מנחה לחג - 2

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
קטרים

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
קטרים
בין תחנות כל הקטרים שראיתי היו קטרים חשמליים
 

משה343

New member
חן, כוונתי הייתה לסוג הקרונות...

חן, כוונתי הייתה לסוג הקרונות...
easylivin השיב
על כך
 

easylivin

New member
אכן, כל המסילה הטרנס-סיבירית מחושמלת.

קטרים
בין תחנות כל הקטרים שראיתי היו קטרים חשמליים
אכן, כל המסילה הטרנס-סיבירית מחושמלת.
אם כי חלק מהמסילות המשניות המתפצלות ממנה אינן מחושמלות (רק כאלו שהתנועה בהן דלילה יחסית). אז גם קטרי דיזל מבקרים בתחנות מסויימות לעתים.
 

Golf Bravo

New member
קטרים - 2

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
קטרים - 2
קטר ביער
 

Golf Bravo

New member
דיזל

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
דיזל
בתחנה הזו עמדה רכבת קצרה שנראתה כרכבת נוסעים רתומה לקטרי דיזל. יתכן שיש עדיין מסילות קטנות שאינן חשמליות ליישובים שונים במזרח רוסיה.
 

Golf Bravo

New member
דיזל - 2

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
דיזל - 2
קטר עיתוק באחת מן החצרות הרבות בהן עברנו הגורר רכבת מעורבת. קרונות לשינוע בולי עץ, דוגמת הקרון הראשון לאחר הקטר, גם הם נפוצים מאד באזורים אלה. מעבר על פני רכבת עמוסה בבולי עץ היא חוויה: המראה, הרעש וריח העץ הטרי, מציפים את החושים.
 

Golf Bravo

New member
קירוב

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
קירוב
לאחר לילה של נסיעה, בשעה 09:39 נכנסת הרכבת לתחנת קירוב, הפסקה של 15 דקות. מספיק כדי לרדת לרציף ולחלץ רגליים. בתחנות הראשונות די חששתי להתרחק מן הרכבת, המחשבה למצוא עצמי "תקוע" בלב סיביר הטרידה אותי. ביום השני כבר קיבלתי ביטחון ובתחנות שבהן העצירה הייתה במשך 30 דקות או יותר, יצאתי משטח התחנה ושוטטתי מעט ברחובות. המצרכים בחנויות שמחוץ לתחנה בדרך כלל זולים בהרבה מאלה הנמכרים בתוכה, כך גם ניתן לחוש קצת יותר את קצב המקום ואת אופיו. לעתים הופתעתי לגלות מאחורי תחנה בנויה לתפארת, כפר קטן, עם רחובות לא סלולים, פרות ותרנגולות המסתובבות ברחוב, וחנויות מכולת מימים עברו: אין גישה חופשית למוצרים, הכל בתוך מקררי ויטרינה ומדפים, וכל מוצר צריך לבקש מן המוכרת. אתגר אמיתי למי שאינו דובר מילה רוסית. לעתים, בניסיונותי הנואשים להסביר את חפצי, הצלחתי אפילו להעלות חיוך על פניה של אחת המוכרות עבות הבשר ששירתו אותי. אבל המאמץ היה כדאי: דגים מעושנים נהדרים, לחם טרי, גבינה צהובה מעושנת עשויה בשרוכים דקים הקלועים בצמה, ועוד ועוד.

חלק מן הנוסעים בקירוב ניגשו לקיוסק הקטן, אותו ניתן לראות מימין. מבחר המצרכים מצומצם למדי, אבל יש כמה מוצרי חלב טריים, כמה דברי מאפה, והרבה וודקה ובירה.
 

משה343

New member
בעבר ניסיתי להסביר למוכרת במכולת ברומניה ...

