מה ההבדל בין זברה לסוס ?

יפה בהנחה שאנו צודקים

אז לא מחייב שבעל חיים בטבע יותר חכם מבע"ח מבוית כמו שנאמר באיזה שירשור למעלה. מה שכן שבע"ח בטבע חשוף ליותר גירויים והוא לומד יותר דברים כמו סכנות למינהן או איך חיים בעדר שזה דבר חשוב מאד בטבע (מניסיון אישי עם אפאצ'י).
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifכן רק שאמרת שהוא מבוית אז

אין לו שום יתרון.. אלה אם כן דיברת בכללי על השרשור למעלה אז אני מסכימה..
 
זה בכלל לא עניין של אינטילגנציה

זה עניין של טבעו של בעל החיים. יש הניתנים לאילוף ויש שלא. אני מניחה שזאולוג ידע להגדיר מהן התכונות ההופכות את בעל החיים לניתן לאילוף. למשל, חתולים, על אף שהם מבוייתים, הם קשים מאוד לאילוף. וזאת בזמן שהם חכמים, שרדנים ואפילו ערמומיים.
 
ברור שזה עניין של אינטילגנציה

כל בע"ח והאיטילגנציה שלו. אבל פה מדובר בשני בע"ח מאותה מישפחה וזה יותר מקשה על השאלה מי יותר חכם או אנינטלגנט או מה שלא יהיה
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifסלח לי, אבל כמו שאורבך אמר

על האינטיליגנציה של החתולים: "בעל חיים שבמשך אלפי שנות אבולוציה לא למד להסתכל ימינה ושמאלה לפני שהוא חוצה את הכביש, הוא לא חיה אינטיליגנטית"
סתם סתם.. אבל האמת שאני לא רואה את החתולים כבעל חיים חכם במיוחד... וזה כן קשור לאינטיליגנציה.. אם תאמר לכלב "שב" במשך כמה פעמים ותתן לו צ'ופר בכל פעם שישב, הוא ילמד (מה שנקרא תהליך של למידה) אבל חתול..? אתה יכול לתת לו ממתק 50 פעמים והוא לא יבין למה.. זה כן אינטיליגנציה...
 
השאלה היא לא איזה חיה יותר חכמה

העינין הוא שזברה וסוס בני אותה משפחה ולכן אני טוען שניתן לאלף אותם באותה מידה בהנחה שלשניהם יש אופי נוח כי ראינו סוסים שגדלו כל חייהם באורוה עם אופי חרה מסיבה כזו או אחרת. ולגבי חתול לחבר שלי היה חתול הבן אדם היה מובטל תקופה מהשיעמום הוא לימד את החתול להשתין מעל האסלה אז יש חתולים חכמים וניתנים לאילוף
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifחחח הכל תלוי בסובלנות../images/Emo6.gif

ללמד חתול להשתין באסלה בטח לקח נצח..!
חח איך הוא עשה את זה??
 

PinkHorse

New member
לא נכון..זה ממש פשוט

ויש אפילו חתולים שעושים את זה לבד.. אבל תכלס אפשר לשים את ארגז החול שלו על האסלה או משהו כזה ואז אחרי כמה זמן להזיז אותו משם או ליודעת מה
אבל אני מכירה הרבה חתולים שמשתינים באסלה.
 

Hunny Bun

New member
חתולים ושירותים

אפשר לאלף כל חתול לעשות את צרכיו בשירותים מישהי בארה"ב או אנגליה אפילו המציאה מתקן שמאפשר לכל אחד לאמן את חתול הבית שלו זה בנוי כ-2 או 3 טבעות רחבות שמתלבשות על האסלה ומקטינות את גודל החור כל כמה זמן מורידים טבעת כך שהחור גדל עד שהחתול לומד לעמוד על מושב האסלה ולעשות את צרכיו בשירותים ראיתי את זה באיזו שהיא תוכנית בטלוויזיה אני רק לא זוכרת איזו
 

stary1

New member
../images/Emo183.gif../images/Emo55.gif

גם את החמור את יכולה לנסות לאלף לעשות משהו שהסוס שלך עושה בקלות במשך שנים בלי להצליח...ובכל מקרה החמור יותר חכם...
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifיש מצב..

כמו שאמרתי בהתחלה, אני מדברת מחוסר ידע מוחלט בנושא.. כל מה שרשמתי היה סתם ניחוש, מין ההיגיון שבעל חיים חכם יותר יהיה פשוט יותר לאלף, אבל אם לא אז לא.. אני לא מתווכחת, כי לי אישית אין שמץ..
 

fliperit

New member
להיפך...

חמורים הם יותר חכמים, ולכן יותר קשה לשלוט בהם... סוסים לעומתם, פחות חכמים, אז קל לאלף אותם, כי הם נותנים.
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifאם חמור היה באמת חכם,

והאילוף היה קשור לחוכמה, הוא היה נותן לאלף אותו, החיים של סוס הרבה יותר מפוארים שמל החמור (כמובן שאני לא מדברת על מקרים חריגים) לדעתי חמור זאת חיה שסתם סובלת.. לרוב כמובן..
 

fliperit

New member
תראי...

חמור יותר חכם מסוס, אבל הוא לא חכם כמו בן אדם, ולכן הוא לא יכול להבין שאם הוא יהיה קל לאילוף יהיו לו חיים טובים ומפוארים יותר. חוץ מזה, שבד"כ אנשים שרוכבים על חמורים לא יודעים דבר וחצי דבר באילוף, וכשהחמור מתנגד יותר מדי הם מתייאשים ומתוותרים לו, ואז הוא לומד שהוא יכול להיות עקשן... בכל מקרה..לא עבדתי עם חמורים, אבל מחקרים מוכיחים שהם יותר חכמים.
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifאם זה ככה...

אז כנראה שאילוף באמת לא קשור לאינטיליגנציה אלה ליכולת בלה בלה בלה (אין צורך לחזור) כמו שאמרו כאן.. (ממש עבודת מחקר עשינו פה..
).. או שפשוט באמת החמור לא הגיע לידיים של אילוף נכונות, למרות שקשה לי להאמין שזאת הסיבה כי בטוח כבר ניסו לעשות ניסים..
 
ממש לא

הסייח, אחרי דורות של ביות, מראש פחות פוחד מבני אדם, אותו "חוסר אינטיליגנציה קטן" שלו, אותו תהליך שעברו אבותיו במהלך אלפי שנות ביות, גורם לו לשאוף לרצות את המאלף, ואילו הזברה, חיית הבר העצמאית, פוחדת מבני אדם מטבעה, וגם אם תוחתם מגיל 0 - תונק מבקבוק על ידי אנשים ללא צל של זברה בסביבה, תתקשה להסתגל לחברת אנשים שאינם המוכרים לה, תהיה תמיד יותר מפוחדת מכל גרוי קטן ופחד הוא מסיח דעת נוראי בתהליך לימוד, ולא תחלוק את רצונו של הסייח לרצות את המאלף. התוצאות תמיד תהיינה לטובת הסוס דווקא בגלל שהאנטיליגנציה שלו נמוכה יותר צ
 
באיזורים הטרופיים הטמפ לא יורדת

מתחת ל 20 מעלות גם בלילה כל השנה (גם בחורף )או יותר נכון בעונה הגשומה .
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifנו...?

אמרת בעצמך.. לא יודעת איפה אתה חי אבל 20 מעלות זה לא חום שהזברות רגילות אליו בשעות היום.. לא הבנתי מה אתה מנסה לאמר כאן, בלילה יותר קר מהיום, נקודה. וזה לא משנה כמה קר, החיות רגיולות לחום שבאפריקה, ויחסית אליו זה קריר.
 

מתנוטי

New member
די לדבר שטויות

אתם לא יודעים כלום על ביות.... דבר ראשון אל תקראו לחתול מבויית עד שלא תשמעו את כל הדעות יש המון אנשים (הרוב) שאומרים שחתול זאת לא חיה מבוייתת... אבל בגדול ארם תיקח זברה וסוס ותאלף אותם הסוס יהיה יותר מאולף בגלל שפתחו אצלו עם האלפי שנים שהוא חי עם בני אדם חברויתות ויככולות אילוף גובהות יותר... לזברה יש חכמת טבע מה שנקרא... חוכמת הישרדות אך היא לא גידלו אותה והרביעו אותה בצורה מכוונת אף פעם... אם מישהו יתחיל היום בית גידול לזברות וייקח רק את הניתננות ביותר לאילוף וירביע אותן תו=ך כמה דורות תהיה לנו חיה שמאוד דומה לסוס מבחינת אילוף.. אך עכשיו לסוס יהיה הרבה יותר קל להיות מאולף... ובקיצור אל תדברו על מה שתם לא יודעים!!! ואם כבר אתם מדברים אל תגידו את ז\ה בכזה ביטחון ומצטער על הגסות זה פשוט ממש מעצבן אותי!
 
למעלה