מיקום תחנה מרכזית

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
לכן רצו לאחד בין עומר לבאר שבע
בין היתר המקומים צמודים זה לזה. בנוגע לתחנת רכבת בני ברק - רכבת ישראל והמדיניות שלה או של משרד התחבורה. תחנת בני ברק קרובה מאוד לאזורים שונים של צפון-מזרח תל אביב, ביניהם שיכון דן ורמת החי"ל.
אני יודע, לכן העלית את הדוגמא הזאת.
כדי לדעת מה קובע האם הקו הוא עירוני או פרברי. אני יכול להגיד שקו 501 או 149 הם קווים עירוניים בדיוק כמו שקו 173 או 84 הוא עירוני. המרחק דיי זהה (לא בדקתי אבל אני משער). אבל לא נראה לי שמישהו היה מחשיב את 501 לקו עירוני (את 149 אפשר יותר להבין כי בחלק מת"א הוא רק איסוף/הורדה בהתאם).
 

אורי404

New member
אני יודע, לכן העלית את הדוגמא הזאת.
כדי לדעת מה קובע האם הקו הוא עירוני או פרברי. אני יכול להגיד שקו 501 או 149 הם קווים עירוניים בדיוק כמו שקו 173 או 84 הוא עירוני. המרחק דיי זהה (לא בדקתי אבל אני משער). אבל לא נראה לי שמישהו היה מחשיב את 501 לקו עירוני (את 149 אפשר יותר להבין כי בחלק מת"א הוא רק איסוף/הורדה בהתאם).
קו עירוני = קו בתוך העיר
קו פרברי = קו בין ערים קרובות זו לזו. למשל בין ראשון לציון לתל אביב. קו בינעירוני = קווים למרחקים גדולים יותר. כמובן אלה מן הגדרות כלליות ולא ממש שחור ולבן. עומר ובאר שבע, שציינת הם אזורים קרובים זה לזה. מהבחינה הזו לא היה מנוס מלאחד אותם ולהביא לחיסכון על חשבון כספי הציבור. כך, שזה היה יכול להיות קו עירוני. כנ"ל למשל כפר סבא והוד השרון. שתיהן ערים קטנות יחסית. להערכתי הגסה והלא מדוייקת בעליל, אם יאחדו את כפר סבא ואת הוד השרון, השטח יהיה קטן מאשר שטחה של ערים גדולות, כמו למשל נתניה. ראשון לציון או רעננה לא ממש צמודות לתל אביב ולכן המצב שונה מלכנות את הקווים כעירוניים. גם הגדרת משרד התחבורה היא לא של קווים עירוניים. למשל היה תכנון למכרז לקווים "בינעירוניים של אגד בשרון". הכוונה היא לקווי 5XX. לכן 501 הוא לא בדיוק קו עירוני. יחד עם זאת חלק מהקווים משמשים כשירות עירוני בתוך העיר, כמו למשל 501 או 84.
 

droriko

New member
קו עירוני = קו בתוך העיר
קו פרברי = קו בין ערים קרובות זו לזו. למשל בין ראשון לציון לתל אביב. קו בינעירוני = קווים למרחקים גדולים יותר. כמובן אלה מן הגדרות כלליות ולא ממש שחור ולבן. עומר ובאר שבע, שציינת הם אזורים קרובים זה לזה. מהבחינה הזו לא היה מנוס מלאחד אותם ולהביא לחיסכון על חשבון כספי הציבור. כך, שזה היה יכול להיות קו עירוני. כנ"ל למשל כפר סבא והוד השרון. שתיהן ערים קטנות יחסית. להערכתי הגסה והלא מדוייקת בעליל, אם יאחדו את כפר סבא ואת הוד השרון, השטח יהיה קטן מאשר שטחה של ערים גדולות, כמו למשל נתניה. ראשון לציון או רעננה לא ממש צמודות לתל אביב ולכן המצב שונה מלכנות את הקווים כעירוניים. גם הגדרת משרד התחבורה היא לא של קווים עירוניים. למשל היה תכנון למכרז לקווים "בינעירוניים של אגד בשרון". הכוונה היא לקווי 5XX. לכן 501 הוא לא בדיוק קו עירוני. יחד עם זאת חלק מהקווים משמשים כשירות עירוני בתוך העיר, כמו למשל 501 או 84.
כפר סבא והוד השרון הן ערים בינוניות,לא קטנות
 

אורי404

New member
כפר סבא והוד השרון הן ערים בינוניות,לא קטנות
לדעתי הן נחשבות לקטנות
מבחינת שטח כפר סבא היא בין הערים הקטנות יותר. היא עולה בשטח אולי על גבעת שמואל ואולי על רמת השרון. אבל מרב הערים היא קטנה יותר ובאופן משמעותי. הוד השרון גדולה יותר מבחינת שטח. אבל הוא לא ממש מנוצל, כמו למשל האזור שנמצא קרוב לכביש 4. אבל כנ"ל בהשוואה לרב הערים היא קטנה יותר בשטחה. כך, שאם מחברים את שטח כפר סבא ואת שטח הוד השרון, עדיין ערים שונות גדולות יותר בשטח שלהן מחיבור של שתי ערים אלה. למשל ראשון לציון, אשדוד, נתניה, חיפה ועוד.
 

droriko

New member
לדעתי הן נחשבות לקטנות
מבחינת שטח כפר סבא היא בין הערים הקטנות יותר. היא עולה בשטח אולי על גבעת שמואל ואולי על רמת השרון. אבל מרב הערים היא קטנה יותר ובאופן משמעותי. הוד השרון גדולה יותר מבחינת שטח. אבל הוא לא ממש מנוצל, כמו למשל האזור שנמצא קרוב לכביש 4. אבל כנ"ל בהשוואה לרב הערים היא קטנה יותר בשטחה. כך, שאם מחברים את שטח כפר סבא ואת שטח הוד השרון, עדיין ערים שונות גדולות יותר בשטח שלהן מחיבור של שתי ערים אלה. למשל ראשון לציון, אשדוד, נתניה, חיפה ועוד.
אתה צוחק נכון?
כפר סבא היא בן הערים הקטנות ביותר? יש ערים שהן פי כמה וכמה יותר קטנות ממנה , כמו למשל גבעתיים או בית שאן או כל אחת מהקריות ועוד לא מעט ערים . כשבודקים גודל של עיר משקללים את גודל השטח ואת גודל האוכלוסיה , מבחינת שטח כפר סבא היא ממוצעת , מבחינת אוכלוסיה לדעתי היא אפילו יותר .
 

אורי404

New member
אתה צוחק נכון?
כפר סבא היא בן הערים הקטנות ביותר? יש ערים שהן פי כמה וכמה יותר קטנות ממנה , כמו למשל גבעתיים או בית שאן או כל אחת מהקריות ועוד לא מעט ערים . כשבודקים גודל של עיר משקללים את גודל השטח ואת גודל האוכלוסיה , מבחינת שטח כפר סבא היא ממוצעת , מבחינת אוכלוסיה לדעתי היא אפילו יותר .
אני בכלל לא צוחק
חלק מהקריות, בכלל מסופחות לערים. למשל קרית חיים היא למעשה בתחום עיריית חיפה. האמת היא, שעל גבעתיים חשבתי. גם על אשקלון. לא יודע על המטר מה יותר גדול ומה יותר קטן, אבל אני לא בטוח, שההבדל בשטח בין גבעתיים לכפר סבא משמעותי. אז נסכים, שכפר סבא היא לא עיר גדולה. זה בטוח נכון. מבית שאן היא אולי גדולה יותר. רב האזורים האחרים הם יישובים, כמו למשל אזור או באר יעקב.
 

droriko

New member
אני בכלל לא צוחק
חלק מהקריות, בכלל מסופחות לערים. למשל קרית חיים היא למעשה בתחום עיריית חיפה. האמת היא, שעל גבעתיים חשבתי. גם על אשקלון. לא יודע על המטר מה יותר גדול ומה יותר קטן, אבל אני לא בטוח, שההבדל בשטח בין גבעתיים לכפר סבא משמעותי. אז נסכים, שכפר סבא היא לא עיר גדולה. זה בטוח נכון. מבית שאן היא אולי גדולה יותר. רב האזורים האחרים הם יישובים, כמו למשל אזור או באר יעקב.
לא אמרתי שכפר סבא גדולה
אבל היא כן בינונית . כפר סבא גדולה מגבעתיים פי איזה4 או 5, אגב היא גם יותר גדולה מרמת גן .
 

