ממוצע

דן דן 76

New member
ממוצע

עורך דין מתחיל(ישר אחרי מבחני הלישכה), בגובה ממוצע, במשקל ממוצע, ממשפחה ממוצעת, עם רכב ממוצע, בוחר לעבוד במשרד ממוצע עם משכורת ממוצעת לעורכי דין ממש בתחילת דרכם. כמה הוא ירוויח? בקיצור, כמה היא המשכורת הממוצעת לעו"ד מתחיל(ברוטו)? בתודה מראש, דן דן
 

limorlim

New member
הכי טוב לשאול זאת בראיונות הממוצעים במשרדים

הממוצעים... ובתכלס - בתור אחד שסיים כבר לימודי משפטים - אתה אמור לדעת את הנתונים האלה (או שמא מדובר כאן בסוג של טרול??)... בכל מקרה... ברוב המשרדים במגזר הפרטי שהתראיינתי בהם (בינוניים-גדולים) השכר עומד על 6000 ש"ח +- ברוטו. כמובן, שבכל משרד מתלוות לשכר גם הטבות שונות, למשל: חניה ע"ח המשרד, מונית הביתה החל משעה מסוימת, קצובת ארוחת צהריים וכיו"ב. במגזר הציבורי זה שכר מינימום, שנע בין 3000 ל-4000 ש"ח (ולא בהכרח בפחות שעות ומאמץ).
 

דן דן 76

New member
תודה, אני לא טרול.

רק שאני רחוק מהתאריך שסיימתי את התואר במשפטים שנות אור, וגם לא הייתי בארץ תקופה ארוכה.
 

RסN

New member
3,000 ש"ח לחודש לעו"ד מתחיל? לא צריך להגזים

 

limorlim

New member
למה אתה חושב שאני מגזימה?

אין לי שום כוונה לפרסם מידע שאינו ודאי, ומשכך כל הנתונים שהעלתי בהודעה הקודמת מבוססים על אמירות המראיינים. לגבי השכר במגזר הציבורי - האמן לי, זה נתון טרי טרי שקיבלתי לפני שבועות ספורים פי מראיין במגזר הציבורי.... אין לי ספק שהוא מעודכן קצת יותר ממך בשכר המקובל לסטאז'ר בשירות המדינה....
 

sacrament

New member
לסטאז'ר זה אולי סכום יותר קרוב

אבל אני ממש לא בטוחה שזה כך גם לעורך דין מתחיל לגבי סטאז'ר- זה בערך 3600 ויחד עם השעות נוספות זה יוצא באיזור ה-4000. לגבי עורך דין ההיגיון אומר שזה יוצא יותר. אין לי מושג כמה יותר, אבל זה אחיד ותלוי בותק ובתארים ובכל מיני דברים שאין לי מושג לגביהם, וצריך לבדוק. כמו כן, יש לקחת בחשבון שיש לעובדי מדינה הטבות שאינן מגולמות בשכר שהן לא רעות בכלל.
 

limorlim

New member
לשם הבהרה: התכוונת לסטאז'ר

מן הסתם זה השכר ששאלתי עליו בראיונות
ואת צודקת, לעובדי מדינה אכן יש תנאים סוציאליים מעולים. יחד עם זאת, כל אחד צריך לעשות את השיקול שלו - מה עדיף: תנאים סוציאליים טובים ושכר נמוך או להיפך?
 

B L I M P

New member
פה חשוב לציין

שסטאז'רים, והרבה פעמים גם עורכי דין חדשים, במגזר הציבורי לא נחשבים עובדי מדינה אלא הם עובדים לפי כל מיני חוזים (שמעתי גם על מישהו שהיה צריך לעשות עוסק מורשה בשביל לעבוד בשביל המדינה, במשרד של המדינה, משרה מלאה והכל...), ולכן לא רק מקבלים שכר מסריח הם לא זכאים לזכויות של עובד מדינה.
 
למעלה