מעט
- יצרניות מתקפים - Xerox מול Vix

מצב
הנושא נעול.

cesium

New member
חיוב Contactless עוד לא מעשי בארץ כי לא סיימו לעבור לEMV

חברת וריפון דווקא כן מפתחת מערכות כרטוס לתחבורה ציבורית
ואני מצטט מתוך האתר של חברת וריפון:

"פתרונות תשלום של וריפון לתחבורה ציבורית הותקנו ברשויות תחבורה וחברות פרטיות ברחבי העולם, מניו יורק ואיסטנבול ועד לסינגפור ולסידני."

"וריפון מציעה מגוון רחב של פתרונות תשלום בתחבורה ציבורית.
פתרונות תשלום ניידים לקבלת כרטיסי אשראי במוניות, אותן ניתן לשלב עם מערכות מולטימדיה להצגת פרסומות, דיווחי חדשות ומפות [כרטוס אוטומטי, טעינת כרטיסים, תשלום מהיר תחבורה ציבורית] מסופי תשלום מוקשחים לשילוב במכונות כרטיסים (Ticket Vending Machine - TVM) ובחניונים.
פתרונות לסליקת תשלומים באוטובוסים באמצעות כרטיס Contactless (ללא מגע)
עמדות טעינה בשירות עצמי לכרטיסי תחבורה ציבורית המשלבים כרטיס חכם ו/או כרטיסי Contactless (ללא מגע).

http://www.verifone.co.il/182826

"לחברת וריפון מגוון מוצרים בתחום התחבורה הציבורית:
מערכת פרסונליזציה - המאפשרת הנפקה של כרטיסי נסיעה עם פרופיל נוסע בהתאם לסוג הזכאות לו הוא זכאי.
מערכות לטעינה חוזרת של חוזי נסיעה.

מערכת הפרסונליזציה היא מערכת מקוונת המגדירה לכל כרטיס את פרופיל הנוסע ובהתאם לכך את ההנחות להם הוא זכאי. כיוון שהמערכת יושבת על רשת האינטרנט, יכול כל מחשב אישי להפוך בקלות לעמדת פרסונליזיציה.
מערכת שכזו שומרת על גמישות מירבית בהפעלה ובאה לידי ביטוי בהפקת כרטיסי נסיעה לגופים מוסדיים כגון בתי ספר, אוניברסיטאות, משטרה ואחרים בהם עולה הצורך להפיק כמות גדולה של כרטיסי נסיעה הנושאים פרטי נוסע וקווי נסיעה שונים ומרובים."

http://www.verifone.co.il/174076

***************************************

אז למעשה יש לחברת וריפון פתרונות כרטוס לתחבורה ציבורית. אולי לא בתקן קליפסו של חברת עדליא, אבל ככל הנראה בתקן אחר טוב ואמין הרבה הרבה יותר.

עוד על התקן השונה שככל הנראה הוא לא קליפסו, ניתן לקרוא גם כאן:

http://www.verifone.co.il/158081
חיוב Contactless עוד לא מעשי בארץ כי לא סיימו לעבור לEMV
חלק נכבד מהכרטיסים בארץ הם כרטיסי פס מגנטי פשוטים שלא תומכים בcontactless. יש כמה דרכים לתמוך בשיטה הזו, למשל מדבקות RFID (שלא כל כך הצליחו ואני לא יודע אם עוד נמכרות). כרגע, בנק ישראל מנסה לשדל את כולם לעבור לתקן EMV, שבדרך יביא גם לתמיכה בזה, אולם המעבר נדחה כמה פעמים ורק בראשיתו. עד שכל הכרטיסים בארץ יהיו סוג של EMV יעברו כמה שנים.

הרב קו כמובן נוצר לפני כמעט עשור, וברור שלא רצו לחכות ושלא יכלו לשנות את שוק האשראי בארץ בשביל כרטיס תחבורה ציבורית...
 

Bus Nerd

Active member
וחלק מכרטיסי הEMV שיש בארץ לא תומכים בcontactless

חיוב Contactless עוד לא מעשי בארץ כי לא סיימו לעבור לEMV
חלק נכבד מהכרטיסים בארץ הם כרטיסי פס מגנטי פשוטים שלא תומכים בcontactless. יש כמה דרכים לתמוך בשיטה הזו, למשל מדבקות RFID (שלא כל כך הצליחו ואני לא יודע אם עוד נמכרות). כרגע, בנק ישראל מנסה לשדל את כולם לעבור לתקן EMV, שבדרך יביא גם לתמיכה בזה, אולם המעבר נדחה כמה פעמים ורק בראשיתו. עד שכל הכרטיסים בארץ יהיו סוג של EMV יעברו כמה שנים.

הרב קו כמובן נוצר לפני כמעט עשור, וברור שלא רצו לחכות ושלא יכלו לשנות את שוק האשראי בארץ בשביל כרטיס תחבורה ציבורית...
וחלק מכרטיסי הEMV שיש בארץ לא תומכים בcontactless
 

25306yosef

New member
בשביל מה צריך בתח"צ (אוטובוסים) EMV ו- contactless?

וחלק מכרטיסי הEMV שיש בארץ לא תומכים בcontactless
בשביל מה צריך בתח"צ (אוטובוסים) EMV ו- contactless?
כיום ניתן לשלם וללא כל בעיה בכרטיס אשראי (הרגיל עם הפס המגנטי) ברכבת ישראל, במטרונית ובכרמלית. מה הבעיה לאפשר תשלום שכזה עם פס מגנטי (ובעיסקה במסמך חסר) גם באוטובוסים?

אם בכרמלית במטרונית וברכבת ישראל אין כל בעיה אז למה בכלל באוטובוסים קיימת הבעיה?

ולמה לא מתקינים בתחנות המרכזיות מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה?

EMV ו-contactless לא מעניינים אותי כלל. אני יודע שבכל בתי העסק שבהם יש מכשירים של וריפון או כספיט ניתן לשלם בכרטיס אשראי ללא כל בעיה ובאוטובוסים הדבר בלתי אפשרי.
 

cesium

New member
דמיין אוטובוס שאפשר לשלם בו רק באשראי דרך מכונת המטרונית

בשביל מה צריך בתח"צ (אוטובוסים) EMV ו- contactless?
כיום ניתן לשלם וללא כל בעיה בכרטיס אשראי (הרגיל עם הפס המגנטי) ברכבת ישראל, במטרונית ובכרמלית. מה הבעיה לאפשר תשלום שכזה עם פס מגנטי (ובעיסקה במסמך חסר) גם באוטובוסים?

אם בכרמלית במטרונית וברכבת ישראל אין כל בעיה אז למה בכלל באוטובוסים קיימת הבעיה?

ולמה לא מתקינים בתחנות המרכזיות מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה?

EMV ו-contactless לא מעניינים אותי כלל. אני יודע שבכל בתי העסק שבהם יש מכשירים של וריפון או כספיט ניתן לשלם בכרטיס אשראי ללא כל בעיה ובאוטובוסים הדבר בלתי אפשרי.
דמיין אוטובוס שאפשר לשלם בו רק באשראי דרך מכונת המטרונית
המכונה שמחייבת אותך להוציא את הכרטיס בתזמון כמעט אולימפי כדי שתסכים בכלל לקרוא את האשראי, שלא לדבר על כמות הזמן שלוקח לה לאשר את העסקה. ובגלל שחייבים שיהיה אישור מסוים לפקח, כל נוסע צריך לחכות עד שהמכונה תדפיס את כרטיס הנייר. אה, ומשרד התחבורה לא חזק בקירוב כדי למנוע מבנק ישראל להחיל את המעבר לEMV. האם יחריגו את המכונות בתח"צ אחרי המעבר? אם לא, אז כל נוסע יצטרך להקיש במסך של המכונה את הקוד האישי שלו לפני שהיא תוכל לחייב אותו.

בקצרה, *אפשר* להפעיל פתרון תשלום אשראי שאינו contactless אבל בתור פתרון ראשי לתשלום בתח"צ התוצאה עלולה להיות איטית יותר מסתם לשלם לנהג, וכל זה לפני שנכנסים לבעיות האחרות (איך מיישמים כרטיס מעבר?)... היות ותשלום באשראי אינו פתרון ראשי אלא די משני, למשרד התחבורה אין אינטרס מיוחד לחייב את המפעילות לאפשר תשלום באשראי בכל מקום. היות והמפעילות אינן מחוייבות והמכונות לאשראי עולות כסף, התוצאה היא שאי אפשר לשלם באשראי ברוב האוטובוסים. עצם האפשרות לשלם על נסיעה בודדת במטרונית היא כנראה תוצאת לוואי של זה שהמכונה נאלצה לתמוך באשראי בכל מקרה בשביל הטענות כרטיסי רב-קו בסכומים גבוהים ונאלצה לתמוך בתשלום בכסף לקניית כרטיסים בודדים - ואז כבר היה קל ליישם תשלום באשראי לכרטיס בודד.

מכל מקום, השאלה שלך קודם היתה מדוע לא אימצו/מאמצים את הטכנולוגיה של וריפון. אם תסתכל על הרשימה שלהם, תראה שהפתרון שלהם לאוטובוסים נסמך על הטכנולוגיה של הcontactless (כפי שראינו, מסיבות טובות). ברור שאי אפשר היה ליישם פתרון שמסתמך על טכנולוגיה שאינה שרירה בארץ...
 

Bus Nerd

Active member
אתה רוצה תשלום באשראי כמו בחו"ל? כן או לא?

בשביל מה צריך בתח"צ (אוטובוסים) EMV ו- contactless?
כיום ניתן לשלם וללא כל בעיה בכרטיס אשראי (הרגיל עם הפס המגנטי) ברכבת ישראל, במטרונית ובכרמלית. מה הבעיה לאפשר תשלום שכזה עם פס מגנטי (ובעיסקה במסמך חסר) גם באוטובוסים?

אם בכרמלית במטרונית וברכבת ישראל אין כל בעיה אז למה בכלל באוטובוסים קיימת הבעיה?

ולמה לא מתקינים בתחנות המרכזיות מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי נסיעה?

EMV ו-contactless לא מעניינים אותי כלל. אני יודע שבכל בתי העסק שבהם יש מכשירים של וריפון או כספיט ניתן לשלם בכרטיס אשראי ללא כל בעיה ובאוטובוסים הדבר בלתי אפשרי.
אתה רוצה תשלום באשראי כמו בחו"ל? כן או לא?
אם כן, אז זה רק עם contactless.
כך בחו"ל בכל התח"צ האוטובוסי. בתח"צ רכבתי זה סיפור אחר (כי קונים כרטיס במכונה שאינה על הרכבת עצמה).
&nbsp
אתה שאלת על וריפון, שעובדים עם contactless, ואתה כותב בשרשור על ולידטורים בכלל, שבו הסברתי שוב ושוב שולידטורים מסויימים תומכים בcontactless מבחינת החומרה. אם אתה מדבר על מכונות כרטוס כמו בדן באר שבע ובמטרונית, לא מדובר בכלל על נושא שקשור לולידטורים, ולכן לא רלוונטי *בכלל* לשרשור הזה.
&nbsp
אציין גם שאם כולם ישלמו באשראי עם פס מגנטי, זה ייקח המון המון זמן פר נוסע, ויהיה צריך להתקין מכונה בכל תחנה (כמו במטרונית) או בכל אוטובוס (כמו בדן באר שבע) ואי אפשר לצפות שאראי תהפוך לשיטת התשלום העיקרית בצורה הזו כי זה פשוט יותר מדי איטי. ואף אחד לא הולך להתקין קורא כרטיסים מגנטי בקופסאות הנהג ובוולידטורים.
&nbsp
בקיצור, אם אתה רוצה תשלום באשראי *בולידטורים*, כמו בלונדון ובערים אחרות, contactless הוא האפשרות היחידה. אם לא איכפת לך שזה יהיה במכונה נפרדת ואיטית יותר, אז אתה בעצם בזבזת את הזמן שלך בכל השרשור הזה כי אנחנו מדברים על *ולידטורים* כאן.
 

25306yosef

New member
אני רוצה תשלום באשראי כפי שקיים במדינת ישראל.

אתה רוצה תשלום באשראי כמו בחו"ל? כן או לא?
אם כן, אז זה רק עם contactless.
כך בחו"ל בכל התח"צ האוטובוסי. בתח"צ רכבתי זה סיפור אחר (כי קונים כרטיס במכונה שאינה על הרכבת עצמה).
&nbsp
אתה שאלת על וריפון, שעובדים עם contactless, ואתה כותב בשרשור על ולידטורים בכלל, שבו הסברתי שוב ושוב שולידטורים מסויימים תומכים בcontactless מבחינת החומרה. אם אתה מדבר על מכונות כרטוס כמו בדן באר שבע ובמטרונית, לא מדובר בכלל על נושא שקשור לולידטורים, ולכן לא רלוונטי *בכלל* לשרשור הזה.
&nbsp
אציין גם שאם כולם ישלמו באשראי עם פס מגנטי, זה ייקח המון המון זמן פר נוסע, ויהיה צריך להתקין מכונה בכל תחנה (כמו במטרונית) או בכל אוטובוס (כמו בדן באר שבע) ואי אפשר לצפות שאראי תהפוך לשיטת התשלום העיקרית בצורה הזו כי זה פשוט יותר מדי איטי. ואף אחד לא הולך להתקין קורא כרטיסים מגנטי בקופסאות הנהג ובוולידטורים.
&nbsp
בקיצור, אם אתה רוצה תשלום באשראי *בולידטורים*, כמו בלונדון ובערים אחרות, contactless הוא האפשרות היחידה. אם לא איכפת לך שזה יהיה במכונה נפרדת ואיטית יותר, אז אתה בעצם בזבזת את הזמן שלך בכל השרשור הזה כי אנחנו מדברים על *ולידטורים* כאן.
אני רוצה תשלום באשראי כפי שקיים במדינת ישראל.
אני לא יודע מה קורה בחו"ל ובכלל לא מעניין אותי מה שקורה בחו"ל.

ובאופן עקרוני אני בכלל לא מתנגד לכרטיס הרב קו, אני מתנגד רק לשימוש בכסף מזומן. ההתנגדות שלי לרב קו היא רק בגלל שכרטיס הרב קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד!!! וזאת מאחר ובמקרה של תקלה, למחזיק בכרטיס הרב קו אין כל אפשרות להוכיח דבר ולכן נהג האוטובוס עלול לדרוש ממנו לשלם עבור הנסיעה במזומן.

ולכן, אני לא חושב שהתשלום באשראי הוא הפתרון, אלא רק למקרה של תקלה ברב קו או במקרה של נוסע מזדמן שאין לו רב קו. ולכן, כתבתי עשרות פעמים שצריך להתקין מכונות אוטומטיות ולמעשה לבטל את עיסוקו של הנהג בכספים. את המכונות האוטומטיות ניתן להתקין בשיטה של דן באר שבע (בתוך האוטובוס) או בשיטה של המטרונית (בתחנות).

ואגב, אם יבטלו את הנהגים והנוסעים יתקפו לבד את הרב קו ללא התערבות הנהג, אז כמות התשלומים תרד ותהיה אפסית ומי שישלם עבור כרטיסים בודדים זה בעיקר נוסעים מזדמנים שאין להם רב קו. הנוסעים הקבועים ילמדו עם הזמן כיצד לתקף את הרב קו וכמות התקלות תהיה נמוכה הרבה יותר מאשר כיום כאשר הנהג הוא בעל הבית

ובאשר לחברת וריפון,

הזכרתי בהודעתי הראשונה בשרשור זה את חברת וריפון בגלל שהיא מייצרת מכשירים לתשלום בכרטיסי אשראי ולכן לא תהיה לה כל בעיה לייצר חומרה שתתמוך בכרטיסי אשראי. אני לא מכיר את התקנים השונים* וכאמור לא מעניין אותי מה קורה בחו"ל. מעניין אותי מה שקורה בישראל ובישראל ניתן כאמור לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים במכונות אוטומטיות באשראי.

* - הדבר היחידי שאני יודע בתקנים זה שתקן הקליפסו אינו תומך בכרטיסי אשראי.
 

Bus Nerd

Active member
להגיד "תקן קליפסו לא תומך בכרטיסי אשראי"

אני רוצה תשלום באשראי כפי שקיים במדינת ישראל.
אני לא יודע מה קורה בחו"ל ובכלל לא מעניין אותי מה שקורה בחו"ל.

ובאופן עקרוני אני בכלל לא מתנגד לכרטיס הרב קו, אני מתנגד רק לשימוש בכסף מזומן. ההתנגדות שלי לרב קו היא רק בגלל שכרטיס הרב קו מחייב שימוש בכסף מזומן ובכסף מזומן בלבד!!! וזאת מאחר ובמקרה של תקלה, למחזיק בכרטיס הרב קו אין כל אפשרות להוכיח דבר ולכן נהג האוטובוס עלול לדרוש ממנו לשלם עבור הנסיעה במזומן.

ולכן, אני לא חושב שהתשלום באשראי הוא הפתרון, אלא רק למקרה של תקלה ברב קו או במקרה של נוסע מזדמן שאין לו רב קו. ולכן, כתבתי עשרות פעמים שצריך להתקין מכונות אוטומטיות ולמעשה לבטל את עיסוקו של הנהג בכספים. את המכונות האוטומטיות ניתן להתקין בשיטה של דן באר שבע (בתוך האוטובוס) או בשיטה של המטרונית (בתחנות).

ואגב, אם יבטלו את הנהגים והנוסעים יתקפו לבד את הרב קו ללא התערבות הנהג, אז כמות התשלומים תרד ותהיה אפסית ומי שישלם עבור כרטיסים בודדים זה בעיקר נוסעים מזדמנים שאין להם רב קו. הנוסעים הקבועים ילמדו עם הזמן כיצד לתקף את הרב קו וכמות התקלות תהיה נמוכה הרבה יותר מאשר כיום כאשר הנהג הוא בעל הבית

ובאשר לחברת וריפון,

הזכרתי בהודעתי הראשונה בשרשור זה את חברת וריפון בגלל שהיא מייצרת מכשירים לתשלום בכרטיסי אשראי ולכן לא תהיה לה כל בעיה לייצר חומרה שתתמוך בכרטיסי אשראי. אני לא מכיר את התקנים השונים* וכאמור לא מעניין אותי מה קורה בחו"ל. מעניין אותי מה שקורה בישראל ובישראל ניתן כאמור לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים במכונות אוטומטיות באשראי.

* - הדבר היחידי שאני יודע בתקנים זה שתקן הקליפסו אינו תומך בכרטיסי אשראי.
להגיד "תקן קליפסו לא תומך בכרטיסי אשראי"
זה כמו להגיד "תקן שקע חשמל ישראלי לא תומך במי ברז".
 

25306yosef

New member
בקיצור, כתבת למטה שיש לך בעיה בתיקוף רב קו באוטובוסים של אגד

להגיד "תקן קליפסו לא תומך בכרטיסי אשראי"
זה כמו להגיד "תקן שקע חשמל ישראלי לא תומך במי ברז".
בקיצור, כתבת למטה שיש לך בעיה בתיקוף רב קו באוטובוסים של אגד
ואני מניח שאין לך זכאות לנסיעה חינם בתח"צ וגם אין לך כרטיסי נסיעה מנייר לגיבוי.

אז איך בדיוק אתה נוסע באגד אם באוטובוסים של אגד יש לך בעיה בתיקוף רב קו?

אני מניח את אחת מהאפשרויות הבאות:

1. יורד מהאוטובוס וממתין לאוטובוס הבא של מפעיל תח"צ אחר.
2. הנהג "עושה לך טובה" ומאפשר לך נסיעה "בחינם".
3. יש לך כרטיס רב קו נוסף לגיבוי ואיתו אין בעיה באגד.
4. משלם לנהג עבור הנסיעה ובמזומן בלבד.

******************************************

אני להבדיל ממך לא משתמש בכסף מזומן ואני נגד השימוש בכסף מזומן. ולכן האפשרות הזו אינה אפשרית (עבורי). אף אחד גם לא יכול להבטיח לי שהנהג "יעשה לי טובה" ויאפשר לי נסיעה "בחינם". אף אחד גם לא יכול להבטיח לי שאם אני אחכה לאוטובוס הבא לא תהיה בעיה בתיקוף הרב קו. אף אחד גם לא יכול להבטיח לי שתקלה לא תהיה גם ברב קו השני שיש לי לגיבוי. אם התקלה היא למעשה באג במערכות של אגד, אז גם 100 כרטיסי רב קו לגיבוי לא יעזרו.

אבל אם היה אפשר לשלם לנהג בכרטיס אשראי עבור הנסיעה (ורק במקרה של תקלה ולא באופן קבוע), אז לא היתה לי שום בעיה. הזמן הרב ביותר שגוזל השימוש בפס המגנטי + הזמן לקבלת אישור לעיסקה מחברת האשראי, זה הרבה פחות מהזמן שהנהג מבזבז על ויכוח מיותר עם הנוסע.

מהו בדיוק תקן הקליפסו, זה לא כל כך מעניין וזה בכלל לא אמור לעניין את משתמשי התח"צ המחזיקים ברב קו. גם לרובם של מחזיקי כרטיסי האשראי אין שמץ של מושג בתקנים של כרטיסי האשראי.
 

Bus Nerd

Active member
שילמתי מראש על חופשי שנתי

בקיצור, כתבת למטה שיש לך בעיה בתיקוף רב קו באוטובוסים של אגד
ואני מניח שאין לך זכאות לנסיעה חינם בתח"צ וגם אין לך כרטיסי נסיעה מנייר לגיבוי.

אז איך בדיוק אתה נוסע באגד אם באוטובוסים של אגד יש לך בעיה בתיקוף רב קו?

אני מניח את אחת מהאפשרויות הבאות:

1. יורד מהאוטובוס וממתין לאוטובוס הבא של מפעיל תח"צ אחר.
2. הנהג "עושה לך טובה" ומאפשר לך נסיעה "בחינם".
3. יש לך כרטיס רב קו נוסף לגיבוי ואיתו אין בעיה באגד.
4. משלם לנהג עבור הנסיעה ובמזומן בלבד.

******************************************

אני להבדיל ממך לא משתמש בכסף מזומן ואני נגד השימוש בכסף מזומן. ולכן האפשרות הזו אינה אפשרית (עבורי). אף אחד גם לא יכול להבטיח לי שהנהג "יעשה לי טובה" ויאפשר לי נסיעה "בחינם". אף אחד גם לא יכול להבטיח לי שאם אני אחכה לאוטובוס הבא לא תהיה בעיה בתיקוף הרב קו. אף אחד גם לא יכול להבטיח לי שתקלה לא תהיה גם ברב קו השני שיש לי לגיבוי. אם התקלה היא למעשה באג במערכות של אגד, אז גם 100 כרטיסי רב קו לגיבוי לא יעזרו.

אבל אם היה אפשר לשלם לנהג בכרטיס אשראי עבור הנסיעה (ורק במקרה של תקלה ולא באופן קבוע), אז לא היתה לי שום בעיה. הזמן הרב ביותר שגוזל השימוש בפס המגנטי + הזמן לקבלת אישור לעיסקה מחברת האשראי, זה הרבה פחות מהזמן שהנהג מבזבז על ויכוח מיותר עם הנוסע.

מהו בדיוק תקן הקליפסו, זה לא כל כך מעניין וזה בכלל לא אמור לעניין את משתמשי התח"צ המחזיקים ברב קו. גם לרובם של מחזיקי כרטיסי האשראי אין שמץ של מושג בתקנים של כרטיסי האשראי.
שילמתי מראש על חופשי שנתי
אז כל נסיעה בשבילי היא "בחינם". בעיקר במקטע קצר שאני יודע שבמילא אם היה עולה פקח זה היה כשאני כבר לא אהיה על האוטובוס (אחרת הייתי הולך לקדמת האוטובוס ומתקף בקופסת הנהג).
והבעיה שלי בתיקוף היא במתקפים של הדלת האחורית של אגד, לא בקופסת הנהג. עוד לא נתקלתי בקופסת נהג שלא קיבלה את הכרטיס שלי.
&nbsp
זמן שנהג מבזבז על "ויכוח עם הנוסע" הוא לא זמן שבו האוטובוס עוצר בתחנה במהלך קליטת נוסעים, מה שהיה קורה אם כל נוסע היה צריך להעביר כרטיס *מגנטי* בקופסת הנהג. כמו כן, עוד לא יצא לי שהייתי צריך להתווכח עם נהג על הרב קו, רק פעם אחת לבטל חיוב שגוי של נהג שלחץ על כפתור בטעות.
&nbsp
אבל כל הויכוח הזה מיותר. אתה פשוט נלחם בתחנות רוח (ושלא לדבר על זה שתקלות רב קו זה דבר נדיר יחסית). הרי בשבילך לא משנה אם תשלם לנהג או למכונה אוטומטית, נכון? העיקר שלא תלכלך את ידך בכסף מזומן
&nbsp
כי ברגע שיוציאו את ההתעסקות במזומן מידי הנהג (כמו בבאר שבע, באר שבע היא סוג של פיילוט למה שמתוכנן בשאר הארץ) סביר להניח שיהיו מכונות כרטוס באשראי בכל אוטובוס, בלי התערבות של הנהג בתהליך הזה ובלי לעקב את זמן קליטת הנוסעים בתחנה עד שכולם ישלמו.
&nbsp
הסברנו לך בשרשור הזה למה אשראי פשוט לא יכול להיות בקופסת הנהג או בולידטורים כל עוד מדובר בכרטיס מגנטי ולא בcontactless, ושבכל העולם כשמשלמים באשראי בתח"צ (אחרי שעולם על האוטובוס) זה *רק* בcontactless.
&nbsp
אז בעצם אתה מנסה להתווכח בעד פתרון לא יישים כשבמילא הבעיה שיש לך באופן אישי (זאת אומרת, הבעיה שאתה יוצר לעצמך, אבל זה כבר סיפור אחר) תיפתר בשנתיים-שלוש הקרובות.
 

25306yosef

New member
ברגע שיוציאו את ההתעסקות בכסף מידי הנהג, אוכל להשתמש ברב קו

שילמתי מראש על חופשי שנתי
אז כל נסיעה בשבילי היא "בחינם". בעיקר במקטע קצר שאני יודע שבמילא אם היה עולה פקח זה היה כשאני כבר לא אהיה על האוטובוס (אחרת הייתי הולך לקדמת האוטובוס ומתקף בקופסת הנהג).
והבעיה שלי בתיקוף היא במתקפים של הדלת האחורית של אגד, לא בקופסת הנהג. עוד לא נתקלתי בקופסת נהג שלא קיבלה את הכרטיס שלי.
&nbsp
זמן שנהג מבזבז על "ויכוח עם הנוסע" הוא לא זמן שבו האוטובוס עוצר בתחנה במהלך קליטת נוסעים, מה שהיה קורה אם כל נוסע היה צריך להעביר כרטיס *מגנטי* בקופסת הנהג. כמו כן, עוד לא יצא לי שהייתי צריך להתווכח עם נהג על הרב קו, רק פעם אחת לבטל חיוב שגוי של נהג שלחץ על כפתור בטעות.
&nbsp
אבל כל הויכוח הזה מיותר. אתה פשוט נלחם בתחנות רוח (ושלא לדבר על זה שתקלות רב קו זה דבר נדיר יחסית). הרי בשבילך לא משנה אם תשלם לנהג או למכונה אוטומטית, נכון? העיקר שלא תלכלך את ידך בכסף מזומן
&nbsp
כי ברגע שיוציאו את ההתעסקות במזומן מידי הנהג (כמו בבאר שבע, באר שבע היא סוג של פיילוט למה שמתוכנן בשאר הארץ) סביר להניח שיהיו מכונות כרטוס באשראי בכל אוטובוס, בלי התערבות של הנהג בתהליך הזה ובלי לעקב את זמן קליטת הנוסעים בתחנה עד שכולם ישלמו.
&nbsp
הסברנו לך בשרשור הזה למה אשראי פשוט לא יכול להיות בקופסת הנהג או בולידטורים כל עוד מדובר בכרטיס מגנטי ולא בcontactless, ושבכל העולם כשמשלמים באשראי בתח"צ (אחרי שעולם על האוטובוס) זה *רק* בcontactless.
&nbsp
אז בעצם אתה מנסה להתווכח בעד פתרון לא יישים כשבמילא הבעיה שיש לך באופן אישי (זאת אומרת, הבעיה שאתה יוצר לעצמך, אבל זה כבר סיפור אחר) תיפתר בשנתיים-שלוש הקרובות.
ברגע שיוציאו את ההתעסקות בכסף מידי הנהג, אוכל להשתמש ברב קו
כיום כל עוד נהג האוטובוס הוא בעל הבית, אני בוחר שלא להשתמש ברב קו. וזאת מאחר וכל עוד נהג האוטובוס עוסק בקבלת כספים חלה חובה על הנוסע להשתמש בכסף מזומן.
 

Bus Nerd

Active member
אתה ממשיך לדבוק בשקר שלך כמו מנטרה של נזיר

ברגע שיוציאו את ההתעסקות בכסף מידי הנהג, אוכל להשתמש ברב קו
כיום כל עוד נהג האוטובוס הוא בעל הבית, אני בוחר שלא להשתמש ברב קו. וזאת מאחר וכל עוד נהג האוטובוס עוסק בקבלת כספים חלה חובה על הנוסע להשתמש בכסף מזומן.
אתה ממשיך לדבוק בשקר שלך כמו מנטרה של נזיר
אתה לא חייב להשתמש במזומן. אתה יכול להשתמש ברב קו, שאותו ניתן להטעין עם כרטיס אשראי. והתקלה הנפוצה ביותר (שגם היא די נדירה) של פיצול חוזה ערך צבור לא תקרה לך אם לא תטעין במזומן אצל הנהג אלא כל הזמן תטעין באפליקציה.
&nbsp
בנוסף בדן באר שבע ניתן לשלם עם כרטיס אשראי במכונה, ובדן בגוש דן ניתן לשלם עם הופ און או בכרטיס אשראי במכונה בקווים 1 ו־189.
&nbsp
בקיצור, אם תפסיק לעוור את עצמך עם המנטרה המטופשת שלך, תראה שאף אחד לא מחייב אותך לשלם במזומן, ושאם תעלה על האוטובוס בלי שקל בכיסך עדיין תוכל להשלים את הנסיעה.
&nbsp
ובמקרה של תקלה ברב קו (שלא סביר שתקרה, כי תקלות ברב קו זה דבר יחסית נדיר שלא קורה לרוב האנשים, בטח שלא בכרטיס שרק זה עתה הונפק) תוכל לרדת מהאוטובוס ולקחת מונית (עליה ניתן לשלם באשראי עם גט טקסי) או לשלם קנס לפקח (כי במילא אמרת שלא איכפת לך לשלם יותר על הזכות להשתמש באשראי).
&nbsp
בקיצור, תפסיק לבלבל את המוך ולדבר שטויות. תודה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
ברכבת ישראל, דן באר שבע ומטרופולין יש ולידטורים של Xerox.

מעט
- יצרניות מתקפים - Xerox מול Vix
שאלה לגבי מתקפים:
ברכבת ישראל ובדן באר שבע יש מתקפים של Xerox (אגב, החטיבה הזו עומדת להפוך לחלק מConduent בעקבות פיצול של Xerox לשתי חברות).
בדן יש מתקפים של Vix.
א. מה יש בחברות אחרות?
ב. מי מחליט על ההצטיידות הזו - האם משרד התחבורה או חברות התחב"צ בעצמן?

תודה מראש
ברכבת ישראל, דן באר שבע ומטרופולין יש ולידטורים של Xerox.
אני מאמין שהולידטורים של Xerox יותקנו בכל חברה שבה המכשיר של הנהג הינו המכשיר של שימקוטק.
בדן הולידטורים הם של Vix שעיני ולידטורים אלו הם הטובים ביותר.
באגד יש את הולידטורים הבעייתיים של Transway הישראלית.
 

orchilit

New member
בעיתיים זה אנדרסטייטמנט

ברכבת ישראל, דן באר שבע ומטרופולין יש ולידטורים של Xerox.
אני מאמין שהולידטורים של Xerox יותקנו בכל חברה שבה המכשיר של הנהג הינו המכשיר של שימקוטק.
בדן הולידטורים הם של Vix שעיני ולידטורים אלו הם הטובים ביותר.
באגד יש את הולידטורים הבעייתיים של Transway הישראלית.
בעיתיים זה אנדרסטייטמנט
הואלידטורים של אגד - מזעזעים.
של דן - מעולים. (בערך כמו מכונות הכרטוס אצל הנהג).
 

sweetums

New member
כ"כ מעולים שבדן ב"ש כמעט בכול אוטובוס 1 לפחות לא עובד.

בעיתיים זה אנדרסטייטמנט
הואלידטורים של אגד - מזעזעים.
של דן - מעולים. (בערך כמו מכונות הכרטוס אצל הנהג).
כ"כ מעולים שבדן ב"ש כמעט בכול אוטובוס 1 לפחות לא עובד.
הם לא אחידים- חלק מהם דורשים כמה נסיונות קריאה.
בנוסף, נוסעים עם ערך צבור וכרטיסייה מסתבכים עם התיקוף. במכשיר של אגד יש עדיפות לכרטיסיה.
&nbsp
השתמשתי בזה של אגד פעם 1 ואני באמת לא מבין מה הבעיה איתו.
 

orchilit

New member
מה שיש בדן ב"ש, זה לא מה שיש בדן

כ"כ מעולים שבדן ב"ש כמעט בכול אוטובוס 1 לפחות לא עובד.
הם לא אחידים- חלק מהם דורשים כמה נסיונות קריאה.
בנוסף, נוסעים עם ערך צבור וכרטיסייה מסתבכים עם התיקוף. במכשיר של אגד יש עדיפות לכרטיסיה.
&nbsp
השתמשתי בזה של אגד פעם 1 ואני באמת לא מבין מה הבעיה איתו.
מה שיש בדן ב"ש, זה לא מה שיש בדן
בדן ב"ש זה XEROX, בדן (בגוש דן) זה VIX.
כרטיסיות כבר אין בגוש דן, אז אין בעייה עם זה.
של אגד איטי, המגע עובד רק בחלק אחד שלו, וגם עושה בעיות עם החיוב.
 

Bus Nerd

Active member
אף פעם לא הצלחתי לתקף במתקפים של אגד

מה שיש בדן ב"ש, זה לא מה שיש בדן
בדן ב"ש זה XEROX, בדן (בגוש דן) זה VIX.
כרטיסיות כבר אין בגוש דן, אז אין בעייה עם זה.
של אגד איטי, המגע עובד רק בחלק אחד שלו, וגם עושה בעיות עם החיוב.
אף פעם לא הצלחתי לתקף במתקפים של אגד
הם פשוט לא קראו את הכרטיס שלי (בניגוד לקופסאות הנהג של אגד שקוראות את הכרטיס בלי בעיה)
 

olli3

New member
מנהל
אם שמת את הרב קו על המסך - לא יעבוד. צריך לשים מתחת למסך.

אף פעם לא הצלחתי לתקף במתקפים של אגד
הם פשוט לא קראו את הכרטיס שלי (בניגוד לקופסאות הנהג של אגד שקוראות את הכרטיס בלי בעיה)
אם שמת את הרב קו על המסך - לא יעבוד. צריך לשים מתחת למסך.
 

Bus Nerd

Active member
ניסיתי על, ניסיתי מתחת, לא עבד

אם שמת את הרב קו על המסך - לא יעבוד. צריך לשים מתחת למסך.
ניסיתי על, ניסיתי מתחת, לא עבד
וגם לא היה כתוב בשום מקום איפה צריך לשים את הרב קו. הוא פשוט לא זיהה את הכרטיס שלי, וכשהזזתי אותו אמר "כרטיס נותק" או משהו כזה.
&nbsp
אף ולידטור אחר לא עשה לי בעיות כאלו. רק של אגד.
 

olli3

New member
מנהל
כתוב על המסך עם חצים שמורים לך להניח את הרב קו מתחת למסך.

ניסיתי על, ניסיתי מתחת, לא עבד
וגם לא היה כתוב בשום מקום איפה צריך לשים את הרב קו. הוא פשוט לא זיהה את הכרטיס שלי, וכשהזזתי אותו אמר "כרטיס נותק" או משהו כזה.
&nbsp
אף ולידטור אחר לא עשה לי בעיות כאלו. רק של אגד.
כתוב על המסך עם חצים שמורים לך להניח את הרב קו מתחת למסך.
אני מתכוון ממש מתחת למסך, לא מתחת למכשיר - הכוונה למסגרת התחתונה של המסך. רק שם יש להניח את הרב קו ורק שם זה עובד. גם לי לקח זמן להבין את זה...
&nbsp
אם עדיין לא עובד, כנראה בעיה ברב קו.
 

Bus Nerd

Active member
לא בעיה ברב קו כי הוא עובד בלי בעיות בכל חברה אחרת

כתוב על המסך עם חצים שמורים לך להניח את הרב קו מתחת למסך.
אני מתכוון ממש מתחת למסך, לא מתחת למכשיר - הכוונה למסגרת התחתונה של המסך. רק שם יש להניח את הרב קו ורק שם זה עובד. גם לי לקח זמן להבין את זה...
&nbsp
אם עדיין לא עובד, כנראה בעיה ברב קו.
לא בעיה ברב קו כי הוא עובד בלי בעיות בכל חברה אחרת
(אפילו בלי שאצטרך לכופף אותו כמו בכרטיס הקודם והפגום שלי)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה