מנחה לחג - 2

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
מנחה לחג - 2

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
 

Golf Bravo

New member
ענפים רוסיים

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
ענפים רוסיים
סיפור קצר בשם שבכותרת, מאת ליאוניד פקרובסקי, התפרסם במוסף הספרות של גיליון החג בעיתון הארץ. בהחלט מומלץ. עד שלא רואים את היער הרוסי קשה להבין את המשמעות של עצי הלבנה, הצפצפה והמחטניים למיניהם בתרבות הרוסית.
אני עומד בחלון הפתוח, מתבונן בנוף ומתחיל לפתע להמהם את "זר של נרקיסים" (יורם טהר לב ואפי נצר):

עצי הצפצפות שרים לך שיר על דרך,
עצי הצפצפות היו גבוהים, גבוהים,
וכל געגועינו לך היו לטרף
ולשובלך אשר הצית את הדשאים.

באפרים אין קץ,
אדום עולה הסתיו,
נושרים עלי העץ
כדינרי זהב
ורק האהבות שבות לכאן בסתיו.

הרכבות נסעו והמסילה ריקה היא,
ואת כאילה אובדת במשעול
וזר של נרקיסים הן שש עשרה שנותיך,
אשר גמעו מטל הערב הכחול

באפרים אין קץ...

החסידות פורחות מתוך בריכות המים,
החסידות פרשו כנפיים של שבת,
ורק השיר קסום אל שש עשרה שנותיך
נותר פה וזוכר שלכת ומבט.

באפרים אין קץ...

ונדמה לי שהשיר נכתב במיוחד לנסיעה הזו.

לפעמים באמצע היער צץ לו רציף, חלקם בעלי שם, לפעמים אלמוני, לעתים מופיע עליו שלט המציין רק את מרחקו מנקודת האפס בתחנת ירוסלבסקי במוסקבה ולעתים הוא נושא את שמו של כפר קטן כלשהו באוקינוס הירוק הזה. בקצב הרגוע של הרכבת אתה מסתכל על הממתינים ברציף ורואה תמונה מחייהם.
 

Golf Bravo

New member
עוברים גם בערים גדולות יותר

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
עוברים גם בערים גדולות יותר
אני מתקשה קצת לזהות את התחנה הזו, אשמח לעזרה.
 

Golf Bravo

New member
במפגשי כביש מסילה

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
במפגשי כביש מסילה
רבים יש ביתן של שומר, היוצא לכבוד הרכבת ומצדיע בהצדעת מסילאים. לפעמים, כמו במפגש הזה, יש כנראה הרבה זמן פנוי לשומר לטפח גינה קטנה לפני הביתן.
 

משה343

New member
אם דרושים שם שומרים אני מתנדב
...

במפגשי כביש מסילה
רבים יש ביתן של שומר, היוצא לכבוד הרכבת ומצדיע בהצדעת מסילאים. לפעמים, כמו במפגש הזה, יש כנראה הרבה זמן פנוי לשומר לטפח גינה קטנה לפני הביתן.
אם דרושים שם שומרים אני מתנדב
...
בתנאי שעוברים הרבה רכבות ביום ולא אחת ביממה
 

Golf Bravo

New member
מפגש - 2

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
מפגש - 2
ביתני שומרים רבים מוגנים בסורגים, כמעט בתי כלא קטנים לשומר.
בתמונה הזו ניתן גם לראות את השיטה הרוסית להילחם בפורצי מחסומים, מן הכביש מתרומם לוח פלדה המונע פיזית כל ניסיון לעבור את המסילה בשעה שהמחסום מורד. נדמה לי שבשערי הקריה ראיתי פטנט דומה.
 

משה343

New member
ראיתי משהו דומה בשגרירות ארה"ב בתל אביב .

מפגש - 2
ביתני שומרים רבים מוגנים בסורגים, כמעט בתי כלא קטנים לשומר.
בתמונה הזו ניתן גם לראות את השיטה הרוסית להילחם בפורצי מחסומים, מן הכביש מתרומם לוח פלדה המונע פיזית כל ניסיון לעבור את המסילה בשעה שהמחסום מורד. נדמה לי שבשערי הקריה ראיתי פטנט דומה.
ראיתי משהו דומה בשגרירות ארה"ב בתל אביב .
 

stratomaximus

New member
לא רק בקריה, גם בעוד בסיסים בארץ

מפגש - 2
ביתני שומרים רבים מוגנים בסורגים, כמעט בתי כלא קטנים לשומר.
בתמונה הזו ניתן גם לראות את השיטה הרוסית להילחם בפורצי מחסומים, מן הכביש מתרומם לוח פלדה המונע פיזית כל ניסיון לעבור את המסילה בשעה שהמחסום מורד. נדמה לי שבשערי הקריה ראיתי פטנט דומה.
לא רק בקריה, גם בעוד בסיסים בארץ
למשל צריפין.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
על השומרים האלה

מפגש - 2
ביתני שומרים רבים מוגנים בסורגים, כמעט בתי כלא קטנים לשומר.
בתמונה הזו ניתן גם לראות את השיטה הרוסית להילחם בפורצי מחסומים, מן הכביש מתרומם לוח פלדה המונע פיזית כל ניסיון לעבור את המסילה בשעה שהמחסום מורד. נדמה לי שבשערי הקריה ראיתי פטנט דומה.
על השומרים האלה
לעיתים רבות מדובר במקצוע שעובר בירושה מדור לדור.
כבר מהמאה ה-19, עת הקשר בין התחנות לא היה קיים ולא היו מערכות איתות, תנועת הרכבות נשלטה בשיטת השרביטים. בנקודות נידחות מאוד, היה קשה מאוד לגייס עובדים שיסכימו לעבודה הדי משעממת הזו במרחק עצום של מאות ק"מ מכל נקודת ציוויליזציה ולכן הוצע להם במתנה שטח אדמה סביב המפגש אות התחנה התפעולית. הם קיבלו לרשותם את הבית ואת השטח ויכלו לעבדו בחופשיות ללא מיסים.
 

Golf Bravo

New member
מפגש - 3

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
מפגש - 3
במרחק 1428 ק"מ ממוסקבה (כך לפחות עפ"י השלט) עומד ביתן השומר הזה סמוך למפגש נוסף. היו מפגשים שהשומר הושיט את ידו אל מחוץ לסורג עם מקל או דגל צהוב.
 

משה343

New member
זה לא ביתן זה כלוב


מפגש - 3
במרחק 1428 ק"מ ממוסקבה (כך לפחות עפ"י השלט) עומד ביתן השומר הזה סמוך למפגש נוסף. היו מפגשים שהשומר הושיט את ידו אל מחוץ לסורג עם מקל או דגל צהוב.
זה לא ביתן זה כלוב
 

Golf Bravo

New member
ציוד נע

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
ציוד נע
כמות הרכבות שרואים בדרך מזרחה קשה לעיכול. המסילה כפולה והרכבות מערבה חולפות על פנינו זו אחר זו, לעתים בהפרשים של 10 דקות בלבד זו מזו. רובן רכבות משא אינסופיות. חלק משמעותי מאד מן הקרונות, הם קרונות מיכל דוגמת אלה שבתמונה. נראה שהמסילה הטרנס-סיבירית משמשת קו דלק רוסי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה