מירב ארלוזורוב מכה שנית

מצב
הנושא נעול.

amithi1

New member
מירב ארלוזורוב מכה שנית
הפעם, מספרת כיצד כל החלטה על הוצאה כספית היא למעשה שליפה מהמותן, מבלי שנבדקת ונמדדת באופן תקין. בין הנושאים: "תכנית הרכבות של נתניהו" לכתבה
 

easylivin

New member
מירב ארלוזורוב מכה שנית
הפעם, מספרת כיצד כל החלטה על הוצאה כספית היא למעשה שליפה מהמותן, מבלי שנבדקת ונמדדת באופן תקין. בין הנושאים: "תכנית הרכבות של נתניהו" לכתבה
אכן "מכה"...
על זה שכל התכניות המדוברות תוכננו ונבדקו בשבע עיניים (כולל יל-ידי משרד האוצר) כבר לפני שנים, גב' ארלוזורוב שכחה להזכיר, או שטרם שמעה על כך. ובכל זאת הכניסה את תכנית הרכבות השנואה כל-כך על העיתון שלה, לרשימת "השליפות מהמותן". כאילו שהגברת נולדה אתמול, או שהתחילה לכתוב אתמול על נושאי תחבורה... אני אישית, לא מאמין שעד כדי כך אין לה מושג.
 

FDA

New member
אכן "מכה"...
על זה שכל התכניות המדוברות תוכננו ונבדקו בשבע עיניים (כולל יל-ידי משרד האוצר) כבר לפני שנים, גב' ארלוזורוב שכחה להזכיר, או שטרם שמעה על כך. ובכל זאת הכניסה את תכנית הרכבות השנואה כל-כך על העיתון שלה, לרשימת "השליפות מהמותן". כאילו שהגברת נולדה אתמול, או שהתחילה לכתוב אתמול על נושאי תחבורה... אני אישית, לא מאמין שעד כדי כך אין לה מושג.
מכה?
אולי באמת כמו באחד התגובות שם,רפלקס מפאיניקי? כנראה שעוד בועטים כל אלה שבמשך כל השנים מ48 היה להם בעיה עם הרכבת ,ועכשיו שהרכבת מתחילה לגדול זה משגע כמה {אין לי באמת מושג מי אחראי לזה שהרכבת לא פותחה עד עכשיו אבל ברור שלא עשו שום מאמץ שהיא תתפתח}
 

בועז ל

New member
מכה?
אולי באמת כמו באחד התגובות שם,רפלקס מפאיניקי? כנראה שעוד בועטים כל אלה שבמשך כל השנים מ48 היה להם בעיה עם הרכבת ,ועכשיו שהרכבת מתחילה לגדול זה משגע כמה {אין לי באמת מושג מי אחראי לזה שהרכבת לא פותחה עד עכשיו אבל ברור שלא עשו שום מאמץ שהיא תתפתח}
שים לב, FDA, למה שיש לפרופ' גרונאו לומר
בתשובה לשאלתך. הקטע לקוח מתוך המאמר ההוא: "הסיבה העיקרית לכך, קובע גרונאו, הוא התרחבות השימוש במכוניות פרטיות - הנוחות יותר מכל רכבת. "ניצול הכבישים הוא לאין ערוך יותר גבוה מזה של מסילות ברזל", קובע גרונאו. "עדיף להשקיע בכבישים - ולא ברכבות". התרחבות השימוש ברכב הפרטי היא אמנם אמת לאמיתה, אך האם זאת כל האמת?
 

FDA

New member
שים לב, FDA, למה שיש לפרופ' גרונאו לומר
בתשובה לשאלתך. הקטע לקוח מתוך המאמר ההוא: "הסיבה העיקרית לכך, קובע גרונאו, הוא התרחבות השימוש במכוניות פרטיות - הנוחות יותר מכל רכבת. "ניצול הכבישים הוא לאין ערוך יותר גבוה מזה של מסילות ברזל", קובע גרונאו. "עדיף להשקיע בכבישים - ולא ברכבות". התרחבות השימוש ברכב הפרטי היא אמנם אמת לאמיתה, אך האם זאת כל האמת?
נוחות יותר ?
אני לא בטוח ,יש צדדים גם לנוחות ברכבת יותר מרכב,וכנראה לא סתם תחנות הרכבת מלאות ברכבים,אז -יוצא שיש התרחבות במכוניות פרטיות -שחלקן משום מה -מרוב נוחות -נוסעים עד תחנת הרכבת -ומשם ב"רכבת" מעניין, כביש מגיע עד הבית,רכבת לא -א"א להשוות ,אם רכבת היתה מגיע יותר קרוב לעיר -היה אפשר להשוות, יש גם התרחבות בשימוש ברכבת,
 

easylivin

New member
נוחות יותר ?
אני לא בטוח ,יש צדדים גם לנוחות ברכבת יותר מרכב,וכנראה לא סתם תחנות הרכבת מלאות ברכבים,אז -יוצא שיש התרחבות במכוניות פרטיות -שחלקן משום מה -מרוב נוחות -נוסעים עד תחנת הרכבת -ומשם ב"רכבת" מעניין, כביש מגיע עד הבית,רכבת לא -א"א להשוות ,אם רכבת היתה מגיע יותר קרוב לעיר -היה אפשר להשוות, יש גם התרחבות בשימוש ברכבת,
... וזה רק עוד סעיף אחד מתוך רשימת
השטויות וחצאי-האמיתות שאמר פרופ' גרונאו (שאלה הם אכן דעותיו, ולא "ציטוט לא מדוייק" של מירב ארלוזורוב - כעת, אחרי שידור בכתבה, אנחנו יודעים בוודאות). נימת ההערה של בועז הייתה אירונית, כמובן.
 

FDA

New member
... וזה רק עוד סעיף אחד מתוך רשימת
השטויות וחצאי-האמיתות שאמר פרופ' גרונאו (שאלה הם אכן דעותיו, ולא "ציטוט לא מדוייק" של מירב ארלוזורוב - כעת, אחרי שידור בכתבה, אנחנו יודעים בוודאות). נימת ההערה של בועז הייתה אירונית, כמובן.
 

easylivin

New member
מירב ארלוזורוב מכה שנית
הפעם, מספרת כיצד כל החלטה על הוצאה כספית היא למעשה שליפה מהמותן, מבלי שנבדקת ונמדדת באופן תקין. בין הנושאים: "תכנית הרכבות של נתניהו" לכתבה
ב21:30 בתכנית "פוליטיקה" בערוץ 1
ייערך דיון על תכנית התחבורה המתגבשת.
 

בועז ל

New member
ממש עוד מעט: ראיון עם אורי יוגב.
ותגובה ראשונית על דברי הפתיחה של המנחה עודד שחר: האיש פשוט תותח-על!
ורק פרופ' גרונאו הצליח לקלקל את האווירה
החיובית עם הדוגמא הנצחית מדימונה. תודה, אריק, על ההפניה.
 

easylivin

New member
גם אורי יוגב התייחס לשק החבטות הנצחי
דיבר יפה ולעניין.
וידע גם להביא כדוגמא חיובית קווי רכבת
מצליחים (רוב קווי הרכבת בארץ, בעצם). אהבתי את האיזכור של הקו לבאר-שבע. גם את הכפלת המסילות לא שכח... בקיצור, כל הכבוד על הופעה ראויה. משפט המחץ היה: "זו דוגמא מצויינת, למה צריכים לבנות את המסילות נכון".
 

בועז ל

New member
וידע גם להביא כדוגמא חיובית קווי רכבת
מצליחים (רוב קווי הרכבת בארץ, בעצם). אהבתי את האיזכור של הקו לבאר-שבע. גם את הכפלת המסילות לא שכח... בקיצור, כל הכבוד על הופעה ראויה. משפט המחץ היה: "זו דוגמא מצויינת, למה צריכים לבנות את המסילות נכון".
זה בדיוק מה שאנו מטיפים לו כאן מזה הרבה זמן.
יוגב הזכיר אפילו את קו בית שמש-ת"א כקו מצליח. בית שמש, שומו שמים! והרי ע"פ מתנגדי הפיתוח, הרכבות אמורות לנסוע בקו זה ריקות.
 

easylivin

New member
זה בדיוק מה שאנו מטיפים לו כאן מזה הרבה זמן.
יוגב הזכיר אפילו את קו בית שמש-ת"א כקו מצליח. בית שמש, שומו שמים! והרי ע"פ מתנגדי הפיתוח, הרכבות אמורות לנסוע בקו זה ריקות.
הממ... נראה לי שמישהו כאן עובד עלינו, בועז!
הרי בית-שמש היא מחוץ לגוש דן! "אין שם פקקים"! "אנשים לא נוסעים לשם ברכבת"! והתחנה לא נמצאת בכלל במרכז העיר!!! זה פשוט לא מסתדר. או שאתה עובד עלינו,
או שהמומחים גרונאו, שטרסלר ופייטלסון...
 

בועז ל

New member
הממ... נראה לי שמישהו כאן עובד עלינו, בועז!
הרי בית-שמש היא מחוץ לגוש דן! "אין שם פקקים"! "אנשים לא נוסעים לשם ברכבת"! והתחנה לא נמצאת בכלל במרכז העיר!!! זה פשוט לא מסתדר. או שאתה עובד עלינו,
או שהמומחים גרונאו, שטרסלר ופייטלסון...
עיר, אריק?! עיר? בית שמש?! אתה ודאי מתבלבל
מדובר בתל עתיקות בסה"כ, שמושך אליו בשבתות אלפי מטיילים מגוש דן, החפצים לחזות בפריחת הכלניות. הם ורק הם, אלה שגורמים לפקקים.
 

easylivin

New member
עיר, אריק?! עיר? בית שמש?! אתה ודאי מתבלבל
מדובר בתל עתיקות בסה"כ, שמושך אליו בשבתות אלפי מטיילים מגוש דן, החפצים לחזות בפריחת הכלניות. הם ורק הם, אלה שגורמים לפקקים.
עיירת פיתוח, במקרה הטוב...
השלושה וחצי אנשים שגרים שם בכל זאת, כולם פועלים שחורים. ולכן... ייסלל לאלתר כביש מהיר בן 3 נתיבים לבית-שמש! ויינתן רכב לכל פועל תיכף ומיד!!!
בעצם... אבל זה סותר את זה שאין לשם פקקים. אוף...
כבר הלכתי לאיבוד בנבכי משנתו הכלכלית הפוסט-מודרנית של נחמיה שטרסלר.
 

בועז ל

New member
עיירת פיתוח, במקרה הטוב...
השלושה וחצי אנשים שגרים שם בכל זאת, כולם פועלים שחורים. ולכן... ייסלל לאלתר כביש מהיר בן 3 נתיבים לבית-שמש! ויינתן רכב לכל פועל תיכף ומיד!!!
בעצם... אבל זה סותר את זה שאין לשם פקקים. אוף...
כבר הלכתי לאיבוד בנבכי משנתו הכלכלית הפוסט-מודרנית של נחמיה שטרסלר.
אני סבור שמגיע לך משהו ממני ומר"י לאור מאבקך
הצודק בכוחות האפל הקמים עלינו לכלותנו.
כל הזכויות שמורות לר"י.
 

easylivin

New member
אני סבור שמגיע לך משהו ממני ומר"י לאור מאבקך
הצודק בכוחות האפל הקמים עלינו לכלותנו.
כל הזכויות שמורות לר"י.
מה זה?! כביש מהיר רב-נתיבי, ומתחתיו
גם מסילת ברזל שעוד מעיזים להכפיל אותה?! אכן שוד לאור יום!!! האם מומחי האקדמיה נרדמו בשמירה?! בושה!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה