לשקר לעצמך

לשקר לעצמך

מאגיה היא תהליך של טרנפורמציה, שינוי תפיסות עולם, למידה, ועוד הרבה... לפי דעתי צריך שליטה מסוימת ברגשות אם לא בכלל. לפעמים צריך ליצור ו"לזמן" רגשות, לפעמים להיפטר מרגשות... אני יודע ש"שיקרתי לעצמי" לגבי הרגשות הרבה יותר מפעם אחת. השאלה יא, האם זה נכון? האם השקר יהפך לאמת, וכך אני אעצב את דמותי ורגשותי? על ידי העמדת פנים ושכנוע? או שזה רק יביא לעיוורון מסוים, ולא יעזור? תודה
 

BLaCk magiCat

New member
אתה יודע מה אומרים...

"בכל שקר יש שמץ מן האמת". בנוסף ידוע ששחקנים מתחילים עוזבים לאחר זמן מה את המקצוע כי הם לא מסוגלים להעמיד פנים ולא לקבל את דמותם כחלק מהם. שחקן רע הוא שחקן שלא מאמין בדמותו, כלומר הוא לא מסוגל להאמין לשקר כי זה נוגד את דעותיו ואמונותיו, מכאן ששחקן טוב הוא שחקן שמקבל את השקר כחלק מעצמו. כמו כן ידוע שאם תחזור על סיפור/שקר הרבה פעמים, תתחיל להאמין בו בעצמך... וכך השקר יהיה חלק ממך ולהיפך, ואז הוא יהפוך (בשבילך) לאמת.
 
טוב..

אם את אומרת את זה בהקשר כל שהו (או מתוך השראה) למה שכתבת לי בטופיק שלי..אז תני לי לענות לך על זה: אני חושבת שגם אחרי שהסברתי לך, לא הבנת אותי נכון. אני רק רוצה שזה יהיה ברור, ושלא יהיו לך מסקנות מוטעות לגבי- יש רגעים בהם ממש בא לי להרביץ למישהו..אבל לא בא לי ממש להרוג אותו! כלומר, השנאה שלי היא עד גבול מסויים. כמובן שאני שונאת, אבל לא בצורה מוגזמת..טוב? אני מאוד מודעת לרגשות שלי ולמחשבות שלי, ואני מודעת לזה שאין שום דבר בעולם שבא לי ממש לשלול ממנו את חייו..(חוץ ממקקים
). אני רק מקווה שזה ברור. שנית כל, לגבי הטופיק עצמו.. אני המון פעמים "משחקת אותה" בשביל להשתלב בחברה. אבל אני תמיד מודעת לאיך שאני מרגישה. מה שאני כלפי חוץ זה לא מה שאני כלפי פנים. אני לא חושבת שאי פעם ממש שקרתי לעצמי ונהפכתי לשקר הזה. מה שכן, לפעמים אתה צריך להאמין. אמונה, היא גם סוג של שכנוע. אתה חצי משקר חצי משכנע את עצמך להאמין בעצמך. למשל, אם את רוצה ללמוד רייקי, או משהו מאין זה, את צריכה בהתחלה לאלץ את עצמך להאמין שזה עובד, עד שאת באמת מתחילה להאמין. אז זה סוג של שקר שהופך לאמת...כשחושבים על זה ככה לפחות.
 
זה לא נכון!

זה לא נכון ששחקנים טובים מקבלים עליהם את השקר. אני נחשבת שחקנית טובה..המשחק האחרון ששחקתי הייתה של כינה נחמה..ולא, לא האמתי שאני כינה... מה שכן עושים, זה מחקים. אם את מחקה את המורה לארובית..את מקבלת עליך שקר? לא! את רק עושה את אותן תנועות. "להיכנס לדמות" זה לשנות דפוסי התנהות, זה לא להאמין שאתה מישהו אחר. אתה פשוט מתאר לעצמך את עצמך באותה סיטואציה, ולפיה עובד. זה מעין משחק של דמיון..וזה למה שקוראים לזה "משחק"...
 

BLaCk magiCat

New member
אני לא מדברת על כינים!

אני מדברת על שחקנים אמיתיים, עם ניסיון וטכניקה... כאלה שלוקחים את הדמות שלהם בשיא הרצינות ועובדים הרבה זמן כדי לפתח אותה, להבין אותה ולהתחבר אליה. וגם שחקנים אילו לא מאמינים שהם הדמות! זה לא מה שאמרתי! הם ממציאים "עצמי" חדש, שעם הזמן הופך להיות חלק מהם. והם לא "מחקים" תנועות ודפוסי התנהגות, הם ממציאים אותם מחדש (כלומר לומדים את כל התהליך שגורם לאותם דברים להתרחש).
 
כן.

אבל הם לא ממשיכים להתנהג כך מחוץ למסגרת המשחקית. השחקנים בסרט ככה ובחיים האמיתיים ככה. הם לא חיים שקר..הם משחקים אותו.
 

BLaCk magiCat

New member
כשהם משחקים את הדמות הרבה זמן

הם מתחילים לפתח דברים דומים... ואני חוזרת: הם לא נהפכים להיות הדמות! זה לא מה שאמרתי!
 

Swicca

New member
יכול להיות ......

.. אבל לא נראה לי ששחקנים עוזבים בגלל זה את הקריירה ... עם משהו מאז ומתמיד אהב להיות שחקן אז הוא ישאר כזה ולא משנה מה.... בכל מקרה קצת סטיתי מהנושא אז ככה אממממ בקשר לזה שאתה צריך להכריח את עצמך לא ממש נראה לי שזה דבר טוב כי לדעתי אסור להדחיק רגשות (יהיו בעיות נפשיות אחר כך ^_^) צריך לזרום עם הרגשות שלך ולראות לאן זה יוביל אותך !!!
אור ואהבה ,שימי.
 

BLaCk magiCat

New member
שחקנים מתחילים ושחקנים ללא

ביטחון עצמי או כוח נפשי חזק במיוחד שלא מסוגלים לעשות זאת, עוזבים. אחרי הכל לא רק הם רואים את זה אלה גם הסביבה, ואז הם לא מקבלים תפקידים...
 

Swicca

New member
בקיצור.....

... נעזוב את נושא השחקנים שממש לא קשור להודעה הראשונה ונמשיך הלאה... אור ואהבה ,שימי.
 
תודה לכם, אני כבר

עניתי לי על השאלה עוד לפני שבדקתי מה עניתם אבל תודה בכלאופן
 
אמונה

לא, בריקי יש תהליך של "התכווננות" לאנרגיות, שום אמונה דרושה. לפי דעתי אמונה זה כלי בלבד, וזה דבר שנבנה.
 

A lost angel

New member
...

לא יוצרים יש מאין, ורגשות לא נעלמים. אתה מדבר על הדחקה. ההדחקה קיימת כדי להקל על נפש האדם מלהתמודד עם רגשות מסויימים. אנשים עושים את זה בלי שום קשר למאגיה, זה מנגנון הגנה פסיכולוגי. דנה
 
למעלה