מה הייתם מעדיפים מבין הרמקולים

matigol

New member
השאלה שוב מה התדר העצמי של התיבה

אם מדובר בכפולות שלא קשורות לתדר זה, אז זה לא משנה. התדר העצמי הוא אחד ובד"כ נמוך. אם מדובר בכפולות הקשורות לתדר זה, אז זה משנה ותלוי בכוונון הפורט - כלומר האם תדר זה מוצא החוצה. מעבר לזה, יצא לי פשוט לשמוע את זה אמפירית - ברמקולים שלא נחשבים בדיוק לפירלס בלשון המעטה, אם כי לא בדיוק לטעמי- אז שיתפתי אותכם. אולי אנשי האקוסטיקה/תמם יוכלו להסביר עם נוסחאות מדויקות (שזה מה שאני מבין בין השורות שאתה מעונין בו)
 

hornless

New member
נסה את זה עם מגבר המנורות שלך ודווח

כי לא נראה לי שהוא יוציא את ה20 האלה.
 

hornless

New member
אם איני טועה נתוני הAI800 מראים

שתחום התדרים התחתון הוא 30 הרץ ב DB-3.
 

hornless

New member
הייתה לי כתבה על המגבר הנ"ל. אנסה

למצא אותה כשאבקר בארץ בקרוב, ואשלח לך אותה.
 

Croc

New member
תראה, אני חושב ש.............

לא ענית. התחלתם לצחוק על 50 הרץ אז הייתי מצפה שתתנו תשובה גם בהרצים. מה שאתה מתאר עם יענות בס בתוך החדר קורה גם אצלי - 20 הרץ במינוס 6DB - מה אתה אומר? אז לאמרות שעל הנייר רמקולים שלי הם גם בסביבות 35 (לא זוכר בדיוק 32 או 37) - כנראה שהחדר שלי יודע לעזור מאוד (לא שזה ברכה). אני אישית לא הייתי מסוגם לחיות עם מוניטורים - אבל אל תיהיו יהירים ואל תצחקו על המון אנשים שמאזינים במוניטורים. בכל זאת יש למוניטורים את האיכויות שלהם. וד"א - אהבה של בס גם לי הייתה פעם אבל כבר כשנה סדר עדיפויות שלי השתנה ובס נדחק למקומות הרבה יותר נמוכים. יכול להיות שגם אתם, אוהבי הבס, תגיעו לזה אבל כרגע עוד לא הגעתם לשלב הזה של אוולוציה אודיאופילית. גנאדי
 

רומן ט

New member
../images/Emo6.gif אבולוציה אודיופילית ../images/Emo6.gif

אם האבולוציה הזו אומרת ויתור על תדרים (בס), דינמיות, רוחב ועומק במה, אני בשמחה מעדיף להשאר אודיופיל נאנדרטלי. דרך אגב, גם אני פעם אהבתי בס, והפלא ופלא, גם אחרי שנים אני עדיין אוהב לשמוע את כל התדרים בהקלטה.
 

MartinHSabag

New member
גנאדי, אני מקווה מאוד שמה שאמרת

היה בהומור.... 1. כן עניתי, ואמרתי שאני רוצה לשמוע 20 הרץ ולהרגיש גם מתחת לזה. 2. אני חוזר ואומר שאני מקווה שצחקת לגבי ה"אבולוציה האודיופילית" כי לי זה נשמע כמו דיסוננס רציני ביותר - אין לך בס או שהבס שלך לא טוב אז הוא פתאום לא חשוב ? למה בס פחות חשוב מהגבוהים ? או מהמיד? כבר קראתי פעם את הבדיחה הזו שבהתחלה מתלהבים מהבסים ומהגבוהים (ע"ע LOUDNESS באוטו), אח"כ מגלים את המיד ואז הוא יותר חשוב ובסוף מוותרים על הבס בשביל איזה מוניטור עם מיד טוב וגבוהים טובים - אז הרשה לי להוסיף עוד שלב ל"אבולוציה האודיופילית" (שכנראה עדיין לא הגעת אליה...) והיא - על התחום ובמיוחד האיזון הטונאלי חשוב ! (כולל בסים נמוכים....)
 

Croc

New member
דבר ראשון.................

מדובר בסדר עדיפויות. אם אתה מסוגל למצוא רמקול מושלם - אז על הכיפאק. אני לא מכיר כאלה. ומבחינתי עדיף ללא בס מאשר בס רע. כך יצא שיש לי בס סביר (יש עוד לעבוד עליו) - אבל לא שאפתי לזה וברגע מסויים אף רציתי ללכת על מוניטור. טוב, איזון טונאלי זו סיסמא כי אתה רומז על 20-20,000 הרץ - אין כמעט כאלה רמקולים - אז על מה הוויכוח? מבחינתי, עוד פעם אני אומר, מפריע לי שצחקתם על מי ששומע במוניטורים. עוןד פעם אני שואל - אין למוניטורים את האיכויות שלהם? התשובה ידוע להמון אנשים שבחרו במוניטורים לא בגלל שהם מטומטמים אלא בגלל שזה התאים לסדר עדיפויות סונארי שלהם.
 

MartinHSabag

New member
גנאדי, אני "ירדתי" על מישהו ?

תראה את ההודעה הראשונה שלי לפרדי, לא המלצתי לו על מוניטורים ?! אין דבר כזה "למוניטורים יש איכויות שלהם". לא מקבל את זה. יש להם פשרות אחרות - זו ההגדרה שלי. כמו שאתה אמרת, אין רמקול מושלם ולכן כל רמקול הוא אוסף של פשרות. במוניטור, כדי לא להתעסק עם החלק האולי הכי בעייתי ברמקול - הבס - פשוט לא מנסים לייצר ו-VOILA, יש לך רמקול עם "איכויות משלו" אבל בלי בס... ברצפתיים זולים, הפשרה היא על האיכות של הבס (ע"ע B&W 604 למשל, ימבה בסים אבל איזה בס ??? בעעעההה). איזון טונאלי שונה מתחום היענות. תחום ההיענות שאני רוצה מרמקול הוא 20-20K אבל שגם יהיה מאוזן, קרי, ששום תחום לא יישתלט או ייבלוט - בשום ווליום. מי אמר שמי שבחר רמקול מוניטורי הוא מטומטם ?? כמה פעמים אמרתי לך שלך, החדר שלך עדיף מוניטור ? (ואם אני זוכר נכון, לא רק אני....) שוב, רמקול הוא פשרה. על מה אתה מתפשר ? כל אחד והפשרות שלו.
 

Croc

New member
נראנ לי ש......................

היום דווקא אני המרוקאי כאן
אבל, תסכימו, יצא דיון מעניין. תיכיו, אני אקח "רגיעון" ונמשיך
תראה, מה שאתה אומר "איזון טונאלי" זה אחלא וגם אני מחפש אותו. אבל לבקש 20-20K? אתה יודע מה, לבקש אפשר, אבל לקבל במחיר נורמאלי בלתי אפשרי. טוב שיש סאבים............... לאמרות שאצלי אני כרגע מעדיף ללא סאב. ובמקרה של פרואק - ראית את הנתונים? 38HZ זה אמור להיות טוב איך שלא מסתכלים על זה.
 

MartinHSabag

New member
מישהו דיבר על "מחירים נורמאלים"

עובדה שבשביל לקבל את מה שחיפשתי הייתי צריך להגיע לקארמה 3.2FE... מתחת לזה, אני לא מצאתי רמקול יותר טוב.
 

Croc

New member
לא צריך לדבר - זה תמיד בתת מודע....

אצלי לפחות.
 

aharon b

New member
הערה קטנה אבל חשובה

אגב במקרה תליתי אותה כאן אחרי ההודעה שלך - אבל מקומה יכול להיות בכל מיני מקומות אחרים בשרשור זה. שמתי לב שיותר מדי פעמים דברו השרשור הזה על כמה הרמקול יורד נמוך ומשום מה נתפסים "בטעות" לנתון של תדר במינוס שלושה דציבלים. אז משפט חשוב: בלי נתוני גרף היענות מלא, ובלי נתוני עוצמת רעש מקסימאלי לו מסוגל להגיע הרמקול בתדר המדובר, אין משמעות מעשית פרודוקטיבית לנתונים היבשים של hz -3dbמשהו . ולינק חשוב לFAQ אשר נסב על נושא דומה אמנם אך מתחומם של סאבים.
 

Croc

New member
???????.................

נתוני עוצמת רעש מקסימאלי לו מסוגל להגיע הרמקול בתדר המדובר? לא זכור לי שראיתי נתונים כאלה אי פעם............. ובכלל, לדעתי מה שחשוב זה לא נתון אנאקוי אלא איך יעבוד הרמקול בחדר הספציפי.
 

aharon b

New member
הבהרה כדי שיובן טוב יותר

רעש מקסימאלי שווה עוצמת קול מקסימלית (מקווה שעכשיו זה ברור יותר) ולמה ? מפני שגם לו היה לנו גרף היענות מלא, מה הוא אומר סה"כ: הוא אומר כמה נמוך יורד הרמקול באמת - כי יש לנו גרף מ 0hz ומעלה - וכידוע הרמקול מנגן תדרים גם הרבה מתחת לנתון של -3db בו נוקבים. אבל - הגרף רק מראה הענות יחסית לספקטרום הכללי - הוא לא מראה מתי הרמקול כבר לא נותן יותר את התפוקה הנדרשת. מה עוזר לי לדעת שהרמקול יורד לכך וכך תדרים נמוכים אם בתדרים הללו תפוקתו כל כך חלשה ולא משמעותית ?? אולי בתחום של 20hz הוא אמנם -6db (על פניו נתון טוב מאד) אבל תפוקתו בתדר זה לא עוברת את רף 70 הדציבלים - משמע - בקושי אפשר להפיק ממנו משהו בתדרים הללו. מעל 70 דציבלים הוא כבר מעוות טוטלית. הבנת עכשיו את הפואנטה... ? גרף ההענות יכול להיות יופי - אבל באופן פרקטי בשטח, לא תוכל לשמוע מוסיקה בווליום סביר עם הרמקול הזה
 

Croc

New member
ועדיין...............

לא זכור לי שראיתי נתונים כאלה אי פעם.
 
למעלה