מה עושים אם רופא אומר לכם שאתם מתחזים?

ענתר

New member
כשיפסיקו לבחור רופאים

כמו שבוחרים טייסי קרב, אולי יעלמו תגובות כאלו של רופאים. גם אני באתי מהרחוב הראשי כשקראתי את תיאור המקרה. לצערי נתקלתי בו עם בתי, בבית חולים 10. כתבתי על זה בבלוג כאשר הרופא העיז לשאול את בתי עם היא נסיכה על עדשה. התלוננתי עליו, אבל מאחר ומכת היסורים שלה המשיכה, כבר לא עקבתי מה קורה עם התלונה. לצערי אנחנו עדיין באותה מסכת.
 
ענתר


זה נשמע ממש לא נעים , מה שעברתן. אבל.. אולי זה קצת מזל שהגעת לכאן לכתובת מוזמנת לכתוב מה קרה לבתך ואיך זה התחיל. אינ מבינה די הרבה בענייני רגליים וכף רגל ובכלל.. אם תרצי, אשמח לנסות לעזור להגיע לתובנות.
 

ענתר

New member
תודה עוד

לאחרונה חניתי בפורום פיברומיאלגיה, כי זו האבחנה האחרונה בחודשים האחרונים. אך השבוע היינו במרכז (בגלל זה לא עניתי קודם) לבדיקה אצל נוירולוג שלדעתו זה לא פיברו אבל כמובן שגם הוא לא יודע מה זה, אז כנראה שאבו לבקר פה . כשאהיה רעננה יותר אפתח הודעה ואספר מה ידוע עד כה
 
היי...

אני אמתין שתרגישי שאת רוצה ויכולה לכתוב . ייתכן שתוכלי למצוא כאן עודרעיונות.. ובעיקר, מקווה שאתם בסדר...
 

ענתר

New member
תודה עוד

אתמול ניסיתי, תפוז הפריע מיד אפתח הודעה חדשה אתמול היה יום קשה במיוחד הלכנו לרופאת עצמות, קיווינו ... אמרה שאין לה משהו להוסיף ולקחה את ה900 שלה
 

אור571

New member
אני איתך

אני מבינה לליבך גם לי היה רופא כאב שאמר לי את זה במשך 3 פעמים שהייתי אצלו הוא לא בדק אותי אלא היה עסוק בדברים אחרים הייתי בשיקום וטופלתי ע"י רופאים טובים ואז פניתי אליהם והם שללו את דבריו . גם לפני הניתוח רופא אחד אמר לי שאני בפאט טראומה וכמעט התגרשתי בגללו כי לא הבנתי מה עובר עלי וכמה אפשר לסבול מכאב וכמה המשפחה לא יודעת לאכול את זה עד שהגעתי לטובי הרופאים הפרטיים והם ביצעו את הבדיקות הנכונות ועברתי ניתוח קשה אולם עד היום אני סובלת כי הגעתי בדקה האחרונה לניתוח ולאחר הניתוח הגעתי לשיקום וטופלתי במשך כמה חודשים ובסוף הופנתי לרופא הכאב הזה (ולא רק לי הוא אמר היו כמה מטופלים ) רופאים כאלה צריך לזרוק מהמערכת כי לא מספיק אנחנו סובלים הם מוסיפים לנו .ברגע שהוא יתחיל לסבול מכאב אז אולי הוא יבין את משמעות של הכאב והסבל הפיזי והנפשי
 
אני מסכימה!

יש אנישם , שבאמת עד שלא ירגישו את זה על עצמם, לא יבינו. אבל מצד שני, אני ממש לא מאחלת לאף אחד להיות במצב של כאב מתמשך. זה מצב שאףאחד לא יכול להיות בו באמת בטוב... מי שאמר לך את זה היה רופא כאב? את מוכנה לומר מה שמו? אני מנסה למנוע מחברי להגיע לרופאים שעלולים לומרעוד דבירם רעים ופוגעים... ו.. מה היתה ההבחנהשלך לבסוף? ואיך הגיעו אליה? ואיך את היום?
 

אור571

New member
בהמשך אני איתך

אני לא רוצה להגיד את שמו כי זה במוסד רפואי, בגללו אפילו שהיו לי בעיות רפואיות נמנעתי מלגשת לרופאים כי התחלתי לא להאמין בהם זה מה שהוא גרם לי ומאז לא המשכתי בשום טיפול, רק לאחר כשנתיים החלטתי לגשת לטובי הנאורולוגים באופן פרטי לא מזמן והם טוענים שהנזק שלי בלתי הפיך, כי אני רוצה לדעת אם יש התקדמות במצבי לגבי הרגליים והידיים והם טוענים שהכל מקוצר כבר אפילו רופא ביטוח לאומי טען את זה, שוחחתי גם עם הפסיכולוגית שלי על הרופא הזה שהיא מטפלת בי כבר 5 שנים והיא צחקה וטענה לא להתייחס אליו, כמו כן נגשתי לפסיכיאטרית ולטענתה הבעיה הנפשית שלי באה בגלל הכאבים אז יש רופאים שכנראה רק מדכאים את החולים ולא עוזרים להם וזה חבל במדינה מתוקנת כמו שלנו
 
ואו...

היי אור, אני לא זוכרת אם כתבת כאן מה בדיוק קרה לך. אינ מבינה מבין השורות שיש בעיה עצבית, וכאב, ואולי גם כל מיני עניינים אורתופדיים שנגררו מזה, אבל .. את רוצה לומר במפורש במה מדובר? ואיך את מטופלת היום, בעצם? (אני מאמינה שאנחנו יכולים ללמוד כל אחד מהאבחון והטיפול של האחר..)
 

ייסאן

New member
במקרה השם שלו מוות בהפוכה? כי הוא נוראי

מסכימה עם השורה האחרונה לצערי.
 

Magic54

New member
לרופאים לא אכפת מאיתנו, אלה רק מעצמם.

זה מתחיל בבתי חולים שמתייחסים לחולה כאל עוד איזה תרגיל לצבור נסיון ונגמר בזה שמבטלים כליל תלונות על כאבים, לעיתים מחרידים, שאנשים חווים וסובלים כל יום. אני כבר לא סומך על ביקור אצלם ואם אני רוצה לדעת משהו אני חוקר בעצמי ומשווה תשובות באינטרנט שמה הם מנדבים יותר מידע. היחס לחולים בארץ בפרט מזעזע, רק תראו איך מונעים המתת חסד מחולים סופניים שמבקשים במודע שירדימו אותם...אפילו בכלבים לא מתעללים ככה.
 

ליזי133

New member
לא תמיד!

להרבה רופאים חולה הוא רק 'עוד חולה', סתם עוד אחד שבא וצריך לעשות משהו פה ושם וסיימנו, וצברנו עוד ניסיון. אבל יש רופאים שמתייחסים יפה, מעודדים, מתייחסים ונחמדים
אני אישית פגשתי כמה. חבל שרק מעט.
 
זו אמירה באמת גורפת מדיי

נכו, שחלק מהרופאים אינם אתיים מספיק, ומשתמשים בחולים שלהם לצרכים של מחקר גם בלי ליידע אותם. אבל .. לא מעט מהרופאים הם אנשים טובים, ורוצים באמת לעזור, ואמפתיים. צריך רק למצוא אותם. אפילו אם לעתים זה אומר לחפש ולעבור כמה וכמה מהם. ולעניןי המתת חסד- אין זו החלטה של הרופאים. יש חוק במדינת ישראל, שממש לא מזמן שונה מעט, אבל הם לא יכולים להפר את החוק.
 

נימ 1

New member
אין אפילו מאיפה להתחיל -

כל כך הרבה כאבים יש לי בימים האחרונים ,שאני מתעלף מכאבים כמעט ועדיין עונה פה, והמחשבה שעוד צריך להגן על עצמי ולהסביר שזה לא נפשי . לא לא. זה אבסורד, לא מוכן לחזור לדבר הזה. אני זוכר לפני כשנה הלכתי לאחד "המומחים" בארץ לטריגמינל נוירלגיה...שילמתי 1000 ש"ח לייעוץ כספי, הרופא שהתעניין יותר בתוכן הארנק שלו מאשר להסתכל עליי, קבע אחרי פחות מדקת שיחה שאין לי בעייה , אלא בעייה נפשית .הוא אומנם "ריכך" את דבריו בכך שבעייה נפשית היא בעייה "חמורה" בפני עצמה , ולא משהו שיש להקל עליו ראש .אבל שכל מה שיש לי - צריך המשך טיפול אצל פסיכיאטר. יצאתי וישבתי בחוץ בוכה. הבנתי שעם הכאבים הבלתי אנושיים האלה - עכשיו נוסף לי גם השלב של להלחם ברופאים. אז - נכון שיש "רווח משני" (גם לחולי איידס וסרטן יש רווח משני, דואגים ומרחמים עליהם . איזה כיף להם . אולי הם יצרו לעצמם את נגיף ה HIV בגוף) ונכון שלחץ מחריף כאב. אבל תאמיני לי שיש לי 60 אחוז ביום ללא לחץ ועם כאב תופת. שאגב - כאבי התופת גורמים ללחץ. והפתעה . לגבי "ללכת לפסיכיאטר" אני חושב שרוב פוקדי הפורום , כולנו/רובנו יודעים היום שמגוון התרופות למחלות כאב נושקות עם התרופות האנטי דיכאונית, ולו רק משום שנטען כי יש להם אפקט מקטין כאבים (בין אם הוא נגזרת של הרגעת הגוף מחרדות ,או עומד בפני עצמו) , ככה שהעלבון להישלח לקחת תרופות פסיכיאטריות - לדעתי - פחות משמעותי מבחינתו. או לפחות הוא לא עלבון , כיוון שרוב חולי הכאב משתמשים באי אלו התרופות הנ"ל מרצונם. מה שכן היה דיון על פיברו וסטרס בפורום המקביל, שאותי מאוד הכעיס (אפילו בתור מישהו שלא חולה פיברו), להשליך פיברו על סטרס בלבד - זה נשמע לי פשטני מדי , ו"מבזה" (סליחה על המילה) את המחלה. אני לא חולה בפיברו ולא יכול להעיד, אבל אני מניח שהכאבים עזים בעוצמה חזקה. כאבים כאלה לא נגרמים רק ע"י סטרט. אולי סטרט מחמיר, הגוף נכנס למגננה, מפעיל שרירים שלא צריך וכו' וכו'.. מצד שני - אני בטוח שמדובר בזיהום לא חיידקי שחדר לגוף, עשה שמות במערכות והלך, או לחץ עצבי במקום מסוים - סיבה יש.. וכשלא מוצאים - מתחילים להסתכל על הרבדים של הסטרס ובעזרתם לנסות להסביר דברים. בקיצור - נורא. ואבסורד.
 

נימ 1

New member
"עוד יבואו ימים" אני אספר לכם את האבסורד הכי

גדול. (בלי להתייחס לכתבה , ולעניין הרופאים שטוענים ש"אין לך כלום". זה מקומם, נוראי - ולא אכנס לזה , זה יישאב לי את הכוחות המועטים) אבל -אומר לכם את האבסורד- גם כשיש ממצאים - הרופאים לא תמיד יודעים. אצלי , 4 חודשים אחרי - רופאה חכמה שלחה אותי למיפוי עצמות של כל הגוף. סוקרים את הגוף מכף רגל ועד ראש. והפלא ופלא - כ-ל הבדיקה הייתה תקינה, פרט ל"נקודה חמה" , בדיוק בקורולציה לאזור שכואב לי. שמחתי, קיוויתי שהנה יש קצת חוט לרופאים להסביר את הכאב שלי... אתם יודעים מה הסברה היום לגבי הבדיקה הזו ? אמרו לי רופאים שהבדיקה לא מדוייקת (אוקי ,so ? זה אומר שהבדיקה "ממציאה"?) , ושזה כנראה צירוף מקרים שיש "נקודה חמה" בדיוק באזור שכואב לי. קורה. ממש ככה אמרו לי . יד שמאל ,באזור הכואב - החלה לכאוב לי , ב EMG ראו ממצא . שכנראה נובע מחוליות העורף. עד היום לא יודעים להסביר. הרפואה, (ככלל מאוד גס ,לא לתפוס אותי במילה) - תמצא ממצאים כשמדובר בסרטן קטלני שצועק בצילומים. כל דבר אחר קטן מזה - שלא גורם למוות - יכול להישאר ללא מענה. עזבו. גועל נפש. כתבתי למעלה ואכתוב שוב - אני מאחל לכל רופא את הכאב ה"נפשי" הזה. אם באמת זה כאב נפשי , לא נורא, מומצא - אני מאחל לו את הכאב הזה, אני בטוח שבנקל הוא יידע להתמודד איתו . הרי זה הכל פסיכאטרי. לוקחים כמה תרופות פסיכאטריות ומרגישים מיליון דולר. (ואסייג במשהו שישמע סותר - יש הרבה מקרים שאני שומע על אנשים שנעזרו בכל מיני שיטות "הרגעה" ונפשיות ברפואה משלימה, וטוענים שהחלימו מכאבים. חלקם אנשים שאני מכיר. אולי יש בזה משהו. סיפורי הנסים האלה קורים בינתיים לאחרים , לא לי).
 
למעלה