קירוב
לאחר לילה של נסיעה, בשעה 09:39 נכנסת הרכבת לתחנת קירוב, הפסקה של 15 דקות. מספיק כדי לרדת לרציף ולחלץ רגליים. בתחנות הראשונות די חששתי להתרחק מן הרכבת, המחשבה למצוא עצמי "תקוע" בלב סיביר הטרידה אותי. ביום השני כבר קיבלתי ביטחון ובתחנות שבהן העצירה הייתה במשך 30 דקות או יותר, יצאתי משטח התחנה ושוטטתי מעט ברחובות. המצרכים בחנויות שמחוץ לתחנה בדרך כלל זולים בהרבה מאלה הנמכרים בתוכה, כך גם ניתן לחוש קצת יותר את קצב המקום ואת אופיו. לעתים הופתעתי לגלות מאחורי תחנה בנויה לתפארת, כפר קטן, עם רחובות לא סלולים, פרות ותרנגולות המסתובבות ברחוב, וחנויות מכולת מימים עברו: אין גישה חופשית למוצרים, הכל בתוך מקררי ויטרינה ומדפים, וכל מוצר צריך לבקש מן המוכרת. אתגר אמיתי למי שאינו דובר מילה רוסית. לעתים, בניסיונותי הנואשים להסביר את חפצי, הצלחתי אפילו להעלות חיוך על פניה של אחת המוכרות עבות הבשר ששירתו אותי. אבל המאמץ היה כדאי: דגים מעושנים נהדרים, לחם טרי, גבינה צהובה מעושנת עשויה בשרוכים דקים הקלועים בצמה, ועוד ועוד.

חלק מן הנוסעים בקירוב ניגשו לקיוסק הקטן, אותו ניתן לראות מימין. מבחר המצרכים מצומצם למדי, אבל יש כמה מוצרי חלב טריים, כמה דברי מאפה, והרבה וודקה ובירה.
בעבר ניסיתי להסביר למוכרת במכולת ברומניה ...
שאני רוצה ביצים , לא ידעתי לומר את המילה טוב והיא לא הבינה אותי .
התחלתי לנפנף עם הידיים והיא הביאה לי עוף קפוא
 

down under

New member
בירה ווודקה נקראים ביחד יורש (ריש בשווא נח

קירוב
לאחר לילה של נסיעה, בשעה 09:39 נכנסת הרכבת לתחנת קירוב, הפסקה של 15 דקות. מספיק כדי לרדת לרציף ולחלץ רגליים. בתחנות הראשונות די חששתי להתרחק מן הרכבת, המחשבה למצוא עצמי "תקוע" בלב סיביר הטרידה אותי. ביום השני כבר קיבלתי ביטחון ובתחנות שבהן העצירה הייתה במשך 30 דקות או יותר, יצאתי משטח התחנה ושוטטתי מעט ברחובות. המצרכים בחנויות שמחוץ לתחנה בדרך כלל זולים בהרבה מאלה הנמכרים בתוכה, כך גם ניתן לחוש קצת יותר את קצב המקום ואת אופיו. לעתים הופתעתי לגלות מאחורי תחנה בנויה לתפארת, כפר קטן, עם רחובות לא סלולים, פרות ותרנגולות המסתובבות ברחוב, וחנויות מכולת מימים עברו: אין גישה חופשית למוצרים, הכל בתוך מקררי ויטרינה ומדפים, וכל מוצר צריך לבקש מן המוכרת. אתגר אמיתי למי שאינו דובר מילה רוסית. לעתים, בניסיונותי הנואשים להסביר את חפצי, הצלחתי אפילו להעלות חיוך על פניה של אחת המוכרות עבות הבשר ששירתו אותי. אבל המאמץ היה כדאי: דגים מעושנים נהדרים, לחם טרי, גבינה צהובה מעושנת עשויה בשרוכים דקים הקלועים בצמה, ועוד ועוד.

חלק מן הנוסעים בקירוב ניגשו לקיוסק הקטן, אותו ניתן לראות מימין. מבחר המצרכים מצומצם למדי, אבל יש כמה מוצרי חלב טריים, כמה דברי מאפה, והרבה וודקה ובירה.
בירה ווודקה נקראים ביחד יורש (ריש בשווא נח
ויוד מנוקדת חולם yorsh).

יש אפילו אמרה רוסית וודקי בז פיבו דנגי נה ווייטר (לשתות וודקה בלי בירה זה כמו לזרוק את הכסף לרוח)
vodki bez pivo dengi na veter
 

מיכה ס

New member
מילא להתקע בסיביר ,אבל לדעת שזוגתך לבד ברכבת

קירוב
לאחר לילה של נסיעה, בשעה 09:39 נכנסת הרכבת לתחנת קירוב, הפסקה של 15 דקות. מספיק כדי לרדת לרציף ולחלץ רגליים. בתחנות הראשונות די חששתי להתרחק מן הרכבת, המחשבה למצוא עצמי "תקוע" בלב סיביר הטרידה אותי. ביום השני כבר קיבלתי ביטחון ובתחנות שבהן העצירה הייתה במשך 30 דקות או יותר, יצאתי משטח התחנה ושוטטתי מעט ברחובות. המצרכים בחנויות שמחוץ לתחנה בדרך כלל זולים בהרבה מאלה הנמכרים בתוכה, כך גם ניתן לחוש קצת יותר את קצב המקום ואת אופיו. לעתים הופתעתי לגלות מאחורי תחנה בנויה לתפארת, כפר קטן, עם רחובות לא סלולים, פרות ותרנגולות המסתובבות ברחוב, וחנויות מכולת מימים עברו: אין גישה חופשית למוצרים, הכל בתוך מקררי ויטרינה ומדפים, וכל מוצר צריך לבקש מן המוכרת. אתגר אמיתי למי שאינו דובר מילה רוסית. לעתים, בניסיונותי הנואשים להסביר את חפצי, הצלחתי אפילו להעלות חיוך על פניה של אחת המוכרות עבות הבשר ששירתו אותי. אבל המאמץ היה כדאי: דגים מעושנים נהדרים, לחם טרי, גבינה צהובה מעושנת עשויה בשרוכים דקים הקלועים בצמה, ועוד ועוד.

חלק מן הנוסעים בקירוב ניגשו לקיוסק הקטן, אותו ניתן לראות מימין. מבחר המצרכים מצומצם למדי, אבל יש כמה מוצרי חלב טריים, כמה דברי מאפה, והרבה וודקה ובירה.
מילא להתקע בסיביר ,אבל לדעת שזוגתך לבד ברכבת
ממשיכה מזרחה בלי לדעת מה קרה לך....... השם ישמור.... כמעט קרה לנו בטיול האחרון בספרד שם העצירות ל 3-5 דקות
 

Golf Bravo

New member
השלל

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
השלל
בתחנת קירוב היה דל. הלחמניה הזו נראתה לי מפתה על הבוקר, עלתה פחות מ-3 ₪, ורק לאחר שטעמתי ממנה התברר שהערימה הקטנה במרכז היא פירה תפוחי אדמה... לא בדיוק התאים לי לארוחת בוקר.
 

alantan

New member
ועוד יש להם חוצפה להתלונן על האוכל הבריטי...

השלל
בתחנת קירוב היה דל. הלחמניה הזו נראתה לי מפתה על הבוקר, עלתה פחות מ-3 ₪, ורק לאחר שטעמתי ממנה התברר שהערימה הקטנה במרכז היא פירה תפוחי אדמה... לא בדיוק התאים לי לארוחת בוקר.
ועוד יש להם חוצפה להתלונן על האוכל הבריטי...
 

Golf Bravo

New member
לצאת לכפר

מנחה לחג - 2
אני ממשיך בניסיונותי להיאבק במכשולים שמציבה לי מערכת תפוז בתקווה שלפחות חלק ממה שאכתוב יעלה.

לפני הנסיעה חששתי מאד מן הלילות, מעולם לא ישנתי ברכבת, הנסיעות היומיות שלי לעבודה קצרות מכדי להירדם, ובנסיעות ארוכות יותר, אני נוסע כדי לראות, ולא לישון. אולם נסיעה של שבוע רצוף ללא שינה עלולה להפוך חוויה לסיוט ולזאת לא פיללתי. לשמחתי מצאתי שאני נהנה מאד לישון על הרכבת. הטרנס-מונגולית נעה לאיטה, מהירותה הממוצעת היא 70-80 קמ"ש, לעיתים נדירות היא מאיצה לסביבות 100. הטילטולים עדינים ומרגיעים ורוב המסילה הרוסית מולחמת, כך שבמקום תקתוקים יש רק המהום עמום ותמידי של הדינמו כנראה בחוגון. תאי השינה מבודדים היטב, כך שרעשים מן המסדרון כמעט ואינם חודרים, על החלון ניתן להוריד וילון אטום המונע לחלוטין חדירת אור. הפעמים היחידות שהתעוררתי באופן לא מתוכנן משינה היו כאשר הוחלפו קטרים באמצע הלילה והצמדת הקטר החדש גרמה לרתיעה ורעש חזק בכל הקרונות.
הרכבת עוזבת את מוסקבה בחושך, בבוקר למחרת מתעוררים למראה שמלווה את הנסיעה כמעט לאורך ארבעה ימים שלמים: יער בלתי נגמר.
לצאת לכפר
מדי פעם מופיעים לצידי המסילה כפרים קטנים, ברובם צריפי עץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה