מנחה לחג - 2

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
אין מקרר בתא

נו, לא נורא, כ-10.5 ש"ח לבקבוק
אגב, יש מקרר בתא או בכלל בקרון?
אין מקרר בתא
ואני בספק אם יש מקרר לצוות. בקרונות המסעדה היה לפחות מקרר אחד למשקאות. אבל ברוב המסע הטמפרטורות מאד נוחות. ביום בסביבות 20 מעלות ובלילה בסיביר בסביבות 10 מעלות ואפילו פחות. גבינות קשות ודגים מעושנים החזיקו מעמד יומיים מאד יפה.
כשמגיעים למונגוליה הטמפרטורות מתחילות לטפס וככל שמתקרבים לבייג'ינג מזג האוויר מתחיל להיות יותר דומה למה שאנחנו רגילים לו בקיץ: חם ולח.
 

Golf Bravo

New member
אחרונה להיום

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
אחרונה להיום
כפר רדום שעברנו ממש לפני שקיעה.

העליתי ל-Wikimedia Commons שני סרטונים קצרים.
האחד, עצירה בתחנת יקטרינבורג בלילה. בסרטון ניתן לראות בדיקת חוגונים על ידי אחד מן המכונאים ברכבת. הבדיקה הזו חזרה על עצמה בתחנות רבות. ראיתי כמותה במקומות אחרים באירופה, לא ראיתי בדיקה כזו בארץ. הקול הפעמוני, הוא קול דפיקת הפטיש על הגלגל ונועד לזהות סדקים בגלגל. הקול העמום הוא ככל הנראה דפיקת פטיש על תיבת הציר, אינני יודע איזה נזק אפשר לזהות בצליל המופק מדפיקה זו.
השני, סרטון של הרכבת באחד הפיתולים החדים בגבעות שמדרום לאולאן בטור, במונגוליה. בראש הרכבת שני קטרי דיזל כבדים שעובדים קשה בעליה.
למי שמשתמשים בדפדפני כרום, שועל האש, או אופרה, לא צריכות להיות בעיות בצפיה. למשתמשים באקספלורר, יתכן שתצטרכו נגן נוסף, אני ממליץ על VLC media player
 
נקישה על גלגל פלדה תקין משמיעה צליל

אחרונה להיום
כפר רדום שעברנו ממש לפני שקיעה.

העליתי ל-Wikimedia Commons שני סרטונים קצרים.
האחד, עצירה בתחנת יקטרינבורג בלילה. בסרטון ניתן לראות בדיקת חוגונים על ידי אחד מן המכונאים ברכבת. הבדיקה הזו חזרה על עצמה בתחנות רבות. ראיתי כמותה במקומות אחרים באירופה, לא ראיתי בדיקה כזו בארץ. הקול הפעמוני, הוא קול דפיקת הפטיש על הגלגל ונועד לזהות סדקים בגלגל. הקול העמום הוא ככל הנראה דפיקת פטיש על תיבת הציר, אינני יודע איזה נזק אפשר לזהות בצליל המופק מדפיקה זו.
השני, סרטון של הרכבת באחד הפיתולים החדים בגבעות שמדרום לאולאן בטור, במונגוליה. בראש הרכבת שני קטרי דיזל כבדים שעובדים קשה בעליה.
למי שמשתמשים בדפדפני כרום, שועל האש, או אופרה, לא צריכות להיות בעיות בצפיה. למשתמשים באקספלורר, יתכן שתצטרכו נגן נוסף, אני ממליץ על VLC media player
נקישה על גלגל פלדה תקין משמיעה צליל
מסוים וייחודי שבעל מקצוע יודע לזהות, וברגע שהפלדה נסדקת או מתעוותת הגלגל ישמיע צליל אחר.
אגב, בשיטה זהה ניתן ע"י טפיחה על גלגלים אחוריים של אוטובוס לזהות תקר בגלגל פנימי שאינו גלוי לעין.

תודה רבה רבה לך על השרשורים המעניינים מאוד ועל הרשמים שחלקת איתנו ממסעך ברכבת הטרנס סיבירית, היה בהחלט כיף לקרוא


שנה טובה
 

amit1270

New member
גם אבטיחים


נקישה על גלגל פלדה תקין משמיעה צליל
מסוים וייחודי שבעל מקצוע יודע לזהות, וברגע שהפלדה נסדקת או מתעוותת הגלגל ישמיע צליל אחר.
אגב, בשיטה זהה ניתן ע"י טפיחה על גלגלים אחוריים של אוטובוס לזהות תקר בגלגל פנימי שאינו גלוי לעין.

תודה רבה רבה לך על השרשורים המעניינים מאוד ועל הרשמים שחלקת איתנו ממסעך ברכבת הטרנס סיבירית, היה בהחלט כיף לקרוא


שנה טובה
גם אבטיחים
 

משה343

New member
הפסים אצלנו בארץ לא מולחמים ?...

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
הפסים אצלנו בארץ לא מולחמים ?...
אני זוכר שכמה וכמה פעמים ראיתי איך מחברים פסים ברכבת ישראל .
קודם מצמידים פס לפס ומחברים כל פס לאדנים עם ברגים ואומים
ולאחר מכן זה מולחם .
אם כך מדוע יש עדיין תקתוקים ? או שאני מתבלבל והתקתוק מגיע מהשעון שלי
 

raminec

New member
בארץ הפסים מולחמים

הפסים אצלנו בארץ לא מולחמים ?...
אני זוכר שכמה וכמה פעמים ראיתי איך מחברים פסים ברכבת ישראל .
קודם מצמידים פס לפס ומחברים כל פס לאדנים עם ברגים ואומים
ולאחר מכן זה מולחם .
אם כך מדוע יש עדיין תקתוקים ? או שאני מתבלבל והתקתוק מגיע מהשעון שלי
בארץ הפסים מולחמים
בכל מסילות הרכבת המשמשות לרכבות נוסעים.
 

משה343

New member
אם כך איך הפסים מחוברים במקומות לא מולחמים?..

בארץ הפסים מולחמים
בכל מסילות הרכבת המשמשות לרכבות נוסעים.
אם כך איך הפסים מחוברים במקומות לא מולחמים?..
אני זוכר בנסיעות רכבת ברומניה הייתי שומע את השקשוקים .
אז מה זה אומר ? שהפסים לא מולחמים אחד לשני אלה מחוברים לאדנים ?
 

easylivin

New member
אלה ממש לא התקתוקים שמדברים עליהם...

הפסים אצלנו בארץ לא מולחמים ?...
אני זוכר שכמה וכמה פעמים ראיתי איך מחברים פסים ברכבת ישראל .
קודם מצמידים פס לפס ומחברים כל פס לאדנים עם ברגים ואומים
ולאחר מכן זה מולחם .
אם כך מדוע יש עדיין תקתוקים ? או שאני מתבלבל והתקתוק מגיע מהשעון שלי
אלה ממש לא התקתוקים שמדברים עליהם...
דמיין לך טרם-תדם חזק ורם
שלא מפסיק לרגע. ככה נשמעת רכבת על פסים לא מרותכים. בארץ אפשר לשמוע קצת נקישות פה ושם כשהרכבת חולפת על מפלגים למשל, או על קטעי חיבור שמופיעים כל כמה מאות מטרים (או אפילו כמה קילומטרים, אינני יודע בדיוק). כך גם על הקווים הראשיים במערב אירופה וברוסיה.

הנה דוגמה לדבר האמיתי.
https://www.youtube.com/watch?v=iiIx1L2ITDU
 

משה343

New member
זה אני מכיר מנסיעות רכבת בבולגריה ורומניה...

אלה ממש לא התקתוקים שמדברים עליהם...
דמיין לך טרם-תדם חזק ורם
שלא מפסיק לרגע. ככה נשמעת רכבת על פסים לא מרותכים. בארץ אפשר לשמוע קצת נקישות פה ושם כשהרכבת חולפת על מפלגים למשל, או על קטעי חיבור שמופיעים כל כמה מאות מטרים (או אפילו כמה קילומטרים, אינני יודע בדיוק). כך גם על הקווים הראשיים במערב אירופה וברוסיה.

הנה דוגמה לדבר האמיתי.
https://www.youtube.com/watch?v=iiIx1L2ITDU
זה אני מכיר מנסיעות רכבת בבולגריה ורומניה...
על איזה תקטוקים הוא מתכוון ? אשמח אם יש לך איזה סרטון להמחשה
 

ניקולאי

New member


מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
 

משה343

New member
כרגיל סיפור דרך שצף בדמיוני


מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
כרגיל סיפור דרך שצף בדמיוני
 

easylivin

New member
מצפה להמשך!

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
מצפה להמשך!
 

אלון 58

New member
תודה רבה!

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
תודה רבה!
 

down under

New member
תודה רבה ושנה טובה

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
תודה רבה ושנה טובה
מזמן לא קראתי בכזו שקיקה ועניין שרשור בפורום תח"ץ.
 

Ccyclist

Well-known member
תודה שהשכמת בחג לשעתיים וקצת של שירשור רציני.

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
תודה שהשכמת בחג לשעתיים וקצת של שירשור רציני.
אכן המערכת של תפוז מאריכה את התהליך בכך שחייבים לעבור פוסט - פוסט במקום צורה כשלהי של העלאה מרוכזת (נוסח פייסבוק למשל) והערות לפני פירסום המכלול.

לא רק שהכנת לנו מנחה לחג - הקדשת לנו את בוקר החג השני - ועל זאת - תודה.
 

stratomaximus

New member
תודה רבה! מעניין ביותר.

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
תודה רבה! מעניין ביותר.
 

alantan

New member
תודה רבה לך על שרשור נהדר ומרתק!

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
תודה רבה לך על שרשור נהדר ומרתק!
 

sweetums

New member
תודה רבה שהשקעת ושיתפת במסע!

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
תודה רבה שהשקעת ושיתפת במסע!
שנה טובה
 

amit1270

New member
תודה רבה על עוד שרשור מרתק

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
תודה רבה על עוד שרשור מרתק
מחכה כמו כולם להמשך!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה