אני מזמן אמרתיאת הקווים מגהה - למזרח העיר
קווים 164, 159 ודומיהם לא יכולים להסתיים באזור ביילינסון/קרית-אריה, אלא יש לסיים אותם באזור מזרח העיר, למשל צומת סגולה, צומת סירקין וכד'. עוד ארבע הערות: 1. צריך לקחת בחשבון שאי-אפשר "סתם להעביר" קו לנקודת סיום אחרת, ובמיוחד קו שתדירותו גבוהה. עם הקו הזה צריכים לעבור עמדות חניה לאוטובוסים. תחשוב על כמות האוטובוסים החונים במקומות כמו מרכזית פתח-תקווה, תמח"ת או הכרמלית. בחלק מהמסופים הקיימים אין מספיק מקום. 2. ובאותו הקשר, מדובר כעת על פינוי מחנה סירקין לטובת שכונה חדשה. יהיה זה פשע של ממש אם לא יוקם שם מסוף בגודל נורמלי שיוכל לשמש את הקווים המשרתים את גני-הדר/עמישב, ולטעמי גם יש להעביר לשם את רוב הקווים המגיעים מכיוון גהה. 3. במתחם התחנה המרכזית של פתח-תקווה יש תוכנית למרכז תחבורה גדול המשלב את רכבת-ישראל, הרקלת ותחנת אוטובוסים מרכזית (שתי קומות!). אמנם אינני בטוח אם התחנה המתוכננת תהיה מספיק גדולה כדי לשרת את כל הקווים המתחילים/מסיימים בה כיום, אבל התכנית קיימת. 4. כל שאמרתי לעיל נכון כפליים במקרה של תמח"ת הארורה. אישית אשמח מאוד להיפטר ממנה ולהעביר את הקווים העירוניים לכרמלית/וולפסון/שער-חולון ואת הבין-עירוניים ל-2000 (זה נכון מכל-כך הרבה סיבות), אבל התשתיות שיידרשו לביצוע שינוי שכזה הן עצומות: בניית תחנה מרכזית נורמלית במסוף 2000, והרחבה רצינית של מסוף כרמלית (שאני בספק אם תתאפשר נוכח עומסי התנועה שם).
שצריך לעשות תחנה מרכזית בארלוזורוב . כל מה שצריך זה רק להפוך את החניה לרציפי אוטובוס ויש לך שם כמה מקום שאתה רק צריך .