39 של מטרופולין. אנחנו כן בדרך הנכונה לשם.
רק שכחת לציין שתקן הקליפסו נבחר למעשה ע"י חברת עדליא
חברת עדליא הוקמה ע"י 3 עובדי אגד לשעבר שפוטרו מאגד.

חברת עדליא היא חברה פרטית בבעלות 3 המפוטרים והיא הגוף הבלעדי בישראל המפעיל את מנהלת התחבורה הציבורית בישראל (אוטובוסים בלבד) עבור משרד התחבורה והיא זו המפעילה עבור משרד התחבורה את המשרד האחורי והמשרד הראשי (back office / Head Office) של כרטיס הרב קו. כלומר, כל ה-DATA של השימוש בכרטיסי הרב קו בכל הארץ (כולל רכבת ישראל) מועבר ל-back office בחברת עדליא ולאחר עיבוד נתונים מועבר ל-Head Office שבחברת עדליא.

ואילו משרד התחבורה מקבל רק חלק מהנתונים המעובדים ורק את מה שהמשרד "צריך". וכאמור לעייל, מנהלת התחבורה הציבורית מופעלת ע"י חברת עדליא, כך שמשרד התחבורה צריך רק נתונים סטטיסטיים ונתונים שבהם ניתן להשתמש לצורך יחסי ציבור ולצרכים פוליטיים.

ובכל מקרה, הבנתי שאתה לא יודע למה בחברת עדליא בחרו דווקא בתקן הקליפסו.

על מנת שניתן יהיה אפשרי לטעון את כרטיסי הרב קו בכספומטים, משרד התחבורה ו/או חברת עדליא צריכים לפעול בעניין. וכרגע במשרד התחבורה בוחרים שלא לפעול.
 

Bus Nerd

Active member
למשרד התחבורה יש משימות קצת דחופות יותר

רק שכחת לציין שתקן הקליפסו נבחר למעשה ע"י חברת עדליא
חברת עדליא הוקמה ע"י 3 עובדי אגד לשעבר שפוטרו מאגד.

חברת עדליא היא חברה פרטית בבעלות 3 המפוטרים והיא הגוף הבלעדי בישראל המפעיל את מנהלת התחבורה הציבורית בישראל (אוטובוסים בלבד) עבור משרד התחבורה והיא זו המפעילה עבור משרד התחבורה את המשרד האחורי והמשרד הראשי (back office / Head Office) של כרטיס הרב קו. כלומר, כל ה-DATA של השימוש בכרטיסי הרב קו בכל הארץ (כולל רכבת ישראל) מועבר ל-back office בחברת עדליא ולאחר עיבוד נתונים מועבר ל-Head Office שבחברת עדליא.

ואילו משרד התחבורה מקבל רק חלק מהנתונים המעובדים ורק את מה שהמשרד "צריך". וכאמור לעייל, מנהלת התחבורה הציבורית מופעלת ע"י חברת עדליא, כך שמשרד התחבורה צריך רק נתונים סטטיסטיים ונתונים שבהם ניתן להשתמש לצורך יחסי ציבור ולצרכים פוליטיים.

ובכל מקרה, הבנתי שאתה לא יודע למה בחברת עדליא בחרו דווקא בתקן הקליפסו.

על מנת שניתן יהיה אפשרי לטעון את כרטיסי הרב קו בכספומטים, משרד התחבורה ו/או חברת עדליא צריכים לפעול בעניין. וכרגע במשרד התחבורה בוחרים שלא לפעול.
למשרד התחבורה יש משימות קצת דחופות יותר
וכרגע אין שם מספיק כוח אדם בשביל לעשות את עבודתם כמו שצריך.
&nbsp
מהלך של אפשור טעינת רב קו בכספומטים הוא רעיון טוב, אבל מסובך במיוחד מבחינת מורכבות ההטמעה (צריך חומרה שלא קיימת היום בכספומטים, צריך תמריץ כספי לבנקים או למפעילי הכספומטים הפרטיים כדי לאפשר את זה... ולמיטב ידיעתי זה לא נהוג בשום מקום אחר בעולם, בניגוד להטענה בקיוסקים שהיא די נפוצה).
&nbsp
לרשות הארצית לתחבורה ציבורית יש הרבה פרוייקטים חשובים יותר לקדם מזה, ובקושי יש להם כוח אדם לעשות את מה שהם עושים היום (ובגלל מחסור בכוח אדם איכותי נוצרות הרבה בעיות).
&nbsp
אם היו (לפחות) עוד 10 תקנים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, המצב היה אחרת, אבל כרגע הוא לא. וזה לא שהמשרד "בוחר לא לפעול", אלא שיש להם סדר עדיפויות ותקציב מוגבל.
 
מכל האי דיוקים אתייחס רק לנושא השרשור

רק שכחת לציין שתקן הקליפסו נבחר למעשה ע"י חברת עדליא
חברת עדליא הוקמה ע"י 3 עובדי אגד לשעבר שפוטרו מאגד.

חברת עדליא היא חברה פרטית בבעלות 3 המפוטרים והיא הגוף הבלעדי בישראל המפעיל את מנהלת התחבורה הציבורית בישראל (אוטובוסים בלבד) עבור משרד התחבורה והיא זו המפעילה עבור משרד התחבורה את המשרד האחורי והמשרד הראשי (back office / Head Office) של כרטיס הרב קו. כלומר, כל ה-DATA של השימוש בכרטיסי הרב קו בכל הארץ (כולל רכבת ישראל) מועבר ל-back office בחברת עדליא ולאחר עיבוד נתונים מועבר ל-Head Office שבחברת עדליא.

ואילו משרד התחבורה מקבל רק חלק מהנתונים המעובדים ורק את מה שהמשרד "צריך". וכאמור לעייל, מנהלת התחבורה הציבורית מופעלת ע"י חברת עדליא, כך שמשרד התחבורה צריך רק נתונים סטטיסטיים ונתונים שבהם ניתן להשתמש לצורך יחסי ציבור ולצרכים פוליטיים.

ובכל מקרה, הבנתי שאתה לא יודע למה בחברת עדליא בחרו דווקא בתקן הקליפסו.

על מנת שניתן יהיה אפשרי לטעון את כרטיסי הרב קו בכספומטים, משרד התחבורה ו/או חברת עדליא צריכים לפעול בעניין. וכרגע במשרד התחבורה בוחרים שלא לפעול.
מכל האי דיוקים אתייחס רק לנושא השרשור
מנהלת תחבורה ציבורית מחולקת לשניים, ודווקא חלק הטכנולוגיות נמצא כעת באביב amcg.
ה-Back-office של הרב קו לא יושב לא בעדליא ולא ב-amcg. אם אני לא טועה ספציפית הבק אופיס של הרב-קו נמצא ברשות הדואר, ובכל מקרה שייך למשרד התחבורה.
לרשות הארצית לתחבורה ציברוית אגף טכנולוגיות נמרץ שמפתח מערכות מידע עבור הרשות. כי אמחר וכל המידע שייך למשרד התחבורה, יש לו גישה להכל. מערכות מידע מטבע הדברים, מסננות, ומעבדות את המידע ל"מה שצריך" עבור כל סוג של עבודה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה