מעט
- יצרניות מתקפים - Xerox מול Vix

מצב
הנושא נעול.

DanBus43Maalit72

Active member
הצ'יפ של הולידטור נמצא קצת מתחת למסך בשונה מהולידטורים

ניסיתי על, ניסיתי מתחת, לא עבד
וגם לא היה כתוב בשום מקום איפה צריך לשים את הרב קו. הוא פשוט לא זיהה את הכרטיס שלי, וכשהזזתי אותו אמר "כרטיס נותק" או משהו כזה.
&nbsp
אף ולידטור אחר לא עשה לי בעיות כאלו. רק של אגד.
הצ'יפ של הולידטור נמצא קצת מתחת למסך בשונה מהולידטורים
של VIX ו XEROX בהם הצ'יפ נמצא במסך עצמו. זה לא כזה ברור בהתחלה כיוון שבדן רגילים לשים את הרב קו על המסך עצמו. וחוץ מזה התיקוף בולידטורים באגד טיפה יותר איטי.
 

Ccyclist

Well-known member
אין עיגול צהוב בולט עם סמל כרטיס מגע ?

הצ'יפ של הולידטור נמצא קצת מתחת למסך בשונה מהולידטורים
של VIX ו XEROX בהם הצ'יפ נמצא במסך עצמו. זה לא כזה ברור בהתחלה כיוון שבדן רגילים לשים את הרב קו על המסך עצמו. וחוץ מזה התיקוף בולידטורים באגד טיפה יותר איטי.
אין עיגול צהוב בולט עם סמל כרטיס מגע ?
בשתי מערכות המגע שיש באירופה (נסיעה, אשראי, ושילוב בין השתיים) יש סמל בולט במקום שבו צריך לשים את הכרטיס. במערכת האשראי מדובר בדרך כלל במסך אך הסמל מופיע עליו כשצריך לבצע את התשלום. במערכות תח"ציות מדובר בדרך כלל בעיגול פלסטיק צהוב עם הסמל ואין מסך בצד הנוסע למעט במכונות כירטוס שבהן המסך מרוחק קצת מהמעגל הצהוב.
&nbsp
המצב בארץ מסובך יותר כי במקום מטרו או רכבת פרברית ישנו מערך אוטובוסים.
 

Bus Nerd

Active member
אין שום עיגול כזה בארץ, ובטח שלא אחידות

אין עיגול צהוב בולט עם סמל כרטיס מגע ?
בשתי מערכות המגע שיש באירופה (נסיעה, אשראי, ושילוב בין השתיים) יש סמל בולט במקום שבו צריך לשים את הכרטיס. במערכת האשראי מדובר בדרך כלל במסך אך הסמל מופיע עליו כשצריך לבצע את התשלום. במערכות תח"ציות מדובר בדרך כלל בעיגול פלסטיק צהוב עם הסמל ואין מסך בצד הנוסע למעט במכונות כירטוס שבהן המסך מרוחק קצת מהמעגל הצהוב.
&nbsp
המצב בארץ מסובך יותר כי במקום מטרו או רכבת פרברית ישנו מערך אוטובוסים.
אין שום עיגול כזה בארץ, ובטח שלא אחידות
ואין סימון אחיד.
בקופסאות נהג של קווים צריך לשים את הכרטיס בצד העליון בצורה שרק לנהג נוח לעשות את זה.
בקופסאות נהג של אגד ודן שמים את הכרטיס על הקופסה, באגד קצת פחות מובן מאליו אבל עדיין ברור.
במטרופולין לפני 4 שנים היו שמים את הכרטיס בצד הקופסה והיה צריך להחזיק אותו בצד עד סיום התיקוף. גם לא הכי נוח לנוסע בגלל הזווית, אבל לפחות מסומן. לא יודע מה יש להם היום.
באפיקים צריך לשים את הכרטיס בצד הקופסה ויש גם מחזיק קטן שאפשר לשים אותו שם בלי להחזיק אותו בזמן ביצוע התיקוף. זה גם לא הכי ברור, אבל מתרגלים.
&nbsp
מבחינת ולידטורים שלא בקופסאות נהג:
בר"י יש חוסר אחידות, בשערי כרטוס חדשים יותר מניחים את הכרטיס על משטח שחור עם סימון מתאים, בישנים יותר על מסך שעליו מסומן שצריך להניח את הרב קו. במכשירים של ה"טרום תיקוף" שמים את הכרטיס על המסך, ובמכונות הכרטוס מניחים את הכרטיס בחריץ שעליו כתוב "רב קו".
&nbsp
בדן באוטובוסים בהם מותקנים ולידטורים שלא לצד הנהג שמים את הכרטיס על המסך של הולידטור.
&nbsp
באגד שמים מתחת למכשיר איכשהו, וגם זה בקושי עובד.
&nbsp
אין אחידות בצורה, במיתוג או באופן הפעולה - למשל ברוב חברות האוטובוסים התיקוף בקופסאות נהג הוא אוטומטי, אבל בקווים למשל הנהג צריך ללחוץ על כפתור באופן אקטיבי (והתיקוף, בעיקר בר"י, איטי משמעותית מאלו של האוייסטר בלונדון).
 

Ofekalef1

New member
ברכבת בטרום תיקוף לא שמים על המסך

אין שום עיגול כזה בארץ, ובטח שלא אחידות
ואין סימון אחיד.
בקופסאות נהג של קווים צריך לשים את הכרטיס בצד העליון בצורה שרק לנהג נוח לעשות את זה.
בקופסאות נהג של אגד ודן שמים את הכרטיס על הקופסה, באגד קצת פחות מובן מאליו אבל עדיין ברור.
במטרופולין לפני 4 שנים היו שמים את הכרטיס בצד הקופסה והיה צריך להחזיק אותו בצד עד סיום התיקוף. גם לא הכי נוח לנוסע בגלל הזווית, אבל לפחות מסומן. לא יודע מה יש להם היום.
באפיקים צריך לשים את הכרטיס בצד הקופסה ויש גם מחזיק קטן שאפשר לשים אותו שם בלי להחזיק אותו בזמן ביצוע התיקוף. זה גם לא הכי ברור, אבל מתרגלים.
&nbsp
מבחינת ולידטורים שלא בקופסאות נהג:
בר"י יש חוסר אחידות, בשערי כרטוס חדשים יותר מניחים את הכרטיס על משטח שחור עם סימון מתאים, בישנים יותר על מסך שעליו מסומן שצריך להניח את הרב קו. במכשירים של ה"טרום תיקוף" שמים את הכרטיס על המסך, ובמכונות הכרטוס מניחים את הכרטיס בחריץ שעליו כתוב "רב קו".
&nbsp
בדן באוטובוסים בהם מותקנים ולידטורים שלא לצד הנהג שמים את הכרטיס על המסך של הולידטור.
&nbsp
באגד שמים מתחת למכשיר איכשהו, וגם זה בקושי עובד.
&nbsp
אין אחידות בצורה, במיתוג או באופן הפעולה - למשל ברוב חברות האוטובוסים התיקוף בקופסאות נהג הוא אוטומטי, אבל בקווים למשל הנהג צריך ללחוץ על כפתור באופן אקטיבי (והתיקוף, בעיקר בר"י, איטי משמעותית מאלו של האוייסטר בלונדון).
ברכבת בטרום תיקוף לא שמים על המסך
אני גם טעיתי בזה, ניסיתי לעזור למישהי שרצתה לבית יהושע ולא הצלחתי ללחוץ על זה, תיקפתי בטעות לירושלים...
יש עריסה מעל, ששמים בה את הרב קו ואז אפשר ללחוץ על המסך.
 

Ccyclist

Well-known member
גגלו תמונות ל oyster yellow card reader

ברכבת בטרום תיקוף לא שמים על המסך
אני גם טעיתי בזה, ניסיתי לעזור למישהי שרצתה לבית יהושע ולא הצלחתי ללחוץ על זה, תיקפתי בטעות לירושלים...
יש עריסה מעל, ששמים בה את הרב קו ואז אפשר ללחוץ על המסך.
גגלו תמונות ל oyster yellow card reader
ותראו איך אותו עיגול בדיוק מופיע על שלל מכשירים מכל מני סוגים - מכונות כירטוס, מחסומי תחנות (אפילו ברשת הארצית מחוץ ללונדון יש פרישה והחברות השונות מנפיקות כרטיסים חכמים למרות שאין התאמה ב100%), עמדות נהג, ולידטורים לעלייה מכל הדלתו וכו'. יש גם גירסה ורודה שנועדה לאימות באמצע הנסיעה - מעבר בין המערכת הארצית למערכת הלונדונית מבלי לחצות שערי כירטוס.
&nbsp
הסמל ברור ובולט למרחקים. אם יוחלט בשלב כלשהו להטמין את השבב במסך הסמל פשוט יופיע על המסך כמו כל אייקון אמיתי שהפך לייצוג וירטואלי (מי משתמש באפרכסת טלפון קלאסית, תיקייה או טייפ בימינו? כולם לוחצים על אייקונים בצורתם למרות שהם עברו מהעולם)
 

Bus Nerd

Active member
כן, אני יודע, ביקרתי בלונדון כבר פעמיים

גגלו תמונות ל oyster yellow card reader
ותראו איך אותו עיגול בדיוק מופיע על שלל מכשירים מכל מני סוגים - מכונות כירטוס, מחסומי תחנות (אפילו ברשת הארצית מחוץ ללונדון יש פרישה והחברות השונות מנפיקות כרטיסים חכמים למרות שאין התאמה ב100%), עמדות נהג, ולידטורים לעלייה מכל הדלתו וכו'. יש גם גירסה ורודה שנועדה לאימות באמצע הנסיעה - מעבר בין המערכת הארצית למערכת הלונדונית מבלי לחצות שערי כירטוס.
&nbsp
הסמל ברור ובולט למרחקים. אם יוחלט בשלב כלשהו להטמין את השבב במסך הסמל פשוט יופיע על המסך כמו כל אייקון אמיתי שהפך לייצוג וירטואלי (מי משתמש באפרכסת טלפון קלאסית, תיקייה או טייפ בימינו? כולם לוחצים על אייקונים בצורתם למרות שהם עברו מהעולם)
כן, אני יודע, ביקרתי בלונדון כבר פעמיים
 

nox120

New member
מה זאת אומרת מסתבכים? לי זה חייב את הערך הצבור.

כ"כ מעולים שבדן ב"ש כמעט בכול אוטובוס 1 לפחות לא עובד.
הם לא אחידים- חלק מהם דורשים כמה נסיונות קריאה.
בנוסף, נוסעים עם ערך צבור וכרטיסייה מסתבכים עם התיקוף. במכשיר של אגד יש עדיפות לכרטיסיה.
&nbsp
השתמשתי בזה של אגד פעם 1 ואני באמת לא מבין מה הבעיה איתו.
מה זאת אומרת מסתבכים? לי זה חייב את הערך הצבור.
יש דרך לגרום לו להשתמש בכרטיסיה?
 

sweetums

New member
המכונות כרטוס של symcotech במטרופלין נראים זהים

מעט
- יצרניות מתקפים - Xerox מול Vix
שאלה לגבי מתקפים:
ברכבת ישראל ובדן באר שבע יש מתקפים של Xerox (אגב, החטיבה הזו עומדת להפוך לחלק מConduent בעקבות פיצול של Xerox לשתי חברות).
בדן יש מתקפים של Vix.
א. מה יש בחברות אחרות?
ב. מי מחליט על ההצטיידות הזו - האם משרד התחבורה או חברות התחב"צ בעצמן?

תודה מראש
המכונות כרטוס של symcotech במטרופלין נראים זהים
לאלה עם הכיתוב XEROX, לא רואה חשיבות רבה בעניין.
בכל אופן, נראה שגם פה חסכו ובחרו במכשרים עם מערכת מיושנת-Windows Embedded CE 6 בת ה8.
הצגים בולידטורים המוסבים של הרכבת (מסך צבעוני) מבוססים על אותה מע'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה