לא כולם יתחילו בסירקין. חלק יתחילו בסירקין
חלק בקרית אריה וחלק במקומות אחרים. למעשה, אם יוקמו תחנות חדשות כפי שאני מציע, גם מערך הקווים ישתנה לגמרי. קווים לתל אביב יתחילו בעיקרון בקרית אריה. קו מהיר מצומת סירקין לגוש דן ולתל אביב בכלל לא צריך להיכנס למרכז העיר, אלא ליסוע דרך 471 ומשם או דרך אלוף שדה או דרך כביש 4 וז'בוטינסקי (כמו 292). יהיו קווים עירוניים בין שתי התחנות שיכסו את אזורי העיר (מה שאי אפשר לעשות ביעילות בין סגולה לקרית אריה). יהיו קווים שכונתיים מכפר סירקין, עמישב, הדר גנים, קרית אלון, עין גנים, מחנה יהודה, שעריה לצומת סירקין. יהיו קווים שכונתיים מהדר המושבות, הדר המושבות החדשה, נווה גן, רמת ורבר, כפר גנים לקרית אריה. 249 יתחיל בסירקין (יגיעו אליו באמצעות קווים עירוניים או באמצעות רכב, שזה המצב גם היום), 947 יעבור בסירקין (כמו היום). 87, 164, ו 553 יתחילו בקרית אריה ויסעו דרך זבולון המר והרב מלכה לז'בוטינסקי ומשם ימשיכו במסלולם הנוכחי. 5X1 יוכלו ליסוע דרך אם המושבות או דרך ז'בוטינסקי והרב מלכה לעבור בתחנה המרכזית ולהמשיך דרך מחלף תקוה לכוון הוד השרון וכפר סבא ולהיפך. ובמקרה של 551 להתחיל מקרית אריה וליסוע כנ"ל. להיפך, הקווים יהיו פחות מפלצתיים. אם באמת היו מיישמים מודל כזה, לנת"ע לא הייתה ברירה אלא לתכנן לקו האדום תחנת נוסעים ליד תחנת הרכבת בקרית אריה וייתכן שגם מחלוקות התוואי הפתח תקוואי של הקו הסגול היו נפתרות - במקום להעביר רק"ל חוצה פתח תקוה, היו מתכננים BRT שמתחיל בתחנת הרכבת סגולה דרך כביש 40 עד צומת סירקין, רחוב עין גנים, מחנה יהודה, פינס, העצמאות, דרך רבין והמשך במסלול המתוכנן, במקום לנסות להעביר רק"ל ברחוב חיים עוזר וברחוב העצמאות. מי שלא אוהב את המודל החיפאי כנראה לא יאהב את ההצעות שלי, אבל מה שאני מציע זה יישום של המודל החיפאי בפתח תקוה ויחסית קל לעשות את זה.