מה ריכוזי האוכלוסיה הגדולים ש 87 עובר בהם?
רחובות בר כוכבא ובארון הירש המסחריים בעיקרם? השוק של פתח תקוה? 66 עובר בריכוזי אוכלוסיה גדולים - נכון. 87 - לא. ממרבית שכונות המגורים של פתח תקוה , על מנת להגיע ל-87 יש צורך באוטובוס נוסף. ואכן, רבים שצריכים את 87 נוסעים באוטובוס לבילינסון. אחרים נוסעים עם 25/23 או 91/97/99 עד לצומת בר כוכבא שטמפפר ושם מחליפים ל 87 (כי מבחינתם זה עדיף מאשר ליסוע לבילינסון במסלול המסורבל של 98 או ב 22). אם אתה סבור שרוב העולים על 87 בשוק גרים בסביבת השוק, אתה טועה. השכונות הדרומיות של פתח תקוה ראויות לקו סדיר לאזור תל השומר ולבר אילן מבלי לעבור דרך אזור מרכז העיר. אני בטוח שהם יעדיפו ליסוע בקו שכונתי לצומת סירקין ומשם דרך 471 במהירות לתל השומר. ועבור תושבי השכונות המערביות והצפוניות יהיה עדיף קו מקרית אריה שנוסע דרך זבולון המר, הרב מלכה, קטע קצר בז'בוטינסקי ודרך רבין לאזור בר אילן ותל השומר. דווקא 87 הוא דוגמא לקו שלא משרת טוב את תושבי פתח תקוה, בגלל מיקום התחנה המרכזית ובגלל מסלולו. קח כדוגמא סטודנט בבר אילן שגר בעין גנים. בבואו לשקול שימוש ברכב פרטי או בקו 87, האם המסלול של 87 קורץ לו? קח אחות שגרה בשעריה ועובדת בתל השומר, 87 יעיל עבורה? 87 זה קו שרחוק ממרבית תושבי פתח תקוה וכיום עם פתיחת דרכי גישה נוחים בין פתח תקוה לבקעת אונו (מה שלא היה עד לפני כ-4 שנים), אי אפשר בכלל להשוות בין המהירות והנוחות להגיע ברכב מפ"ת לתל השומר או לבר אילן לסרבול של המסלול של 87. 87 היה טוב כאשר הדרך העיקרית מפ"ת לתל השומר ולבר אילן הייתה מחלף גהה וכביש גהה וכאשר האלטרנטיבה הייתה דרך החתחתים של גת רימון וגני תקווה. כיום עם כביש 471 ודרך רבין, המצב שונה לחלוטין, אבל 87 נשאר תקוע בעבר. אתה יודע מה? כשאני חושב עלזה, כיום 87 הוא קו מאוד מפלצתי, בהתחשב במקומות שהוא אמור לחבר ביניהן. ולגבי 66 - גם אם אסכים איתך שיש צורך במשך כל שעות היום שיעבור במרכז פתח תקוה, זה לא מחייב שהוא יתחיל במיקום הנוכחי של התחנה המרכזית. הוא לא יהפוך למפלצתי אם יסע מצומת סירקין דרך עין גנים, וולפסון והמשך באותו מסלול. במסלול כזה הוא ישרת יותר אזורי מגורים וגם אולי יבטל את הצורך ב-166. אני לא רוצה להיכנס איתך לויכוח על הצורך בקו פ"ת-ת"א שעובר במרכז פ"ת, כי זה לא הנושא העיקרי בדיון הזה. הדיון המרכזי נסוב סביב מהותה, תפקודה ויעילותה של התחנה המרכזית בפתח תקוה במיקומה הנוכחי.