מכרז אשכול באר שבע עלה לאתר משרד התחבורה, סקירה קצרה.
מכרז אשכול באר שבע עלה לאתר משרד התחבורה, סקירה קצרה.
ראשית המכרז: http://he.mot.gov.il/index.php?opti...tachbura-ziburit-c&Itemid=267&lang_ovrrde=ENG
לגבי סוגיית רכישת כרטיסים, שהרי לא תתאפשר רכישת כרטיסים מהנהגים עצמם. באוטובוסים יוצבו מכונות לממכר כרטיסים.
הזוכה ירכוש 67 אוטובוסים ממטרודן ושאר האוטובוסים יהיו בעלי תקן יורו 6, ווייפיי בכל האוטובוסים ותקנה מוזרה לגבי מסכי המידע בפנים האוטובוס. בעוד שהמסך הקדמי נקבע ל"19, המסך שבסמוך לדלת האחורי נקבע ל"38 (ענק!!!) כנראה טעות כתיב. לא נראה לי הגיוני שישימו שם מסך "38.
קווי לילה: מבוטלים כולם. למרות זאת, העניין הזה לא סגור ויש חשיבה לשינוי שירות כך שיהיה שירות לילי בתוך באר שבע מלבד 469. למרות זאת, יופעל קו בילויים, קו 112. קו 112 יופעל במסלול דומה למדיי לקו הלילה שפעל בקיץ 2014 משכונת נחל עשן דרך ציר מצדה ורגר לאיזור הסינמה סיטי הנבנה והיס פלאנט שגם נבנה. הקו יפעל במתכונת החדשה משעות אחה"צ ועד שעות הלילה (לא מופיע מידע לגבי שעת סיום פעילות הקו).
העלתי מספר הצעות למתכנני מפת הקווים, שתיים מהן התקבלו (מלבדם ומלבד קו 112, אין שינויים נוספים ממפת הקווים שהוצגה לפני כחצי שנה):
1. קו מהיר מרמות לציר רגר כך שיצא מרמות ישירות לשדרות רגר מהכניסה הצפונית לעיר (מרכז אורן). מספר הקו יהיה 40 ומסלולו יהיה על בסיס מסלול קו 24 בשכונת רמות הרכס. מטרת החיבור היא קישור מהיר יותר של השכונה לציר רגר, קישור לקווים עירוניים אחרים במרכז אורן לשכונות המסוכות, למכללת קיי, לבית החולים הפסיכאטרי, לאיצטדיון החדש והיכל הקונכיה. וכמובן, קישור לקווים הבין עירוניים כאשר כולם מבצעים הורדה בכיוון הנסיעה לבאר שבע במרכז אורן וכאשר רוב הקווים מבצעים איסוף במרכז אורן ליעדים השונים ברחבי הארץ.
2. אי ניתוק ציר דרך שמשון (בסמוך לאיצטדיון וסרמיל שעתיד להיהרס - במקום תוקם שכונה חדשה). קו 21 מבוטל בתוכנית הקווים, קו 18 מוסט לשדרות יעלים ובתוכנית המקורית בוטל כל קו שיסע בדרך שמשון. אומנם קו 3 פועל ברחוב העליה הסמוך אך לרחוב עליה כשמו כן הוא יש עליה תלולה מרובת מדרגות ובדרך שמשון פועל גם בית אבות. על כן, תופעל חלופה לקו 3 שמסלולו משתנה מעט באיזור זה, החלופה שתשולט כקו 33 תסע בדרך שמשון במקום ברחוב העליה. דר"א, קו 33 הנוכחי בין באר שבע לאופקים משנה את מספרו ל330 כך שלא תהיה חפיפת מספרים.
חורה לי שבבאר שבע יהיו שני קווי 26 שגם יהיו להם שתי תחנות משותפות בדרך בן גוריון כאשר המספר 25 יהיה פנוי כעת והמסלול גם ככה מבוסס בחציו על 25 הנוכחי ובחציו השני על מסלול 26 הנוכחי.
מכרז אשכול באר שבע עלה לאתר משרד התחבורה, סקירה קצרה.
ראשית המכרז: http://he.mot.gov.il/index.php?opti...tachbura-ziburit-c&Itemid=267&lang_ovrrde=ENG
לגבי סוגיית רכישת כרטיסים, שהרי לא תתאפשר רכישת כרטיסים מהנהגים עצמם. באוטובוסים יוצבו מכונות לממכר כרטיסים.
הזוכה ירכוש 67 אוטובוסים ממטרודן ושאר האוטובוסים יהיו בעלי תקן יורו 6, ווייפיי בכל האוטובוסים ותקנה מוזרה לגבי מסכי המידע בפנים האוטובוס. בעוד שהמסך הקדמי נקבע ל"19, המסך שבסמוך לדלת האחורי נקבע ל"38 (ענק!!!) כנראה טעות כתיב. לא נראה לי הגיוני שישימו שם מסך "38.
קווי לילה: מבוטלים כולם. למרות זאת, העניין הזה לא סגור ויש חשיבה לשינוי שירות כך שיהיה שירות לילי בתוך באר שבע מלבד 469. למרות זאת, יופעל קו בילויים, קו 112. קו 112 יופעל במסלול דומה למדיי לקו הלילה שפעל בקיץ 2014 משכונת נחל עשן דרך ציר מצדה ורגר לאיזור הסינמה סיטי הנבנה והיס פלאנט שגם נבנה. הקו יפעל במתכונת החדשה משעות אחה"צ ועד שעות הלילה (לא מופיע מידע לגבי שעת סיום פעילות הקו).
העלתי מספר הצעות למתכנני מפת הקווים, שתיים מהן התקבלו (מלבדם ומלבד קו 112, אין שינויים נוספים ממפת הקווים שהוצגה לפני כחצי שנה):
1. קו מהיר מרמות לציר רגר כך שיצא מרמות ישירות לשדרות רגר מהכניסה הצפונית לעיר (מרכז אורן). מספר הקו יהיה 40 ומסלולו יהיה על בסיס מסלול קו 24 בשכונת רמות הרכס. מטרת החיבור היא קישור מהיר יותר של השכונה לציר רגר, קישור לקווים עירוניים אחרים במרכז אורן לשכונות המסוכות, למכללת קיי, לבית החולים הפסיכאטרי, לאיצטדיון החדש והיכל הקונכיה. וכמובן, קישור לקווים הבין עירוניים כאשר כולם מבצעים הורדה בכיוון הנסיעה לבאר שבע במרכז אורן וכאשר רוב הקווים מבצעים איסוף במרכז אורן ליעדים השונים ברחבי הארץ.
2. אי ניתוק ציר דרך שמשון (בסמוך לאיצטדיון וסרמיל שעתיד להיהרס - במקום תוקם שכונה חדשה). קו 21 מבוטל בתוכנית הקווים, קו 18 מוסט לשדרות יעלים ובתוכנית המקורית בוטל כל קו שיסע בדרך שמשון. אומנם קו 3 פועל ברחוב העליה הסמוך אך לרחוב עליה כשמו כן הוא יש עליה תלולה מרובת מדרגות ובדרך שמשון פועל גם בית אבות. על כן, תופעל חלופה לקו 3 שמסלולו משתנה מעט באיזור זה, החלופה שתשולט כקו 33 תסע בדרך שמשון במקום ברחוב העליה. דר"א, קו 33 הנוכחי בין באר שבע לאופקים משנה את מספרו ל330 כך שלא תהיה חפיפת מספרים.
חורה לי שבבאר שבע יהיו שני קווי 26 שגם יהיו להם שתי תחנות משותפות בדרך בן גוריון כאשר המספר 25 יהיה פנוי כעת והמסלול גם ככה מבוסס בחציו על 25 הנוכחי ובחציו השני על מסלול 26 הנוכחי.