אורי404

New member
לא אמרתי שכפר סבא גדולה
אבל היא כן בינונית . כפר סבא גדולה מגבעתיים פי איזה4 או 5, אגב היא גם יותר גדולה מרמת גן .
כפר סבא היא עיר בינונית. אבל אני לא בטוח ליתר
אולי היא גדולה מגבעתיים. אבל מרמת גן אני די בטוח שלא. רמת גן היא עיר ענקית בשטחה. מאזור הספארי והסביבה עד לאזור קניון איילון מבחינת קווי אורך. מבחינת קווי רוחב, היא כוללת בתוכה את תל השומר ואת בר אילן. אני חושב, שגם את רמת אפעל אבל לא בטוח לגמרי. האזור מגיעה מערבה עד לאזור מתחם הבורסה ושנקר.
 

droriko

New member
כפר סבא היא עיר בינונית. אבל אני לא בטוח ליתר
אולי היא גדולה מגבעתיים. אבל מרמת גן אני די בטוח שלא. רמת גן היא עיר ענקית בשטחה. מאזור הספארי והסביבה עד לאזור קניון איילון מבחינת קווי אורך. מבחינת קווי רוחב, היא כוללת בתוכה את תל השומר ואת בר אילן. אני חושב, שגם את רמת אפעל אבל לא בטוח לגמרי. האזור מגיעה מערבה עד לאזור מתחם הבורסה ושנקר.
אתה מוזמן להיכנס לויקיפדיה ולהשוות
 

olli3

New member
מנהל
קו עירוני = קו בתוך העיר
קו פרברי = קו בין ערים קרובות זו לזו. למשל בין ראשון לציון לתל אביב. קו בינעירוני = קווים למרחקים גדולים יותר. כמובן אלה מן הגדרות כלליות ולא ממש שחור ולבן. עומר ובאר שבע, שציינת הם אזורים קרובים זה לזה. מהבחינה הזו לא היה מנוס מלאחד אותם ולהביא לחיסכון על חשבון כספי הציבור. כך, שזה היה יכול להיות קו עירוני. כנ"ל למשל כפר סבא והוד השרון. שתיהן ערים קטנות יחסית. להערכתי הגסה והלא מדוייקת בעליל, אם יאחדו את כפר סבא ואת הוד השרון, השטח יהיה קטן מאשר שטחה של ערים גדולות, כמו למשל נתניה. ראשון לציון או רעננה לא ממש צמודות לתל אביב ולכן המצב שונה מלכנות את הקווים כעירוניים. גם הגדרת משרד התחבורה היא לא של קווים עירוניים. למשל היה תכנון למכרז לקווים "בינעירוניים של אגד בשרון". הכוונה היא לקווי 5XX. לכן 501 הוא לא בדיוק קו עירוני. יחד עם זאת חלק מהקווים משמשים כשירות עירוני בתוך העיר, כמו למשל 501 או 84.
זה בדיוק מה שטענתי, אבל ג'קי וקובי
לא בטוח שהשם הוא קובי... בכל מקרה הם טענו שאלו קווים עירוניים (ג'קי טען שלחלוטין). קובי טען שאפשר להחשיב את ראשל"צ ותל אביב כעיר אחת... דר"א אפילו לפני הרפורמה זה נחשב נסיעה פרברית (מחירים גבוהים יותר). לכן לא הבנתי מה עומד מאחורי העניין ש84/173 וכו' הם קווים עירוניים וכלל לא פרבריים.
 

droriko

New member
זה בדיוק מה שטענתי, אבל ג'קי וקובי
לא בטוח שהשם הוא קובי... בכל מקרה הם טענו שאלו קווים עירוניים (ג'קי טען שלחלוטין). קובי טען שאפשר להחשיב את ראשל"צ ותל אביב כעיר אחת... דר"א אפילו לפני הרפורמה זה נחשב נסיעה פרברית (מחירים גבוהים יותר). לכן לא הבנתי מה עומד מאחורי העניין ש84/173 וכו' הם קווים עירוניים וכלל לא פרבריים.
לא קובי , בובי
 

846

Active member
זה בדיוק מה שטענתי, אבל ג'קי וקובי
לא בטוח שהשם הוא קובי... בכל מקרה הם טענו שאלו קווים עירוניים (ג'קי טען שלחלוטין). קובי טען שאפשר להחשיב את ראשל"צ ותל אביב כעיר אחת... דר"א אפילו לפני הרפורמה זה נחשב נסיעה פרברית (מחירים גבוהים יותר). לכן לא הבנתי מה עומד מאחורי העניין ש84/173 וכו' הם קווים עירוניים וכלל לא פרבריים.
אבל אלו שתיכננו את הרפורמה
כלל לא מבינים בתחבורה, ואין להם מושג איפה כל מקום נימצא. גם אלו שנתנו למטרופולין את רשיון הקו ה"בינעירוני", 47 בין רעננה לת"א.
 

scooby5

Member
עד כמה שידוע לי עירוני זה אחד שלא יוצא מעיר.
פרברי זה כזה שנוסע בין ערים סמוכות. אני מכיר את הקווים ונסעתי בכולם מלבד 175, ולמרות שחלק מהם עוברים דרך שכונות ולמרות שכולם עושים גם שירות עירוני, עדיין הם לא אמורים להיות מוגדרים כפרבריים? אם לא, אז מזה קו אוטובוס פרברי, דוגמא תעזור לי להבין.
קווי חיפה יקנעם/טבעון
וחיפה נהריה/עכו יכולים להיחשב כקווים פרבריים. נסיע יחסית קצרה בין עיר המטרופולין לפרברים המנותקים ממנה פיסית. בניגוד לקווי הקריות, שניתן להחשיבם כקווים עירוניים לכל דבר.
 

846

Active member
עד כמה שידוע לי עירוני זה אחד שלא יוצא מעיר.
פרברי זה כזה שנוסע בין ערים סמוכות. אני מכיר את הקווים ונסעתי בכולם מלבד 175, ולמרות שחלק מהם עוברים דרך שכונות ולמרות שכולם עושים גם שירות עירוני, עדיין הם לא אמורים להיות מוגדרים כפרבריים? אם לא, אז מזה קו אוטובוס פרברי, דוגמא תעזור לי להבין.
קווים אלו עירוניים לחלוטין, נוסעים בערים בלבד
לדעתי, אין לנו ממש קווים פרבריים בארץ, הכל מחובר.......
 

olli3

New member
מנהל
קווים אלו עירוניים לחלוטין, נוסעים בערים בלבד
לדעתי, אין לנו ממש קווים פרבריים בארץ, הכל מחובר.......
אז למה ברכבת זה מוגדר אחרת?
הכוונה בקו פרברי הוא שהוא אינו נוסע דרך העיר? לזה אתה מתכוון? לקווים שנוסעים בדרכים בין עירוניות ומקשרים בין איזורים סמוכים? אני אל יודע לגבי העניין של אין ממש קווים פרבריים בארץ... בצפון ובדרום יש קווים רבים שמקשרים בין יישובים קטנים לעיר הגדולה (או הגדולה פחות...) או בין שני ישובים קטנים שקרובים האחד לשני (כמו בין ירוחם לדימונה למשל). מעניינת אותי מה ההגדרה לקו עירוני ומה ההגדרה לפרברי, כי לפי רכבת ישראל אם ביצעת נסיעה מחוץ לעיר מסויימת זה כבר פרברי.
 

846

Active member
אז למה ברכבת זה מוגדר אחרת?
הכוונה בקו פרברי הוא שהוא אינו נוסע דרך העיר? לזה אתה מתכוון? לקווים שנוסעים בדרכים בין עירוניות ומקשרים בין איזורים סמוכים? אני אל יודע לגבי העניין של אין ממש קווים פרבריים בארץ... בצפון ובדרום יש קווים רבים שמקשרים בין יישובים קטנים לעיר הגדולה (או הגדולה פחות...) או בין שני ישובים קטנים שקרובים האחד לשני (כמו בין ירוחם לדימונה למשל). מעניינת אותי מה ההגדרה לקו עירוני ומה ההגדרה לפרברי, כי לפי רכבת ישראל אם ביצעת נסיעה מחוץ לעיר מסויימת זה כבר פרברי.
ולמה רכבת מאחרת למרות שאין
לה פקקים וכל זכויות הדרך הן שלה ??? כי רכבת היא רכבת ואוטובוס זה משהו אחר.
 

olli3

New member
מנהל
ולמה רכבת מאחרת למרות שאין
לה פקקים וכל זכויות הדרך הן שלה ??? כי רכבת היא רכבת ואוטובוס זה משהו אחר.
שמע, ביקשתי הסבר. אבל אתה לא מסביר.
אתה נותן עובדות כפי שהן ותתמודד עם זה. אין לי בעיה עם זה שאתה אומר שהקווים הללו הם עירוניים לחלוטין, רק תסביר לי מה הקריטריונים לקביעת אופי הקו (עירוני או פרברי). זה כל מה שביקשתי. נתתי את הרכבת כדוגמא כי רק שם יש הגדרה חד משמעית, כאשר כאן בפורום עלו מחשבות שונות.
 

scooby5

Member
מיקום תחנה מרכזית

שלום לכולם. מעניינת אותי דעתכם על מיקום התחנה המרכזית בערים. האם התחנה המרכזית צריכה להיות תחנת הקצה של הקווים העירוניים
או האם היא צריכה להיות תחנת מעבר לאותם קווים
או במילים אחרות- האם התחנה המרכזית של העיר צריכה להיות בכניסה לעיר וממנה יצאו הקווים העירוניים או תחנה באמצע העיר שבה עוברים רוב הקווים העירוניים. או האם זה בכלל לא משנה... לדוגמא בראשון לציון, מהתחנה המרכזית יוצא רק קו עירוני סדיר אחד (שהופעל רק לאחרונה עקב פתיחת תחנת הרכבת ראשלצ- משה דיין) קו מספר 6. קווים נופסים שיוצאים פעם אחת ביום: 9 (לצריפין), 112 (לפלמחים) לא כל כך עירוני ;). כל שאר הקווים העירוניים יוצאים ממסופים שונים בעיר (קניון הזהב, איזור התעשייה הישן וכו') ורק חולפים בתחנה המרכזית.
המודל של חיפה נראה לי הטוב ביותר
שתי תחנות מרכזיות - אחת בכל קצה של העיר, מהן יוצאים קווים "חוצי עיר" (101, 103, 113 וכו'). מספר מסופים קטנים יותר, המהווים תחנות מוצא לקווי רוחב עירוניים (אוניברסיטה, טכניון, רכבל בת גלים, רכבת בת גלים, קרית הממשלה וכד'). קבוצת קווים שכונתיים אשר תופעל בתדירות גבוהה ותזין את קווי הרוחב העירוניים תוך תיאום הזמנים והקטנת זמן ההמתנה בין המעברים ושימוש בכרטיסי מעבר. כמו שכתבתי בעבר - בחיפה טעון שיפור רק נושא התדירות, התזמון והתיאום וכן שעות הפעילות של קווי האוטובוס, כלומר הבסיס טוב, צריך לשפר את נושא הזמנים.
 
המודל של חיפה נראה לי הטוב ביותר
שתי תחנות מרכזיות - אחת בכל קצה של העיר, מהן יוצאים קווים "חוצי עיר" (101, 103, 113 וכו'). מספר מסופים קטנים יותר, המהווים תחנות מוצא לקווי רוחב עירוניים (אוניברסיטה, טכניון, רכבל בת גלים, רכבת בת גלים, קרית הממשלה וכד'). קבוצת קווים שכונתיים אשר תופעל בתדירות גבוהה ותזין את קווי הרוחב העירוניים תוך תיאום הזמנים והקטנת זמן ההמתנה בין המעברים ושימוש בכרטיסי מעבר. כמו שכתבתי בעבר - בחיפה טעון שיפור רק נושא התדירות, התזמון והתיאום וכן שעות הפעילות של קווי האוטובוס, כלומר הבסיס טוב, צריך לשפר את נושא הזמנים.
מסכים איתך
 

אורי404

New member
המודל של חיפה נראה לי הטוב ביותר
שתי תחנות מרכזיות - אחת בכל קצה של העיר, מהן יוצאים קווים "חוצי עיר" (101, 103, 113 וכו'). מספר מסופים קטנים יותר, המהווים תחנות מוצא לקווי רוחב עירוניים (אוניברסיטה, טכניון, רכבל בת גלים, רכבת בת גלים, קרית הממשלה וכד'). קבוצת קווים שכונתיים אשר תופעל בתדירות גבוהה ותזין את קווי הרוחב העירוניים תוך תיאום הזמנים והקטנת זמן ההמתנה בין המעברים ושימוש בכרטיסי מעבר. כמו שכתבתי בעבר - בחיפה טעון שיפור רק נושא התדירות, התזמון והתיאום וכן שעות הפעילות של קווי האוטובוס, כלומר הבסיס טוב, צריך לשפר את נושא הזמנים.
בגדול אכן כך מוטב, שיהיה, בדומה לחיפה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה