מיקום תחנה מרכזית

מצב
הנושא נעול.
לא נראה לי שהוא התכוון אליך
אבל אם כשהוא מגיע לכל תחנה על ציר ז'בוטינסקי ומעט מאד אנשים ניגשים אליו, למרות שהוא עוצר ופותח דלת קדמית, מה זה אומר? ועוד כשכתוב על דגל התחנה ובמקרים רבים גם על האוטובוס עצמו בשילוט שהוא מגיע לת"א - תחנה מרכזית. וכמה ברכבת מרכז לא עולים עליו, וכמה בעזריאלי לא עולים עליו אבל הופ מגיע מאחורה איזה 51/60/160 ודומיהם וכולם שועטים עליהם. זו בדיוק הכוונה וזה למה 641 ממשיך להיות קו מהיר, כי אנשים תקועים וכל עוד שהם תקועים - לי טוב עם זה.
זה תוצאה של חוסר מודעות של נוסעים+התנהגות נהג
נהגים נוסעים בפתח תקווה, בני ברק, רמת גן ותל אביב רגילים שאגד זה לנסיעות ארוכות, מחוץ לגוש דן, ולכן בכלל לא יודעים/לא מנסים לנסוע עם אגד בגוש דן. חוץ מזה שבמסלול לכיוון נתניה/חיפה, הקווים האלה לא אוספים והנהגים מצידם נוסעים מידי פעם בשמאלי, ורק אם מישהו ינופף להם מהתחנה הם אולי יתקרבו אליו (או שאולי לא יהיה להם בא להתקרב אליו, או שלא יכולו כי הם בשמאלי, או שלא יראו אותו, וכו')
 

oschlick

New member
אני במקרה מכיר טוב מאד את 641
היתה תקופה שהייתי נוסע כל יום מצומת רעננה לנתניה . אני לא זוכר אפילו פעם אחת שחיכיתי לו 10 דקות , תמיד זה נע בין חצי שעה ל-45 דקות , וכשהיה לי "מזל" הוא היה מגיע אחרי 20 דקות , אבל אף פעם לא חיכיתי לו 10 דקות .
למה לא עלית על 947? :p
 

אורי404

New member
מי אמר שלא עליתי
אבל הוא לא ממש עזר לי , כי התדירות שלו לא פחות גרועה מזאת של 641
קיימת בעיה בשירות
אכן בחלק גדול מהמקרים, כאשר ממתינים בצומת רעננה, כדי לנסוע לנתניה זמן ההמתנה לקווים 641 או 947 ודומיו הוא זמן ארוך של לפחות עשרים דקות. זה עבור הנסיעה, שלרב היא לא יותר משלושים דקות. הבעיה היא עוד יותר גדולה, כאשר מעוניינים להגיע לאזורים השונים של דרום נתניה, כמו למשל אזור התעשייה הדרומי או אזור פולג. לרב הצורך הוא לנסוע לתחנה המרכזית של נתניה ושם להחליף לקו פנימי. למעט חלק קטן של שעות היום, שבו קו 640 פעיל.
 

olli3

New member
מנהל
ל-51 לוקח 50-55 דקות להגיע לתמח"ת
בשביל ש-641 יצליח רק לתפוס את 51 בתמחת הוא יצתרך לעשות את המסלול ב-20 דקות ! אז יכול מאד ליהות ש-641 עקף כמה 51 , אבל ה-51 האלה ממילא יצאו עוד לפני שהגעת לתחנה מרכזית פתח תקווה .
בסדר יא עקשן, אבל אני מוצא לי מקום ישיבה...
ולעמוד 50 באוטובוס עירוני מזדחל זה לא החוויה הכי נעימה. ל641 לוקח חצי שעה להגיע למרכזית (אני לא נוסע בשעות העמוס אז קשה לי להגיד על שעות עומס). כמה פעמים עליתי על 641 מהקניון הגדול והוא בקושי עצר בדרך, בדרך עקפנו 2 קווי 51 והשעה הייתה 10 וחצי בלילה (תדירות 51 בשעה הזאת נמוכה יותר ממה שאני יודע). כמה זמן לקח ל641? 22 דקות סה"כ. בפעמים אחרות כמו שאמרתי, ה פשוט לא עובר את החצי שעה. לרוב זה סביב ה25 דקות. ושוב אומר, 51 עוצר בכל תחנה ותחנה ויש תחנות שהוא ממש נתקע בהן גם מעל 5 דקות כשהוא רק קולט נוסעים. עכשיו לנקודה האחרונה שלך, ש641 צריך לעשות את המסלול ב20 דקות כדי לעקוף את 51. אז הוא עושה את המסלול בחצי שעה... ולרוב אתה לא מגיע לתחנה וממתין לאוטובוס שבדיוק עבר. אז נכון שאם אתה מסתכל על זה מנקודת מבט של הגעתי לתחנה ובדיוק עבר 641, זה משהו אחד. אבל בתכל'ס גם אם תמתין לו 10 דקות או 20 דקות, עדיין זה יהיה זהה לזמן הנסיעה של 51... זה לא שאתה בא לתחנה וכל הזמן מפספס את 641 שבדיוק עבר - כך זאת בחשבון. ולנקודה האחרונה, כי שאמרתי בשעות הבוקר התדירות גבוהה, בשעות הערב מצטרפים גם 5X1 של אגד ל641. והתדירות של 51 בלילה יורדת גם ככה ועדיין הוא מפוצץ ונתקע בכל תחנה לעומת אגד שפשוט שועטים. זו כל הנקודה שלי.
 
בסדר, רק במרכז פתח תקווה 51 נתקע זמן מה.
תעדיף מה שתעדיף, אתה תמיד לוקח את המצב הקיצון ביותר. כבר אמרתי שבבוקר התדירות נפלאה לקווי אגד. וזה שהתדירות היא כל חצי שעה, לא אומר שבפועל אתה מחכה חצי שעה... אתה לא מגיע לתחנה כל הזמן אחרי שבדיוק אוטובוס עזב אותה, אז למה להקצין? תדירות זה משהו אחד ותכל'ס זה משהו אחר. 641 שיבוא בעוד חצי שעה יעקוף את 51 שיוצא בעוד 5 דקות, למה? כי 51 יסע למרכז העיר, יעלה כמות נכבדה של נוסעים בשאר התחנות בפתח תקווה (בעיקר בבלינסון אבל לא רק). בעוד 641 לכל אורך הנת"צ לא מעלה אף אחד, למה? כי התחנה שלו לא משותפת עם 51. אז נכון 641 לא יעקוף את 51 בפתח תקווה, אבל לקראת רכבת מרכז - עד עזריאלי הוא יעקוף או ישתווה אליו. ואני דיברתי על נסיעה לתל אביב כל הזמן הזה. כבר עשיתי את הניסוי הזה לפני כמה שנים עם חבר, וחזרנו עליו כמה וכמה פעמים (הוא היה בצבא ואני בשב"ס ובדן אני לא הייתי עולה חינם). כמה פעמים הגעתי לפניו או יחד איתו או 5 דקות אחרי שהוא הגיע לתל אביב או ההפך לפתח תקווה (הוא גר ממש קרוב למרכזית). וזה היה סתם בשביל הניסוי כי הוא לא האמין. בכל מקרה תגיד מה שאתה רוצה, אני יודע שבפועל אני עולה על 641 והוא שועט לו בדרך ז'בוטינסקי לעומת 51 שעוצר בכל תחנה ותחנה.
מומלץ לכולם לעבור ל-641. אני התייאשתי כבר
מ-51, בשבוע האחרון יצא לי לנסוע איתו בלילות, עליתי עליו בבית קלקא, וכבר שם הייתי צריך לעמוד כל הדרך עד פתח תקווה. מילא בשעות העומס או השפל של היום, אבל מדוע ב22-23-24 בלילה הוא צריך להיות מאוד עמוס כבר בבית קלקא לכיוון פתח תקווה?
 

olli3

New member
מנהל
מומלץ לכולם לעבור ל-641. אני התייאשתי כבר
מ-51, בשבוע האחרון יצא לי לנסוע איתו בלילות, עליתי עליו בבית קלקא, וכבר שם הייתי צריך לעמוד כל הדרך עד פתח תקווה. מילא בשעות העומס או השפל של היום, אבל מדוע ב22-23-24 בלילה הוא צריך להיות מאוד עמוס כבר בבית קלקא לכיוון פתח תקווה?
23 דקות מהתחנה שאחרי בלינסון למרכזית ת"א
זה מה שלקח לי אתמול בקו 561 שתמיד מגיע בין השעות 22:17-22:23 לתחנה של בלינסון. בדיוק באותו הזמן או כמה דקות לאחר מכן גם מגיע 641. אתמול הוא מיד הפציע מאחורי 561 כשזה עצר לי בתחנה שאחרי בלינסון. כשהגעתי למרכזית מה ראיתי מוריד נוסעים בקומה 7? קו 51 שאני מניח שמדובר בזה שיצא מפתח תקווה בשעה 22:00. את כל ז'בוטינסקי חצינו ב11 דקות, בדרך עקפנו קו 68 אחד ועוד קווים לא רלוונטיים להגעה למרכזית. את 66 איתו הגעתי לתחנה בה החלפתי ל561, עקפנו כבר בקרית מטלון. והנג, הוא נוסע 70 כל הדרך, נוסע ונוסע ונוסע, כמעט תמיד גם בנתיב השמאלי וכשהוא מזהה נוסע בתחנה של אגד או בתחנות למרכזית, הוא מתקרב, לפעמים מרים אור גבוה (כמו שאמרו גם אם עוצר, אנשים לא עולים). כך יצא שבכל ציר ז'בוטינסקי לא עצרנו פעם אחת עד לרכבת מרכז. ו641 דווקא עצר פעם אחת בז'בוטינסקי להעלות נוסע. בסופו של דבר 641 נכנס לתוך המרכזית לפנינו, אחריו 186 שהיה צמוד אלינו כל הדרך גם כן ואחריו 561 בו נסעתי. בכל מקרה, עם 51 של שעה 22:20, היה ספק אם הייתי מגיע בזמן ל370 שיוצא בשעה 23:00. למרות שאתמול הוא יצא באיחור של 11 דקות בגלל הטמעת הרב קו וסטודנטים שלא הבינו מה עליהם לעשות כדי לקבל 33% הנחה וכו'...
 
23 דקות מהתחנה שאחרי בלינסון למרכזית ת"א
זה מה שלקח לי אתמול בקו 561 שתמיד מגיע בין השעות 22:17-22:23 לתחנה של בלינסון. בדיוק באותו הזמן או כמה דקות לאחר מכן גם מגיע 641. אתמול הוא מיד הפציע מאחורי 561 כשזה עצר לי בתחנה שאחרי בלינסון. כשהגעתי למרכזית מה ראיתי מוריד נוסעים בקומה 7? קו 51 שאני מניח שמדובר בזה שיצא מפתח תקווה בשעה 22:00. את כל ז'בוטינסקי חצינו ב11 דקות, בדרך עקפנו קו 68 אחד ועוד קווים לא רלוונטיים להגעה למרכזית. את 66 איתו הגעתי לתחנה בה החלפתי ל561, עקפנו כבר בקרית מטלון. והנג, הוא נוסע 70 כל הדרך, נוסע ונוסע ונוסע, כמעט תמיד גם בנתיב השמאלי וכשהוא מזהה נוסע בתחנה של אגד או בתחנות למרכזית, הוא מתקרב, לפעמים מרים אור גבוה (כמו שאמרו גם אם עוצר, אנשים לא עולים). כך יצא שבכל ציר ז'בוטינסקי לא עצרנו פעם אחת עד לרכבת מרכז. ו641 דווקא עצר פעם אחת בז'בוטינסקי להעלות נוסע. בסופו של דבר 641 נכנס לתוך המרכזית לפנינו, אחריו 186 שהיה צמוד אלינו כל הדרך גם כן ואחריו 561 בו נסעתי. בכל מקרה, עם 51 של שעה 22:20, היה ספק אם הייתי מגיע בזמן ל370 שיוצא בשעה 23:00. למרות שאתמול הוא יצא באיחור של 11 דקות בגלל הטמעת הרב קו וסטודנטים שלא הבינו מה עליהם לעשות כדי לקבל 33% הנחה וכו'...
טוב לדעת. אגב, 186 לוקח גם לתל אביב בתוך גוש
דן כמו שהיה בימים שהיה בידי חברת דן, או שכיום הוא לא מעלה נוסעים בתוך גוש דן? אם הוא מעלה נוסעים, יש עוד קו מהיר שאנשים לא מכירים כמו 641.
 

olli3

New member
מנהל
טוב לדעת. אגב, 186 לוקח גם לתל אביב בתוך גוש
דן כמו שהיה בימים שהיה בידי חברת דן, או שכיום הוא לא מעלה נוסעים בתוך גוש דן? אם הוא מעלה נוסעים, יש עוד קו מהיר שאנשים לא מכירים כמו 641.
בכיוון הנסיעה מת"א לפתח תקווה ניתן לרדת ממנו
בבלינסון. כמו כן ניתן לרדת ממנו בבית קלקא משום מה. הפרטים נמצאים גם באתר אפיקים וגם בפורטל של משרד התחבורה. הנה קישור מהאתר של אפיקים: http://www.afikim-t.co.il/lines/linesDetails.asp?lineinfo=186_ _1_0 הבעיה עם קווי אפיקים היא שהם לא כלולים ברפורמה, אבל למי שזקוק להגיע לבלינסון מת"א, זה פתרון נוח וטיפה יותר מהיר. בכיוון הנסיעה מפתח תקווה לת"א, קו 186 מבצע הורדה בלבד.
 
הוא לא הקו הכי מהיר לת"א -קווי אגד הם המהירים
צודק, אבל לקווי אגד יש פחות תחנות והמוצא שלהם
אינו בתחנה המרכזית, אלא הם עוברים דרכה ותדירותם נמוכה יותר. בכל מקרה זה לא משנה את מהות הדיון ביני לבין droriko. גם על מנת להשתמש בקווי אגד לצורך הגעה לתל אביב, מרב האזורים בפ"ת לא יגיעו לתחנה המרכזית לצורך כך.
 

olli3

New member
מנהל
צודק, אבל לקווי אגד יש פחות תחנות והמוצא שלהם
אינו בתחנה המרכזית, אלא הם עוברים דרכה ותדירותם נמוכה יותר. בכל מקרה זה לא משנה את מהות הדיון ביני לבין droriko. גם על מנת להשתמש בקווי אגד לצורך הגעה לתל אביב, מרב האזורים בפ"ת לא יגיעו לתחנה המרכזית לצורך כך.
נכון, אני גם מסכים איתך שמרכזית פ"ת היא מסוף
וזהו. היא אומנם קרובה יחסית למרכז העיר, אבל בתכל'ס היא דיי תקועה בשום מקום.
 

olli3

New member
מנהל
אני חושב, ש בקו641
יתר הקווים הם, עד כמה שאני זוכר משמשים להורדה בלבד או איסוף בלבד, בהתאם לכיוון הנסיעה.
551/561/571 הם סטייל 641.
841/921 הם אלו שלא מעלים נוסעים בפתח תקווה אל ת"א.
 

אורי404

New member
551/561/571 הם סטייל 641.
841/921 הם אלו שלא מעלים נוסעים בפתח תקווה אל ת"א.
מעט הנסיעות הם לתל אביב
בשעות מאוד מסויימות בבוקר ובשעות הערב המאוחרות קווים 561 ו-571 נוסעים מ/לתל אביב. ככל הידוע לי כל נסיעות קו 551 מסתיימות בפתח תקווה.
 

oschlick

New member
המיקום של התחנה המרכזית בפתח תקוה משרת חלק
קטן מאוד מהעיר. עבור קווים בין עירוניים הוא מהווה תחנת מוצא איזוטרית או עוד תחנת ביניים כמו כל תחנה אחרת, ולגבי הקווים העירוניים הוא מהווה עוד מסוף מני מספר מסופים ברחבי העיר. התחנה המרכזית של פתח תקוה מרכזית באמת רק לגבי הקווים האזוריים של קווים - קווי ה-8X שתדירותם אינה מהמשופרות. חלק נכבד מהקווים העירוניים המרכזיים כלל לא עוברים בתחנה המרכזית: 98, 22, 10. 16 ו 62 עוברים לידה כעוד תחנת ביניים. שניים משלושת קווי פ"ת - ראש העין (7 ו 27) לא עוברים בה. גם קו 5 לא. קווים 82, 50 ו 166 לא עוברים בה. קו 92 לא עובר בה. למרבית הקווים הבינעירוניים שעוברים בה נוח יותר להגיע ולעלות בתחנות אחרות בעיר (הן קווי דן לתל אביב והן קווי אגד או אפיקים). קווםי עירוניים או קווי פ"ת-ת"א שעוברים במרכז העיר והיא משמשת כתחנת מוצא / סופית שלהם (25, 23, 91, 97, 99, 53, 49, 66), היא משמשת להם ככזו בעיקר בגלל ששם יש לאוטובוסים מקום לחנות. היא ממש לא תחנת העליה / ירידה העיקרית שלהם. קישור טוב לתחנות הרכבת היא לא נותנת. היא לא נמצאת במרכז העיר (ולגבי "בסמוך" אפשר להתווכח האם היא באמת סמוכה למרכז העיר). היא לא נמצאת ב"אמצע העיר" ולכן גם לא מהווה תחנה מקשרת בין קווים בתנועה מאזור אחד לאזור אחר של העיר. המיקום שלה היסטורי ולא לוקח בחשבון את כווני ההתפתחות של העיר (מערבה ודרום מזרחה). היא נמצאת דווקא בצפון מזרח העיר. ולמרות מיקומה הלא מרכזי עבור פתח תקוה של שנת 2011, יש לה את כל החסרונות של תחנה בתוך עיר. ולכן בילינסון הפך למרכזי, לכן נולד מסוף החרש שמהווה תחנת קצה עבור הקווים 10, 22, 98, 5, 7 ו 27, לכן דרך ההגעה העיקרית לתחנות הרכבת בעיר היא באמצעות רכב פרטי ולא באמצעות נסיעה מייגעת דרך מרכז העיר לתחנה המרכזית ומשם לתחנת רכבת. התחנה המרכזית של פתח תקוה פשוט לא משרתת בצורה טובה את פתח תקוה של היום. היא מילאה את תפקידה יחסית טוב עד תחילת שנות התשעים. כיום היא תחנה מרכזית של אולי 20% מפתח תקוה.
לדעתי אפשר לסגור כבר מחר את הת''מ של פ''ת
ולהעביר את הקווים המגיעים אליה לתחנות הרכבת בעיר: 17,23,25,78,83,84,85,88,89,91,97,99,183 - מצומת בר כוכבא - חיים עוזר - שטמפפר: שטמפפר - ברון הירש - ז'בוטינסקי - משה דיין - גיסין - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 21,31,41,44,49,51,53,66,76,87 - מצומת אורלוב - בר כוכבא: אורלוב - יוסף ספיר - הירקונים - תחנת רכבת סגולה. 159,164 - מצומת ז'בוטינסקי - הרב מלכה - קפלן: הרב מלכה - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 551 יסיים בתחנת רכבת סגולה. 185,561 יוארכו לתמח''ת לאורך כל שעות היום ויתגבר ואת קו 51 (איסוף בלבד/הורדה בלבד בין בלינסון לתמח''ת)
 
לדעתי אפשר לסגור כבר מחר את הת''מ של פ''ת
ולהעביר את הקווים המגיעים אליה לתחנות הרכבת בעיר: 17,23,25,78,83,84,85,88,89,91,97,99,183 - מצומת בר כוכבא - חיים עוזר - שטמפפר: שטמפפר - ברון הירש - ז'בוטינסקי - משה דיין - גיסין - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 21,31,41,44,49,51,53,66,76,87 - מצומת אורלוב - בר כוכבא: אורלוב - יוסף ספיר - הירקונים - תחנת רכבת סגולה. 159,164 - מצומת ז'בוטינסקי - הרב מלכה - קפלן: הרב מלכה - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 551 יסיים בתחנת רכבת סגולה. 185,561 יוארכו לתמח''ת לאורך כל שעות היום ויתגבר ואת קו 51 (איסוף בלבד/הורדה בלבד בין בלינסון לתמח''ת)
סופסוף מישהו מסכים איתי
אני כתבתי כבר מזמן שהתחנה המרכזית של פתח תקוה צריכה להיות ליד תחנת הרכבת קרית אריה. שם יש המון מקום ל- תחנה מרכזית + תחנת רכבת + תחנת רק"ל + חניות וגם יש שבילי אופניים המגיעים קרוב. לגבי ההצעה שלך, לדעתי הצעה טובה יותר תהיה להקים 2 תחנות מרכזיות, אחת בדרום מזרח העיר (ליד צומת סירקין) עם קו תדיר ומהיר לתחנת הרכבת בסגולה ושניה בקרית אריה.
 

oschlick

New member
סופסוף מישהו מסכים איתי
אני כתבתי כבר מזמן שהתחנה המרכזית של פתח תקוה צריכה להיות ליד תחנת הרכבת קרית אריה. שם יש המון מקום ל- תחנה מרכזית + תחנת רכבת + תחנת רק"ל + חניות וגם יש שבילי אופניים המגיעים קרוב. לגבי ההצעה שלך, לדעתי הצעה טובה יותר תהיה להקים 2 תחנות מרכזיות, אחת בדרום מזרח העיר (ליד צומת סירקין) עם קו תדיר ומהיר לתחנת הרכבת בסגולה ושניה בקרית אריה.
צומת סירקין אכן מרכזי, אך עד שיוקם שם משהו
עדיף כבר מחר להעביר את קווי תמפ''ת לתחנות הרכבת בעיני. ושכחתי גם את קו 67 שיבוטל :)
 

oschlick

New member
לדעתי אפשר לסגור כבר מחר את הת''מ של פ''ת
ולהעביר את הקווים המגיעים אליה לתחנות הרכבת בעיר: 17,23,25,78,83,84,85,88,89,91,97,99,183 - מצומת בר כוכבא - חיים עוזר - שטמפפר: שטמפפר - ברון הירש - ז'בוטינסקי - משה דיין - גיסין - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 21,31,41,44,49,51,53,66,76,87 - מצומת אורלוב - בר כוכבא: אורלוב - יוסף ספיר - הירקונים - תחנת רכבת סגולה. 159,164 - מצומת ז'בוטינסקי - הרב מלכה - קפלן: הרב מלכה - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 551 יסיים בתחנת רכבת סגולה. 185,561 יוארכו לתמח''ת לאורך כל שעות היום ויתגבר ואת קו 51 (איסוף בלבד/הורדה בלבד בין בלינסון לתמח''ת)
גם את התמח''ת אפשר לסגור מחר
4,5 יוארכו למסוף וולפסון דרך שדרות הר ציון - לבון - תל גיבורים - הלוחמים קווים עירוניים שנכנסים לתמח''ת מכיוון לה גוארדיה (34,36,37,52 וכו') - יוארכו למסוף כרמלית במסלול קו 31 קווים עירוניים שנכנסים לתמח''ת מכיוון בגין (50,68,127) - יוארכו למסוף כרמלית במסלול קו 168 מצומת בגין - הרכבת קו 70 יוארך למסוף כרמלית במסלול 72 הישן (מיהודה הלוי לכרמלית דרך הרצל ומכרמלית לרוטשילד דרך נחלת בנימין) 41 יסע עד לבית ברבור לאורך רחוב ההגנה קו 51/60/160 יוארכו למסוף וולפסון דרך המסגר - החרש - חיל השריון - בן צבי - תל גיבורים - הלוחמים קווי השרון הקרוב (כפ''ס-רעננה-הרצליה-הוד/רמת השרון) יוארכו למסוף רכבת צומת חולון החדש דרך המסגר - החרש - חיל השריון קווי הצפון יסיימו במסוף 2000 קווי כביש 1 יוארכו למסוף 2000 דרך חיל השריון - החרש - המסגר - בגין קווי כביש 44 יוארכו למסוף כרמלית דרך בן צבי - ירושלים
 

אורי404

New member
לדעתי אפשר לסגור כבר מחר את הת''מ של פ''ת
ולהעביר את הקווים המגיעים אליה לתחנות הרכבת בעיר: 17,23,25,78,83,84,85,88,89,91,97,99,183 - מצומת בר כוכבא - חיים עוזר - שטמפפר: שטמפפר - ברון הירש - ז'בוטינסקי - משה דיין - גיסין - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 21,31,41,44,49,51,53,66,76,87 - מצומת אורלוב - בר כוכבא: אורלוב - יוסף ספיר - הירקונים - תחנת רכבת סגולה. 159,164 - מצומת ז'בוטינסקי - הרב מלכה - קפלן: הרב מלכה - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 551 יסיים בתחנת רכבת סגולה. 185,561 יוארכו לתמח''ת לאורך כל שעות היום ויתגבר ואת קו 51 (איסוף בלבד/הורדה בלבד בין בלינסון לתמח''ת)
לדעתי קו 551, 561 ו-571 מוטב למערב פתח תקווה
לבית החולים בלינסון, כפי שזה היה עד לפני כחמש שנים או באזור התעשיה קרית אריה, כפי שזה היה קודם לכן.
 
לדעתי אפשר לסגור כבר מחר את הת''מ של פ''ת
ולהעביר את הקווים המגיעים אליה לתחנות הרכבת בעיר: 17,23,25,78,83,84,85,88,89,91,97,99,183 - מצומת בר כוכבא - חיים עוזר - שטמפפר: שטמפפר - ברון הירש - ז'בוטינסקי - משה דיין - גיסין - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 21,31,41,44,49,51,53,66,76,87 - מצומת אורלוב - בר כוכבא: אורלוב - יוסף ספיר - הירקונים - תחנת רכבת סגולה. 159,164 - מצומת ז'בוטינסקי - הרב מלכה - קפלן: הרב מלכה - זבולון המר - אם המושבות - תחנת רכבת קרית אריה. 551 יסיים בתחנת רכבת סגולה. 185,561 יוארכו לתמח''ת לאורך כל שעות היום ויתגבר ואת קו 51 (איסוף בלבד/הורדה בלבד בין בלינסון לתמח''ת)
את הקווים מגהה - למזרח העיר
קווים 164, 159 ודומיהם לא יכולים להסתיים באזור ביילינסון/קרית-אריה, אלא יש לסיים אותם באזור מזרח העיר, למשל צומת סגולה, צומת סירקין וכד'. עוד ארבע הערות: 1. צריך לקחת בחשבון שאי-אפשר "סתם להעביר" קו לנקודת סיום אחרת, ובמיוחד קו שתדירותו גבוהה. עם הקו הזה צריכים לעבור עמדות חניה לאוטובוסים. תחשוב על כמות האוטובוסים החונים במקומות כמו מרכזית פתח-תקווה, תמח"ת או הכרמלית. בחלק מהמסופים הקיימים אין מספיק מקום. 2. ובאותו הקשר, מדובר כעת על פינוי מחנה סירקין לטובת שכונה חדשה. יהיה זה פשע של ממש אם לא יוקם שם מסוף בגודל נורמלי שיוכל לשמש את הקווים המשרתים את גני-הדר/עמישב, ולטעמי גם יש להעביר לשם את רוב הקווים המגיעים מכיוון גהה. 3. במתחם התחנה המרכזית של פתח-תקווה יש תוכנית למרכז תחבורה גדול המשלב את רכבת-ישראל, הרקלת ותחנת אוטובוסים מרכזית (שתי קומות!). אמנם אינני בטוח אם התחנה המתוכננת תהיה מספיק גדולה כדי לשרת את כל הקווים המתחילים/מסיימים בה כיום, אבל התכנית קיימת. 4. כל שאמרתי לעיל נכון כפליים במקרה של תמח"ת הארורה. אישית אשמח מאוד להיפטר ממנה ולהעביר את הקווים העירוניים לכרמלית/וולפסון/שער-חולון ואת הבין-עירוניים ל-2000 (זה נכון מכל-כך הרבה סיבות), אבל התשתיות שיידרשו לביצוע שינוי שכזה הן עצומות: בניית תחנה מרכזית נורמלית במסוף 2000, והרחבה רצינית של מסוף כרמלית (שאני בספק אם תתאפשר נוכח עומסי התנועה שם).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה