מה ההבדל בין זברה לסוס ?

PinkHorse

New member
מה הקשר../images/Emo35.gif

אם באמת היית 'אוהב את כולם' לא היית מתווכיח מקלל ומעליב את כולם. הייתה יושב בשקט ואוכל אגוזים
 

fliperit

New member
למה אתה מחמיא לו???

אפשר לחשוב שאתם חברים... לחמורים יש אינטילגנציה גבוהה בהרבה מלסוסים...
 

הורסמאן

New member
הקשר היהודי

Walter Rothschild also kept livestock in the grounds around the Museum and in Tring Park, including zebra, a tame wolf, rheas, marabou stork, a dingo, kangaroos, kiwis, cassowaries and giant tortoises. He was probably considered a little eccentric by many of his contemporaries - especially when he drove a team of zebras into the forecourt of Buckingham Palace! Walter's brother later commented that the zebra's camouflage was so good that half way there they seemed to vanish, leaving Walter riding along Piccadilly in a horseless carriage.
 

הורסמאן

New member
נושא דומה הועלה

בפורום זב"ח. זברה היא חיית בר. די מפתיע שאנשים שמגדרים עצמם כ"אוהבי חיות" לא יודעים את ההבדל בין חיית בר לחיה מבוייתת. בנוסף, לזברה אין מבנה שמתאים לרכיבה, כך שעל אף העובדה שאפשר לביית זברות, זהו מאמץ מיותר כי אין בו תועלת.
 
ההבדל בין חיית בר וחיה מבוייתת

הניסוי המתועד ביותר בביות, היה דווקא בשועלי כסף, בקצרה, בשנות החמישים של המאה שעברה, ניסו מדענים רוסיים לביית שועלי כסף שגודלו לפרווה כדי שלא יפצעו את עצמם מתוך פחד כשהם נתקלים בכח בסורגי הכלוב כשבא המטפל עם האוכל ופוגעים בפרווה היקרה, וכדי שלא ינשכו מתוך פחד ורצון להתגונן את המטפלים. הוכלאו השועלים שחששו פחות מאדם עם השועלות שחששו פחות מאדם ותוך מספר דורות התקבל שועל גדול יותר, בעל אוזניים שמוטות [נפוץ מאד בהרבה חיות מבוייתות], נובח ולא מיילל, ועם כתמים לבנים גדולים שפוסלים אותו מלהפוך למעיל - למזלם של השועלים המבוייתים.- הסוס הוא בעל חיים שבויית במשך דורות ארוכים, עדויות ארכאולוגיות, מראות שבתחילה הוא ניצוד לשם בשרו, אח"כ גודל והוקרב בטקסים פולחניים, [ואולי גודל גם כבהמה לבשר], אח"כ משך עגלות ורק בשלב מאוחר יחסית, בויית עד כדי כך שניתן היה לרכב על גבו. הזברה לא עברה תהליך של רביה מכוונת על ידי האדם כדי להפוך אותה לשקטה ורגועה יותר בחברתו. אגב, מישהו הזכיר כאן חוכמה - באופן גורף, המוח של מיני בעלי חיים בבר גדול וכבד בכ20% משל אחיהם המבוייתים. עיזי הבר חכמות אם כך מעיזים מבוייתות, חתול הבר חכם מחתול הבית, כבש הבר מכבש הבית, הזאב חכם מהכלב והזברה אם היתה קרובה לסוס - היתה חכמה ממנו. ההסבר הוא תהליך בשם נאוטניה שנוצר במהלך הביות ובו חיות הבית מפתחות תלות "ילדותית" באדם. ובעצם כאילו בכוונה בתהליך הביות הפכו לחכמות פחות ועצמאיות הרבה פחות. בנוסף, הסוס בויית באסיה, ואילו הזברה חיה באפריקה. בעל חיים שדומה לזברה ובויית באפריקה הוא החמור שבגזעים מסויימים שמר עדיין על דמיון לקרובת המשפחה שלו ועל מספר פספוסים על הגב. בהוקרה להורסמן צ
 

dixie chick

New member
טעות קצת צורמת

אין קשר בין גודל המוח לאינטיליגנציה יכול להיות שהאכן היא נפגמת במהלך הביות, אבל המדד לאינטיליגנציה הוא בפירוש לא נפח המוח ולא המסה שלו.
 
אותה רמת אינטיליגנציה של תמיכה בסדם

יש קשר הדוק בין גודל המוח [ ביחס לגוף] ובין האינטיליגנציה אגב, לאיינשטיין היה מח מאד גדול, נכון שיש עוד גורמים, אבל הגודל של המח [ המח ולא הגולגולת] ביחס לגוף הוא אחד מהם.
 
הקטע הוא הניצול לא הגודל

איינשטיין פשוט ניצל יותר מהמח מאשר בן אדם אחר אנחנו האנשים הממוצעים מנצלים קרוב ל%15-20 אחוז מהמח(תבדקו לעומק) הוא ניצל 25% . אז הגודל לא קובע במיקרה של בני אדם.....
 

מתנוטי

New member
את מדברת על סוגי אינטיליגנציה אחרי

לחיות בר יש יכולת השרדות ויציאה מבעיות יותר גדולה משל חיות מבוייתות אבל אני לא בטוח שהן יבינו אילוף יותר מהר אלה שני סוגים שונים של אינטיליגנציה
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifזה פשוט מאוד,

בחורף, כשקר, לזברות יש פיג'מה שתחמם אותם, הסוסים זקוקים לקובן של בני האדם.
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifנכון,

אבל הזברות רגילות לטמפרטורה מאוד גבוהה במשך היום, ובלילה (מין הסתם) הטמפ' יורדות, אז ביחס לכל היום, הלילה קריר.. כאן, הטמפרטורות לא גבוהות כמו שם, אבל בלילה עדיין יותר קריר..
 
שאלה לגבי אינטלגנציה

אם ניקח שני סיחים האחד זברה והשני סוס שניהם בני אותו גיל ושניהם גדלו באותם תנאי מיחיה (מבויתים או בטבע). ונאלף את שניהם אותו סוג אילוף מי ניראה לכם יהיה יותר מאולף? לפי דעתי שניהם באותה מידה.
 

lions queen

New member
../images/Emo187.gifאין לי את הכלים לענות לך

ב 100%... לדעתי (ואני סתם מנחשת) באותה מידה.. אני לא רואה סיבה שלא.. הרי גם זברה זאת חיה לא הכי אינטיליגנטית שיש..
אבל לא בטוחה.. חח סתם ניחוש...
 
למעלה